Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27,633 záznamů.  začátekpředchozí27624 - 27633  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.66 vteřin. 

Zpeněžení nemovité zástavy při výkonu rozhodnutí, v řízení konkurzním i mimosoudně
Fraňo, Michal ; Frintová, Dita (oponent) ; Mikeš, Jiří (vedoucí práce)
Záměrem při psaní této práce bylo, vedle podrobného popisu jednotlivých kroků v procesu (především toho soudního) směřujícího k realizaci uhrazovací funkce zástavního práva k nemovitostem, vystihnout i některé praktické problémy, které se zde vyskytují. Již v úvodní kapitole, jejímž cílem je pouze stručný úvod k hlavnímu tématu, je zmíněna otázka regresu zástavního dlužníka vůči dlužníku hlavního závazku poté, co zajištěný závazek byl uspokojen zpeněžením zástavy. Závěr učiněný ve prospěch institutu bezdůvodného obohacení se vypořádává s možností analogické aplikace postupu ručitele, která se zde rovněž nabízí. Relativně novým prvkem v českém civilním procesním právu je řízení o soudním prodeji zástavy, jež lze, pro některá svá specifika, označit za řízení sui generis. Kromě objasnění jednotlivých zákonných ustanovení, tvořících tento institut, je ve druhé kapitole poukázáno i na to, jak je aplikován v soudní praxi a také nakolik je využíván samotnými zástavními věřiteli. Pro lepší názornost byl do přílohy této práce zařazen statistický přehled řízení o soudním prodeji zástavy u některých okresních a obvodních soudů v České republice. Stranou nezůstalo ani sporné rozhodnutí Nejvyššího soudu, které ve svém důsledku přenáší těžiště sporu ohledně existence zástavního práva, či vůbec samotné pohledávky, z...

Motivace v zážitkové pedagogice
Porada, Petr ; Sivek, Vojtěch (vedoucí práce) ; Vyhnálek, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje tématu motivace v kurzech zážitkové pedagogiky. Přesněji řečeno, kterými prostředky lze namotivovat náctileté účastníky kurzu zážitkové pedagogiky tak, aby sami ochotně, dobrovolně a aktivně vstupovali do činností kurzu. A nejen to. Popisuje také vlivy ovlivňující množství a kvalitu úsilí, které do činnosti vkládají, co je může přimět, aby vytrvali a pokračovali v práci, když narazí na překážky, jak je motivace účastníků ovlivněna přístupy instruktora a chováním vrstevníků. Dotýká se takových vlivů na motivaci, jako je hodnocení účastníků instruktorem, připisování příčin úspěchu a neúspěchu samotnými aktéry, ale i takovým činnostem, jako je práce s mládeží a vhodný přístup k nim nebo práce se skupinou. První část práce tvoří teoretický popis tématu - vymezení motivace a jejího významu v kurzu zážitkové pedagogiky, popis motivačních technik použitelných v kurzech a jejich dělení, význam, způsob použití, případně jejich slabé stránky nebo dokonce popis prvků majících demotivační vliv. Druhá část je zaměřena více prakticky na popis motivačních technik používaných v některých probíhajících kurzech zážitkové pedagogiky, zaměřených na práci s mládeží, jejich rozboru a zhodnocení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Využití analýzy sociálních sítí při analýze sociálního okolí projektového manažera
Hájek, Martin ; Chocholatý, Drahomír (vedoucí práce) ; Hřebíček, Vladimír (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu sociálního okolí projektového manažera a možnostem jeho analýzy. Sociální okolí je definováno jako souhrn netechnických faktorů působících na projektového manažera, které významným způsobem ovlivňují průběh projektu. Znalost sociálního okolí je, vedle znalosti metodik řízení projektů, projektového plánu, oboru činnosti klienta a dalších předpokladů, klíčová pro úspěch projektu. Cílem práce je definovat rozsah sociálního okolí a především prezentovat techniky a metody, jakými je možné sociální okolí analyzovat, a na základě zjištěných závěrů aktivně kultivovat projektové prostředí. Mezi další cíle práce patří formulace doporučení pro orientaci projektového manažera v jeho sociálním okolí a dokumentace diskutovaných poznatků na příkladech z projektové praxe -- mj. na základě zkušeností z analýzy sociálních sítí, jež byla pro potřeby této práce provedena v prostředí reálných projektů. Práce představuje tři metody analýzy -- analýzu sociálních sítí, analýzu zainteresovaných stran a analýzu psychologického profilu členů týmu, které se vzájemně doplňují a poskytují projektovému manažerovi ucelený přehled o jeho sociálním okolí. Na analýzu sociálních sítí je kladen majoritní důraz, jelikož představuje teoretický a praktický úvod do tématu a základ pro další analýzu.

