Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 44 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Otevřená data veřejné správy
Kučera, Jan ; Jandoš, Jaroslav (vedoucí práce) ; Richta, Karel (oponent) ; Šaloun, Petr (oponent)
Tématem této disertační práce jsou otevřená data veřejné správy (angl. Open Government Data -- OGD) a metodika pro jejich publikaci. Orgány veřejné správy disponují celou řadou dat, která mohou být potenciálně využitelná pro tvorbu aplikací a služeb. V souladu s definicí formulovanou Open Knowledge Foundation jsou otevřená data strojově čitelná data publikovaná na internetu, která mohou jejich uživatelé volně užívat pro libovolné účely a dále je šířit za podmínky, že při využití a šíření dat bude uveden jejich autor/původce a pokud i ostatní uživatelé budou mít stejná oprávnění s daty nakládat. Publikace otevřených dat veřejné správy a jejich následné využití pro tvorbu aplikací a služeb slibuje celou řadu přínosů pro stát a společnost, jako je např. podpora ekonomického růstu, ale i pro samotné orgány veřejné správy. Kromě slibovaných přínosů je ale publikace otevřených dat spojena i s některými problémy, jako je např. nejednotnost postupů publikace otevřených dat mezi orgány veřejné správy nebo ne vždy zajištěná aktualizace publikovaných datových sad. Hlavním cílem této disertační práce tak je navrhnout metodiku publikace otevřených dat veřejné správy, která by orgánům veřejné právy pomohla řešit současné problémy spojené s publikací otevřených dat.
Podniková architektura jako služba
Gála, Libor ; Jandoš, Jaroslav (vedoucí práce) ; Zuzák, František (oponent) ; Havlíček, Zdeněk (oponent)
Přestože architektonické služby jsou již po dlouhá staletí běžnou součástí stavitelství, jejich využití v teorii i praxi podnikové architektury je zmiňováno jen málo. Autor se v disertační práci zabývá formulací modelu podnikové architektury jako služby a jeho řešením. Model je vymezen soustavou konstruktů a předpokladů, které zohledňují současné poznatky v oblastech podnikové architektury a služeb. Řešení modelu identifikuje a vymezuje architektonické služby, kterými je podniková architektura poskytována hbitě a flexibilně. Platnost modelu i jeho řešení jsou prakticky ověřeny ve dvou prostředích reálného světa: v prostředí centra sdílených služeb a v prostředí externího poskytovatele služeb.
Kooperační model pro oblasti architektury a integrace
Rubeš, Milan ; Jandoš, Jaroslav (vedoucí práce) ; Havlíček, Zdeněk (oponent) ; Zuzák, František (oponent)
V aktuální ekonomické situaci se střední a velké podniky snaží udržet nebo získat konkurenční výhodu pomocí specializace a centralizace podpůrných činností. Tento trend zasahuje také oblasti podnikové architektury a integrace, pro které podniky zřizují samostatné týmy. V oblastech podnikové architektury a integrace byla provedena velká řada výzkumů zkoumající tyto disciplíny z různých pohledů, přesto se pouze malá část z nich zaměřuje na organizační aspekty a kooperaci mezi týmy podnikové architektury a integrace. Protože jsou podniky v obou oblastech na rozdílných úrovních zralosti a sledují rozdílné cíle, není nastavení detailních pravidel pro kooperaci jednoduché. Cílem této práce je vytvoření kooperačního modelu pro oblasti podnikové architektury a integrace, který povede ke zvýšení efektivity vzájemné kooperace těchto týmů. Nedílnou součástí práce je ověření kooperačního modelu v reálném prostředí. Model je postaven nad aktivitami, které jsou vykonávány týmy podnikové architektury, integrace nebo oběma. Tyto aktivity jsou kategorizovány do integračních oblastí, pro které jsou následně identifikovány vazby s architektonickými oblastmi převzatými z architektonického rámce TOGAF. Výsledný model na základě zaměření podniků na konkrétní oblasti integrace znázorňuje a popisuje různé druhy kooperace mezi týmy podnikové architektury a integrace. Ověření modelu je provedeno ve velkém podniku zaměřeném na finanční služby ve dvou případech a potvrzuje přínosy kooperačního modelu.
