Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  začátekpředchozí24 - 33  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aktivní učení pro klasifikaci obrázků
Lorenzová, Kateřina ; Pilát, Martin (vedoucí práce) ; Křen, Tomáš (oponent)
Práce se zabývá aplikací vybraných metod ke klasifikaci obrazu, inspi- rovanou chováním lidského oka. Využívá k analýze metody, které nevyžadují kom- pletní informaci ze zkoumaného obrazu. Místo toho používá samostatné agenty, kteří se po obraze pohybují a sami si vybírají, kterou další část obrazu potřebují vidět k upřesnění výsledku. Chování agentů je řízeno neuronovou sítí, pro tento úkol naučenou. K učení sítě byl použit evoluční algoritmus. Použitá data pocházejí z databáze obrázků ručně psaných čísel MNIST (2011). Tato sbírka obsahuje také oddělenou testovací mno- žinu dat, na které je úspěšnost agentů následně testována.
Evolutionary algorithms and active learning
Repický, Jakub ; Holeňa, Martin (vedoucí práce) ; Fink, Jiří (oponent)
Názov práce: Evoluční algoritmy a aktivní učení Autor: Jakub Repický Katedra: Katedra teoretické informatiky a matematické logiky Vedúci diplomovej práce: doc. RNDr. Ing. Martin Holeňa, CSc., Ústav informa- tiky, Akademie věd České republiky Abstrakt: Vyhodnotenie ciel'ovej funkcie v úlohách spojitej optimalizácie často do- minuje výpočtovej náročnosti algoritmu. Platí to najmä v prípade black-box fun- kcií, t. j. funkcií, ktorých analytický popis nie je známy a ktoré sú vyhodnocované empiricky. Témou urýchl'ovania black-box optimalizácie s pomocou náhradných modelov ciel'ovej funkcie sa zaoberá vel'a autorov a autoriek. Ciel'om tejto dip- lomovej práce je vyhodnotit' niekol'ko metód, ktoré prepájajú náhradné modely založené na Gaussovských procesoch (GP) s Evolučnou stratégiou adaptácie ko- variančnej matice (CMA-ES). Gaussovské procesy umožňujú aktívne učenie, pri ktorom sú body pre vyhodnotenie vyberané s ciel'om zlepšit' presnost' modelu. Tradičné náhradné modely založené na GP zah'rňajú Metamodelom asistovanú evolučnú stratégiu (MA-ES) a Optimalizačnú procedúru pomocou Gaussovských procesov (GPOP). Pre účely tejto práce boli oba prístupy znovu implementované a po prvý krát vyhodnotené na frameworku Black-Box...
Historické učivo v primární škole
Šulcová, Jana ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o historickém učivu v primární škole a hledá možnosti, jak ho efektivně vyučovat. Jejím cílem je provést analýzu vzdělávacích cílů historického učiva primární školy. V úvodu se věnuje otázce, proč by historie měla být součástí výuky na 1. stupni základní školy. Dále práce porovnává pojetí historického vzdělávání na primární škole v našich podmínkách s koncepcemi států, jejichž cíle a metody historického myšlení jsou pro nás inspirující. Na základě zjištění a doporučení domácích i zahraničních výzkumů jsou v empiricko-didaktické části diplomové práce navrženy výukové lekce k vybranému tématu historického učiva se zřetelem na diagnostiku a rozvoj historického myšlení. Navržené lekce byly realizovány ve 2. ročníku základní školy. Na závěr každé lekce je zhodnocení efektivity navržených postupů prostřednictvím rozboru pracovních listů a porovnáním výsledků vstupní a výstupní myšlenkové mapy i křídového mluvení. Celý soubor lekcí je vyhodnocen pomocí rozboru závěrečných hodnotících listů žáků.
Projektová metoda na 1.stupni základní školy
Vilímová, Ivana ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce: "Projektová metoda na 1. stupni základní školy" se zabývá problematikou rozvoje nových znalostí a vědomostí žáka prostřednictvím projektové metody a analýzou, jakým způsobem a v jaké kvalitě je projektová metoda používána vyučujícími v praxi. Práce pojednává o tom, jak učitelé při projektech pracují s novými informacemi, jak rozvíjí nové znalosti a jaké jsou nové vědomosti žáků při využívání projektové metody. Dále přináší vlastní projekt, jehož cílem bylo umožnit žákovi samostatně konstruovat nové znalosti. Projektová metoda na 1. stupni ZŠ může být realizována krátkodobými i dlouhodobými projekty. Efektivita a kvalita výuky je dána všestranným rozvojem osobnosti každého žáka. Výsledky dotazníkového šetření dokládají, že se učitelé snaží žákům zprostředkovat dostatek příležitostí pro rozvoj klíčových kompetencí. Usilují o pracovní atmosféru, bohaté informační zázemí atd. Vědomě tyto aspekty zvažují, nejsou však přesvědčeni o tom, zda jsou pro žáka postačující. Výsledky žákovského dotazníku zachycují, jak žáci vnímají práci s novými informacemi při realizaci vlastního projektu. Žáci se budou o nově osvojené informace dále zajímat. Při práci na projektu čerpali z více informačních zdrojů, ověřovali důvěryhodnost nových informací.
