Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28,721 záznamů.  začátekpředchozí28712 - 28721  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.67 vteřin. 

Ekonomická diplomacie Španělska - komparace s ČR
Půlpánová, Karolína ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Müllerová, Františka (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá porovnáním ekonomické diplomacie Španělska a České republiky. Vychází z teoretického vymezení pojmů ekonomické diplomacie a navrhuje řešení, jak by se mohla Česká republika poučit z provádění ekonomické diplomacie ve Španělsku. Cílem této práce je porovnat ekonomickou diplomacii Španělska s Českou republikou a poukázat na hlavní rozdíly mezi těmito zeměmi. První část této práce se zabývá vymezením pojmu ekonomické diplomacie, jejím vznikem a hlavními aktéry. Druhá část je věnována analýze ekonomické diplomacie České republiky, a zabývá se především exportem a zahraničními investicemi. Třetí část práce charakterizuje stejné ukazatele v ekonomické diplomacii Španělska. V závěru této práce, na základě provedené analýzy, navrhuji možná řešení a změny.

Motivace zaměstnanců a zaměstnanecké benefity
Jantošová, Nicole ; Khelerová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Drozen, František (oponent)
Cílem práce je seznámit se s problematikou motivace zaměstnanců z teoretického hlediska a následně analyzovat motivační systém ve vybrané společnosti Sellier & Bellot. V závěru práce bych chtěla zhodnotit získané poznatky a navrhnout určité změny a doporučení pro zlepšení motivace v analyzované společnosti. Práce je rozdělena do čtyř částí. První tři jsou spíše teoretické. V první části se zabývám vysvětlením pojmu motivace, charakterizuji zde její typy a zdroje. Druhá část je zaměřena na motivaci pracovního jednání, kde uvádím nejvýznamnější motivační teorie a zabývám se faktory, které motivaci v podniku podporují a které ji naopak narušují. Třetí kapitola je věnována zaměstnaneckým benefitům, zejména jejich významu a členění. V praktické části jsou následně aplikovány poznatky nabyté v teoretické části, kde jsem se pokusila analyzovat systém motivace ve vybrané společnosti. Byl proveden i vlastní výzkum pomocí dotazníkového šetření mezi zaměstnanci firmy.

Osobnostní a sociální rozvoj klienta v terapeutické komunitě
Koderová, Kateřina ; Valenta, Josef (oponent) ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce)
Diplomová práce má teoreticko-empirický charakter. Teoretická část textu se zabývá drogovou závislostí a popisuje možnosti léčby závislosti se zvláštním zřetelem k psychoterapeutickým přístupům, které se běžně při práci s uživateli drog uplatňují. Další kapitoly shrnují dosavadní poznatky o terapeutické komunitě jako jedné z nejúčinnějších metod léčby a resocializace závislých. Terapeutická komunita je specifická forma skupinové terapie využívající sociální učení, demokratické rozhodování či terapeutický potenciál samotných klientů. Léčebný proces se zaměřuje na osobnostní a sociální rozvoj jedince vedoucí ke komplexní změně životního stylu. Těchto cílů je dosahováno pomocí různých prostředků a nástrojů zahrnujících strukturovaný program, režim či jednotlivé aktivity komunity. Praktická část této práce popisuje provedené empirické šetření, jehož cílem bylo zjistit, jak klienti vnímají svůj osobnostní a sociální rozvoj v terapeutické komunitě a jak se na stejný jev dívají jejich terapeuti.

Implementace podpory zdraví do ŠVP se zaměřením na výživu a stravování
Stachová, Helena ; Kovaříková, Miroslava (oponent) ; Marádová, Eva (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o implementaci podpory zdraví do ŠVP se zaměřením na výživu a stravování. Výzkum byl proveden na třiceti základních školách v Jihočeském kraji. Podrobněji je zkoumána oblast výživy a její začlenění do učiva výchovy ke zdraví. Na deseti školách je výzkum rozšířen na oblast stravování ve školních jídelnách. Teoretická část popisuje základní poznatky z oblasti zdraví a začlenění problematiky zdraví do školních vzdělávacích programů. Zabývá se výchovou ke zdraví, jejím cílem a obsahem. Dále oblastí výživy a školního stravování. Praktická část zkoumá začlenění výchovy ke zdraví do školních vzdělávacích programů, pomocí jejich analýzy a dotazníkového šetření. Zvláštní pozornost je věnována oblasti výživy a zdraví. U prvních deseti škol je uvedena i charakteristika školních jídelen a stravování.

Canisterapie ve speciálním školském zařízení : děti s kombinovanými vadami
Kopecký, Martin ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Canisterapie ve speciálním školském zařízení : děti s kombinovanými vadami ABSTRAKT Teoretická část bakalářské práce je věnována charakteristice canisterapie, metodologii a terminologii, etapám jejího vývoje a současnému pojetí této problematiky. Dále jsou zde stručně popsány nejčastější onemocnění dětí s kombinovaným postižením navštěvujících ZŠ a PŠ SVÍTÁNÍ, o. p. s., kterými jsou dětská mozková obrna a mentální retardace. V praktické části je za pomoci metod pozorování, rozhovoru a dotazníkového šetření proveden výzkum s cílem potvrdit či vyvrátit pozitivní vliv canisterapie u dětí s kombinovaným postižením navštěvujících ZŠ a PŠ SVÍTÁNÍ, o. p. s. KLÍČOVÁ SLOVA Canisterapie, animoterapie, kombinované vady

