Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25,919 záznamů.  začátekpředchozí25910 - 25919  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.65 vteřin. 

DRŽENÍ DIET JAKO PŘEVAŽUJÍCÍ ZPŮSOB STRAVOVÁNÍ DNEŠNÍCH ŽEN
BORŮVKOVÁ, Eliška
Abstrakt Držení diet jako převažující způsob stravování dnešních žen. Bakalářská práce shrnuje základní informace o nejpopulárnějších dietách a o problematice zdravé výživy. Teoretická část je zaměřena na základní informace o dietách a výživě. Zmiňuji se zde, jak se diety vyvíjely a jaké diety jsou nejpopulárnější. Nelze říci, že všechny populární diety mají nutriční nedostatky. Zdravotní rizika se zvyšují se stupněm přísnosti a množstvím potravin, které jsou ze stavy vyloučeny. U většiny je třeba používat potravinové doplňky. Mezi nejčastější patří Atkinsova dieta, zónová dieta, dělená strava, dieta podle krevních skupin, vegetariánství, zelná polévka, nízkoenergetické bílkovinné diety, hladovky a zázračné prostředky. Dále se zaměřuji na to, jak by měla vlastně správná výživa vypadat, protože to je jeden z nejdůležitějších rizikových faktorů u mnoha onemocnění. Ideální je pravidelná, pestrá strava a vhodný, přiměřený výběr potravin, který je zakotven ve výživových doporučeních v podobě potravinové pyramidy. V praktické části jsou pak prezentovány výsledky výzkumu zaměřeného na výše zmíněnou problematiku. Výzkumná část práce, realizovaná formou dotazníků, se věnuje způsobu stravování dnešních žen, vnímání vlastního těla a nadměrného přemýšlení o jídle. Výzkum dokládá, že u většiny žen držení diet a nadměrné přemýšlení o jídle nepřevažuje nad normálním způsobem stravování, což ale neznamená, že by dnešní ženy jedly zdravě, naopak. Výsledky spíše ukazují, že ženy, které více přemýšlí o jídle a snaží se jist dietně, jedí více zdravě než ostatní, vyplývá to především u otázek, které se týkaly výběru potravin. Tyto ženy si vybírají především celozrnné pečivo, nízkotučné a odtučněné mléčné výrobky, objevuje se tu i zvýšený příjem zeleniny a ovoce. Ale i u těchto žen nacházíme chyby ve výživě a to především, nízký příjem obilovin, mléčných výrobků a vynechávání jídla v dopoledních hodinách, nebo naopak vynechávání večeře a čímž se prodlužuje doba hladu. Celkové výsledky dokazují, že dnešní ženy konzumují malé množství obilovin, mléčných výrobků, ovoce a zeleniny. Nedostatek těchto potravin může vést ke sníženému množství vitamínů, minerálů a vlákniny, což může mít závažné zdravotní komplikace.

Sportovní lezení zrakově postižených a jejich omezení způsobené zrakovým handicapem
Sýkorová, Alžběta ; Vomáčko, Ladislav (vedoucí práce) ; Nováková, Lenka (oponent)
Bakalářská práce se věnuje lezeckým aktivitám zrakově postižených, studuje jejich schopnosti, vnímání této aktivity a případná omezení způsobená tímto handicapem. Cílem práce je porovnat a zhodnotit schopnosti zrakově postižených a vidomých lezců, zjistit vliv zrakového postižení na vnímání lezeckých aktivit a prozkoumat, do jaké míry jsou jejich schopnosti ovlivněny tímto handicapem. Při zpracovávání tohoto tématu mi kromě skutečného nevidomého lezce pomohli figuranti, kterým bylo dočasně omezeno zrakové vnímání. V teoretické části se bakalářská práce věnuje obecnému seznámení s lezeckými aktivitami a jejich vývojem. Zabývá se dále významem zraku, charakteristice zrakového poškození a vlivem zrakového handicapu na osobnost, samostatný pohyb a sportovní aktivity zrakově postižených. Praktická část bakalářské práce vychází především z výpovědi zrakově handicapovaného lezce, z jeho zkušenosti při lezeckých aktivitách. Dále se zaměřuji na schopnost vidomých lezců, kterým jsem zakrytím očí navodila zrakový handicap. Zjišťuji míru ovlivnění lezeckého výkonu dočasnou ztrátou zraku a vliv na techniku lezení. Ve své práci popisuji nácvik jednotlivých lezeckých dovedností při ztrátě zraku a uzpůsobení náročnosti tréninku lezců s tímto handicapem. Na základě studia dostupné literatury, vlastního experimentu...

Image a identita značky Mercedes-Benz
Václavík, Lukáš ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Vávra, Oldřich (oponent)
Práce se zabývá vnímáním značky Mercedes-Benz na českém trhu. V teoretické části je charakterizována terminologie týkající se pojmů značka, image a identita. Praktická část zahrnuje analýzu dat získaných z databáze MML-TGI a z vlastního průzkumu, jenž se snaží odhalit shodnosti či nepřesnosti ve vnímání image a identity značky. Zobrazuje skutečnou image značky Mercedes-Benz a zároveň zjišťuje, zda došlo k vyvrácení předsudků, které o značce Mercedes-Benz v České republice kolují.

