Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Integrace žákyně s handicapem na střední škole
Franková, Zuzana
Bakalářská práce je zaměřena na integraci žákyně s handicapem v prostředí střední školy. Práce je rozdělena do dvou částí, na teoretickou a praktickou. Cílem teoretické části bakalářské práce je vymezení pojmů, které souvisí s danou problematikou, osobností žáka s postižením a jeho integrací do klasické třídy. Metodami použitými pro zpracování teoretické části je studium odborných pramenů, tvorba výpisků, jejich analýza, syntéza a komparace. Cílem praktické části bakalářské práce je zjistit a popsat faktory podílející se na integraci žákyně střední školy s handicapem. Ke splnění cílů praktické části práce bude využito kvalitativního výzkumu, kazuistiky, čili případové studie zaměřené na žákyni střední školy s postižením, trpící mozkovou obrnou. V závěru budou i na základě výstupů teoretické i praktické části práce stanovena doporučení, která se vztahují k integraci žáků s handicapem do prostředí střední školy.
Návrh ochrany půdy před vodní erozí v katastrálním území Hrotovice
Franková, Zuzana
Diplomová práce Návrh ochrany půdy před vodní erozí v katastrálním území Hrotovice se zabývá problematikou vodní eroze půdy v katastrálním území Hrotovice a návrhem protierozní ochrany na této orné půdě. První část práce je zaměřena na popis eroze obecně, její rozdělení, příčiny a následky formou literární rešerše. Také jsou zde popsány přírodní poměry zadané lokality. Druhá, tedy praktická část, je pak konkrétně zaměřena na vodní erozi v katastrálním území Hrotovice. Jsou zde vyhodnoceny jednotlivé erozní faktory, podle Wischmeier-Smithovi rovnice je vypočítána průměrná dlouhodobá ztráta půdy a stanoven stupeň erozního ohrožení pozemků. Závěrem je zformulován návrh opatření před účinky vodní eroze a stanovena účinnost tohoto návrhu.
Životní styl pacientů s chronickým střevním onemocněním
FRANKOVÁ, Zuzana
Diplomová práce se zabývá životním stylem pacientů s chronickým střevním onemocněním. Teoretická část obsahuje okruhy teoretických poznatků, stěžejních pro orientaci v dané problematice. Popisuje zásady zdravého životního stylu, problematiku chronického střevního onemocnění zejména Crohnovu chorobu a ulcerózní kolitidu jako onemocnění od klinických projevů, diagnostiky až po léčbu. Důležitou kapitolou teoretické části práce jsou dopady IBD na životní styl u chronicky nemocných pacientů. Empirická část se zabývá kvalitativním výzkumem. Pro získávání dat byla vybrána a použita metoda dotazování technikou narativního rozhovoru. Metodologie narativního rozhovoru byla rozšířena o specifické metody sběru dat, metodu životní křivky. Obsahem každé interpretace je závěrečný přehled, ve kterém jsou shrnuty vypozorované skutečnosti související s odpověďmi na sestavené výzkumné otázky. Významné prvky z rozhovorů jsou zaznamenány do přehledných tabulek. Cílem diplomové práce bylo zjistit, v jakých oblastech a jakým způsobem změnily vybrané osoby s chronickým onemocněním střev svůj životní styl. Zprostředkovat veřejnosti informace o omezeních pacientů s chronickým onemocněním střev, které bezprostředně ovlivňují jejich život každý den. V neposlední řadě napomáhat toleranci společnosti k omezením pacientů s chronickým onemocněním střev.
