Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30,986 záznamů.  začátekpředchozí30977 - 30986  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.84 vteřin. 

Sexuální aktivita v dospívání jako přechodový rituál do sociální dospělosti
Petrášek, Michal ; Skupnik, Jaroslav (vedoucí práce) ; Ulrychová, Marta (oponent) ; Vrhel, František (oponent)
1 ABSTRAKT Disertační práce se zabývá sexuálním chováním mladých lidí mezi 15. a 25. rokem věku v České republice, přičemž tyto jejich aktivity jsou nahlíženy a interpretovány z antropologické perspektivy přechodových rituálů. Oficiální přechodové rituály dospělosti byly sice v "západní" společnosti odstraněny a jeden univerzální přechodový rituál byl roztříštěn v nepřebernou množinu partikulárních neoficiálních, zamlžených a často nejasných rituálních akcí. K této transformaci dochází proto, že je člověk dle Mary Douglas rituální živočich a rituál potlačený v jedné formě se objeví ve formě jiné ještě silnější. Do této velké množiny přechodových rituálů dospělosti můžeme zahrnout, např. taneční kurzy, maturitní zkoušku, získání řidičského průkazu, kouření cigaret, užívání alkoholu, či právě sexuální aktivitu. Tu je možné v období adolescence označit za rituální proto, že nemá jasný utilitární prokreační cíl. Práce prezentuje původní terénní výzkum, který spočívá na dvou hlavních pilířích: 1. na kvantitativním dotazníkovém šetření a 2. na kvalitativním šetření. Kvantitativní výzkum byl proveden na středních školách v Plzeňském kraji a jeho hlavní část čítala 188 respondentů. Výzkum probíhal mezi lety 2008 - 2009. Kvalitativní šetření proběhlo mezi lety 2010 - 2011 se skupinou 17 dobrovolníků. Abychom mohli...

Role vzdělávání v seniorském věku
Kramperová, Eva ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Diplomová práce s názvem Role vzdělávání v seniorském věku se zabývá problematikou rolí a významu vzdělání pro lidi nacházejících se v období sénia. Práce je strukturována do dvou částí. První obsahuje mimo jiné dosavadní přehled problematiky v domácí odborné literatuře, vymezení základních pojmů, vybrané aspekty života seniora či nástin systému celoživotního vzdělávání v ČR. Druhá část je zaměřena na empirický výzkum a klade si za cíl v souladu s názvem práce objasnit, jakou roli hraje vzdělávání v životě českých seniorů a jaký význam pro ně představuje. Klíčová data budou pro analýzu získána kombinací kvantitativních a kvalitativních metod (telefonické dotazování a hloubkový rozhovor). V závěru je práce doplněna relevantními přílohami a seznamem použitých pramenů a literatury. KLÍČOVÁ SLOVA senior, sénium, vzdělávání, celoživotní vzdělávání, gerontopedagogika, motivace, smysl života

Zpoplatňování zpravodajského obsahu jako budoucnost žurnalistiky
Novotný, Jan ; Čermák, Miloš (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Magisterská diplomová práce zkoumá kvalitativním dotazníkovým šetřením, případovými studiemi, teoretickou a empirickou analýzou fenomén zpoplatňování zpravodajského obsahu v personálních médiích s důrazem především na výhody a nevýhody jednotlivých druhů zpoplatnění webového obsahu a okolnosti, které mohou mít na zpoplatňování vliv. Hypotéza zní, že zpoplatnění zpravodajského obsahu může na mediálním trhu skutečně fungovat jako stimul ke zvýšení produktivity mediálních organizací navzdory vzrůstající oblibě sdílení bezplatných informací. Jen záleží na tom, zda bude správným způsobem aplikován vhodný ekonomický model. Tím je podle hypotézy tzv. dávkovací model, který odpovídá povaze digitálních médií. To mimo jiné znamená, že určitý objem profesionálně vytvářených informací zůstane pro recipienty bezplatný. Sféry zpoplatněného i bezplatného obsahu budou muset projít nezbytnými ergonomickými i obsahovými změnami.

Analýza optimalizace středních škol ve Varnsdorfu
Hodničák, Jan ; Kalous, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Předmětem diplomové práce je analýza optimalizace středních škol ve Varnsdorfu od procedury její přípravy, procesu projednávání a schvalování, až po její realizaci. Výzkum vychází z podkladů dvou kvalitativních výzkumných metod:  participačního pozorování,  rozboru dokumentů - artefaktů. Závěr diplomové práce vychází z triangulace, z průniku jednotlivých výzkumných metod, a obsahuje mimo jiné doporučení pro MŠMT ČR, odbory školství mládeže a tělovýchovy krajských úřadů, zastupitele krajů a managementu škol, které připravují optimalizační projekty. Zvláštní pozornost je věnována dopadu optimalizace na VOŠ a SPŠ Varnsdorf.