Webová analytiky v internetovém obchodování
Jašek, Pavel ; Jandoš, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na webovou analytiku a popisuje její nejdůležitější aspekty. Rozebírá základní koncepci zdrojů dat, jejich zpracování i posuzování. Je popsán trh programových nástrojů i webových analytiků. Stěžejní přínos této práce je ve vysvětlení podstaty a účelu klíčových ukazatelů se zaměřením na internetové obchody. Aspekty využití webové analytiky v rámci internetového marketingu a principy geografické lokalizace návštěvníků jsou taktéž podrobně rozepsány.
CRM jako softwarová služba v cloudu
Dufek, Jaroslav ; Jandoš, Jaroslav (vedoucí práce) ; Topinka, Ondřej (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice informačních systémů pro řízení vztahu se zákazníky (Customer Relationship Management - CRM) v jejich kombinaci s jedním z hlavních, posledních a relativně nových trendů a směřování budoucí informatiky -- Cloud Computingu. CRM systémy představují základní podnikové programové vybavení a díky myšlence Cloud Computingu jsou nyní dostupné prostřednictvím komunikačních sítí i formou služby se všemi z toho plynoucími výhodami a nevýhodami. Cílem této práce je zhodnotit CRM poskytované formou služby, porovnat tradiční nasazení těchto systémů s modelem Software-as-a-Service, identifikovat jeho výhody a nevýhody a nabídnout odpovědi a zhodnocení nejčastěji diskutovaných rizik CRM poskytované v Cloudu. V první části práce vysvětluje problematiku systému pro řízení zákazníku a osvětluje principy Cloud Computingu jako takového. V druhé části se věnuje komparaci tradičních přístupů řešení CRM s jejich Cloudovou alternativou, hodnocením přínosů a rizik včetně obsáhlého zkoumání nákladové stránky řešení. Poslední část pojednává o problematice integrace Cloudového CRM s okolím a jeho implementaci v praktické rovině včetně případové studie. Hlavním přínosem této práce je spojení teoretické roviny s praktickou nabízející reálné odpovědi na nejpalčivější otázky novodobého přístupu k řešení CRM problematiky.
Stacionární PC a notebooky - rozšiřitelnost a architektura
Jančík, Jakub ; Jandoš, Jaroslav (vedoucí práce) ; Čech, Milan (oponent)
Tato práce se zabývá stacionárními počítači a notebooky ve smyslu možností rozšiřování a architektury. V práci jsou rozebrány jednotlivé druhy počítačů pro osobní použití, tedy stacionární a notebooky, je provedena jejich kategorizace a analýza současné nabídky na českém trhu. Hlavním cílem je analyzovat možnosti rozšiřování těchto počítačů a rozebrat problematiku nahrazování stacionárních počítačů přenosnými počítači. V souvislosti s rozšiřováním notebooků se práce blíže zabývá dokovacími stanicemi a možnostmi, které plynou z jejich využívání. Práce je rozčleněna do pěti hlavních celků, z čehož kapitoly Stacionární počítače a Notebooky obsahují teoretické znalosti, z nichž vychází kapitola Porovnávání stacionárních PC a notebooků. Jako možné východisko při rozšiřování notebooků lze označit dokovací stanice, kterým se blíže věnuje stejnojmenná kapitola rozebírající jejich současné možnosti a ceny. Závěry jsou pak verifikovány prostřednictvím dotazníkového šetření, které je zaměřeno na současné využívání počítačů a jejich rozšiřování s důrazem právě na dokovací stanice.
