Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25,684 záznamů.  začátekpředchozí25675 - 25684  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.74 vteřin. 

Úroveň čtenářských dovedností a vztahu ke čtení v souvislosti s metodou nácviku čtení
Pešková, Kateřina ; Housarová, Blanka (oponent)
Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1 tel.: +420 221 900 111 www.pedf.cuni.cz IČ 00216208 DIČ CZ00216208 Dle čl. 4 Opatření rektora č. 6/2010 o Zpřístupnění elektronické databáze závěrečných prací http://www.cuni.cz/UK-3470.html a čl. 1 Opatření děkana 17/2010 se z časového hlediska závěrečné práce dělí do tří skupin: a. "nové práce", tj. práce odevzdávané k obhajobě počínaje 29. 9. 2010, b. "starší práce", tj. práce odevzdané k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010, c. "práce před rokem 2006", tj. práce odevzdané k obhajobě před 1. 1. 2006. V tomto případě jde o "starší práci" odevzdanou k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010. Omlouváme se, ale dokument není k dispozici.

Vliv osobnosti učitele a výukového stylu učitele na vzorce chování žáků
Strnadová, Markéta ; Tomková, Anna (oponent) ; Hejlová, Helena (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je vliv osobnosti a výukového stylu učitele na vzorce chování žáků. Práce je zaměřena na postřehnutí problémů vztahujících se k výukovému stylu učitele, k vzorcům chování žáků a k pedagogické komunikaci. Diplomová práce je zpracovávána s vědomím, že by měla začínajícím učitelům i všem, kdo tuto problematiku nepodceňují, sloužit jako průvodce a zdroj mnoha podnětů pro další odborné vzdělávání. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Souvislost osobnostních charakteristik a charakteristik tělesné konstituce
Knesplová, Monika ; Bahbouh, Radvan (vedoucí práce) ; Šípek, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce se teoreticky i prakticky zabývá vztahem mezi fyzickými, zejména pak konstitučními, znaky osobnosti a temperamentem. Mezi nejstarší přístupy v psychologii osobnosti, které tyto dva aspekty člověka propojují a vnímají je jako jednu stránku téhož, patří přístupy konstituční, především pak teorie Ernsta Kretschmera a Williama Sheldona. Celostní pojetí člověka propojující psychické a fyzické aspekty osobnosti však nalézáme i v neevropských medicínských systémech. Jednou z nejstarších dochovaných léčebných nauk světa je ájurvéda, která tělesnou konstituci i temperament integruje a dále využívá pro léčebné účely. Předmětem teoretické části bylo představení těchto teorií, směrů a dalších oblastí, které se o propojení fyzického a psychického pokoušely či pokoušejí. V praktické části práce pak bylo cílem empiricky ověřit opodstatněnost somatických typů Kretschmerovy teorie a ájurvédy a dále se zaměřit na vztah vybraných fyzických aspektů a temperamentu. Pro tyto účely byl použit dotazník 4 Elements Inventory zachycující temperament pomocí metafory živlů, jež se v ájurvédě také objevují. Dále byl vytvořen Dotazník fyzických vlastností obsahující tři části: první část dotazující se na Kretschmerovu typologii, druhou část zaměřenou na ájurvédské konstituční typy a třetí část dotazující se...

Psychologické aspekty tvorby pracovního prostředí v ING Bank, oddělení Back Office
Sekaninová, Petra ; Bedrnová, Eva (vedoucí práce) ; Surynek, Alois (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na pracovní podmínky na pracovišti. Cílem je analyzovat jednotlivé oblasti pracovního podmínek a určit do jaké míry ovlivňují pracovní výkonnost. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy a poté v metodologické části jsou využity k analýze a zjištění případných nedostatků. Návrhy na opatření k odstranění nedostatků jsou na závěr.

Practice of Reading Skills in Teaching German - from the Contemporary Didactics' Point of View
Tykvová, Eva ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Švermová, Dagmar (oponent)
Das Lesen spielt im Leben des Menschen eine wichtige Rolle. Es genügt schon, sich in der Öffentlichkeit umzuschauen und überall sieht man Leute, die lesen, in der Straßenbahn, auf der Parkbank, an der Bushaltestelle oder im Cafe. Der deutsche Schriftsteller Jean Paul sagte mal: "Bücher lesen heißt, wandern gehen in ferne Weiten, aus den Stuben über die Sterne." Lesen heißt aber nicht nur Bücher lesen, sondern es stellt auch eine wichtige Möglichkeit der Kommunikation dar. Wir leben in einer Welt, in der die schriftliche Verständigung von großer Bedeutung ist. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Učitel a možnosti rozvoje žákovy seberealizace ve výchovně vzdělávacím procesu
Smetanová, Zuzana ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Strouhal, Martin (oponent)
Text diplomové práce je zaměřen na téma možností rozvoje žákovy seberealizace využíváním humanistických principů ve výchovně vzdělávacím procesu. Práce obsahuje teoretické poznatky z dané problematiky, psychodidakticky zpracovaný materiál, umožňující aplikaci humanistických zřetelů ve vyučování, a empirické šetření, ověřující praktickou účinnost teoretických poznatků a zpracovaného psychodidaktického materiálu. V úvodní teoretické části jsou vymezeny pojmy seberealizace a humanistické psychologie, souvislost mezi těmito pojmy a odůvodnění významnosti těchto pojmů ve výchovně vzdělávacím procesu pro podporu celostního rozvoje žáka a pro pomoc žákovi využít své možnosti a dispozice v dalším životě. Dále jsou v této části práce zmíněny z teoretického pohledu možnosti transformace prvků humanistické psychologie, podporujících rozvoj seberealizace, do vyučování. Jednotlivé kapitoly teoretické části se zabývají poznatky o vývoji osobnosti, filozofickým pojetím člověka v historii, vznikem humanistické psychologie na základě filozofických směrů, souvislostí humanistické psychologie a seberealizace a odůvodněním a možnostmi využití humanistických principů ve vyučování. Druhá, psychodidaktická část, obsahuje aplikaci humanistických zřetelů rozpracováním kognitivní a psychologické dimenze do modelové úkolové...

