Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30,304 záznamů.  začátekpředchozí30295 - 30304  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.97 vteřin. 

Kyberšikana
Piškulová, Jiřina ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
V práci se zabývám specifictejším druhem šikanování, šikanou kybernetickou. Popisuji její specifika, tedy kdy a kde šikana probíhá, kdo je agresorem a obetí, kdo všechno šikane prihlíží, pravdepodobné príciny a dále dusledky, jaké muže tento druh šikany mít na deti a mládež. Shrnuji dosavadní poznatky, jak se kyberšikane bránit a jak ji rešit, když je odhalena.

Divadlo jako svobodné vidění světa (divadlo a jazz)
Valerián, William ; PAVLATA, Michal (vedoucí práce) ; TÖPFER, Tomáš (oponent)
Má diplomová práce nese název Divadlo jako svobodné vidění světa (divadlo a jazz). Zabývám se svým pátráním po souvislostech v hudebním a hereckém uměleckém vyjádření v průběhu studia, které začalo na konzervatoři - obor saxofon. Z hodin herecké tvorby a později tvorby ve školním divadle Disk vybírám okamžiky, které mi nejvíce přispěly k hledání svého vlastního „jazzového“ hereckého přístupu a „osvobození“ na jevišti a jeho následném využívání v pozdějším profesionálním životě.

Uplatnění vybraného produktu ve školních jídelnách
Vodička, Jan ; Šánová, Petra (vedoucí práce) ; Hrubcová, Barbora (oponent)
Práce je zaměřena na zájem spotřebitelů v dané lokalitě o nový produkt, kterým je čerstvě pokrájené jablko, v hygienickém sáčku s trvanlivostí 12 dnů. Metodika vlastní práce spočívá ve vytvoření a vyhodnocení dvou dotazníkových šetření, kterých se zúčastnilo 69 zástupců škol a 116 rodičů dětí ve věku od 3 do 15ti let. Výsledky šetření, které se týkalo především škol ukázalo, že školy nemají možnost nabídnout dětem čerstvé, umyté, hygienicky připravené ovoce určené přímo ke konzumaci na výletech, sportovních akcích atd., z tohoto důvodu by byly ochotny tento nový produkt dětem zakoupit. Dotazníkové šetření, které se týkalo rodičů dětí, ukázalo, že rodiče neshledávají množství a výběr ovoce a zdravých potravin ve škole jako dostačující, proto by chtěli, aby se tento výrobek nejvíce prodával ve školních bufetech a svačinových automatech.

Režimová opatření pro ovlivnění nadváhy a obezity dětí mladšího školního věku
Brožík, Marek ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Strejcová, Barbora (oponent)
Název: Režimová opatření pro ovlivnění nadváhy a obezity dětí mladšího školního věku Cíle: Hlavním cílem této práce je vytvoření pohybového programu pro děti mladšího školního věku, které mají diagnostikovanou nadváhu či obezitu. Cílem práce je také zmapovat dostupné informace o obezitě dětí a její léčbě pomocí pohybové aktivity z domácí i zahraniční literatury, které jsou získané z odborných publikací či vědeckých článků dostupných v internetových databázích. Metody: V naší práci jsme zanalyzovali odborné publikace a porovnali názory odborníků, kteří se zabývají léčbou nadváhy a obezity pohybovou aktivitou. Výsledky: Zjistili jsme, že pohybová aktivita má zásadní vliv na zdraví a tělesnou hmotnost jedince. Je důležité, aby se pohybová aktivita stala součástí každodenního režimu dětí. Týdenní pohybový program je určen pro děti, jejich rodiče a učitele, a má sloužit jako návod k redukci hmotnosti dítěte. Klíčová slova: dětská obezita, pohybová aktivita, pohybový program, mladší školní věk, hmotnost

