|
Práce asistenta pedagoga na základních školách
Šrubařová, Svatava ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Diplomová práce "Práce asistenta pedagoga na základních školách" se věnuje práci asistenta pedagoga a jeho spolupráci a komunikaci s ostatními účastníky výchovně- vzdělávacího procesu jako jsou rodiče, učitel a žáci, kteří mají speciálně vzdělávací potřeby a asistent jim byl přidělen. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy a zákony, které se týkají profese asistenta pedagoga. Nedílnou součástí této práce je seznámení se základními činnostmi asistenta pedagoga, jeho postavení ve třídách a školách. V této profesi došlo ke změně ve vyhlášce o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, která je zde popisována. Dále jsou zde uvedeny možnosti financování, představa o skutečném stavu asistentů v českém školství a postup každého ředitele školy, jakým způsobem si může o asistenty zažádat. Empirická část se zabývá metodologií výzkumného šetření, jehož metoda je formou dotazníku a rozhovoru. Cílem je zjistit práci asistenta pedagoga s důrazem na spolupráci asistenta pedagoga a učitelem na II. stupni běžné základní školy. Asistentky pedagoga v rozhovoru odpovídaly na otázky, které se týkaly jejich spolupráce s učitelem na II. stupni ZŠ. Jelikož je tato otázka všeobecná byla rozdělena na dvě dílčí otázky, rozhovor tedy probíhal ve dvou částech. Přičemž první část se týkala pracovní náplně...
|
|
Založení České zahradnické akademie-Mělník a její současnost
Šrubařová, Svatava ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
Bakalářská práce se zabývá založením České zahradnické akademie-Mělník a její současností. Teoretická část seznamuje s historií Mělníka a představuje vybrané místní vinaře. Popisuje založení první vinařsko-ovocnářské školy na Mělníku, organizaci výuky, např. podobu přijímacích zkoušek, vyučovací předměty, odborný výcvik, pedagogický sbor, závěrečné zkoušky. Zaměřuje se také na seznámení se školou v současné době, popisuje přijímací zkoušky, studijní obory, vyučovací předměty, odborný výcvik, úspěchy školy. Součástí je i pohled na školu z hlediska didaktického a společenského. V úvodu praktické části je provedeno porovnání školy, jaká byla při jejím otevření a jaká je škola v současnosti. V této části jsou také rozhovory se současnou ředitelkou a absolventem této školy. KLÍČOVÁ SLOVA Způsob výuky na škole, odborné vzdělání, maturitní obory, učební obory, vyučovací předměty na škole.
|