Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28,049 záznamů.  začátekpředchozí28040 - 28049  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.41 vteřin. 

Červená Karkulka: kdo je to, ten vlk?
Táborská, Lucie ; Kučera, Miloš (vedoucí práce) ; Klusák, Miroslav (oponent)
Český abstrakt: Název práce: Červená Karkulka: kdo je to, ten Vlk? Autorka: Lucie Táborská Katedra: Katedra psychologie Vedoucí bakalářské práce: Doc. Miloš Kučera, CSc. E-mail vedoucího bakalářské práce: Milos.Kucera@seznam.cz Abstrakt: Bakalářská práce "Červená Karkulka - kdo je to, ten Vlk?" se věnuje celosvětově známé pohádce O Červené Karkulce. Práce sestává ze tří základních částí. V úvodní z nich autorka pojednává o historickém pozadí vývoje pohádky. Nejprve jsou zmiňovány původní orální verze známé z celého území Evropy i jiných částí světa (Asie, Afrika). Pro západní kulturu jsou však nejvýznamnější literárně zaznamenané příběhy v podání Charlese Perraulta a bratří Grimmů. Druhá část se zaměřuje na význam a interpretaci postavy Vlka v příběhu. Hlavního antagonistu lze vnímat jakožto maskulinní postavu (typ svůdníka, temná strana otcovské postavy, agresivní mužství), nebo jako postavu femininní (matka, babička, Velká matka). Oba přístupy mají nezanedbatelný počet zástupců, o jejichž stručný přehled se autorka pokouší. Závěrečná sekce práce poskytuje náhled na dva základní přístupy k interpretaci pohádky - přístup vnímající příběh jako "varovný" a druhý, považující ho za příběh "iniciační". Zatímco v prvním případě má pohádka děti varovat před nebezpečenstvím a ukazovat správnou cestu, druhý vnímá v...

Čeština pro cizince online
Záleská, Michaela ; Šebesta, Karel (vedoucí práce) ; Hrdlička, Milan (oponent)
Tato práce se zabývá současnými možnostmi studia češtiny pro cizince online na internetu. Úvodní kapitoly jsou věnovány vybraným teoretickým problémům výuky češtiny jako cizího jazyka a definici a popisu e-learningu. Zaměřuji se v nich především na metody výuky a jejich vývoj, Společný evropský referenční rámec pro jazyky, základní řečové dovednosti a možnosti jejich nácviku, organizace, které výuku češtiny pro cizince podporují, a formy elearningové výuky. V prakticky zaměřené části práce analyzuji online dostupné materiály věnované výuce češtiny pro cizince a navrhuji koncepci vlastního výukového internetového serveru czech-online.cz.

Problémy trestního soudnictví nad mládeží
Vančurová, Lenka ; Jelínek, Jiří (vedoucí práce) ; Vanduchová, Marie (oponent)
Shrnutí Tato práce vysvětluje některé z problémů trestního práva a trestního soudnictví nad mládeží. Problémy jsou způsobeny tím, že dětství a dospívání jsou specifické etapy lidského života a svými projevy se velmi liší od dospělosti. K nejvýznamnějším odlišnostem dospívajících oproti dospělým patří větší ovlivnitelnost, která může přispět ke snazšímu sklouznutí na šikmou plochu. Protože v obecném trestním právu nenajdeme pravidla odpovídající zvláštnostem mládeže a bez nich by byla jeho aplikace pro mládež nepřiměřeně přísná, zákonodárce vytvořil úpravu samostatnou, na mládež specializovanou. Úvodní kapitola je věnována vymezení problémů trestního soudnictví nad mládeží. Jednou z hlavních částí trestního práva, kde je potřebná zvláštní úprava, jsou podmínky odpovědnosti mládeže za spáchané trestné činy - právě kvůli přísnosti obecné úpravy. Druhým problémem je stigmatizace, která bývá důsledkem trestního řízení. Třetí problém se týká rodiny. V případě, že neplní svou výchovnou a výživovací povinnost vůči dětem, je třeba, aby tuto péči zajistil stát. Hlavní otázkou, kterou přitom stát musí řešit, je - do jaké míry je potřeba rodinu respektovat a kdy je již možné do její autonomie zasáhnout a dále, jak citelný může zásah do sféry rodiny v konkrétním případě být. Čtvrtý problém trestního soudnictví nad...