Zajištění hygienické péče o dutinu ústní u hospitalizovaných pacientů s deficitem soběstačnosti
Vytejčková, Renata ; Jurásková, Dana (vedoucí práce) ; Pavlíková, Pavla (oponent)
Tato práce si klade za cíl popsat péči o dutinu ústní u hospitalizovaných pacientů s deficitem sebepéče. Teoretická část se věnuje potřebám nemocného ve vztahu k ústní hygieně a postupu provedení dentální hygieny ve zdravotnickém zařízení Výzkumná část je zaměřeno na pacienta, jeho potřeby a subjektivní vnímání péče o hygienu dutiny ústní během hospitalizace a na proces provedení ústní hygieny na sledovaných odděleních..Jedná se o prvotní zpracování tohoto tématu.

Problematika nadaných žáků v přípravě učitelů primární školy
Krčmářová, Tereza ; Spilková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent) ; Hříbková, Lenka (oponent)
Dizertační práce se zabývá problematikou implementace tématu vzdělávání nadaných žáků do přípravy učitelů primárních škol. V teoretické části práce jsou na základě odborné literatury zpracovány nejvýznamnější poznatky týkající se teorie a koncepcí nadání. Hlavní pozornost je věnována osobnosti nadaného dítěte v předškolním a mladším školním věku, jeho identifikaci, specifickým projevům chování a potenciálním problémům. Dále jsou shrnuty základní organizační formy, strategie a modely vzdělávání nadaných. Vzhledem k současnému trendu integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami se práce soustřeďuje na problematiku vzdělávání nadaných žáků v běžné třídě. V další části jsou popisovány specifika vývoje a stav systému péče o nadané žáky v České republice. Závěrečná kapitola je věnována problematice osobnosti učitele a jeho vzdělávání. Cílem výzkumné části práce je v akčním výzkumu, na základě plánování, opakovaného realizování a vyhodnocování vlastní výuky, vytvořit koncepci kurzu zaměřeného na problematiku mimořádně nadaných žáků jako součásti pregraduální přípravy učitelů primárních škol na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy.

Psychosociální klima ve školských zařízeních pro ústavní a ochrannou výchovu z hlediska sociální pedagogiky
Spasova, Světlana ; Poláčková, Věra (oponent) ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce)
Práce je se věnuje tématu psychosociální klima ve školských zařízeních pro ústavní výchovu. Na problematiku nahlížím z pohledu sociální pedagogiky. V úvodu pojednávám o přístupu k osiřelým a opuštěným dětem v průběhu dějin. Dále se věnuji charakteristice a popisu institucionálního systému ústavní výchovy ve školských zařízeních v České republice. Kapitola o aktuálních problémech ústavní výchovy upozorňuje na některé základní nedostatky v současném systému. Základním cílem práce je vymezit a osvětlit složitý fenomén psychosociálního klimatu ve vztahu k těmto zařízením. Vytváření příznivého psychosociálního je jedním ze základních předpokladů kvalitní pedagogické práce s klienty ústavních zařízení.

Adaptační kurzy na středních školách
Kohout, Daniel ; Turčová, Ivana (oponent) ; Neuman, Jan (vedoucí práce)
Bibliograficka identifikace Jmeno a pfijmenf autora: Daniel Kohout Nazev diplomove prace: Adaptacni kurzy na stfednich skolach Pracoviste: Katedra sportu v pfirode, oddeleni turistiky, sportu a vychovy v pfirode Vedouci diplomove prace: Doc. PhDr. Jan Neuman,CSc. Rok obhajoby diplomove prace: 2009 Abstrakt: Diplomova prace se venuje tematu adaptacnich kurzu, organizacim, ktere je pofadaji a Hnuti GO!, coz je obcanske sdruzeni venujici se ve velke mire adaptacnim kurzum, jejich metodice a dramaturgii. Dale se snazi zmapovat zmeny v tfidnim kolektivu v dobe peti mesicu po kurzu Go Camp a take vnimani kurzu studenty. Klicova slova: adaptacni kurz, Hnuti GO!, kurz Go Camp, tfidni kolektiv