Model tvorby motivačních prvků výuky chemie na SOŠ nechemického zaměření
Rusek, Martin ; Beneš, Pavel (oponent) ; Pumpr, Václav (vedoucí práce)
NÁZEV: Model tvorby motivačních prvků výuky chemie na SOŠ nechemického zaměření SOUHRN: V současné době dochází v České republice k reformám v oblasti vzdělávání. Mimo jiné jsou nahrazovány dříve platné standardy vzdělávání novými - rámcovými vzdělávacími programy. Ty začaly od 1. září 2009 platit i pro střední školy. Jednou ze změn je také zařazení vzdělávací oblasti přírodovědného vzdělávání (tedy i chemie) do všech rámcových vzdělávacích programů oborů vzdělání středního odborného vzdělávání. V prvních ročnících středních odborných škol tak došlo oproti předchozím letům k nárůstu počtu žáků, kteří budou vyučováni předmětům z oblasti přírodovědného vzdělávání. Jak bylo potvrzeno sondou provedenou pro účely této práce, výše zmiňovaná skupina tvoří mezi žáky středních škol většinu. Aby bylo možno na středních odborných školách nechemického zaměření podpořit co nejefektivnější využití vyučovacích hodin věnovaných učivu chemické povahy, bylo nejprve zapotřebí zanalyzovat podmínky výuky na těchto školách. K tomu bylo využito několik průzkumů Jasně z nich vyplývá, že podmínky výuky na středních odborných školách a na gymnáziích se dosti odlišují. Výuku učiva chemické povahy na středních odborných školách nechemického zaměření je tedy zapotřebí realizovat odlišným způsobem. Příspěvkem k tomu může být i využívání...

Problematika kvality života a stárnutí u osob s mentálním postižením
Řehák, Radek ; Černá, Marie (oponent) ; Šiška, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá tím, jak vhodně předcházet problémům, které mohou nastat u stárnoucích osob s mentálním postižením. Teoretická část diplomové práce je zaměřena na vytyčení pojmu mentální retardace, jak se vyvíjela péče o takto znevýhodněné osoby u nás a ve světě, dále potom na stárnutí jako proces, který se týká celé populace a na to jak efektivně stárnutí předcházet. Další částí je systém služeb poskytovaných osobám s mentálním postižením. Především podporované zaměstnávání jako jedna z možností plnohodnotného života takto postižených osob a postavit ho do paralely s chráněnou dílnou. Vysvětlit pojem Ústavní péče a Chráněné bydlení a nastínit problém integrace osob s mentálním postižením do společnosti. Stručně je zde také představen nový zákon o sociálních službách, který je svým způsobem v péči o osoby se zdravotním postižením převratný. V praktické části je zmapována nabídka služeb pro dospělé osoby s mentálním postižením speciálně na Pardubicku, Přerovsku, Rychnově nad Kněžnou a v Praze, kde byl výzkum proveden. Cílem diplomové práce je zmapovat terén služeb poskytovaných dospělým osobám s mentálním postižením. Zjistit jaké povědomí mají o poskytovaných službách rodiče. Závěrečný výzkum jsem zhotovil z analýz vyplývajících z výpovědí dotazovaných osob. Výzkum je zaměřen na preference rodičů,...

Návrh jednoduché inženýrské konstrukce
Macková, Lucie ; Navrátil,, Jaroslav (oponent) ; Klusáček, Ladislav (vedoucí práce)
Bakalářská práce zpracovává metodiku výpočtu průhybů dle normy ČSN EN 1992-1. Nejprve se věnuje teorii potřebné k pochopení celého postupu a vysvětlení jednotlivých kroků. Dále jsou získané poznatky aplikovány při vzorovém výpočtu průhybů, který je proveden na 3 trámových prvcích různých konstrukčních výšek. Výsledné hodnoty jsou porovnány, aby bylo poukázáno na změny v konečných průhybech při rozdílných dimenzích konstrukce.

Vodní režim rostlin jako výukové téma v badatelsky orientovaném vyučování na gymnáziu
BEZPALCOVÁ, Eva
Cílem diplomové práce bylo vytvořit výukovou prezentaci pro studenty gymnázií podle principů badatelsky orientovaného vyučování využitelnou v rámci výuky tématického celku "Vodní režim rostlin", aplikovat ji ve výuce a zařadit tak badatelsky orientované vyučování do výuky fyziologie rostlin na gymnáziu. Byl proveden srovnávací průzkum ve třech paralelních třídách 1. ročníku gymnázia, kterého se zúčastnilo celkem 90 studentů. Na základě sestaveného didaktického testu byla porovnána úroveň znalostí u studentů, kteří absolvovali výuku podle výukové prezentace doplněné pracovním listem a u studentů, kteří absolvovali výuku téhož učiva formou frontální výuky bez využití této prezentace. Cílem didaktického výzkumu bylo zjistit, zda má badatelsky orientovaná výuka vliv na úroveň získaných znalostí a zda vede k jejich trvalejšímu uchování. Zjištěné výsledky byly statisticky vyhodnoceny a přehledně zpracovány do tabulek a grafů.

Kariérní centrum - nástroj pro zvyšování zaměstnanosti absolventů vysokých škol
Píchová, Kateřina
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu služeb, poskytovaných vysokou školou často v rámci subjektu kariérního centra, majících zvyšovat uplatnitelnost absolventů vysokých škol a usnadňovat jejich přechod mezi vysokou školou a pracovním trhem. V teoretické části se práce zabývá vysvětlením základním pojmů ze zkoumané oblasti, seznámením se se situací absolventů na pracovním trhu v České republice a oblastmi, ve kterých by se měli studenti vysoké školy rozvíjet, aby lépe vyhověli požadavkům pracovního trhu. V rámci bakalářské práce byl proveden výzkum prostřednictvím dotazníkového šetření mezi absolventy PEF MENDELU, jehož cílem bylo ověřit efektivitu kariérního centra na vysoké škole a služeb jím poskytovaných.