Praktická příprava studentů vyšších odborných škol sociálních
Brůnová, Daniela ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Volná, Jana (oponent)
Cílem diplomové práce je zmapovat organizování odborných praxí a supervizí na vyšších odborných školách oboru sociální práce. V úvodní teoretické cásti se krátce zminuji o pojmu sociální práce a podmínkách výkonu této profese jako je odpovídající vzdelání, osobnostní predpoklady a následný celoživotní profesní rozvoj. Poté se venuji definování praktické cásti studia, do které patrí odborný seminár a kasuistický seminár, odborné praxe a supervize. Praktická cást obsahuje výzkum, který je složen z kvantitativní metody (dotazníkové šetrení) a kvalitativních metod (skupinový rozhovor a individuální rozhovory). Výzkum byl proveden u studentu a vyucujících vybraných vyšších odborných škol, jehož cílem bylo získat názory na organizování praktické cásti studia. Záverem práce získané výsledky analyzuji a na základe nich vytvárím metodický plán pro organizování odborných praxí a supervizí ve vyšším profesním školství.

Bezpečnost a ochrana zdraví při práci s dětmi a mládeží v nestátních neziskových organizacích
Škopková, Barbora ; Deverová, Lenka (vedoucí práce) ; Šloufová, Romana (oponent)
Práce se zabývá tématem bezpečnosti při práci s dětmi a mládeží v nestátních neziskových organizacích. V úvodní části se zaměřuje na definici tématu a základních pojmů spojených s danou problematikou, jako je pojem "bezpečnost", "riziko" a "riskmanagement". Dotýká se historie neziskových organizací pracujících s dětmi a mládeží v České republice a také existujícími relevantními zákony a předpisy. Výsledkem chybějící ucelené legislativy v této oblasti občanských aktivit je skutečnost, že zástupci NNO pracující s dětmi a mládeží musí mít znalosti a odbornou zdatnost v široké škále platných zákonů a norem. Práce dále nabízí vhled so systému a metod managementu rizik v komerčním sektoru, představuje různé přístupy k analýze rizik a některé z nich se snaží aplikovat v oblasti NNO pracujících s mladistvými. Druhá část práce je více empiricky zaměřená. Ve dvou větších a déle existujících NNO zabývajících se prací s dětmi a mládeží a dvou menších a mladších, jsou analyzovány jejich organizační struktury a procesy s ohledem na bezpečnost a preventivní opatření k jejímu zajištění. Jsou vyhodnoceny a srovnávány dotazníky a zpracována SWOT analýza se dvěma ze zúčastněných organizací. Nakonec je konkrétní metoda analýzy rizik, která je aktuálně používána ve výrobním závodu, upravena a aplikována v rámci...

Faustovský mýtus u Jana Švankmajera v divadle a ve filmu
Marešová, Petra ; Etlík, Jaroslav (oponent) ; Just, Vladimír (vedoucí práce)
Práce dokumentuje i kriticky hodnotí divadelní a filmovou tvorbu známého režiséra a scénáristy Jana Švankmajera, a to z hlediska jeho zpracování faustovského mýtu. Práce se zabývá především jeho třemi ranými divadelními inscenacemi z počátku šedesátých let v divadle Semafor (dvě z nich - Johanes doktor Faust a Sběratel stínů - mají přímou vazbu na faustovský mýtus) a Švankmajerovým druhým celovečerním filmem Lekce Faust, který je vlastně shrnutím předešlých faustovských motivů i jejich osobitou interpretací. Úvodní kapitola se podrobně věnuje vývoji faustovského mýtu a jeho hlavním atributům. Jejich znalost je pak nutná pro další výklad a rozbor Švankmajerových pokusů o zpracování tohoto tématu.

Analýza zdrojů příjmů sociálních médií
Vojtěšek, Cyril ; Jandoš, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kafka, Daniel (oponent)
Abstrakt Tato práce je analýzou finanční stránky provozování populárních sociálních médií. Podrobně se zabývá čtyřmi z nich, které spadají do třech skupin: sociální sítě (Facebook), komunity (YouTube a LinkedIn) a mikroblogovací služby (Twitter). Každá z těchto služeb má svá specifika a je rozebrána v samostatných kapitolách. Hlavním cílem práce je zanalyzovat zdroje příjmů těchto čtyř médií. Tomuto tématu je věnována druhá část, která je stěžejní a ze všech částí nejrozsáhlejší. Vychází z úvodní části, která popisuje zda-li a jak je možné vyjádřit tržní hodnotu sociálních médií. Třetí část pak obsahuje návrhy autora, jak by bylo možné zdroje příjmu z předchozí části upravit či zavést nové. Část poslední nabízí srovnání současné situace na trhu sociálních médií se situací, ve které byl internetový business v roce 1999, a která skončila tzv. dot com bublinou.

