Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 54 záznamů.  začátekpředchozí25 - 34dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Stranictví a politická či názorová zaujatost v západních médiích
Šimek, Jan ; Just, Petr (vedoucí práce) ; Charvát, Jakub (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o explicitní i implicitní názorové podjatosti sdělovacích prostředků v České republice, Velké Británii a USA. První část práce je věnována stručnému historickému vývoji médií jako účastníka společenské debaty, a to především v průběhu dvacátého a dvacátého prvního století. V této části jsou také představena jednotlivá česká i zahraniční média analyzovaná v tomto textu. Následuje analýza a mediální reflexe třecích ploch ve společnosti relevantních pro sledované období a pohled na novinářskou scénu ve zvolených zemích z hlediska politických a názorových inklinací. Samotným jádrem práce je pak analýza přístupu vybraných médií k hybným tématům politické a společenské reality v každé zemi
Hodnocení vlády Andreje Babiše – únor 2020
Červenka, Jan
V únorovém výzkumu se Centrum pro výzkum veřejného mínění podrobněji zaměřilo na hodnocení vlády Andreje Babiše. Oslovení občané měli za úkol prostřednictvím otázky zjišťující míru spokojenosti či nespokojenosti zhodnotit program vlády, její činnost, komunikaci s veřejností, personální složení a osobu jejího předsedy. Ve vztahu k vládě Andreje Babiše podíl lidí spokojených převažuje v případě jejího programu. V případě její komunikace s veřejností jsou podíly spokojených a nespokojených vyrovnané. S osobou předsedy vlády, s personálním složením vlády a s její činností převládá nespokojenost nad spokojeností. Vláda Andreje Babiše je ve všech aspektech hodnocena příznivěji, než jak byla vnímána vláda Bohuslava Sobotky v únoru 2017, v případě programu a činnosti se její hodnocení oproti loňsku mírně zhoršilo.
Analýza komunikace a argumentace Andreje Babiše prezentované v pořadech Otázky Václava Moravce a Interview ČT24 v letech 2014-2017
Vitáčková, Eliška ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá verbálním a neverbálním chováním tehdejšího ministra financí Andreje Babiše a především se věnuje jeho schopnosti argumentace. Práce se skládá ze dvou částí. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy - verbální komunikace, jazykové prostředky, neverbální komunikace, argument a argumentace a pragmatická lingvistika. Analytická část práce je založena na principech kvalitativního výzkumu. K analýze byly vybrány pořady České televize - Otázky Václava Moravce a Interview ČT24. Výběr těchto pořadů souvisel především s jejich povahou. V případě Interview ČT24 je přítomen jeden moderátor a jeden host. V Otázkách Václava Moravce se Andrej Babiš dostává do polemiky nejen s moderátorem diskuse, ale také s ostatními hosty. Pro analýzu zmiňovaných oblastí byly vybrány díly pořadů z roku 2014, kdy se stal Babiš ministrem financí, a z roku 2017, v němž jako ministr financí vystupoval naposledy. Mezi těmito roky byly zvoleny epizody z roku 2015 a 2016, což umožnilo sledovat vývoj Babišova projevu v čase. Závěrečná kapitola poté shrnuje hlavní poznatky, ke kterým během výzkumu došlo. Výsledkem této práce je charakteristika projevu a vystupování tehdejšího ministra financí Andreje Babiše s ohledem na jeho argumentační schopnosti.