Informační systémy veřejné správy ČR
Hamouz, Ondřej ; Jandoš, Jaroslav (vedoucí práce) ; Voříšek, Jiří (oponent)
Ve své práci se zaměřuji na popis Informačního systému veřejné správy v České republice a dvou, dosud jediných, jeho plně spuštěných podsystémů - Czech POINT a Datové schránky. Dále se zaměřuji na popis konceptů, vývoj, technické zpracování a zejména na využívání systémů v praxi. Zároveň prezentuji informace o plánovaném budoucím vývoji jak Informačního systému veřejné správy, tak jeho obou zmíněných podsystémů. Informační systém veřejné správy je v současné době stále ve fázi vývoje, i přes to, že již některé jeho součásti fungují. Cílem jeho vývoje je zapojení většího množství informačních a komunikačních technologií do fungování veřejné správy, stejně tak jako jejich využití při komunikaci úřadů s občany i úřady mezi sebou. Systém Czech POINT, který byl spuštěn v roce 2008, je v současnosti plně funkční. Jedná se o tzv. kontakní místo veřejné správy, na které se mohou občané obrátit v případě potřeby ověřeného výpisu z evidencí a rejstříků, které jsou veřejnou správou vedeny, autorizované konverze dokumentů nebo manipulace s datovými schránkami. V práci se zaměřuji zejména na praktické využívání tohoto systému. Datové schránky jsou příkladem nástroje přímé komunikace s veřejnou správou. Komunikace prostřednictvím tohoto systému je plnou náhradou komunikace ve formě úředních dopisů.
Smartfony - jako komplexní zařízení
Maňák, Michal ; Jandoš, Jaroslav (vedoucí práce) ; Pavlíček, Luboš (oponent)
Tato práce je zaměřena na technické prostředky využívané ve smartphonech přibližuje jejich operační systémy a uvádí aplikace na nich primárně využívané. První část popisuje konstrukce smartphonů a hardwarové komponenty v nich využité včetně nastínění základních procesů v nich probíhajících. Účelem je definovat, jakými hodnotami je omezen výkon smartphonů. Druhá část představuje nejrozšířenější operační systémy používané na smartphonech, jejich architekturu a vývoj, způsoby distribuce aplikací a pomoci tak vybrat systém odpovídající uživatelovým potřebám. Třetí část je zaměřená na kategorizaci aplikací a ukázky jejich využití na několika odlišných platformách. Součástí je zhodnocení jejich využitelnosti. Poslední část pracuje s informacemi získanými dotazníkem, graficky zpřehledňuje způsob využití smartphonu a faktory ovlivňující jeho uživatele.
Augmented reality
Jecha, Jakub ; Jandoš, Jaroslav (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na technologii zvanou Rozšířená realita, konkrétně pak na její využití v marketingu. Hlavním cílem práce je definovat, proč je tato technologie vhodným nástrojem pro marketing, a zhodnotit její použití v reálných podmínkách. Toho je docíleno vymezením konkrétních zařízení a případů užití této technologie v praxi, přičemž zhodnocení použitelnosti v reálném prostředí je podloženo statistikami. Přínosem práce je objektivní zhodnocení technologie a poskytnutí dostatku podkladů k rozhodnutí jedinců i společností, zda tuto technologii v marketingu využít. V první části práce je kladen důraz na přesné vymezení technologie jak z teoretického, tak praktického hlediska. Snahou je poskytnout čtenáři dostatek konkrétních příkladů a statistických údajů. Druhá část se věnuje testování konkrétních aplikací, využívajících rozšířenou realitu jakožto marketingový nástroj.
A/B testování a jeho využití v e-obchodech
Pilík, Tomáš ; Jandoš, Jaroslav (vedoucí práce) ; Šebesta, Michal (oponent)
Tato bakalářská práce se metodami testování použitelnosti webových aplikací s akcentem na metodu A/B testování v kontextu s e-obchody v České republice. Úvodní část shrnuje přehled nejpoužívanějších testovacích metod. Koncentruje se na jejich základní charakteristiky a způsob jejich provedení. Po uvedení podrobných údajů o metodě A/B testování je pozornost věnována jejímu použití. Hlavní část práce se zaměřuje na jednotlivé aspekty metody A/B testování a popisuje metodu podporující rozhodování o investici do této testovací metody. V neposlední řadě je zde příto-men i obecný stručný manuál umožňující laikovi provést A/B testování svého projektu. Tato část je využitelná především pro provozovatele e-obchodů. Akcentování důležitosti testování projektů a podrobný popis jedné z vhodných metod včetně poskytnutí návodu na její praktic-ké použití je hlavním přínosem této práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 44 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.