Arménská komunita v ČR na pozadí konceptu transnacionální migrace
Lhotová, Jana ; Burcin, Boris (oponent) ; Kučera, Tomáš (vedoucí práce)
Pohyb migrantů dnes díky pokroku v informačních a komunikačních technologiích, dostupné dálkové dopravě a postupně se globalizujícímu světu nabývá nových dimenzí. Migranti jsou mnohdy součástí tzv. transnacionálního procesu, v rámci něhož tvoří a udržují mnohonásobné sociální vazby mezi místem jejich původu a zemí, kde žijí, a jejich identity mohou být utvářeny ve vztahu k více než jednomu národnímu státu. Diplomová práce nahlíží pomocí konceptu transnacionalismu na arménskou komunitu v České republice a snaží se zjistit, nakolik odpovídá toto etnikum ekonomickým a socio-kulturním transnacionálním charakteristikám. V průběhu vlastního kvalitativního výzkumu, realizovaného na jaře roku 2009 v rámci arménské komunity v Čechách, byla pozornost věnována otázkám týkajících se příčin odchodu z Arménie, rodině a jejím proměnám v procesu migrace, ekonomické aktivitě migrantů, vnímání jejich kulturní a národní identity a intenzitě jejich kontaktů se svou rodnou zemí. Práce dále popisuje novodobé migrační proudy z Arménie a charakter světové arménské diaspory včetně menšiny žijící v České republice. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Cause Related Marketing v prostředí ČR
Lipovská, Petra ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Pešek, Ondřej (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou vnímání a vlivu Cause Related Marketingu na mladou generaci v prostředí České republiky. V teoretické části jsou představeny základní principy a formy spojení firem s neziskovými subjekty nebo s veřejně prospěšnými aktivitami pro získání vzájemného prospěchu. Dále v této části je zmíněn zahraniční příklad dobré praxe. V praktické části jsou nejprve zhodnoceny dva již realizované projekty v ČR a dále jsou zde zpracovány výsledky vlastního průzkumu vnímání a vlivu CRM na nákupní chování mezi mladou českou generací. V závěru jsou nastíněny rozdíly postojů mezi pohlavími a velikostí bydliště.

Reklama a její vnímání mladými lidmi.
Justián, Josef ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Krátký, Marek (oponent)
Práce je rozdělena do dvou částí, části teoretické a části zabývající se vlastním výzkumem. První část se zabývá zařazením komerčních komunikací do rámce, který je označován jako marketingový mix. Zkoumá jejich jednotlivé formy a nástroje a hodnotí jejich význam. Popisuje význam reklamy, jako jedné z forem komerčních komunikací a zkoumá klady a zápory jejího umístění v jednotlivých druzích masových médií. První část zároveň ukazuje vývoj investic směřovaných do ATL a BTL komunikací a na základě dat popisuje, jaký je odhadovaný trend do budoucna. Druhá část je spjata s vlastním terénním výzkumem vnímání reklamy a sledovanosti masmédií mezi mladými lidmi. Jako reprezentativní vzorek, na kterém byl výzkum proveden, byl zvolen segment středoškolských studentů. Tato část je rozdělena do dvou kapitol, přípravy výzkumu a vyhodnocení výzkumu. Pomocí kvantitativní části výzkumu je cílem zjistit oblíbenost masmédií mezi středoškoláky a na základě frekvence sledovanosti určit, kam směřuje současný trend v daném segmentu. Kvalitativní výzkum se týká oblíbenosti reklamy. Přes hodnocení vlastního vztahu k reklamě, zjišťování vlivu reklamy na daný segment, hodnocení prvků a vlastností reklamy zjišťuje, jak by mělo být reklamní poselství formulováno a kódováno, aby v případě komunikace k danému segmentu měla reklama co nejsilnější účinek. Výstupem výzkumu je odpověď, přes jaké kanály se segmentem středoškolských studentů a jakým způsobem efektivně komunikovat.