Babiš vs. Bakala. Komparace mediálního obrazu Zdeňka Bakaly v denících MF Dnes, Hospodářské noviny a Právo
Trojanová, Tereza ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Hlavním cílem této práce je analýza mediálního obrazu vlivného českého podnikatele Zdeňka Bakaly, který je zároveň majitelem společnosti Economia vydávající Hospodářské noviny. Bakala je jedním z úzké skupiny tuzemských miliardářů, kteří za poslední dekádu zcela převzali kontrolu nad nejvýznamnějšími mediálními domy a tím i všemi celostátními deníky. Zařadit mezi ně lze i politika Andreje Babiše, jehož příchod na mediální trh po akvizici skupiny Mafra byl nevýznamnějším momentem pro vzestup tzv. oligarchizace tuzemských médií. Změny ve vlastnictví českých médií vyvolaly podezření, že si tito novodobí mediální magnáti pořídili média s cílem hájit své ekonomické a politické zájmy. Obavy panují hlavně z důvodu, že by mohli ovlivňovat obsah médií a tím narušit redakční svobodu a ohrozit tak i fungování celého mediálního systému. Svou mocí nad médii mohou působit na veřejné mínění, které média z velké části formují. Tato práce proto ověřuje, zda vlastníci svého vlivu v médiích využívají. Důkazem pro to bude analýza mediálního obrazu Zdeňka Bakaly. Předmětem zkoumání bude nejprve způsob, jakým o něm informovaly jeho vlastní Hospodářské noviny a určit, jak se jeho mediální obraz liší ve srovnání s jinými deníky. Dále výzkum zjišťuje, jestli o Bakalovi referoval deník MF Dnes pod více či méně přímou...
Jak jazyk ovládá mysl: Obsahová kvantitativní analýza rétoriky hnutí ANO, SPD a IvČRN ve vztahu k totalitnímu jazyku Třetí říše
Ligas, Aleš ; Franěk, Jakub (vedoucí práce) ; Perottino, Michel (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vlivem Evropské migrační krize v počet užívání vybraných znaků totalitního jazyka v rétorice předsedy hnutí ANO Andreje Babiše, předsedy hnutí SPD Tomia Okamury a hlavního představitele iniciativy IvČRN Martina Konvičky. Cílem práce je pomocí nových kvantitativních metod průběhu času četnost a strukturu užívaných znaků totalitního jazyka vycházejících věčnosti amerického historika Timothyho Snydera. Výskyt znaků totalitního jazyka byl sledován na sociální síti Facebook v rozmezí let 2017. Výsledky analýzy ukazují nárůst užívání znaků totalitního jazyka s nástupem migrační krize. závěru je uvedena komparace sledovaných politických aktérů a kontextuální interpretace zjištěných poznatků.
Mediální obraz osoby Andreje Babiše před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2017
Hanus, Josef ; Hanzal, Jaromír (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Diplomová práce se zabývá utvářením mediálního obrazu jedné z nejvýraznějších a nejkontroverznějších postav dnešní politické scény Andreje Babiše v období před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2017. Na konstrukci mediálního obrazu nahlíží optikou teorie nastolování témat, a to ve dvou různých typech médií, konkrétně v pěti tištěných denících a na facebookové stránce předsedy hnutí ANO. Jejím cílem bylo pomocí navrženého smíšeného výzkumného designu popsat, jak docházelo k utváření mediálního obrazu Andreje Babiše a určit, zda přitom sehrálo roli intermediální nastolování témat. V kvantitativní části výzkumu nejprve pomocí obsahové analýzy došlo k určení a kvantifikování témat, pomocí nichž byl Babiš prezentován v tisku a pomocí nichž se sám (respektive ve spolupráci se svým týmem) prezentoval na Facebooku. Následně bylo vybráno téma s největší relevancí a největší četností výskytu v obou médiích, na němž bylo popsáno, pomocí jakých rámců se mediální obraz Andreje Babiše tvořil, zda se mu dařilo svůj obraz ovlivňovat a jakou roli v celém procesu sehrálo intermediální nastolování témat. Klíčová slova Andrej Babiš, nastolování témat, tištěné deníky, Facebook, budování mediálního obrazu
Analýza mediálního antibabišismu jako projevu negativity
Fryčková, Markéta ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá konceptem negativity a zkoumá jeho konkrétní podobu na jevu tzv. "antibabišismu". Práce odkazuje na teoretická východiska spojená s negativitou jako takovou, dále na negativitu v mediálním obsahu a na negativitu v politickém mediálním obsahu. Vlastní výzkum práce se pak zaměřuje na kvantitativní obsahovou analýzu ve vybraných českých médiích, a dále snaží potvrdit či vyvrátit existenci jevu tzv. "antibabišismu" na poli médií i politiky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 54 záznamů.   začátekpředchozí25 - 34dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.