Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 46 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mediální obraz Miloše Zemana
Kovářová, Pavla ; Brunclík, Miloš (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Tato práce se zabývá vývojem mediálního obrazu Miloše Zemana ve dvou obdobích, v nichž zastával vrcholné politické funkce, konkrétně funkci předsedy vlády a prezidenta. Cílem je zjistit, zda se mediální obraz Miloše Zemana v době kdy vykonával funkci předsedy vlády liší od současného mediální obrazu, který má jako prezident. V teoretické části je vymezena role médií ve společnosti a v politice. Dále jsou přiblíženy přístupy, podle nichž je nahlíženo na objektivitu médií. A v neposlední řadě jsou představeny základní teorie, jež jsou aplikovány při konstrukci mediálního obrazu. V metodologické části je pro výzkum zvolena metoda kvantitativní obsahové analýzy a následně je popsán postup podle něhož se provádělo zkoumání. K získání potřebných dat práce využívá mediální databázi Anopress, prostřednictvím které jsou vybrány relevantní příspěvky dvou celostátních novin (Mladá fronta DNES, Právo) a dvou nejsledovanějších celostátních televizí (Nova, Česká televize). Výstupem práce je analytická část s prezentací získaných výsledků.
Atentát nad Lockerbie v českých tištěných médiích
Kodera, Martin ; Cihlářová, Gabriela (vedoucí práce) ; Šírová, Tereza (oponent)
Atentát nad Lockerbie, spáchaný v prosinci 1988, přináší z hlediska tehdejších československých tištěných médií unikátní situaci. V letadle registrovaném v USA je nad britským územím detonována bomba mající na svědomí 270 lidí, zejména amerických a britských občanů. Na oba tyto státy je v tehdejších médiích nahlíženo přinejmenším kriticky. Mezinárodní terorismus je ovšem věcí odsuzovanou bez ohledu na politickou situaci. Tato práce sleduje, jak se k informování o atentátu a jeho vyšetřování staví dva největší československé deníky - Rudé právo a Mladá fronta. Přinášení informací má dvě význačné etapy. První je období informování o pádu letounu, ze kterého se postupně stává informování o atentátu způsobeného výbušninou. Druhou etapou je doba, kdy jednotlivé důkazy poukazují na provedení atentátu Semtexem a spojující Československo s mezinárodním terorismem. Zatímco v první části je, až na rozsah informování o události, nahlíženo na katastrofu bez zabarvení a fakticky, v druhé zastávají oba deníky obranný postoj vůči těmto spekulacím a denně informují o snaze československých představitelů toto podezření vyvrátit. Největší odchylky od kritérií objektivity tak nacházíme nikoli v kritériu fakticity, ale v kritériu nestrannosti.
Fenomén zdravotního postižení a jeho obraz v tištěných médiích
Opočenská, Lenka ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
NÁZEV: Fenomén zdravotního postižení a jeho obraz v tištěných médiích AUTOR: Lenka Opočenská KATEDRA Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Lenka Felcmanová ABSTRAKT: Diplomová práce "Fenomén zdravotního postižení a jeho obraz v tištěných médiích" má za cíl zjistit, jakým způsobem rámovala zvolená periodika téma zdravotní postižení v období jednoho roku. V teoretické části se práce zabývá typologií modelů zdravotního postižení a vymezení zdravotního postižení z různých hledisek. Třetí kapitola poskytuje pohled na to, jak média formují postoje společnosti. Ve výzkumné části se zabýváme tím, jak média rámovala témata v novinových článcích a zda-li se projevily terminologické změny do jazyka médií. KLÍČOVÁ SLOVA: Zdravotní postižení, modely postižení, postoje, rámcování, tištěná média
Žena a móda a ideologie: pronikání diskurzu komunistické moci skrze módní časopis
Skočíková, Nikol ; Vávra, Martin (vedoucí práce) ; Šmídová, Olga (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá pronikáním diskurzu komunistické moci skrze obsah časopisu Žena a móda v rámci padesátých a šedesátých let. A jejím cílem je poukázat na to, že se prvky komunistické ideologie dostávaly i do takových médií, jakým je například časopis o módě. První kapitoly diplomové práce tak pojednávají o socialismu a jeho ideologické propagandě a představují i význam ideologických symbolů, propagandy a manipulace skrze média. V souvislosti s tím práce představuje i politicko - ekonomickou situaci v odvětví textilního a oděvního průmyslu a využívá také faktů ohledně ovládání médií komunistickým režimem. Na tomto základu pak práce předkládá analýzu dvě stě čtyřiceti čísel časopisu Žena a móda, v níž se zaměřuje na vybrané ideologické symboly, jako jsou socialistická móda, pracovní oděv, vztah mezi východem a západem, ideologičtí vůdci a osobnosti, Sovětský svaz jako ideál, pojímání velkých dějin a obraz socialistické ženy. Metoda diskurzivní analýzy tak umožnila představit dané symboly v různých historicko - společenských kontextech a poukázat i na jejich proměňování se v čase, a to konkrétně v rámci porovnávání jejich podob v padesátých a šedesátých letech dvacátého století. Obsah časopisu Žena a móda tak významně podléhal komunistické ideologii, šířila se skrze něj oficiální...
