Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 91 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Efekt terapie kognitivních funkcí u pacientů s demencí
Nová, Jarmila ; Krivošíková, Mária (vedoucí práce) ; Piťhová, Zuzana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá efektivitou kognitivního tréninku se zaměřením na paměť a pozornost u osob s diagnostikovanou demencí, a to především u osob s vaskulární demencí, smíšenou demencí a Alzheimerovou nemocí. Teoretická část se zabývá problematikou demence a aktuálními poznatky na poli kognitivní terapie a ergoterapie. Hlavním cílem empirické části této diplomové práce je zjištění efektivity kognitivního tréninku u osob s diagnostikovanou demencí. Dalším cílem je zjištění, do jaké míry jsou subjektivně klienti spokojeni s terapií kognitivních funkcí. Trénink kognitivních funkcí je proveden v časovém horizontu osmi týdnů v sociálních institucích v Jirkově a Chomutově. Výzkumný vzorek se skládá z 24 klientů (>65 let) s diagnostikovanou Alzheimerovou nemocí, vaskulární demencí a smíšenou demencí, kteří jsou rozděleni do experimentální a srovnávací skupiny. Klienti jsou hodnoceni před zahájením intervence a po dokončení intervence pomocí testu Mini-Mental State Examination (MMSE), Trail Making testem, část A (TMT:A) a Schwartzovou škálou hodnocení terapie (SOS-10). Statisticky významné výsledky dle stanovené hladiny významnosti (p < 0,05) měl test MMSE (0,01 < 0,05) a škála SOS-10 (0,02 < 0,05), zatímco test TMT:A (0,09 > 0,05) nepotvrdil efektivitu terapie z důvodu malého výzkumného vzorku....
Husserlova fenomenologie pozornosti
Grimmich, Šimon ; Čapek, Jakub (vedoucí práce) ; Švec, Ondřej (oponent)
(česky) Diplomová práce Husserlova fenomenologie pozornosti systematicky představuje Husserlovo pojetí pozornosti. V první části se věnuje představení Husserlovy statické fenomenologie pozornosti, přičemž přihlíží zejména k Logickým zkoumáním a Idejím I. V druhé části se věnuje genetické fenomenologie pozornosti, kterou rekonstruuje zejména na základě Zkušenosti a soudu a Analýz k pasivní syntéze. V závěru práce nabízí další možné perspektivy zkoumání pozornosti z fenomenologických pozic.
Komentovaný překlad: Was Lernen beinflusst. In: Lernen. Gehirnforschung und die Schule des Lebens. Heidelberg 2006. S. 139-167.
Tichá, Eva ; Kloudová, Věra (vedoucí práce) ; Špirk, Jaroslav (oponent)
Tato bakalářská práce se skládá ze dvou částí. V první části se věnuji funkčnímu překladu odborného textu. Text, který je předmětem této práce je textem odborným, avšak s popularizačními rysy. Manifestace na čtenáře je jedním ze základních rysů tohoto textu, který se snaží o živý, zábavný styl, tedy o takový, který dokáže čtenáře zaujmout. Zároveň obsahuje i další rysy, které přísluší odborným textům. Náplní druhé části této práce je komentář k tomuto překladu, který se skládá též ze dvou částí. V první části čtenář nalezne překladatelskou analýzu originálu, která vytvoří prostor pro orientaci v tom, jaký text je zde překládán. Kromě překladatelské analýzy zahrnuje komentář také popis překladatelské metody, typologii překladatelských postupů a typologii posunů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Časopis Ohníček: kvantitativní obsahová analýza vybraných pozornostních prvků časopisu v období 1950-2001
Semecký, Jiří ; Končelík, Jakub (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Bakalářská práce "Časopis Ohníček: kvantitativní obsahová analýza vybraných pozornostních prvků časopisu v období 1950-2001" pojednává o zastoupení a významové roli vizuálních pozornostních prvků v prostředí dětského tištěného periodika. Popisuje stručnou historii a kontext vydávání časopisu, a dále se pak, v souvislosti s procesem vyvolání bezděčné a záměrné pozornosti, zabývá aktem smyslového vnímání lidského organizmu, se zaměřením na vnímání vizuální. Pomocí metody kvantitativní obsahové analýzy se snaží zachytit vývoj míry plošného zastoupení zvolených, graficky výrazných prvků časopisu, především pak titulků a obrazové složky, které bezprostředně působí na vizuální vnímání příjemce, a které tak disponují největším potenciálem upoutat prostřednictvím orientačně pátracího reflexu jeho neúmyslnou pozornost. Ta se následně, na základě míry naplnění individuálních očekávání a zájmů, může změnit v pozornost záměrnou. Vnější forma jednotlivých příspěvků tak tedy svou vizuální atraktivitou přispívá ke vzbuzení zájmu o jejich obsahovou složku. Vývoj zvolených pozornostních prvků je, za pomoci časových sond, sledován v celém období vydávání uvedeného dětského časopisu.
