Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28,539 záznamů.  začátekpředchozí28530 - 28539  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.74 vteřin. 

Mezinárodní srovnání kvality publikačního výkonu vědních oborů v České republice
Jurajda, Štěpán ; Kozubek, Stanislav ; Münich, Daniel ; Škoda, Samuel
V nedávné studii Jurajda a Münich (2015) jsme prezentovali oborová srovnání publikační výkonnosti českých pracovišť výzkumu. Tato srovnání, která byla založena na relativní výkonnosti pracovišť v daném oboru v rámci České republiky (ČR), neměla možnost napovědět, která pracoviště v ČR jsou na mezinárodní úrovni výzkumu a která za ní zaostávají. Je například možné, že pracoviště, které není na špici daného oboru v ČR, je přesto svou kvalitou výzkumu na mezinárodní úrovni, protože se nachází v oboru, který má v ČR velmi vysokou kvalitu výzkumu. V této studii nabízíme první krok směrem k mezinárodnímu srovnání výzkumné produkce domácích pracovišť: porovnáváme publikační výkon celých vědních oborů v ČR se zahraničím. Naše srovnání jsou založena na článcích publikovaných v období 2010-2014 a obsažených v databázi Web of Science (WoS). Do srovnání jsme zahrnuli jedenáct malých a středně velkých zemí, z nichž jen v jedné je mateřským jazykem angličtina. Jde o pět evropských zemí bývalého sovětského bloku, o čtyři země západní Evropy a o dvě mimoevropské země.

Problematika výuky cizího jazyka u jedinců se specifickými poruchami učení
Havlíková, Barbora ; Krahulcová, Beáta (oponent) ; Zelinková, Olga (vedoucí práce)
Diplomová práce "Problematika výuky cizího jazyka u jedinců se specifickými poruchami učení" pojednává o vlivu nejvýznamnějších faktorů, které určují kvalitu cizojazyčného vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení. Předmětem mé práce jsou samotní jedinci se specifickými poruchami učení (SPD) a obtíže, které jejich porucha přináší. Dále mě zajímá vliv těchto obtíží na výuku cizího jazyka. Zaměřuji se i na rodinné prostředí jedinců se SPD, prostředí třídního kolektivu a na učitele cizího jazyka. Sleduji vliv příhraničního prostředí severních Čech na výběr cizího jazyka u jedinců se SPD.

Vliv transformačního procesu na zahraniční obchod Číny
Zbránek, Tomáš ; Adamcová, Lenka (vedoucí práce) ; Němečková, Tereza (oponent)
Práce se zabývá transformačním procesem v Číně a jeho dopadem na čínský zahraniční obchod. Nejprve jsou nastíněny příčiny, znaky a specifika transformace, dále je rozebrán čínský zahraniční obchod z různých pohledů a nakonec je nastíněn průběh transformace v oblasti zahraničního obchodu, stejně jako výsledky a dopady tohoto procesu.

Možnost sdílení informací v systému zdravotní péče z pohledu vybraných aktérů veřejné politiky v ČR
Šnoplová, Jana ; Háva, Petr (vedoucí práce) ; NÁHRADNÍ, OPONENT (oponent)
Diplomová práce vymezuje náležitosti a poukazuje na slabiny stávajícího způsobu vedení zdravotnické dokumentace v České republice. Problematika je nastiňována především z pohledu dvou stěžejních aktérů zdravotní politiky, tedy z pohledu zdravotnických profesionálů a pacientů. Analýza je rovněž zaměřena na systémy sdílení informací používané v zahraničí, na které je nahlíženo pohledu jejich vzniku a zapojení aktérů. Sledován je především veřejněpolitický cyklus, uplatněný při tvorbě systémů sdílení informací. V závěru práce jsou přiblíženy trendy v možnostech sdílení zdravotních informací a je nastíněna oblast, která by mohla být předmětem dalšího výzkumu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Teacher in e-learning
Převrátilová, Silvie ; Kučírková, Lenka (oponent) ; Mothejzíková, Jarmila (vedoucí práce)
Cilem teto prace je analyzovat roli ucitele ve vyucovacim procesu, zejmena pak v relativne nove a dosud neprilis prozkoumane oblasti - v elearningu. V teto praci je ucitel posuzovan z nekolika hledisek. Nejprve se prace zameruje na osobnost ucitele obecne: na charakteristiky role ucitele, naroky kladene na jeho osobnost ve vyuce, jake plni role, tak jak jsou popsany v literature venovane psychologii a sociologii pro ucitele. Analyza se dale zameruje specificky na role ucitele v soudobych vzdelavacich teoriich, vsima si hlavne, do jake miry se ucitel v jednotlivych teoriich uplatnuje ci naopak neuplatnuje. Dale se pozornost obraci konkretne k uciteli anglictiny jako ciziho jazyka a jeho postaveni v metodach vyuky. Pri posuzovani metod vychazi hlavne z praci J.C. Richardse a T. Rodgerse, H.H. Sterna, V. Cooka. Po prozkoumani odborne literatury venovane rolim ucitele ciziho jazyka bylo zjisteno, ze ackoli moderni metodologie zduraznuje autonomii zaka, ucitel zaujima ve vyucovacim procesu zasadni postaveni a vsechny metody vyuky jsou roli ucitele alespon do jiste miry vymezeny.