Finská mediální krajina - tištěná média
Picková, Barbora ; Cebe, Jan (vedoucí práce) ; Aplt, Daniel (oponent)
Bakalářská práce se věnuje popisu struktury současných tištěných médií ve Finské republice a jejich fungování. Zaměřuje se konkrétně na periodicky vycházející tisk, tj. noviny a časopisy. Úvodní část obsahuje zběžný přehled historických souvislostí, týkajících se finského mediálního systému a nastiňuje tak vznik a vývoj tisku, ale i ostatních médií, v této zemi. Dále práce popisuje hlavní charakteristiky tohoto systému v souvislosti s jeho ekonomickými, společenskými a politickými východisky. Ve třetí části text přibližuje některé konkrétní soudobé tituly a jejich pozici na finském trhu s tiskovinami. Internetem a jeho vlivem na tištěná média se zabývá závěrečná část práce, jejímž záměrem je nastínit v této souvislosti i výhled do budoucnosti finského tisku. Smyslem práce je podat ucelený přehled o finských tištěných médiích a jejich pozici v rámci finské mediální krajiny.
Komercionalizace sportovní žurnalistiky: zobrazení běhu v médiích
Vrabcová, Tereza ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Trunečka, Ondřej (oponent)
Bakalářská práce Komercionalizace sportovní žurnalistiky: zobrazení běhu v médiích sleduje vývoj obrazu běhání ve vybraných médiích v letech 1994, 2004 a 2012. Zaměřuje se nejprve obecně na vztah médií a sportu, na sportovní žurnalistiku a osobnost sportovního novináře. Zabývá se komercionalizací sportu a sportovní žurnalistiky, přináší také aktuální výsledky z výzkumu International Sport Press Survey, v Česku dosud nezveřejněné. Konkrétněji je pak komercionalizace sportovní žurnalistiky ilustrována na příkladu běhu, ve vybraných médiích sleduje jeho pokrytí, způsob prezentace a účel informování. Hledá důsledky, které má komercionalizace ve vztahu k běhání, a zjišťuje, jak se na zájmu veřejnosti o běh podílejí média.
Komparativní analýza veřejné sféry na internetu a v tištěných médiích
Čížková, Lucie ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce předkládá analýzu veřejné sféry v prostředí dvou odlišných mediálních typů, která je provedena na základě míry participace různých skupin aktérů na obsazích mediálních sdělení týkajících se vyhlášení zákazu prodeje tvrdého alkoholu v České republice v září roku 2012. Teoretická část práce se věnuje především definování základních pojmů, jako jsou nová a tradiční média, veřejnost a veřejná sféra, dále pak také normativním teoriím obecně spolu s detailnějším pohledem na normativní teorie veřejné sféry, v rámci kterých se pak práce zaměřuje na participativní a diskurzivní model Jürgena Habermase. Praktická část na základě kvantitativního výzkumu, jemuž předcházela analýza kvalitativní, nabízí empirické srovnání míry přístupu jednotlivých skupin aktérů do obsahu sdělení obou mediálních typů. Dále také nabízí přehled užitých témat a kontextových rámců, prostřednictvím kterých bylo o vyhlášení zákazu prodeje tvrdého alkoholu v médiích referováno. Na základě vyhodnocení zjištěných dat dochází v závěru práce ke konstatování, že veřejná sféra v prostředí internetu není při pohledu na míru participace okrajových aktérů občanské veřejnosti přístupnější, než je tomu u tradičních médií. Pozornost je zde věnována také srovnání těchto výsledků s výsledky studie autorů Jürgena Gerhardse a Mike...