Ekonaratologie
Filková, Kateřina ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Valkounová, Tereza (oponent)
Diplomová práce Ekonaratologie se zabývá historií, cíly a využitím moderní interdisciplinární teorie narativity v environmentální výchově v předškolním prostředí. Popisuje potenciality a význam naratologie jako přístupu pro dětské pochopení okolního světa a zvyšování environmentální senzitivity. Cílem výzkumné části bylo ověření narativního paradigmatu (Fisher, 2000; Bruner 1996) u dětí předškolního věku a navázání bližšího vztahu mezi dětmi a přírodou vytvořením několika autentických příběhů o přírodě, které si samy děti vymyslely. Druhá část práce se zaměřuje na výzkum mezi učitelkami mateřských škol. Úkolem bylo sepsat knihy o přírodě, které ve své praxi využívají. Z tohoto seznamu se poté tvořil žebříček deseti nejoblíbenějších dětských publikací o přírodě. Práce nabízí i seznam vhodných knih pro ekonaratologickou metodu u dětí předškolního věku. Výsledkem bylo zjištění, že děti ve věku 4-6 let si přirozeně více pamatují, když slyší informace ve formě vyprávění příběhů, a že jsou schopné naslouchat přírodě a jejím projevům.

Vliv canisterapie na klienta s kochleárním implantátem
FRAŇKOVÁ, Zuzana
Tato práce byla zaměřena na zjištění vlivu canisterapie u dětí s kochleárním implantátem. Canisterapie, jako jedna z forem zooterapie, představuje podpůrnou rehabilitační metodu založenou na kontaktu člověka se psem a jejich pozitivní interakci. Důraz je kladen zejména na řešení psychologických, emocionálních a sociálně integračních problémů, působení na fyzické zdraví je druhotné a zahrnuje spíše motivační složku. Kochleární implantát je elektronická funkční smyslová náhrada, která zprostředkovává sluchové vjemy neslyšícím jedincům přímou elektrickou stimulací sluchového nervu uvnitř hlemýždě vnitřního ucha. Cílem práce bylo vytvořit vhodný metodický materiál pro využití canisterapie u klienta s kochleárním implantátem. Tato práce by měla pomoci zařadit canisterapii do mozaiky výchovného a vzdělávacího procesu, jenž působí na celkový rozvoj dítěte s kochleárním implantátem. Pro zjištění cílů práce byl využit kvalitativní výzkum. Byla použita metoda zúčastněného pozorování, polostandardizovaný rozhovor, analýza dokumentů. Doplňujícím materiálem je fotodokumentace a videodokumentace. Výzkum byl proveden u dětí předškolního věku, po kochleární implantaci, kteří dochází do speciálně pedagogického centra pro sluchově postižené v Českých Budějovicích a jsou integrováni do běžné mateřské školy. Na základě výzkumu byly vytvořeny metodické postupy canisterapie u klienta s kochleárním implantátem. Výsledky výzkumu potvrdily, že canisterapie působí velmi pozitivně na celkový rozvoj dítěte s kochleárním implantátem. Práce bude využita jako informační a studijní materiál začínajícím i profesionálním canisterapeutickým týmům, pedagogickým, speciálně pedagogickým a dalším odborným pracovníkům a také laické veřejnosti. Informace mohou být předány formou přednášek, vytvořením publikací, letáků, atd.

Vývoj nabídky vzdělávacích pořadů České televize v letech 1992 až 2010
Havlíková, Vendula ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Macků, Lucie (oponent)
Tato diplomová práce mapuje vývoj programové nabídky vzdělávacích pořadů uvedených České televizí v letech 1992 až 2010. Hlavní tendence v tvorbě programové koncepce jsou vykresleny na pozadí konkrétních politických, společenských a technologických souvislostí, jež byly pro Českou republiku v daném období charakteristické. Teoretická část shrnuje některé relevantní poznatky z oblasti sociologie, psychologie a mediálních studií týkající se procesu socializace a výchovy s důrazem na děti. Jedna samostatná kapitola je věnována problematice definování vzdělávacího pořadu, legislativnímu a další společenskému vymezení poslání České televize ve vztahu ke vzdělávání. Empirická část prostřednictvím archivních rešerší ročenek a publikací České televize, softwarového systému PROVYS, interních i veřejně přístupných dokumentů jednotlivých orgánů ČT a především rozhovory a konzultacemi se současnými i někdejšími pracovníky ilustruje vývoj a změny v daném období. Výsledkem je obsáhlý obraz hlavních tendencí vývoje televizního vzdělávání z produkce pověřených skupin či center. Práce nepodává vyčerpávající všech vzdělávacích pořadů vysílaných Českou televizí v daném období, což by podle vzhledem k amorfnímu charakteru daného žánru snad ani nebylo proveditelné, ale snaží se o kontextualizaci statutu televizního...

