Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 419 záznamů.  začátekpředchozí282 - 291dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výuka disciplín gymnastiky v kontextu se strachovými zábranami
Šípková, Dita ; Krištofič, Jaroslav (vedoucí práce) ; Novotná, Viléma (oponent)
Název: Výuka disciplín sportovní gymnastiky v kontextu se strachovými zábranami Cíl: Zjistit v jakém rozsahu je sportovní gymnastika zařazována do výuky tělesné výchovy na ZŠ a SŠ ve vybraném pražském regionu a jak je vnímána výuka jednotlivých disciplín v kontextu se vznikem strachových zábran. Metoda: Pro výzkum byla použita metoda dotazování pomocí dotazníku pro studenty 1. a 2. ročníku navazujícího studia UK FTVS, pro učitele z pražských základních a středních škol. Výsledky: Jednotlivé položky dotazníků byly statisticky vyhodnoceny, doplněny sloupcovými grafy a komentářem. Závěrečné shrnutí řešené problematiky poukazuje na nedostatečné zastoupení disciplín sportovní gymnastiky ve výuce tělesné výchovy na ZŠ a SŠ jako na okolnost související se vznikem strachových zábran. Klíčová slova: Strach, úzkost, sportovní gymnastika, přeskok, úraz, tělesná výchova, výuka
Vyučování pod širým nebem na 1. stupni ZŠ
Zmátlo, Daniel ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Diplomová práce hledá možnosti pro tvorbu a úpravy školních zahrad, které by zvýšily jejich výchovně-vzdělávací potenciál. Opírá se o argumenty, podporující dosahování očekávaných výstupů Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání právě v prostředí zahrad. Prezentované možnosti dělí podle převládajícího účelu na 3 kategorie: prvky s převládající funkcí naučnou, herní a pracovní. Vlastní výzkum se zabývá současným výchovně-vzdělávacím potenciálem školních zahrad ve vybraných běžných školách v okresech Rakovník, Louny a Kladno. V rámci vlastního výzkumu je kromě výměry zahrady zjišťováno, které naučné, herní nebo pracovní prvky se na zahradě vyskytují a jsou aktivně využívány. Druhá část výzkumné části má za cíl odpovědět na stejné otázky u škol, které svou školní zahradu několik let aktivně budují.
Webová podpora výuky funkcí na střední škole
Strnad, Václav ; Zhouf, Jaroslav (vedoucí práce) ; Pilous, Derek (oponent)
Cílem diplomové práce je vytvoření www výukového portálu zaměřeného na téma středoškolské matematiky - Funkce. Práce obsahuje části zabývající se tvorbou didaktických výukových materiálů, zařazením ICT technologií do výuky matematiky a vlastní tvorbou www výukového portálu. Dále se věnuje softwaru dynamické matematiky - GeoGebře, která je ve velké míře používána při tvorbě tohoto materiálu. Práce je podpořena dvěma výzkumy, které zjišťují vhodnost www projektu pro účel výuky matematiky na středních školách. Výzkumy byly zaměřeny na učitele a žáky středních škol. Výsledky a závěry z výzkumných částí práce poukazují na to, jak www materiál vhodně upravit, a více ho tak přizpůsobit k výukovým účelům. Klíčová slova www projekt, výuka matematiky, funkce, GeoGebra
Syndrom vyhoření u učitelské profese
Semrádová, Michaela ; Sedláčková, Daniela (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá syndromem vyhoření u učitelské profese. Definuje syndrom vyhoření, popisuje jeho příčiny a příznaky. Dále popisuje učitelství jako pomáhající profesi a věnuje se zátěžovým situacím ve škole. V poslední kapitole jsou popsány různé strategie předcházení syndromu vyhoření. Klíčová slova: syndrom vyhoření, učitelství, učitel, pomáhající profese, začínající učitel, stres
Výuka korfbalu na základní škole
Lhotáková, Andrea ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
NÁZEV: Metodika korfbalu na základní škole AUTOR: Andrea Lhotáková KATEDRA (ÚSTAV): Katedra tělesné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Věra Kuhnová ABSTRAKT: Diplomová práce je zaměřena na sestavení základní metodiky korfbalu pro začínající děti. Metodika je určena zejména pro učitele tělesné výchovy na základních školách, a to především pro učitele prvního stupně, kteří by mohli z této práce čerpat při organizaci hodin tělesné výchovy, případně zájmových kroužků zaměřených na korfbal. Teoretická část obsahuje základní informace o korfbalu, jeho historii a představuje modifikaci korfbalu, tzv. monokorfbal. Práce se dále zabývá základní metodikou korfbalových dovedností s uvedením základních cvičení, jakými jsou práce s míčem, nahrávka, střela, donáška. Vše je doplněno o krátký rozbor postavení trenéra a organizaci tréninku. V praktické části diplomová práce porovnává metodou experimentu vhodnost korfbalu a monokorfbalu na skupině žáků prvního stupně základní školy. Součástí je také šest základních tréninkových lekcí pro začínající hráče a trenéry. Práce také zhodnocuje názory žáků na korfbal, které byly získány formou jednoduchého dotazníku. KLÍČOVÁ SLOVA: Korfbal, monokorfbal, sport, hra, základní škola, výuka, dítě
Výuka disciplín gymnastiky v kontextu se strachovými zábranami
Šípková, Dita ; Krištofič, Jaroslav (vedoucí práce) ; Novotná, Viléma (oponent)
Název: Výuka disciplín sportovní gymnastiky v kontextu se strachovými zábranami Cíl: Zjistit v jakém rozsahu je sportovní gymnastika zařazována do výuky tělesné výchovy na ZŠ a SŠ a jak je vnímána, respektive ovlivňována výuka jednotlivých disciplín v kontextu se vznikem strachových zábran. Metoda: Pro výzkum byla použita metoda dotazování pomocí dotazníku pro studenty 1. a 2. ročníku navazujícího studia UK FTVS, pro učitele základních a středních škol. Výsledky: Grafické vyjádření výsledku, vyhodnocení jednotlivých položek dotazníku doplněné komentářem a závěrečné shrnutí šetřené problematiky. Klíčová slova: Strach, úzkost, sportovní gymnastika, přeskok, úraz, tělesná výchova, výuka
Výuka religionistiky na vybraných gymnáziích
Schneiderová, Lucie ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Vojtíšek, Zdeněk (oponent)
Výuka religionistiky na vybraných gymnáziích - abstrakt Lucie Schneiderová 2013 Abstrakt Bakalářská práce Výuka religionistiky na vybraných gymnáziích se zabývá analýzou Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia ve vztahu k tématům týkajícím se religionistiky, analýzou školních vzdělávacích programů Gymnázia Nymburk, Gymnázia Na Pražačce a Arcibiskupského gymnázia, ve vztahu k tématům týkajícím se religionistiky. Praktická část, prováděná pomocí dotazníkového šetření, se zaměřuje na názory studentů ohledně výuky religionistiky a na přínos, který jim studium religionistiky přináší, na oblast znalostí, které studenti mají o dané tématice, na postoj studentů k novým náboženským hnutím a na pojednání studentů o pojmu zlo.