Návrh semestrálního kurzu vybraných témat filosofie sportu pro výuku v anglickém jazyce
Klímová, Martina ; Parry Martínková, Irena (vedoucí práce) ; Bednář, Miloš (oponent)
Návrh semestrálního kurzu vybraných témat filosofie sportu pro yýuku v anglickém jazyce Cíle práce: Diplomová práce je zaměřena na vytvoření návrhu sedmi devadesátiminutových seminářů pro zahraniční studenty Fakulty tělesné výchovy a sportu, Univerzity Karlovy, primárně pro účastníky programu Socrates. Záměrem práce je vytvořit kompletní podklady k semestrálnímu kurzu vybraných témat z filosofie sportu zpracované v anglickém jazyce. Cílem je vytvořit optimální strukturu a charakter výuky založený na aktivitě studentů, na dovednosti formulovat svůj názor a vést diskusi k tématu. Diskuse k zadaným filozofickým problémům jsou založeny na pluralitě možných pohledů. Klíčová slova: Filosofie, sport, etika, tělesné postižení, olympismus, násilí, existencialismus, východní kultura. THESIS ANNOTATION: Project of Semestral Course from Selected Topics of Philosophy of Sport for English Speaking Classes The aim ofthe thesis is to create a project ofseven ninety-minute-long seminars for foreign students at Faculty of Sport and Physical Education, Charles University, primary for Socrates students. The desirable goal is to produce a basic data for a semestral course of selected topics froni Philosophy of Sport. The intention is to work out an optimum structure and character ofthe course, where the students will...

Interakce s uměleckým dílem - zátiší
Kuklíková, Kristýna ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Hůla, Zdenek (oponent)
Kuklíková Kristýna, Zátiší, Bakalářská práce, Praha 2010- Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy. Zaměření práce: teoretická studie s výtvarným výstupem Předmět práce: proměny tématu zátiší v průběhu historie se zaměřením na fotografii. Přehled vývoje tématu zátiší v historii. Poukázání na současné proudy. Zaměření na fotografii a její současné propojení s tématem Zátiší. Předmětem didaktické části je zprostředkování fotografie a tématu zátiší dětem a studentům ve školách spolu s výtvarným projektem zaměřeným na základy fotografie. Klíčová slova: umění, zátiší, malba, kresba, instalace, fotografie, digitální fotografie, reklama, kompozice, světlo, statika, detail, předměty, vztah k předmětům, hodnota předmětů, výřez, prostor

Kostel Panny Marie Růžencové v Plzni
Pešlová, Jana ; Novotná, Eva (vedoucí práce) ; Wenzlová, Milena (oponent)
RESUMÉ Bakalářská práce pojednává o kostele Panny Marie Růžencové, na Jiráskově náměstí, v Plzni. Úvodní část práce se zabývá přehledem literatury o tématu. Dále kulturním pozadím sakrální architektury na přelomu 19. a 20. století, se zaměřením a secesní sakrální architekturu v Čechách. V užším zaměření se věnuje vývoji města Plzně na přelomu 19. a 20. století. Stavebním ruchem města s důrazem na potřebu nového kostela, na rozrůstajícím se Pražském předměstí. Hlavní část bakalářské práce mapuje působení dominikánského řádu v Plzni, stavební zakázku na nový kostela na Pražském předměstí a osobnost architekta Antona Möllera a stavitele kostela Eduarda Sochora. Sleduje průběh stavby kostela a kláštera a popis exteriéru a interiéru kostela a klášterní budovy. V závěru práce je kostel Panny Marie Růžencové zařazen do vývojové linie secesních sakrálních staveb v Čechách. KLÍČOVÁ SLOVA secese architektura kostel Plzeň dominikánský řád secesní sakrální architektura 19. a 20. století Počet stran: 70 Počet slov: 15 637 Počet znaků: 109 073