Vliv kognitivního úkolu na posturální stabilitu u pacientů s fobickým posturálním vertigem
Urbanová, Lucie ; Čakrt, Ondřej (vedoucí práce) ; Truc, Michal (oponent)
Diplomová práce "Vliv kognitivního úkolu na posturální stabilitu u pacientů s fobickým posturálním vertigem" v teoretické části pojednává o fyziologii rovnovážného systému, jeho poruchách a jsou zde shrnuty poznatky o fobickém posturálním vertigu (FPV). V experimentální části jsme s využitím stabilometrie hodnotili posturální stabilitu 5 pacientů s FPV, 5 pacientů se strukturální vestibulární poruchou a 5 zdravých jedinců během normálního stoje a při plnění kognitivních úkolů - "Dotykového testu", Verbal fluency testu a modifikovaného Stroop testu. Cílem práce bylo zjistit, jestli u probandů dojde při plnění kognitivního úkolu ke změně jednotlivých parametrů posturální stability v porovnání s normálním stojem. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Programy založené na všímavosti (mindfulness) v klinické praxi
Chýle, Jaroslav ; Kulišťák, Petr (vedoucí práce) ; Šípek, Jiří (oponent)
Bakalářská práce se zabývá programy založenými na všímavosti, které se dnes používají ve zdravotnictví. Ve své teoretické části se zaměřuje na jejich popis, publikované klinické výsledky, výzkum, mechanismy působení, výhody, úskalí, možnosti jejich využití v klinické praxi. Empirická část práce navazuje na teoretickou část a podává návrh výzkumného projektu formou dvojitě zaslepené, randomizované a kontrolované studie vlivu MBSR na proměnné duševního i tělesného zdraví s použitím aktivní kontrolní skupiny. Diskuze obsahuje úvahy nad směrem budoucího výzkumu a předkládá informace o současných trendech, příležitostech a výzvách stojících před těmito intervencemi. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Mentální koncentrace hráčů ve florbale
Novotný, Tomáš ; Harsa, Pavel (vedoucí práce) ; Dragounová, Zuzana (oponent)
- česky Abstrakt Cílem bakalářské práce je zdůraznit význam mentální koncentraci hráčů florbalu rámci tréninku a před utkáním a vyzdvihnout důležitost koncentrace v průběhu sportovní přípravy. V teoretické části se práce na základě dostupných literárních zdrojů věnuje nejprve tématu sportu a obecně popisuje florbal - např. jeho historii, pravidla, či významné hráče. Detailně se zaměřuje na mentální koncentraci hráčů, kterou například souvisí koncentrace, únava a deprese a vysvětluje, co je všechno ovlivňuje, proč jsou ve sportu důležité, a které faktory na ni mohou působit negativně. Praktická část je založena na dotazníkovém šetření mezi vybranými respondenty. Na základě výsledků šetření bude zhodnocen vliv mentální koncentrace hráčů na jimi podaný výkon. Klíčová slova Sport, florbal, koncentrace, mentální koncentrace, psychika, psychické stavy, duševní stavy, pozornost, poruchy pozornosti, únava, konflikt, stres, motivace paměť krátkodobá a dlouhodobá, anketa, faktory
Rozvoj myšlení a řeči jako oblast čtenářské pregramotnosti
Němcová, Nikola ; Ronková, Jolana (vedoucí práce) ; Laufková, Veronika (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku rozvoje myšlení a řeči jako oblasti čtenářské pregramotnosti u dětí předškolního věku. Práce je rozdělena na část teoretickou a empirickou. Teoretická část práce je věnována problematice čtenářské pregramotnosti, rozvoji myšlení a řeči jako oblasti čtenářské pregramotnosti, upozorňuje na riziko vzniku specifických vývojových poruch učení a pojednává o působení předškolní instituce na dítě. Na základě těchto poznatků je sestavena část empirická. Cílem empirické části je zmapování úrovně čtenářské pregramotnosti u dětí ve věku 5 - 6 let v Humpolci. Specificky výzkumné otázky zjišťují erudovanost učitelek mateřských škol v čtenářské pregramotnosti, dále jak učitelky rozvíjí tuto pregramotnost a je navržena testová baterie pro následné zjištění úrovně čtenářské pregramotnosti u dětí. V empirické části diplomové práce jsou kombinovány dvě metody získávání dat, dotazníkové šetření a pozorování dětí během plnění úkolů v testové baterii. Prokázala se poměrně dobrá úroveň čtenářské pregramotnosti u dětí ve věku 5 - 6 let, ovšem s velkými individuálními rozdíly mezi dětmi. KLÍČOVÁ SLOVA dítě předškolního věku, čtenářská pregramotnost, myšlení, řeč, slovní zásoba, paměť, pozornost
Neuropsychologické aspekty funkčních poruch hybnosti
Věchetová, Gabriela ; Nikolai, Tomáš (vedoucí práce) ; Rusina, Robert (oponent) ; Drozdová, Kristýna (oponent)
V teoretické části disertační práce je představen současný pohled na funkční (psychogenní) poruchy hybnosti (FPH) v platné mezinárodní klasifikaci nemocí (MKN-10) označované jako disociativní (konverzní) motorické poruchy, který v posledních dvou dekádách prošel výrazným vývojem. Jedná se o heterogenní skupinu onemocnění s tendencí k chronickému průběhu, která se vedle motorických příznaků projevují řadou komorbidních non-motorických příznaků (únava, bolest, úzkost, deprese, kognitivní obtíže aj.). Navzdory potenciální reverzibilitě mají tyto poruchy stále nepříznivou prognózu a jsou spojené s nízkou kvalitou života. Na základě dosavadního poznání patří mezi ústřední fenomény rozvoje a udržování FPH abnormity pozornostních procesů. Pozornostním procesům v kontextu komplexního kognitivního výkonu se věnovalo zatím pouze minimum studií, a to s rozporuplnými výsledky. Disertační práce měla dva cíle. První z prezentovaných studií se zaměřila na vliv subjektivně hodnocených non-motorických symptomů včetně subjektivních kognitivních stížností a objektivně posuzovaných motorických příznaků na kvalitu života. Cílem druhé z prací bylo zkoumat kognitivní profil pacientů s FPH, včetně hodnocení validity výkonu, které je v tomto kontextu relevantní. Výsledky studií potvrdily, že non-motorické symptomy mají...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 91 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.