Making use of ICT for teaching and learning English at lower and upper secondary schools
Kučera, Martin ; Vít, Radek (vedoucí práce) ; Morgan, Craig Alan (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na využití ICT (počítačů a dalších elektronických zařízení) při výuce a studiu angličtiny na 2. stupni ZŠ a SŠ. Je prezentováno užití data projektorů a interaktivních tabulí při hodinách angličtiny. Je prozkoumáváno, jak motivovat studenty k samostudiu angličtiny za použití ICT doma. Pozornost je věnována jak softwarovému, tak hardwarovému hledisku. Dotazníkovým šetřením se zjišťovalo, jestli učitelé používají elektronická zařízení při výuce angličtiny, jak často, jaká zařízení, proč a co si o používání elektronických zařízení při hodinách angličtiny, dle jejich názoru, myslí studenti. Zjistilo se, že většina dotazovaných učitelů angličtiny elektronická zařízení používá alespoň občas. Domnívají se, že studenty takové hodiny více baví a lépe rozumí probírané látce. Audio přehrávače jsou stále nejčastějším elektronickým zařízením používaným při hodinách angličtiny, ale hojně se již také používají např. počítače. Dotazníkovým šetřením mezi studenty angličtiny na gymnáziu se zjišťovalo, jaká elektronická zařízení se používají v hodinách angličtiny a jaký na jejich používání mají studenti názor. Zjistilo se, že studenti preferují používání elektronických zařízení při hodinách angličtiny, takové hodiny je hlavně více baví. Většina studentů má nejradši interaktivní tabule v...
Problémy žáků ve výuce zeměpisu spojené se specifickými poruchami učení
Uvízlová, Lenka ; Řezníčková, Dana (vedoucí práce) ; Kühnlová, Hana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou specifických poruch učení (SPU) v kontextu s výukou zeměpisu/geografie na druhém stupni základních škol a na školách středních. Cílem této práce je přispět k řešení této problematiky, zjistit, zda mají jedinci s SPU mají specifické problémy při výuce zeměpisu. Pokud ano, pak jakou podobu tyto problémy mají nebo mohou mít. Jak lze tyto problémy zmírnit, popř. se jich zcela vyvarovat. Pro splnění tohoto cíle bylo nejprve nutné zodpovědět základní otázky týkající se specifických poruch učení. Co jsou to SPU? Jaké máme typy SPU? Jaká je příčina jejich vzniku? A jaké jsou jejich typické projevy? Následně bylo na základě zjištěných odpovědí na tyto otázky realizováno kvalitativní výzkumné šetření formou hloubkových rozhovorů s osmi osobami se specifickými poruchami učení - dyslexií, dysgrafií, dysortografií, dyskalkulií nebo kombinací více těchto poruch. Všechny rozhovory byly nahrány na diktafon, přepsány a analyzovány pomocí metod vytváření trsů a zachycení vzorců tzv. gestaltů s využitím otevřeného a axiálního kódování. Výsledky analýzy rozhovorů přinášejí hlubší vhled do problematiky SPU při výuce zeměpisu/geografie. KLÍČOVÁ SLOVA specifické poruchy učení, dyslexie, výuka, vyučování, geografie, zeměpis
Malotřídní škola
Kubátová, Radka ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent)
V této práci se zabývám existencí malotřídních škol. Objasňuji čtenářům historii malotřídních škol, vymezuji pojem malotřídní škola, přibližuji výuku na této škole a zaměřuji se na učitele a žáka na tomto typu školy. V teoretické části dále popisuji školu jako subjekt, který vytváří velmi dobré podmínky pro utváření volnočasových aktivit. Dále pak v praktické části charakterizuji malotřídní školu v obci Sokoleč, kde pracuji jako vychovatelka školní družiny. Popisuji specifika této školy, klima, výuku, aktivity školy apod. Klíčová slova Malotřídní škola, sloučené ročníky, volnočasové aktivity, výuka, vyučovací hodina, učitel.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 419 záznamů.   začátekpředchozí282 - 291dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.