Spolupráce canisterapeutického týmu s multidisciplinárním týmem v centru Arpida v Českých Budějovicích
FRAŇKOVÁ, Zuzana
Diplomová práce se zabývá spoluprací mezi canisterapeutickým a multidisciplinárním týmem v Arpidě, centru pro rehabilitaci osob se zdravotním postižením, z. ú. (centrum Arpida). Zooterapie a přednostně canisterapie se stává nedílnou součástí terapií v různých zařízeních sociálních služeb, můžeme ji spatřovat jako součást výuky ve školských zařízeních, a dokonce i v zařízeních zdravotnických. Z mnohých výzkumů vyplývá, že canisterapie je podpůrná metoda používaná pro rehabilitaci lidí, která je založena na interakcích mezi člověkem a psem, nelze však ani opomenout její celkový vliv na kvalitu života. Od počátku cíleného používání živého zvířete v rámci terapie získali odborníci mnoho zkušeností, avšak stále je na poli canisterapie spatřován nedostatek v propojení služeb, ale i ve spolupráci s dalšími odborníky orientovanými na rehabilitaci lidí. Autorka se v teoretické části diplomové práce zabývá popisem nejdůležitějších částí ze zooterapie a canisterapie. Nastiňuje historické počátky terapie za pomoci zvířat, rozepisuje její dělení, metody a využívané formy. V následující kapitole se věnuje canisterapii. Popisuje začátky canisterapie na území České republiky. Zde jsou také nastíněny podmínky pro praktikování odborné canisterapie. V další kapitole jsou popsány cíle canisterapie. Jelikož autorka spatřuje důležitost v propojení terapie za pomoci psa s dalšími terapiemi, v následujících kapitolách se věnuje koordinované rehabilitaci, jejím prostředkům a také členům multidisciplinárního týmu.V práci je zmíněn také koncept kruhové péče, který je v koordinaci služeb využíván. Jako nadstavba kruhové péče je zde na vrchol řazen sociální pracovník, který hájí zájmy klienta. Jedna z kapitol se také věnuje tématu kvality života. Poslední kapitola teoretické části se věnuje krátkému popsání centra Arpida, multidisciplinárnímu týmu a také canisterapeutickým týmům, které do centra Arpida docházejí. Diplomová práce pokračuje praktickou částí, kde autorka popisuje cíl práce, výzkumné otázky a metodiku výzkumu. Cílem diplomové práce bylo zjištění míry spolupráce mezi canisterapeutickým a multidisciplinárním týmem v centru Arpida. Pro potřeby výzkumu byla do diplomové práce zvolena kvalitativní strategie, metoda dotazování a technika polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumným souborem se stali odborníci z multidisciplinárního týmu v centru Arpida a rodiče klientů, ke kterým pravidelně dochází canisterapeut. Z řad odborníků se jednalo o ergoterapeuta, fyzioterapeuty a speciální pedagogy. Byly stanoveny dvě hlavní výzkumné otázky: HVO1: V péči jakých odborníků z multidisciplinárního týmu je klient využívající canisterapii? HVO2: Předchází či navazuje na canisterapii jejich odborná aktivita? Rozhovory byly nahrávány na diktafon a poté přepsány do písemné podoby. Výsledky jsou zpracovány formou otevřeného kódování, kde autorka stanovila kategorie. Výsledky výzkumu jsou rozřazeny do kapitol podle kategorií, které vyplynuly z otevřeného kódování. Z výsledků je patrné že spolupráce mezi multidisciplinárním a canisterapeutickým týmem není. Díky otevřenosti informantů a jejich odpovědím autorka zjistila, že spolupráce mezi těmito odborníky možná je. Z rozhovorů vyplynuly oblasti, kde by spolupráce mohla započít a také s jakými odborníky by byla nejlepší. Výsledky jsou doplněny o tabulky, které kategorie zpřehledňují a také o SWOT analýzu. Autorka na závěr diskuze aplikovala své znalosti z praktikování odborné canisterapie a navrhla doporučení pro praxi a spolupráci v oblastech fyzioterapie a ergoterapie. Z výsledků výzkumu je velmi dobře patrné, že spolupráce možná je, a proto by autorka chtěla práci doporučit multidisciplinárnímu týmu a rodičům klientů, ke kterým canisterapeut pravidelně dochází. Diplomová práce by mohla posloužit jako inspirace pro canisterapeuty, kteří spolupracují s jinými odborníky a chtějí povýšit svou dobrovolnickou činnost na platnou terapeutickou či rehabilitační metodu.
Změny ve stravovacích návycích u pacientů s kolorektálním karcinomem
FRANKOVÁ, Zuzana
Abstrakt: Bakalářská práce je rozdělena na dvě části. První, teoretická část, obsahuje okruhy teoretických poznatků, stěžejních pro orientaci v problematice. Obsahuje anatomický a fyziologický přehled tlustého střeva a konečníku, problematiku kolorektálního karcinomu jako onemocnění od příčin vzniku, prvních příznaků až po léčbu. Stěžejním tématem práce je výživa ve vztahu k onkologii tlustého střeva a konečníku. Část práce je věnována kolorektálnímu screeningu. Druhá, empirická část, se zabývá kvalitativním výzkumem. Celkem u šesti respondentů, kteří prodělali onemocnění kolorektálního karcinomu, je formou narativního rozhovoru zjišťováno, jakým způsobem choroba ovlivnila jejich stravovací návyky. Snahou práce je podpořit pozitivní postoj společnosti k prevenci kolorektálního karcinomu a také umožnit veřejnosti nahlédnout do životních příběhů lidí po prodělaném onkologickém onemocnění tlustého střeva a konečníku.