Zachování důstojnosti u pacientů v bezvědomí na ARO, JIP
Horáková, Eva ; Chloubová, Helena (vedoucí práce) ; Herbrichová, Andrea (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou saturace potreb u pacientu v bezvedomí. Úkolem bylo zjistit nejen teoretické vedomosti respondentu o potrebách cloveka, ale zejména pak saturace vyšších psychosociálních potreb. Práce se zabývá problematikou kulturní, etnické a náboženské odlišnosti pacientu a jejich vlivem na ošetrovatelskou péci. Zamerena je na nejcastejší ošetrovatelské výkony, pri kterých dochází k narušení intimity a tím i dustojnosti pacienta. Predevším v oblasti hygienické péce a problematiky terminálního stádia a umírání. Ve výzkumné cásti se snažíme potvrdit stanovené cíle a hypotézy pomocí kvantitativní výzkumné metody dotazníku. Kvantitativní výsledky doplnuje kvalitativní výzkum pomocí pozorování náhodne vybraných sester. Z výzkumného šetrení vyplynulo, že sestry nemají dostatecné teoretické znalosti v oblasti teorie potreb cloveka, a tudíž velmi zrídka saturují jiné potreby než fyziologické. Dustojnost nemocného cloveka je predevším narušena pri hygienické péci. Komunikace nejen s pacientem, ale i rodinou je nedostatecná a obtežující pro sestry.

Materiálový průzkum barevné vrstvy na uměleckých předmětech
Grünwaldová, Veronika ; Hradil, David (vedoucí práce) ; Feltl, Ladislav (oponent) ; Kratochvíl, Bohumil (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Přírodovědecká fakulta Katedra analytické chemie SOUHRN DISERTAČNÍ PRÁCE Materiálový průzkum barevné vrstvy na uměleckých předmětech Studijní program: Analytická chemie Ing. Veronika Grünwaldová Praha 2010 2 Obsah 3 OBSAH Úvod a literární rešerše ................................................................................ 4 Experimentální část ......................................................................................7 1. Rtg prášková mikrodifrakce ....................................................................7 1.1. Analýza fragmentů a nábrusů.............................................................8 1.2. Příprava a analýza mikrotomových řezů .............................................9 2. Mikroskopické metody a obrazová analýza ...........................................10 2.I. Test minimálního nutného rozlišení - modelové tvary a reálné vzorky....11 2.2. Možnosti použití prvkového EDX mapování ........................................13 2.3. Kvalitativní a kvantitativní charakterizace vybraných pigmentů v reálných barevných vrstvách..................................................................................14 3. Mobilní rtg fluorescence...........................................................................18 Pigmenty, minerály a jiné fáze...

Vytvoření učebního bloku k řízení rizik v projektech
Kocman, Martin ; Chocholatý, Drahomír (vedoucí práce) ; Hausmann, Oto (oponent)
Cílem této práce je úprava učebního bloku Řízení projektů IS/ICT na katedře informačních technologií Vysoké škole ekonomické v Praze o problematiku řízení rizik. V současnosti není tomuto tématu dán dostatečný prostor a může tak vytvářet ve studentech pocit, že se jedná o okrajovou záležitost řízení projektů. Cílem této práce je tedy stanovit nový směr řízení rizik v tomto předmětu. Teoretickým východiskem k této diplomové práci jsou především metodiky PMBOK z organizace PMI a dále pak metodika PRINCE2 z organizace OGC. Jelikož se jedná o mezinárodně uznávané standardy řízení projektů IT, tak jim je dán právě klíčový význam jako teoretickým východiskům. Přirozeně je z těchto metodik využita jejich část týkající se řízení rizik. Pro dokreslení pohledu na věc je přidána metodika RIPRAN, která je českého původu a byla vyvinuta doc. Ing. Branislavem Lackem, CSc. z Vysokého učení technického v Brně. Tato metodika se pak týká pouze řízení rizik. Vlastní nový pohled na řízení rizik, který vychází z výše uvedených teoretických podkladů, je rozdělen do těchto částí: plánování, identifikace, kvalitativní analýza, kvantitativní analýza, simulace projektu, vyhodnocení. Jelikož primární využití této práce je pro studenty Vysoké školy ekonomické v Praze a to především studenty daného kurzu, tak tato skutečnost je zohledněna i v průběhu práce s riziky. To mimo jiné znamená, že není možné realizovat projekt dle plánu, a tudíž se využívá simulačních nástrojů pro jeho provedení. Veškeré aspekty, které vycházejí z tohoto školního prostředí, jsou v práci zahrnuty. Pro práci s riziky byl vyvinut nástroj v tabulkovém editoru MS EXCEL, ve kterém jsou provedeny veškeré kroky řízení rizik a to včetně podkladů pro následné tvorby projektových výstupů -- zpráv, analýz, apod. Výhodou tohoto prostředí je jeho možnost využití k automatickým postupům. Této vlastnosti je v nástroji plně využito.

