Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 46 záznamů.  začátekpředchozí27 - 36další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Změna vlastnických struktur českých médií na počátku 21.století - návrat do rukou domácích vlastníků
Vojtová, Magdaléna ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Benda, Josef (oponent)
Hlavním cílem této práce bylo provedení analýzy vývoje vlastnictví českého celostátního denního tisku v České republice v období 2008 - 2016. Vývoj vlastnictví ve sledovaném období byl analyzován v kontextu strukturálních problémů, se kterými se odvětví tištěných médií dlouhodobě potýká a které byly ještě umocněny ekonomickou krizí roku 2008. Kromě ekonomického kontextu je v práci vyložen i kontext historický, tedy změny, které na trhu s českým denním tiskem proběhly po roce 1989 a na které vlastnické proměny v posledních letech přímo navazují. V souvislosti se změnami vlastnictví českých deníků ve sledovaném období, které jsou reprezentovány především přechodem vlastnictví vydavatelství do rukou domácích podnikatelů, často s vazbami na politiku, rozebírám v práci také problematiku koncentrace vlastnictví a vztahu médií a politiky. V návaznosti na to se věnuji i fenoménu vzniku nových, alternativních titulů, jako reakce novinářů na vlastnické změny ohrožující pluralitu názorů a svobodu slova. Na závěr uvádím také srovnání vývoje vlastnictví denního tisku v České republice s vývojem vlastnictví v okolních zemích regionu, například na Slovensku, v Polsku, Maďarsku nebo pobaltských státech.
Digitalizace a její vliv na tištěná média. Případová studie na vybraných českých tiskovinách.
Bílková, Barbora ; Řehořová, Irena (vedoucí práce) ; Poštulka, Filip (oponent)
Práce se zabývá vlivem digitalizace a elektronických médií na média tištěná. Zobrazuje průběh vývoje přechodu k digitalizaci, její neustálý nárůst a proměny čerpání informací veřejností, zejména podle teorií Marshalla McLuhana, Jay Davida Boltera, Richarda Grusina, Alessandra Ludovica a dalších autorů zabývajících se médii a jejich digitalizací. Práce ukazuje stručný vývoj médií ve společnosti, přičemž největší část je věnována digitalizaci a remediaci médií. Ústřední částí práce je posouzení vlivu digitalizace a nástupu elektronických médií na média tištěná. Pomocí dostupných informací je ukázáno, jakým způsobem se tištěná média s digitalizací vyrovnávají. V praktické části má práce zjistit, jakým způsobem si tituly na českém trhu stojí, nakolik jsou ovlivňovány neustále rostoucí digitalizací médií a jak se s tímto aspektem snaží vyrovnávat. To vše je ukázáno na třech případech, deníku Mladá Fronta DNES, deníku Lidové noviny a deníku Hospodářské noviny, které v České republice patří mezi nejvýznamnější média, která mají svou tištěnou verzi, se kterou začínaly, s digitalizací však byly přinuceny přejít také k verzím elektronickým. Klíčová slova: digitalizace, elektronická média, masová média, tištěná média, elektronické verze, internet, remediace
Užívání tištěných médií mezi studenty IKSŽ FSV UK
Peňásová, Anna ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Tato práce zkoumá, jaký je vztah budoucích potenciálních mediálních profesionálů (studentů Institutu komunikačních studií a žurnalistiky FSV UK) k tištěným periodickým médiím, tedy dennímu tisku a tištěným časopisům. Vychází z koncepce aktivního publika, teorie užití a uspokojení a studií, které se snaží vysvětlit pokles zájmu o tištěná periodická média. Práce se snaží zmapovat, jakou roli hrají tištěná média v životě zkoumané skupiny v době, kdy tato média procházejí dlouhodobou krizí. Nejdůležitějším faktorem této krize je masový nástup elektronických médií. Výzkum se snaží odpovědět na otázku, zda jsou periodická tištěná média i přes neustálý příval informací z internetu pro zkoumanou skupinu atraktivní, jaké motivy ji k užívání těchto médií vedou a jaké ji naopak od něho odrazují.
Mediální obraz Miloše Zemana
Kovářová, Pavla ; Brunclík, Miloš (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Tato práce se zabývá vývojem mediálního obrazu Miloše Zemana ve dvou obdobích, v nichž zastával vrcholné politické funkce, konkrétně funkci předsedy vlády a prezidenta. Cílem je zjistit, zda se mediální obraz Miloše Zemana v době kdy vykonával funkci předsedy vlády liší od současného mediální obrazu, který má jako prezident. V teoretické části je vymezena role médií ve společnosti a v politice. Dále jsou přiblíženy přístupy, podle nichž je nahlíženo na objektivitu médií. A v neposlední řadě jsou představeny základní teorie, jež jsou aplikovány při konstrukci mediálního obrazu. V metodologické části je pro výzkum zvolena metoda kvantitativní obsahové analýzy a následně je popsán postup podle něhož se provádělo zkoumání. K získání potřebných dat práce využívá mediální databázi Anopress, prostřednictvím které jsou vybrány relevantní příspěvky dvou celostátních novin (Mladá fronta DNES, Právo) a dvou nejsledovanějších celostátních televizí (Nova, Česká televize). Výstupem práce je analytická část s prezentací získaných výsledků.
