Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 146 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Role zdravotní sestry ve farmakoterapii z pohledu lékaře
Poláková, Lucie ; Hocková, Jana (vedoucí práce) ; Švárová, Beáta (oponent)
Úvod do problematiky: Farmakoterapie je velice komplexní a specifická oblast. Mohou se na ní podílet různí zdravotničtí pracovníci včetně zdravotních sester. Ačkoliv je tato oblast ošetřena různými právními normami, některé činnosti a kompetence sester nejsou zcela jednoznačně definovány. Právě touto problematikou se zabývá výzkum diplomové práce s cílem analyzovat současnou roli zdravotní sestry ve farmakoterapii z pohledu lékaře. Metodologie: Jedná se o kvalitativní výzkum, který byl dílčí součástí evropského projektu, probíhajícího ve 12 evropských zemí. Sběr dat probíhal formou polostrukturovaných hloubkových rozhovorů s vybranými lékaři, tzv. klíčovými informátory. Získaná data byla analyzována metodou otevřeného kódování s následnou kategorizací. V posledním bodě bylo využito SWOT analýzy ke zhodnocení příležitostí a hrozeb v implementaci ideální role zdravotní sestry v procesu podávání léčivých přípravků. Výsledky: Současná praxe ukazuje, že sestry vykonávají činnosti nad rámec svých kompetencí, a proto považuji legislativní úpravu v této oblasti za nezbytnou. Týmová spolupráce s klinickým farmaceutem ještě není na mnoha pracovištích využívána. V některých případech lékaři o spolupráci nejeví zájem. Navzdory tomu literatura i pracoviště, kde je klinický farmaceut součástí týmu, uvádí mnohá...
My Teenage Dream Never Ended
Jarošová, Sára ; Zálešák, Jan (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
V diplomové práci se zabývám tématem post paměti, přemýšlím nad možnostmi (ne)životaschopnosti budoucnosti v kontextech, kde minulost zůstává stále přítomna. Člověk vyrůstá v příbězích předcházejících jeho narození. Svoje vlastní příběhy tak často neúmyslně formuje traumatickými událostmi, které z časového principu nelze přenést, pochopit ani znovu vytvořit. Diplomová práce leží na pomezí abstraktní roviny péče o paměť, procesem mapování a přehodnocování vlastní definice toho, co je domov postavený na rodinné historii. Vytvářím dystopické video odehrávající se v budoucnosti, v digitálně vytvořeném světě po rozpadu současného světa, jak jej známe. Současnost se pod řetězci světových, politických, ekologických a ekonomických krizí hroutí, což je jedním ze znaků sdílené přítomnosti, jež se raději utopicky dívá do budoucnosti anebo hledá melancholickou útěchu v minulosti. Ale co dělat, když ani minulost definující naší vlastní historii neexistuje vůbec, anebo v rozostřených střepech dětských vzpomínek a budoucnost nám nemá, co nabídnout?
Spolupráce učitele a asistenta pedagoga při vzdělávacím procesu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
HEJDUKOVÁ, Adéla
Téma bakalářské práce je orientováno na podpůrné opatření asistenta pedagoga s profilací na spolupráci učitele a asistenta pedagoga při edukaci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Cílem práce je zpracovat aktuální poznání související s výše uvedeným tématem práce a následně popsat pohledem účastníků účinné a funkční způsoby spolupráce. Práce je členěna na dvě hlavní části. Část teoretickou a část praktickou. V první části je zpracovaný teoretický základ uvedené problematiky do 3 kapitol. První kapitola se zabývá profesí asistenta pedagoga a návrhu změn v návaznosti na novelu školského zákona. Druhá kapitola je zaměřená na systém vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a poslední kapitola se věnuje spolupráci mezi asistentem pedagoga a učitelem. Druhá část práce zahrnuje samotné dotazníkové šetření doplněné kvalitativním šetřením v podobě polostrukturovaných rozhovorů. Celkem se dotazníkového šetření zúčastnilo 873 respondentů. Následně byl veden rozhovor s jedním asistentem pedagoga a s jedním učitelem. Z výzkumného šetření vyplývá, že funkční spolupráce vzniká především, když funguje vzájemná komunikace, učitel i asistent si spolu rozumí a jsou naladěni na stejnou vlnu, když jsou vytyčeny pravidla a určeny kompetence účastníků spolupráce, dále když je mezi nimi dostatečná důvěra a vzájemný respekt. Pro efektivní spolupráci jsou důležité společné přípravy a konzultace, pozornost by měla být věnována i rovnocennému a partnerskému vztahu. Podstatou toho všeho je chuť a zájem spolupracovat. Výsledky dotazníkového šetření se následně potvrdily v rozhovorech s paní učitelkou a paní asistentkou.