Optické snímání pohybu
Zátopek, Martin ; Pelikán, Josef (vedoucí práce) ; Štěpán, Vladimír (oponent)
Práce se zabývá optickým snímáním pohybu pomocí levných webkamer. Mapuje možnosti připojení více kamer k jednomu počítači a čtení obrazových dat pomocí rozhraní Video4Linux pro operační systém Linux. Dále se podrobě zabývá algoritmy kalibrace kamer, Direct linear transformation a Tsai kalibrací. Navrhuje a implementuje systém optického snímání pohybu, ke kalibraci využívá externí implementaci Tsai kalibrace Rega Willsona [5]. Součástí systému je popis kalibrační scény, postup poloautomatického získávání kalibračních dat, synchronizace a ukládání dat z více kamer připojených k počítačům umístěných v lokální síti. Následný postprocessing, rekonstruující 3D souřadnice značek, ukládá naměřená data do standardního translačního formátu trc.

Časopis Revolver Revue jako společenský fenomén a jeho vývoj
Geisler, Michal ; Maslowski, Nicolas (vedoucí práce) ; Šmídová, Olga (oponent)
Revolver Revue je kulturní časopis založený v roce 1985. Vznikl v rámci prostředí subkultury českého undergroundu, zpočátku vycházel ilegálně jako samizdat a byl jednou z aktivit alternativní kultury tehdejšího komunistického Československa. Po transformaci společenských poměrů v zemi se stal součástí oficiálního kulturního provozu a vychází dodnes. Následující text představuje pohled na Revolver Revue jako na společenský fenomén. Autor se snaží postihnout jeho hlavní prvky a vývoj, přičemž identifikuje a vysvětluje hlavní změny, ale i projevy kontinuity. Ve vzájemné provázanosti si všímá úrovní konkrétních aktérů, sociální skupiny, instituce, ale i společenského, politického a historického kontextu. Ústřední částí práce je představení kvalitativního empirického výzkumu založeného na analýze pořízených rozhovorů a na studiu dokumentů. Výstup byl proveden podle východisek a některých praktických postupů metody zakotvené teorie.

Ingrid Kurzová a její přínos pro vývoj teorie tlumočení
Šindelková, Markéta ; Čeňková, Ivana (vedoucí práce) ; Vavroušová, Petra (oponent)
Diplomová práce s názvem Ingrid Kurzová a její přínos pro vývoj teorie tlumočení je deskriptivní teoretickou studií zabývající se dílem konferenční a televizní tlumočnice, teoretičky tlumočení a profesorky translatologie na Vídeňské univerzitě Ingrid Kurzové, rozené Pinterové. Mapuje jednotlivé výzkumné etapy, vývojové tendence a názorové i zájmové posuny, které se dají chronologicky sledovat v článcích, studiích i rozsáhlejších publikacích této badatelky. Práce rovněž informuje o badatelčiných pedagogických a tlumočnických projektech a v neposlední řadě reflektuje přínos Ingrid Kurzové v oblasti interdisciplinární spolupráce. Právě propojení tlumočnického a psychologického vzdělání ji přimělo k prvním experimentům v oblasti simultánního tlumočení. Klíčová slova: Ingrid Kurzová, teorie tlumočení, interdisciplinární výzkum, kognitivní psychologie, kvalita simultánního tlumočení, stres, média, audiovizuální tlumočení, didaktika.

Výchova k hodnotám v současné mateřské škole
Vinšová, Kateřina ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
4 ANOTACE DIPLOMOVÉ PRÁCE Diplomová práce se zabývá vztahem mezi čtenářstvím a tvorbou hodnot. Potvrzuje čtenářství jako výchovnou hodnotou i čtenářství jako výchovou k hodnotám v současné mateřské škole. V teoretické části jsou nejprve obecně vymezeny pojmy, jako je hodnota a výchova. Následně jsou popsány v souvislostech s mateřskou školou, dítětem předškolního věku, jeho potřebami i s rodinou. Dále se práce zabývá samotným čtenářstvím. Jsou objasněny různé aspekty, které mají na rozvoj čtenářství a na jeho výchovnou hodnotu vliv. Je to jednak působení vychovatelů a jejich vztah ke knihám, tak i samotná pohádka, která má pro vztah k hodnotám a jejich následné utváření nesmírný vliv. Stejně tak i samotné ilustrace v knihách a naopak i dnešní media jako je televize či internet, která mohou při nesprávném využití působit negativně. Praktická část popisuje průběh šetření, který je zaměřený na samotné čtenářství. Součástí šetření byly dva dotazníky. Jeden byl cílený na učitelky mateřských škol a druhý na rodiče předškolních dětí. Dotazník pro učitelky se zabýval tím, jak se v mateřských školách s knihami pracuje, zdali mají děti volný přístup ke knihám a zda mateřské školy spolupracují s knihovnami. Také kladl otázky, které hodnoty v očích učitelek čtenářství rozvíjí. Smyslem dotazníku pro rodiče bylo...