Atentát nad Lockerbie v českých tištěných médiích
Kodera, Martin ; Cihlářová, Gabriela (vedoucí práce) ; Šírová, Tereza (oponent)
Atentát nad Lockerbie, spáchaný v prosinci 1988, přináší z hlediska tehdejších československých tištěných médií unikátní situaci. V letadle registrovaném v USA je nad britským územím detonována bomba mající na svědomí 270 lidí, zejména amerických a britských občanů. Na oba tyto státy je v tehdejších médiích nahlíženo přinejmenším kriticky. Mezinárodní terorismus je ovšem věcí odsuzovanou bez ohledu na politickou situaci. Tato práce sleduje, jak se k informování o atentátu a jeho vyšetřování staví dva největší československé deníky - Rudé právo a Mladá fronta. Přinášení informací má dvě význačné etapy. První je období informování o pádu letounu, ze kterého se postupně stává informování o atentátu způsobeného výbušninou. Druhou etapou je doba, kdy jednotlivé důkazy poukazují na provedení atentátu Semtexem a spojující Československo s mezinárodním terorismem. Zatímco v první části je, až na rozsah informování o události, nahlíženo na katastrofu bez zabarvení a fakticky, v druhé zastávají oba deníky obranný postoj vůči těmto spekulacím a denně informují o snaze československých představitelů toto podezření vyvrátit. Největší odchylky od kritérií objektivity tak nacházíme nikoli v kritériu fakticity, ale v kritériu nestrannosti.
Fenomén zdravotního postižení a jeho obraz v tištěných médiích
Opočenská, Lenka ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
NÁZEV: Fenomén zdravotního postižení a jeho obraz v tištěných médiích AUTOR: Lenka Opočenská KATEDRA Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Lenka Felcmanová ABSTRAKT: Diplomová práce "Fenomén zdravotního postižení a jeho obraz v tištěných médiích" má za cíl zjistit, jakým způsobem rámovala zvolená periodika téma zdravotní postižení v období jednoho roku. V teoretické části se práce zabývá typologií modelů zdravotního postižení a vymezení zdravotního postižení z různých hledisek. Třetí kapitola poskytuje pohled na to, jak média formují postoje společnosti. Ve výzkumné části se zabýváme tím, jak média rámovala témata v novinových článcích a zda-li se projevily terminologické změny do jazyka médií. KLÍČOVÁ SLOVA: Zdravotní postižení, modely postižení, postoje, rámcování, tištěná média
Žena a móda a ideologie: pronikání diskurzu komunistické moci skrze módní časopis
Skočíková, Nikol ; Vávra, Martin (vedoucí práce) ; Šmídová, Olga (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá pronikáním diskurzu komunistické moci skrze obsah časopisu Žena a móda v rámci padesátých a šedesátých let. A jejím cílem je poukázat na to, že se prvky komunistické ideologie dostávaly i do takových médií, jakým je například časopis o módě. První kapitoly diplomové práce tak pojednávají o socialismu a jeho ideologické propagandě a představují i význam ideologických symbolů, propagandy a manipulace skrze média. V souvislosti s tím práce představuje i politicko - ekonomickou situaci v odvětví textilního a oděvního průmyslu a využívá také faktů ohledně ovládání médií komunistickým režimem. Na tomto základu pak práce předkládá analýzu dvě stě čtyřiceti čísel časopisu Žena a móda, v níž se zaměřuje na vybrané ideologické symboly, jako jsou socialistická móda, pracovní oděv, vztah mezi východem a západem, ideologičtí vůdci a osobnosti, Sovětský svaz jako ideál, pojímání velkých dějin a obraz socialistické ženy. Metoda diskurzivní analýzy tak umožnila představit dané symboly v různých historicko - společenských kontextech a poukázat i na jejich proměňování se v čase, a to konkrétně v rámci porovnávání jejich podob v padesátých a šedesátých letech dvacátého století. Obsah časopisu Žena a móda tak významně podléhal komunistické ideologii, šířila se skrze něj oficiální...
Finská mediální krajina - tištěná média
Picková, Barbora ; Cebe, Jan (vedoucí práce) ; Aplt, Daniel (oponent)
Bakalářská práce se věnuje popisu struktury současných tištěných médií ve Finské republice a jejich fungování. Zaměřuje se konkrétně na periodicky vycházející tisk, tj. noviny a časopisy. Úvodní část obsahuje zběžný přehled historických souvislostí, týkajících se finského mediálního systému a nastiňuje tak vznik a vývoj tisku, ale i ostatních médií, v této zemi. Dále práce popisuje hlavní charakteristiky tohoto systému v souvislosti s jeho ekonomickými, společenskými a politickými východisky. Ve třetí části text přibližuje některé konkrétní soudobé tituly a jejich pozici na finském trhu s tiskovinami. Internetem a jeho vlivem na tištěná média se zabývá závěrečná část práce, jejímž záměrem je nastínit v této souvislosti i výhled do budoucnosti finského tisku. Smyslem práce je podat ucelený přehled o finských tištěných médiích a jejich pozici v rámci finské mediální krajiny.
Komercionalizace sportovní žurnalistiky: zobrazení běhu v médiích
Vrabcová, Tereza ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Trunečka, Ondřej (oponent)
Bakalářská práce Komercionalizace sportovní žurnalistiky: zobrazení běhu v médiích sleduje vývoj obrazu běhání ve vybraných médiích v letech 1994, 2004 a 2012. Zaměřuje se nejprve obecně na vztah médií a sportu, na sportovní žurnalistiku a osobnost sportovního novináře. Zabývá se komercionalizací sportu a sportovní žurnalistiky, přináší také aktuální výsledky z výzkumu International Sport Press Survey, v Česku dosud nezveřejněné. Konkrétněji je pak komercionalizace sportovní žurnalistiky ilustrována na příkladu běhu, ve vybraných médiích sleduje jeho pokrytí, způsob prezentace a účel informování. Hledá důsledky, které má komercionalizace ve vztahu k běhání, a zjišťuje, jak se na zájmu veřejnosti o běh podílejí média.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 46 záznamů.   začátekpředchozí27 - 36další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.