Prevalence kontaktní přecitlivělosti u dětí v České republice
Machovcová, Alena ; Pelclová, Daniela (vedoucí práce) ; Vantuchová, Yvetta (oponent) ; Cetkovská, Petra (oponent)
Úvod Výskyt kontaktní senzibilizace a alergické kontaktní dermatitidy u dětí a dospívajících není tak ojedinělý, jak se původně předpokládalo. V posledních desetiletích se v zahraničí objevila řada publikací, které potvrzují výskyt kontaktní senzibilizace a alergické kontaktní dermatitidy u dětí. Údaje o prevalenci v naší populaci chyběly. Cíl Cílem bylo stanovit prevalenci kontaktní senzibilizace na alergeny evropské základní sady kontaktních alergenů v neselektovaném souboru českých dětí. Materiál a metodika V letech 2005 - 2006 jsme provedli epikutánní testy evropskou základní sadou kontaktních alergenů u 236 dětí ve věku 6 - 16 let (průměrný věk 12,6 let). Podle kritérií International Contact Dermatitis Research Group bylo hodnoceno 218 dětí (114 chlapců a 104 dívek). Výsledky U 67 (30,7 %) dětí byla zachycena nejméně jedna pozitivní reakce. Nejčastějšími alergeny byly: síran nikelnatý, síran neomycinu, dvojchroman draselný, chlorid kobaltnatý, Myroxylon pereirae resin (peruánský balzám) a směs parfémů I. Závěr Výsledky provedených epikutánních testů v souboru neselektovaných českých dětí nejsou příliš uspokojivé. Ukazují totiž, že výskyt kontaktní přecitlivělosti v dětském věku je relativně častý. Bylo zjištěno, že epikutánní testy dermatovenerologové v České republice neprovádějí u všech...

Předmět spontánního zájmu v přírodě u dětí předškolního věku
Martinovská, Marie ; Opravilová, Eva (oponent) ; Šircová, Ivana (vedoucí práce)
Klíčová slova předškolní věk, sociální prostředí, rodina, osobnostně-sociální rozvoj dítěte, experimentace a manipulace s předmětem, předmět spontánního zájmu, přírodní pedagogika, lesní školky, předmět zkoumání ze živé a neživé přírody Anotace Na knižním trhu existuje spousta publikací pojednávajících o tom, co všechno lze s dětmi tvořit, jak si s nimi hrát, jak na děti působit. V popředí zájmu je stimulace. Nesmíme ovšem zapomínat na osobní a spontánní zájem dítěte. I dítě má "právo na odpočinek, volný čas, hry a oddechové činnosti, které odpovídají jeho věku" (Úmluva o právech dítěte z roku 1991, bod 31). Diplomová práce spočívá v přímém nezúčastněném pozorování dětí předškolního věku v exteriéru, v přírodě. Podstatou tohoto pozorování je zjistit, zda a čeho si děti v přírodě všimnou, co si z ní vyberou a jak s tím naloží.

Obratnostní schopnosti u dětí 10-11 letých s různým sportovním zaměřením
Nykodýmová, Simona ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Z následujících kapitol teoretické části je zřejmé, že vývoj motoriky člověka by měl vyústit tegraci jednotlivých komponent motoriky. Není pochyb o tom, že jsou motorické schopnosti vázány a navzájem se ovlivňují. Jedním z cílů této práce bylo zjistit, jaká pozornost je ována obratnostním schopnostem, jejich diagnostice a rozvoji ve školní tělesné výchově a ve cializovaných tréninkových jednotkách jednotlivých sportů