Česko-německá deklarace ve vybraných českých a německých denících
Bruner, Štěpán ; Handl, Vladimír (vedoucí práce) ; Šafařík, Petr (oponent)
V této práci studuji pohled vybraných českých a německých deníků na Česko-německou deklaraci. Studuji také názory lidi, které tyto deníky citují. Deníky jsou české Právo a MF Dnes, německé zastupují Süddeutsche Zeitung a Frankfurter Allgemeine Zeitung. Sleduji je a porovnávám ve čtyřech obdobích: prosinec 1996 - leden 1997, květěn 1997, první a destáté výročí Deklarace.
Prostředky a funkce medializace finančních trhů v minulém desetiletí
Šimečková, Barbora ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Kyjonková, Petra (oponent)
Bakalářská práce se věnuje prostředkům a funkcím medializace finančních trhů v minulém desetiletí na materiálu tištěných, vysílacích a síťových médií. V úvodu práce je stručně nastíněn současný stav ekonomického zpravodajství v českém mediálním prostředí. První část práce poskytuje teoretická východiska mediální (využití sémiotiky) i ekonomická (teorie finančních trhů). Praktická část analyzuje medializované výstupy z finančních trhů ve vybraných titulech denního tisku (Hospodářské noviny, Mladá fronta E15, MF Dnes a Lidové noviny), zpravodajských portálech na internetu (Ihnes.cz, E15.cz, iDnes.cz a Lidovky.cz) a ve vysílání České televize. Analýza využívá poznatků z oboru sémiotiky - nauky o znacích a znakových systémech. Cílem práce je vymezit prostředky, které jsou pro medializaci výstupů z finančních trhů využívány v závislosti na druhu média (tištěná, vysílací, síťová média), a zhodnotit jejich funkce. Pozornost je věnována rozdílnosti prostředků v ekonomicky zaměřených a všeobecných médiích. Výsledky analýzy dokazují silnou stereotypnost prostředků medializace finančních trhů napříč sledovanými médii, časté využití symbolů, tabulek, grafů a dalších grafických prvků. Závěr práce přináší několik hypotéz pro další zkoumání tematiky. Podstatnou součástí práce je obrazová příloha.
The picture of mental illness in the print media in three central European countries
Nawková, Lucie ; Jirák, Roman (vedoucí práce) ; Bražinová, Alexandra (oponent) ; Vevera, Jan (oponent)
Pro veřejnost představují média nejdůležitější zdroj informací o duševních onemocněních. Je známo, že mediální prezentace lidí s duševními poruchami jsou často negativní a přispívají tak k jejich stigmatizaci. Na druhou stranu, média mohou hrát významnou roli při snižování míry stigmatizace, a to poskytováním adekvátních informací o tomto tématu a zapojováním se do antistigmatizačních kampaní. Až dosud nebyl vyvinut žádný standardizovaný nástroj k měření stigmatizace duševních onemocnění v tištěných médiích, který by používal operacionalizované definice. V rámci našeho projektu jsme si stanovili dva cíle: a) vytvoření standardizovaného a objektivního nástroje k měření stigmatizace duševních onemocnění v tištěných médiích, b) provedení analýzy obsahu mediálních sdělení o duševních onemocněních ve vztahu ke stigmatizaci v českém, chorvatském a slovenském tisku. Vytvoření nástroje "Picture of Mental Illness in Newspapers" (PICMIN) bylo založeno na principech obsahové analýzy, což je výzkumná technika umožňující vyvozování platných a replikovatelných závěrů z textu. Uvedený nástroj se skládá z jedenácti popisných a pěti analytických kategorií. V rámci naší studie jsme došli k těmto závěrům: ve všech třech zemích bylo zjištěno vysoké zastoupení článků se stigmatizujícím obsahem, v četnosti uvádění...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 46 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.