Rozvoj schopnosti sebehodnocení žáků na 2. a 3. stupni různých typů škol (determinace sebehodnocení) - kvalitativní výzkum
Davidová, Jaroslava ; Kolář, Zdeněk (vedoucí práce) ; Dvořáková, Markéta (oponent)
V dnešní době, kdy společenský vývoj probíhá hekticky, dochází k tomu, že mladí lidé se mnohdy brání stát se součástí světa dospělých. Je to pravděpodobně dáno faktem, že v současnosti je život dospělého člověka náročnější a složitější, než tomu bývalo dříve. Prostředí sociálně vyspělé společnosti mnohdy poskytuje nepříznivé podmínky pro vývoj mladých lidí - mimo jiné také proto, že se v dnešním světě mění postoj ke vzdělání. Vzdělání se v mnoha případech eliminuje na prostředek k získání ekonomicky lukrativnějšího zaměstnání, stává se pojistkou ke vstupu do tzv. "vyšší společnosti". A ačkoli se mladí lidé na jedné straně brání přijímat názory předchozích generací, na straně druhé však mnohé z těchto názorů od nich nevědomky přijímají. A to včetně některých negativních momentů v hodnotových orientacích, ve způsobu života i k výše zmíněnému přístupu ke vzdělání. Společnost slouží mladému člověku kromě jiného také jako sociální zrcadlo. Mladý jedinec se snaží být svým okolím akceptován, zejména jedná-li se o prostředí vrstevnické, neboť mu to přináší uspokojení, jistotu, kladné hodnocení, na jehož podkladě buduje své sebehodnocení, jež bývá v tomto věku často narušeno změnami dospívání a četnými konflikty.

Názory českých hráčů a hráček na streetball
Faul, Marcel ; Kaprálek, Tomáš (oponent) ; Velenský, Michael (vedoucí práce)
Název práce: Názory českých hráčů a hráček na streetball Cíle práce: Cílem práce je analýza současného stavu streetballu v České republice, resp. ve světě a zjištění názorů českých hráčů a hráček na tuto modifikaci basketbalu. Mimo jiné nás zajímá problém a důvody, které vedou naše hráče a hráčky k jejich přechodu od basketbalu ke streetballu. Metodika práce: Práce má povahu kvalitativního výzkumu. Analýza současného stavu se opírá o obsahovou analýzu, názory českých hráčů a hráček na problematiku basketbalu a streetballu ověřujeme technikou dotazování. Výsledky: Práce potvrdila stanovené hypotézy. Především jsme chtěli zjistit nakolik je streetball pro naše hráče a hráčky basketbalu atraktivní. Z šetření vyplynulo, že se hráči a hráčky basketbalu věnují streetballu velmi často, dokonce jej mnozí upřednostňují před basketbalem, a to v letní sezóně, kdy streetball vítají jako příjemnou změnu. Klíčová slova: basketbal, volnost, radost z pohybu, fair play

Integrace českých emigrantů do německé společnosti. Kvalitativní sociologický výzkum
Felcmanová, Kristýna ; Růžička, Richard (oponent) ; Buriánek, Jiří (vedoucí práce)
Mezinárodní migrace nabyla v poslední době takového rozsahu, že někteří autoři hovoří o současné době dokonce jako o "éře migrace"1 Vzhledem ke globálním podmínkám (volnosti pohybu pracovních sil) a demografické situaci západního světa (stárnutí obyvatelstva, za jehož možné řešení je mezinárodní migrace pokládána) se dá očekávat, že její rozsah, a tedy i význam, se bude i nadále zvyšovat. Stále více lidí bude hledat obživu a místo k žití mimo hranice své domovské země. Stále více lidí se bude muset učit žít společně s lidmi jiné národnosti, jiné kultury nebo jiného náboženského vyznání. Jednou z nejdůležitějších otázek mezinárodní migrace přitom bude otázka zařazení imigrantů do přijímající společností. Na poli vědy i praktické mezinárodní politiky se již delší dobu vede rozsáhlá debata o tom, jak by integrace imigrantů do přijímající společnosti měla probíhat, aby se imigranti zařadili mezi většinovou populaci jako rovnocenní občané, ale aby přitom nebyly potlačovány znaky země jejich původu. Cílem této práce je popsat, jak se integrovali čeští emigranti komunistické éry, nejvýznamnější emigrační vlny naší novodobé historie, do německé společnosti. Samotným výsledkům kvalitativní studie předchází uvedení základní terminologie migračních studií a základních sociologických teorií, které řeší otázky...