Přehled výuky genetiky na ZŠ a gymnáziích
MACHOVÁ, Markéta
Tato práce analyzuje současné i starší učebnice biologie z hlediska učiva genetiky. Zároveň shrnuje již vytvořené a podává nové metodické materiály k výuce genetiky.
Využití her a hraček při rozvoji dětí s těžkým kombinovaným a zrakovým postižením
Trojánková, Jana ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Bakalářská práce "Využití her a hraček při rozvoji dětí s těžkým kombinovaným a zrakovým postižením" je zaměřena na možnosti rozvoje dětí s těžkým kombinovaným postižením, které mají také těžké zrakové postižení. Popisuje možnosti využití hraček a her při specifických zrakových a multisenzoriálních stimulacích v rámci edukačního procesu. V teoretické části vymezuje základní pojmy a zabývá se teoretickými východisky v oblasti vývoje dítěte, jeho zrakového vnímání a vývoje jemné a hrubé motoriky. Také popisuje některé nejčastější diagnózy spojené s pojmem kombinované postižení. Praktickou část tvoří kazuistika dítěte s těžkým kombinovaným a zrakovým postižením.
Výukové projekty zaměřené na oblast Milíčovského lesa a rybníků
Kusková, Lenka ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Název diplomové práce: Výukové projekty zaměřené na oblast Milíčovského lesa a rybníků Předkládaná diplomová práce se zabývá projektovou výukou v terénu přírodní památky Milíčovský les a rybníky. Ta bezprostředně sousedí se sídlištní zástavbou Jižní Město. Výsledkem práce je souhrn materiálů, zaměřených na environmentální vzdělávání a výchovu žáků 2. stupně základních škol, které se nacházejí nedaleko této památky. Jedná se především o metodiku pro učitele, manuál k projektové výuce, pracovní listy pro žáky a autorské řešení pracovních listů pro učitele. Východiskem pro tvorbu projektů byl předvýzkum, dotazníkové šetření a otevřená diskuse se žáky. Teoretická část v úvodu popisuje obecnou ochranu přírody a zvláštní ochranu přírody, a to z důvodu zasazení problematiky do širších souvislostí. Je zde také zmíněn historický aspekt. V diplomové práci je rovněž vymezena charakteristika oblasti Milíčovský les a rybníky s přihlédnutím k jejím zvláštnostem. Jedná se především o výskyt významných a zvláště chráněných druhů na tomto území. V práci je také kladen důraz na Rámcový vzdělávací program, environmentální výchovu, analýzu učebnic a organizační formy výuky. Zde se opírám o didaktickou teorii, z níž jsem vycházela při tvorbě projektů. Klíčová slova: Obecná ochrana přírody, zvláštní ochrana přírody,...
Vliv metod RWCT na rozvoj vybraných komunikačních dovedností dítěte předškolního věku
Halamová, Hana ; Šmejkalová, Martina (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Tato práce se zabývá rozvojem slovní zásoby dětí předškolního věku. Zaměřuje se na řeč jako takovou. Na její vývoj v souvislosti s myšlením a na vývoj z ontogenetického hlediska. Dále mapuje pohled na vývoj řeči v minulosti a v současné době. Pak následuje část, která se zabývá programem RWCT. Práce se snaží nastínit základní myšlenky tohoto programu a jeho uplatnění v mateřské škole. Pokouší se přiblížit nové přístupy a metody v rozvoji jazyka a řeči a nastínit základy tohoto programu. Diplomová práce se dále zabývá porovnáním tohoto programu s programem Začít spolu, jenž z programu RWCT vychází. Dalším bodem práce bylo porovnání cílů programu RWCT a Rámcově vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání, kde je poukázáno na návaznost programu RWCT s cíli Rámcově vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání . V praktické části diplomová práce zjišťuje na vzorku dvou mateřských škol, zda má použití metod RWCT v mateřské škole kladný vliv na rozvoj vybraných komunikačních dovedností dítěte předškolního věku. Zaměřuje na využití konkrétních metod programu RWCT v mateřské škole. Diplomová práce si klade za cíl dokázat, že metody programu RWCT kladně podporují celkové komunikační dovednosti a schopnosti dětí předškolního věku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   začátekpředchozí24 - 33  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.