Management efficiency and company performance in the Czech Republic - empirical survey and a practical case
Hofman, David ; Netuka, Martin (vedoucí práce) ; Koubek, Ivo (oponent)
Tato práce se zaměřuje na determinanty výkonnosti firem v transformačních ekonomikách a zejména na v literatuře dosud pouze zřídka diskutovaný faktor - schopnosti manažerských týmů. Práce se zaměřuje na tato specifika v kontextu České republiky na konci devadesátých let minulého století. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Psychologické aspekty role nevlastního otce
Tomanová, Anna ; Mertin, Václav (vedoucí práce) ; Šírová, Eva (oponent)
Diplomová práce Psychologické aspekty role nevlastního otce si klade za cíl zmapovat rozšiřující se fenomén v soudobé společnosti, kterým je přítomnost nevlastních otců v nově složených rodinách. Teoretická část vychází z dostupných zdrojů, z většiny zahraničních, a snaží se přinést teoretický rámec celé problematiky. Nejprve z širšího úhlu pohledu na rodinu v soudobé společnosti, rozvodovost a vliv těchto změn na rodinné konstelace. Následně se úže zaměřuje na samotném téma nevlastních otců. Tento úkol není příliš snadný, a to z důvodu limitů dostupných informací a zrealizovaných studií věnující se tomuto fenoménu. Z tohoto důvodu dále navazuje empirická studie mající za cíl nastínit aktuální situaci nevlastních otců. Tato studie vychází z hloubkových rozhovorů s respondenty a poukazuje na aspekty této specifické rodinné konstelace.

Aristotelova kritika úvah o anamnési v Platónově dialogu Menón
Mráz, Milan
Příspěvek přináší doklady o tom, že Aristotelova kritika úvah z Platónova Dialogu Menón neznamená jejich naprosté odmítnutí. Aristotelés sice odmítá názor, že poznání je jakýmsi rozpomínáním (anamnésis) duše na poznatky, které získala ve své dřívější existenci, ale současně je přesvědčen, že každý poznávací proces má své (relativně apriorní) předpoklady a východiska. Tento motiv nalézá v dialogu Menón a proto se k tomuto Platónovu textu vrací na několika místech svých spisů a rozvíjí jeho myšlenky svým vlastním způsobem. Zvláště pozoruhodné je z tohoto hlediska Aristotelovo pojetí "skutečného vědění", při němž se dřívější obecný poznatek spojuje se znalostí konkrétního případu.

Refugee music jako performance imigrace
Skopec, Jan ; Samek, Tomáš (vedoucí práce) ; Beseda, Jan (oponent)
Klíčová slova hudba, imigrace, žadatelé o azyl v České republice, publikum, divadlo, kulturální a mediální studia, identita, globalizace, postmodernismus, kulturní antropologie, sémiotika Abstrakt Cílem této práce analyzovat hudbu, která souvisí s uprchlictvím a dalšími formami imigrace do České republiky. Konkrétně se jedná o tvorbu Divadla Archa, které se souvisle několik let této věnuje. Při hudební performanci vzájemně spolupracují žadatelé o azyl v České republice s českými a zahraničními profesionálními umělci. Chci analyzovat, jak probíhá vzájemná umělecká spolupráce, jaké významy v tomto konceptu spatřují jednotliví hudebníci a jaké sdělení obažené v hudební produkci má být adresováno publiku. Hudba je přitom zasazena do kontextu celkové umělecké tvorby Divadla Archa spojené s tématikou imigrace. V souvislosti s tím chci zjistit, jaké významy a sdělení v této hudbě a související umělecké tvorbě nachází publikum.

Možnosti působení prostoru na kvalitu života klientů rezidenčních služeb pro seniory
Borská, Klára ; Vodáčková, Daniela (vedoucí práce) ; Matoušek, Oldřich (oponent)
Diplomová práce se věnuje oblasti vlivu prostředí na kvalitu života seniorů žijících v rezidenčních službách. Hlavním zdrojem pro její zpracování byla odborná česká i cizojazyčná literatura a další související aktuální informace. Úvodní kapitola představuje definice důležité pro charakteristiku stáří a stárnutí, vědy zaměřené na tuto skupinu, doplňuje i koncepce zaměřené na seniory v rámci České republiky i v zahraničí. Druhá kapitola si bere za úkol seznámení s teoriemi kvality života, a to v souvislostech naplňování potřeb jedince. Třetí kapitola shrnuje definice prostoru a jeho významu v lidském životě. Doplňuje i faktory, které prostor v němž člověk žije ovlivňují. Čtvrtá kapitola se zabývá rezidenčními službami a jejich kvalitou představením Standardů kvality sociálních služeb a projektu Značka kvality, který se zaměřuje na rezidenční služby. Výzkumná část má za cíl vyhodnotit vliv prostředí domova pro seniory na kvalitu jejich života. Sleduje významnost vybraných oblastí pro respondenty a zároveň i spokojenost s jejich naplňováním. Závěrečné shrnutí na základě výzkumem zjištěných skutečností navrhuje body, které je v prostorech rezidenčních služeb pro seniory vhodné dodržovat.