Hodnocení výkonnosti poboček
Fraňková, Zuzana ; Scholleová, Hana (vedoucí práce) ; Málek, Martin (oponent)
Cílem práce je navrhnout metodiku měření přípěvku poboček k tvorbě ekonomické přidané hodnoty EVA. Dalším cílem je návrh reportingu poboček mateřské společnosti. Výstupem práce je report v podobě dashboard pro finančního ředitele společnosti. Obsahem reportu ve formě dashboard jsou kromě klasických finančních ukazatelů FPIs také klíčové ukazatele výkonnosti KPIs. Návrh je tvořen na základě finanční analýzy, rozboru EVA a metodiky přístupu Business Performance Management, který popisuje, jak nejlépe získat klíčové KPIs.
Informovanost o canisterapii v Jindřichově Hradci
FRAŇKOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce byla sepsána za účelem zjištění informovanosti o problematice canisterapie v Jindřichově Hradci. Canisterapie je založena na interakcích mezi člověkem a psem, proto se v teoretické části autorka zabývá krátce i historií tohoto vztahu. Dále již přechází k historii zooterapie a vymezení pojmů užívaných při zooterapii. Následující kapitoly objasňují praktikování zooterapie, čili jaká zvířata se při této metodě používají, jaké metody jsou uplatňovány a dále jakých forem je možno při praktikování zooterapie využívat. Neméně důležitou kapitolou je pak kapitola, která se zabývá organizacemi, které zooterapii zastřešují. Následuje kapitola, kde autorka vymezuje zooterapii i v legislativě a shrnuje důležité zákony, které se k práci se zvířaty vztahují. Další část bakalářské práce je vymezena pro canisterapii. Je zde vysvětlen vznik pojmu, přiblížena historie canisterapie a její vývoj na území České republiky. Autorka se zde zaměřuje také na podmínky praktikování canisterapie v České republice a to jak podmínky ze strany psa, tak i terapeuta, zařízení a klienta. V úvodu praktické části bakalářské práce autorka popisuje cíl práce, věnuje se popisu metod a technik výzkumu. Pro realizaci výzkumu bakalářské práce je zvolen kvantitativní výzkum a technika dotazování. Ve výsledcích je použita popisná statistika a výsledky dotazníkového šetření jsou pro přehlednost doplněny o grafy. Cílem výzkumu bylo zjistit, jak jsou informováni o canisterapii pedagogové středních škol v Jindřichově Hradci a pracovníci (sociální pracovníci a pracovníci v sociálních službách) ze zařízení sociálních služeb taktéž v Jindřichově Hradci. Pro potřeby výzkumu byly stanoveny dvě hypotézy. Hypotéza 1: Informovanost o canisterapii je u pracovníků v zařízeních sociálních služeb vyšší než u pedagogů středních škol v Jindřichově Hradci. Hypotéza 2: Respondenti, kteří vlastní psa, jsou více informováni o canisterapii než ti, kteří ho nevlastní. Pro potvrzení či jejich vyvrácení byly hypotézy otestovány statistickým testem významnosti (T-test) a výsledkem byly dosažené hladiny významnosti. Pro potřebu výpočtu T-testu byly stanoveny nulové hypotézy. H0 (1): Informovanost o canisterapii je u pracovníků v zařízeních sociálních služeb stejná jako u pedagogů středních škol v Jindřichově Hradci. H0 (2): Informovanost o canisterapii je u respondentů, kteří vlastní psa, stejná jako u těch, kteří psa nevlastní. U otázek souvisejících s hypotézami byly stanoveny body a každému respondentovi tak připadlo půrměrné skóre. Toto průměrné skóre mohlo T-test potvrdit, či vyvrátit. Celkem se výzkumu zúčastnilo 100 respondentů. Dotazníkového šetření se účastnilo 60 pedagogů středních škol a 40 pracovníků ze zařízení sociálních služeb. Výsledky výzkumu ukázaly, že 88 % respondentů se s touto podpůrnou metodou, i když jen na teoretické úrovni, již v životě setkalo. Respondenti tudíž dokázali správně odpovědět na otázku, co canisterapie je, přičemž tuto otázku autorka hodnotí jako klíčovou. Dotazník obsahoval další otázky vztahující se k problematice canisterapie a jak výsledky ukázaly, respondenti jsou informováni o podpůrné metodě dostatečně. Jak ukázal statistický výpočet, potvrdily se obě hypotézy. Tedy pracovníci ze zařízení sociálních služeb jsou informováni o canisterapii více, než pedagogové středních škol a respondenti, kteří vlastní psa nebo si jej plánují pořídit, jsou taktéž informováni více než ti, kteří psa nevlastní. Nutno ale podotknout, že rozdíly mezi těmito skupinami testovaných respondentů nejsou tak markantní a dotazovaní byli schopni na otázky z dotazníku odpovědět správně. Autorka by práci doporučovala pro zařízení sociálních služeb, kde canisterapie neprobíhá, aby měla možnost se o této terapii informovat a případně rozšířit o canisterapii své služby.