Možnosti hodnocení stereognozie ruky u skupiny dětí s hemiparetickou formou DMO a u skupiny relativně zdravých dětí
Hadravová, Vendula ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Novotná, Irena (oponent)
SOUHRN: Vymezení problému: Dětská mozková obrna (dále jen DMO) je neuro-vývojové onemocnění, jehož projevem není pouze motorický deficit, ale také často deficit senzitivní. Přesto se ve fyzioterapeutické léčbě DMO setkáváme hlavně s řešením motorického projevu, senzitivní deficit bývá často opomíjen. Porucha senzitivity působí danému jedinci zkreslené vnímání jak okolí, tak sebe samého. Hlavní složkou senzitivity je právě stereognozie, která nás neinformuje pouze o vlastnostech daných podnětů, ale napomáhá nám orientovat se v prostoru a uvědomovat si jednotlivé části těla. Cíl práce: Cílem práce je pomocí několika testů zhodnotit odlišnost stereognostické funkce ruky u skupiny dětí s hemiparetickou formou DMO a u skupiny relativně zdravých dětí. V rámci každé skupiny je samostatně porovnána stereognozie pravé a levé ruky v dosažených výsledcích. Obě skupiny jsou pak v práci vzájemně porovnány vůči sobě. Dalším cílem práce je provést měření času, potřebného pro rozpoznání vlastního předmětu a to u obou skupin zmiňovaných dětí. Neméně důležitým cílem je i ohodnocení využitelnosti testu dle Petrie u dětských pacientů. Metoda řešení: Práce zahrnuje výzkum, provedený u dvou skupin dětí ve věku mezi 7 až 18 lety. První skupinou jsou děti relativně zdravé, druhou skupinu tvoří děti s hemiparetickou formou DMO....

Analýza vnímání neúplných cen zájezdů v České Republice
Valová, Lucie ; Petrů, Zdenka (vedoucí práce) ; Herget, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou uvádění cen zájezdů v České republice. V teoretické části popisuje proces sestavování zájezdů, různé způsoby tvorby cen spolu s ukázkami kalkulace a vyjmenovává cenové strategie. Dále ukazuje rozdíly ve vnímání cen firmou a zákazníkem a také seznamuje s problematikou psychologického působení cen na spotřebitele. Důležitou součástí práce je analýza současné situace uvádění cen zájezdů v ČR v komparaci se situací v zahraničí. Kapitoly jsou zaměřeny na analýzu legislativy v oblasti tvorby a uvádění cen zájezdů, na praxi českých a zahraničních cestovních kanceláří a na kroky zainteresovaných institucí podniknutých k vyřešení dané problematiky. Celá práce je v závěru doplněna o detailní analýzu dat získaných z vlastního dotazníkového šetření.

Zprostředkované tělo: Tělo v době masového využívání elektronických médií
Čepičková, Barbora ; Krtilová, Kateřina (vedoucí práce) ; Fulka, Josef (oponent)
Práce si klade za cíl ukázat, jaký mají elektronická média a jejich používání vliv na život dnešního člověka. Zabývá se vlivem nových médií na bytí člověka, jeho struktury myšlení a vnímání světa a vlastního těla a ptá se, jak se změnilo vnímání reality s příchodem reality virtuální, tedy prostoru, který nám umožňuje, abychom byli v jeden moment přítomni na více místech. Z pohledu současné mediální teorie ve spoluprácí s Flusserovou teorií postupné abstrakce lze v historii rozlišit tři roviny chápání a vnímání lidského těla. Zaprvé je myšlení a vnímání chápáno jako ne-tělesné, tedy lidské tělo a smysly fungují nezávisle na médiích, která využíváme. Druhý přístup lze přiřadit k modernímu pohledu, který chápe nástroje - média - jako pomocníky, kteří znásobují naše smysly a posunují hranice tělesných schopností člověka. Třetí rovina, postmoderní, ukazuje, že média přesahují možnosti lidského vnímání, může se zdát, že lidské tělo i člověk sám mizí v simulacích virtuálního prostoru.

Diagnostika narušené komunikační schopnosti u osob s Parkinsonovou nemocí
Růžičková, Hana ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent) ; Dlouhá, Olga (oponent)
NÁZEV: Diagnostika naru ené komunika ní schopnosti u osob s Parkinsonovou nemocí AUTOR: Hana R i ková Mgr. KATEDRA (ÚSTAV) Katedra speciální pedagogiky Pedf UK Praha KOLITEL: doc. PaedDr. Ji ina Klenková, PhD. ABSTRAKT: Diserta ní práce zpracovává téma diagnostiky naru ené komunika ní schopnosti u osob s Parkinsonovou nemocí (PN). PN je progresivní neurodegenerativní onemocn ní, u kterého se ve vysoké mí e vyskytuje hypokinetická dysartrie (HD). Teoretická ást je v nována popisu vlastního onemocn ní, slabým a silným míst m procesu logopedické diagnostiky a deskripci HD. Empirická ást práce se zabývá kvantitativním výzkumným et ením. Cílem na í studie bylo modifikovat test Dysartrický profil 3F k vy í senzitivit na lehký stupe HD, detekovat p íznaky HD v raném stadiu PN u nelé ených pacient , zachytit progresi HD v retestu, objektivizovat výsledky logopedického hodnocení akustickými analýzami a zmapovat subjektivní vnímání své e i samotnými pacienty. Soubor tvo ili lidé s PN a k nim byl vytvo en kontrolní soubor zdravých osob. HD jsme diagnostikovali u 50% PN v rané fázi onemocn ní a 74% v retestu. Mezi nejcitliv j í diagnostické oblasti v klinickém hodnocení s vysokou korelací s akustickými analýzami pat í hodnocení chrapotu u prodlou ené fonace vokál a v monologu a hodnocení melodie e i p i tení textu a v...