Kauza Lidice a politika paměti v České republice
Antonyová, Veronika ; Kubátová, Hana (vedoucí práce) ; Kalhousová, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá otázkou mobilizace paměťové politiky v souvislosti s mírou kolaborace v Čechách s nacistickým Německem. Celý případ jsem zasadila do širšího kontextu vyrovnávání se s otázkou holokaustu v postkomunistických zemích. Proces a důsledky mobilizace paměťové politiky jsem analyzovala na konkrétním případu lidické kauzy. Blíže jsem zkoumala, jaké konkrétní dopady má špatné a nepřesné vyrovnání se s historickou minulostí na současnou politickou scénu a veřejnost v České republice. Klíčová slova politika paměti, mobilizace paměťové politiky, holokaust, kolaborace, Lidice, europeizace
Práce asistenta pedagoga na základních školách
Šrubařová, Svatava ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Diplomová práce "Práce asistenta pedagoga na základních školách" se věnuje práci asistenta pedagoga a jeho spolupráci a komunikaci s ostatními účastníky výchovně- vzdělávacího procesu jako jsou rodiče, učitel a žáci, kteří mají speciálně vzdělávací potřeby a asistent jim byl přidělen. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy a zákony, které se týkají profese asistenta pedagoga. Nedílnou součástí této práce je seznámení se základními činnostmi asistenta pedagoga, jeho postavení ve třídách a školách. V této profesi došlo ke změně ve vyhlášce o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, která je zde popisována. Dále jsou zde uvedeny možnosti financování, představa o skutečném stavu asistentů v českém školství a postup každého ředitele školy, jakým způsobem si může o asistenty zažádat. Empirická část se zabývá metodologií výzkumného šetření, jehož metoda je formou dotazníku a rozhovoru. Cílem je zjistit práci asistenta pedagoga s důrazem na spolupráci asistenta pedagoga a učitelem na II. stupni běžné základní školy. Asistentky pedagoga v rozhovoru odpovídaly na otázky, které se týkaly jejich spolupráce s učitelem na II. stupni ZŠ. Jelikož je tato otázka všeobecná byla rozdělena na dvě dílčí otázky, rozhovor tedy probíhal ve dvou částech. Přičemž první část se týkala pracovní náplně...
Formy a vývoj kolaborace ve Vichy 1940-1944
Šrédlová, Petra ; Matějka, Ondřej (vedoucí práce) ; Emler, David (oponent)
Formy a vývoj kolaborace ve Vichy 1940-1944 Petra Šrédlová Abstrakt Bakalářská práce pojednává o různých druzích kolaborace Francie s Německem během let 1940 až 1944. Zaměřuje se na tři nejpodstatnější druhy kolaborace, a to státní, ekonomickou a kolaboracionismus. Práce je rozdělena do tří kapitol o jednotlivých druzích kolaborace, přičemž každá z nich se člení na podkapitoly mapující jejich chronologický vývoj. Státní a ekonomická kolaborace probíhaly na vládní úrovni Vichy, přičemž vláda nezastávala postoj totální kolaborace. V případě kolaboracionismu se jedná o ideové následování nacistického Německa, kdy kolaboracionisté zastávali absolutní kolaboraci. Cílem této práce je analýza chronologického průběhu jednotlivých druhů kolaborace se zaměřením na rozbor proměn postojů jednotlivých aktérů. Jejich přístup se měnil především v závislosti na externím faktoru válečných úspěchů Německa, které se s postupem války snižovaly, a také v závislosti na zvyšujících se německých požadavcích především v ekonomické oblasti. Práce také sleduje otázku efektivity jednotlivých druhů kolaborace s ohledem na motivy, které Vichy ke kolaboraci vedly. Kolaboracionismus se od státní a ekonomické kolaborace liší především svým oddaným přístupem vůči Německu, kdy na rozdíl od vlády Vichy, která s blížícím se koncem války...
Brandýs nad Labem a Stará Boleslav 1938-1945
Potměšil, Jakub ; Míšková, Alena (vedoucí práce) ; Pokorný, Jiří (oponent)
Diplomová práce "Brandýs nad Labem a Stará Boleslav 1938-1945" je zaměřena na popis vybraných aspektů ze života měst. Od událostí roku 1938, přes okupaci a období tzv. Protektorátu Čechy a Morava, až do období před povstáním v květnu roku 1945. Pro větší přehlednost je práce rozdělena do kapitol zabývajících se společenským a kulturním vývojem, proměnami městských samospráv, válečným průmyslem, odbojovým hnutím a válečnými událostmi, které zasáhly do života měst. Samostatné kapitoly jsou věnovány osudům židovské komunity a nástinu průběhu poválečného vyšetřování kolaborace v rámci Trestní nalézací komise. Závěrečná část práce je věnována pomníkům a pamětním místům českých i německých obětí války. KLÍČOVÁ SLOVA Brandýs nad Labem, Stará Boleslav, 1938-1945, okupace, Protektorát Čechy a Morava, odboj, aktivistické organizace, válečný průmysl, Židé, válečné pomníky
Proměna obrazu Sovětského svazu v protektorátním denním tisku na příkladu srovnání dobových mediálních obsahů z přelomu srpna a září 1939 a přelomu června a července 1941
Veselá, Lenka ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Diplomová práce "Proměna obrazu Sovětského svazu v protektorátním denním tisku na příkladu srovnání dobových mediálních obsahů z přelomu srpna a září 1939 a přelomu června a července 1941" pojednává o způsobu, jakým protektorátní periodika informovala o paktu Ribbentop-Molotov a později o německé invazi do Sovětského svazu. Na příkladě těchto událostí a jejich reflexe v protektorátním denním tisku lze demonstrovat, jak pružně protektorátní propaganda reagovala na aktuální politický kurz. Pro účely práce byly zvoleny tři deníky: Polední list, Večerní České slovo, Venkov, které byly zkoumány ve dvou časově ohraničených obdobích, a to od 23. 8. 1939 do 27. 9. 1939 a od 16. 6. 1941 do 14. 7. 1941. Metodou práce je historická srovnávací analýza, která postihuje proměnu postojů protektorátní propagandy v závislosti na historickém kontextu, a sémiotická analýza, která se zabývá dobovým mediálním diskurzem a odhaluje udržovanou ideologii na úrovni znakových systémů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 146 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.