Význam canisterapie u klienta s naslouchadlem a kochleárním implantátem
FRAŇKOVÁ, Zuzana
Diplomová práce se zabývá problematikou významu canisterapie u klienta s naslouchadlem a kochleárním implantátem. Canisterapie, jako jedna z forem zooterapie, představuje podpůrnou rehabilitační metodu, založenou na kontaktu člověka se psem a jejich pozitivní interakci. Teoretická část práce předkládá aktuální terminologii zoorehabilitace a canisterapie, kde se autorka zabývá rozborem této problematiky a vlivem canisterapie na klienta se specifickými vadami. V rámci teoretické části je také vymezena problematika sluchového postižení. Cílem diplomové práce je popsání canisterapie jako podpůrné terapeutické metody u dětí se sluchovým postižením. Výzkum je zaměřen na využití metody Animal Assisted Therapy. Na základě kvalitativního výzkumu byly vytvořeny čtyři kazuistiky, které popisují význam canisterapie u dítěte se sluchovým postižením a jeho rodiny. Pro výzkum byla použita metoda zúčastněného pozorování, metoda analýzy dokumentů (technika sekundární analýzy dat) a polostandardizovaný rozhovor. Jako doplňující metodu jsem zvolila dotazování (techniku dotazníku) s otevřenými otázkami a fotodokumentaci. Výzkum byl proveden u dětí předškolního věku po kochleární implantaci, které docházejí do Speciálně pedagogického centra pro sluchově postižené v Českých Budějovicích. Výsledky výzkumu potvrdily, že canisterapie působí velmi pozitivně na celkový rozvoj osobnosti dítěte, přispívá k rozvoji řeči i komunikačních schopností a k psychosociálnímu rozvoji dítěte. Práce může sloužit jako informační a studijní materiál začínajícím i profesionálním canisterapeutickým týmům, pedagogickým, speciálně pedagogickým a dalším odborným pracovníkům a také laické veřejnosti. Informace mohou být předávány formou přednášek, vytvořením publikací, letáků, atd.
Vliv canisterapie na klienta s kochleárním implantátem
FRAŇKOVÁ, Zuzana
Tato práce byla zaměřena na zjištění vlivu canisterapie u dětí s kochleárním implantátem. Canisterapie, jako jedna z forem zooterapie, představuje podpůrnou rehabilitační metodu založenou na kontaktu člověka se psem a jejich pozitivní interakci. Důraz je kladen zejména na řešení psychologických, emocionálních a sociálně integračních problémů, působení na fyzické zdraví je druhotné a zahrnuje spíše motivační složku. Kochleární implantát je elektronická funkční smyslová náhrada, která zprostředkovává sluchové vjemy neslyšícím jedincům přímou elektrickou stimulací sluchového nervu uvnitř hlemýždě vnitřního ucha. Cílem práce bylo vytvořit vhodný metodický materiál pro využití canisterapie u klienta s kochleárním implantátem. Tato práce by měla pomoci zařadit canisterapii do mozaiky výchovného a vzdělávacího procesu, jenž působí na celkový rozvoj dítěte s kochleárním implantátem. Pro zjištění cílů práce byl využit kvalitativní výzkum. Byla použita metoda zúčastněného pozorování, polostandardizovaný rozhovor, analýza dokumentů. Doplňujícím materiálem je fotodokumentace a videodokumentace. Výzkum byl proveden u dětí předškolního věku, po kochleární implantaci, kteří dochází do speciálně pedagogického centra pro sluchově postižené v Českých Budějovicích a jsou integrováni do běžné mateřské školy. Na základě výzkumu byly vytvořeny metodické postupy canisterapie u klienta s kochleárním implantátem. Výsledky výzkumu potvrdily, že canisterapie působí velmi pozitivně na celkový rozvoj dítěte s kochleárním implantátem. Práce bude využita jako informační a studijní materiál začínajícím i profesionálním canisterapeutickým týmům, pedagogickým, speciálně pedagogickým a dalším odborným pracovníkům a také laické veřejnosti. Informace mohou být předány formou přednášek, vytvořením publikací, letáků, atd.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
11 FRANKOVÁ, Zuzana
11 Franková, Zuzana
11 Fraňková, Zuzana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.