Současný stav a trendy referenčních a virtuálních referenčních služeb vysokoškolských knihoven se zaměřením na region Brno
Popelková, Hana ; Bratková, Eva (vedoucí práce) ; Stöcklová, Anna (oponent)
Dip lo mo vá práce podává přehled o aktuálním stavu referenčních a virtuálních referenčních s lužeb v univerzit ních kniho vnách ve vybraných vysokých ško lách v Brně. V úvodní část i jsou referenční a virtuální referenční s lužby stručně představeny, definovány a jsou uvedeny formy, ve kterých se vyskytují. Druhá část je věnována virtuální referenčním službám v Česku, především nejvýznamnější službě tohoto druhu u nás - Ptejte se knihovny. Třetí část obsahuje výsledky analýzy referenčních a virtuálních referenčních služeb ve zvo lených kniho vnách Vysokého učení technického v Brně a Masarykovy univerzit y v Brně. Jednot livé služby jsou stručně charakterizovány a popsány jejich prvky. Závěrečná část přináší shrnut í jednot livých analyzo vaných služeb a jsou nast íněny trendy rozvoje referenčních a virtuálních služeb.

Barokní sklo a jeho sbírka v oddělení starších českých dějin Národního muzea
Mádl, Martin
Celá tato práce je výsledkem několikaletého projektu, zaměřeného na studium barokního skla. V jejím prvním dílu se pokoušíme podat vymezení problému barokního skla v obecné rovině. Na začátek zařazujeme nejprve teoretickou úvahu o možnostech pojetí materiálu v dějinách umění. Druhou část prvního dílu pak věnujeme soudobým názorům na sklářství, které nám ve svém literárním díle zanechal německý polyhistor 17. století Johann Joachim Becher. Celý tento úvodní díl není přehledem dějin sklářství, ani přehledem názorů na sklářství. Vychází však z dosud málo známých dobových literárních pramenů, které se snaží nově zhodnotit a vytvořit z nich určitou teoretickou základnu, z níž by bylo možné barokní sklo vnímat a k jeho studiu dále přistupovat. V jeho závěrech se spíše snažíme některé problémy otevřít a vymezit, než na ně s konečnou platností odpovědět. V příloze k tomuto dílu uvádíme ukázky Becherových textů o skle. Na závěr zařazujeme přehled použité literatury, na kterou odkazujeme v statích a v katalogových heslech ve zkratkách. Druhý díl práce je věnován sbírce barokního skla v oddělení starších českých dějin Národního muzea. V jeho úvodu podáváme stručný přehled vývoje této sbírky a jejího odborného zpracování, a její zběžnou charakteristiku. Jednotlivým předmětům sbírky se dále věnujeme v následném...

Investiční rozhodování v IT a ROI jako prostředek měření přínosů ITSM pro business
Zakharenkava, Sviatlana ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Tolar, Jan (oponent)
Tato diplomová práce soustřeďuje svou pozornost na otázkách investičního rozhodování do oblasti IT a může sloužit čténáři jako vyčerpávájící zdroj základních informací o postupech při rozhodování o investičním projektu, metodách finančního hodnocení takových projektů a míře jejich aplikace v oblasti IT. Hlavním zaměřením práce jsou projekty do interních procesů IT organizace a optimalizace jejich řízení -- IT Service Managementu (ITSM). Zabývá se existujícími metodikami a aplikovatelnými standardy v oblasti řízení IT služeb a podrobně se zabývá současnou knihovnou nejlepších praktik ITIL V3. Úvodní část uvádí do problematiky řízení IT organizace, seznamuje s existujícími standardy na trhu a vytváří propojení stran IT a businessu v otázkách investic. Druhá část věnuje pozornost ITSM a popisuje principy, na kterých řízení IT služeb je zakládáno včetně přínosů optimalizace procesů v IT. Třetí kapitola uvádí do problematiky IT investic a seznamuje s jednotlivými metodickými koncepty a modely, používanými nejen v klasické finanční teorii, ale i v moderním managementu. Poskytuje základní přehled o metodách hodnocení investičních projektů, jako jsou čistá současná hodnota, metoda doby návratnosti, vnitřní výnosové procento, koeficient výnosnosti a v neposlední řadě návratnost investic jako nejrozšířenější z nich. Následující kapitola aplikuje metodu návratnosti investic (ROI) na příkladech projektů zavádění procesů ITSM dle ITIL. Ukazuje základní principy použití metody, uvádí její základní složky a seznamuje s možným přístupem k identifikaci a finančnímu hodnocení přínosů, které takové projekty přinášejí businessu. Získané poznatky podkládá několika příklady z praxe -- vypracovanými business case pro zákazníky společnosti Hewlett-Packard s.r.o. Poslední část této kapitoly je pak věnována existujícím softwarovým nástrojům pro tvorbu podobných business case a jejich vlastní metodikou. Poslední kapitola je věnována situací na trhu mezinárodním a lokálním, a zabývá se praktickou aplikací metod hodnocení IT projektů v podnicích. Na závěr se shrnují důležité poznatky a klíčové momenty práce.