Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2,353 záznamů.  začátekpředchozí2344 - 2353  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.21 vteřin. 

Historický vývoj a současná úprava přídavků na dítě
Boldys, Zbyněk ; Štefko, Martin (vedoucí práce) ; Koldinská, Kristina (oponent)
Historický vývoj a současná úprava přídavků na dítě Účelem této práce je popsat vývoj peněžité dávky sociální péče společnosti (prostřednictvím státu) o nezaopatřené děti. Z předkládaného textu vyplývá, že přídavek na dítě je relativně mladý právní institut, který se poprvé vyskytnul v roce 1922 v zákoně, který zvyšoval příjmové zabezpečení státních zaměstnanců a zprostředkovaně i jejich rodinných příslušníků. To se ukázalo i velkou nevýhodou této práce, neboť se jeho právně teoretické vymezení velmi obtížně formuluje vzhledem k jiným tradičním institutům práva staletí determinované, adaptované a recipované z římské právní jurisprudence. Práce se zabývá jak legislativně ustáleným přídavkem na dítě, tak i dávkou dříve legislativně nazývanou a upravenou zvanou výchovné, jež mělo identickou obsahovou náplň a rovněž se z něj vycházelo při úpravě přídavku. To lze ostatně abstrahovat z historického chronologického nástinu části první stejně jako z obsahu práv a povinností subjektů s těmito dávkami spojenými a rovněž i společným subjektem - peněžní podpora státu o péči o nezaopatřené děti. Identický objekt a práva a povinnosti z něj plynoucí lze nalézt i v obsahově obdobných dávkách, které však vzhledem k rubrice i rozsahu práce nebylo již možno pojmout do samotného textu. Práce je rozdělena pouze na dvě...

Analýza klientů Domu tří přání a jejich rodinného zázemí
Škodová, Klára ; Pazlarová, Hana (vedoucí práce) ; Turnovská, Elena (oponent)
Diplomová práce "Analýza klientů Domu tří přání a jejich rodinného zázemí" představuje současný systém péče o ohrožené děti v kontextu historického vývoje ochrany dětských práv, sociálně-právní ochrany dětí, současného přístupu jednotlivých rezortů, státní správy a neziskového sektoru. Systém péče o ohrožené děti v ČR je roztříštěný a nedostatečně garantující práva dítěte na život v jeho biologické rodině, v případě ohrožení sanované a podporované. Chystaná transformace a sjednocení péče o ohrožené děti je velkou výzvou pro zkvalitnění a spolupráci všech aktérů v oblasti práce s ohroženým dítětem a jeho rodinou. Jedním z významných článků systému, působících v rámci prevence umísťování dětí do zařízení ústavní výchovy, je občanské sdružení Dům tří přání, které je pověřené k výkonu sociálně-právní ochrany dětí a provozuje zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc. Pomocí analýzy rodinného zázemí dětských klientů pobytové části Domu tří přání a zpracováním vybraných statistických údajů, tato práce deklaruje některé z funkčních způsobů práce s ohroženým dítětem a jeho rodinou směrem ke stabilnímu a bezpečnému zázemí pro jeho další rozvoj v původní rodině.

Rozvíjení jemné motoriky dětí pomocí vybraných technik práce s textilními materiály
Jedličková, Milena ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Reitmayer, Ladislav (oponent)
Jemná motorika předškolního dítěte a její vývoj je důležitou součástí výchovně-vzdělávacího procesu v mateřské škole. Pro další školní úspěšnost je velmi významná a je jí věnováno více či méně pozornosti i ve vzdělávacích programech. Cílem mojí diplomové práce je zjistit vliv na jemnou motoriku předškolního dítěte pomocí vybraných technik ručních prací. Diplomovou práci jsem rozdělila na teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část je zaměřená na tradiční textilní techniky, jejich vývoj od historie po současnost, specifika dítěte předškolního věku, vývoj jemné motoriky, horní končetiny, kostry a svalů. Výzkumná část obsahuje výsledky průzkumu současného zájmu o tradiční ruční práce a zjištění vlivu ručních prací na jemnou motoriku předškolního dítěte. Vytvořila jsem experimentální a kontrolní skupinu dětí přibližně stejného věku a schopností. Experimentální skupina se zúčastnila kroužku ručních prací. V posttestech jsem zjistila významný rozdíl mezi experimentální a kontrolní skupinou. Výzkum potvrdil pozitivní vliv činností podporujících jemnou motoriku pomocí vybraných technik ručních prací.

Podpora morálního vývoje dítěte předškolního věku v mateřské škole
Batistová, Eva ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Cílem diplomové práce je popsat kompetence učitelky v podmínkách institucionální předškolní výchovy vedoucí k podpoře morálního rozvoje dítěte předškolního věku vzhledem k jeho psychickému vývoji a jeho utvořeném povědomí morálních hodnot získaných z rodiny. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část popisuje morální vývoj předškolního dítěte, výchovné a vzdělávací strategie rozvíjející morální vědomí a jednání předškoláka a schopnosti a dovednosti učitele v oblasti etické výchovy. Praktická část obsahuje výsledky výzkumu, který hlavně mapuje aktivity rozvíjející morální vývoj dítěte, jež využívají učitelky mateřských škol ve své praxi. Další kapitola předkládá návrh a následné hodnocení realizace výchovného projektu zaměřený na etickou výchovu pro děti předškolní věku. Tato práce přispívá k obsáhnutí ucelených poznatků morálního vývoje dítěte předškolního věku s propojením do praxe a kompetencí učitelky mateřské školy. Klíčové pojmy kompetence morální hodnoty mateřská škola morální vývoj předškolní věk svědomí třídní klima učitel

Nadané dítě v předškolním věku
Pernicová, Martina ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Koťátková, Soňa (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku nadaného dítěte v předškolním věku. Je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Cílem teoretické části práce bylo vytvoření uceleného vhledu do problematiky nadaného dítěte popisem jeho charakteristik, možnostmi identifikace a následné podpory a rozvoje nadání. Cílem praktické části práce bylo zjištění postoje učitelek mateřských škol k problematice nadání a také ilustrace projevů konkrétního intelektově nadaného dítěte využitím případové studie.

Komparace testovaných dávek státní sociální podpory v České republice, Velké Británii a ve Švédsku
Sochová, Klára ; Ševčíková, Michaela (vedoucí práce) ; Sunega, Petr (oponent)
Bakalářská práce se zabývá srovnáním testovaných dávek státní sociální podpory v České republice, Velké Británii a ve Švédsku. Teoretická komparativní analýza je doplněna interpretací praktické výzkumné části práce, resp. dotazníkového šetření. Jeho cílem bylo zjistit spokojenost vzorku českých respondentů s testovanými dávkami státní sociální podpory v České republice. Výsledky ukazují nesouhlas s výší všech tří dávek, příp. nadbytečnost jejich vyplácení. Přídavek na dítě ve všech věkových kategoriích není dostatečný, příspěvek na bydlení by bylo vhodné zavést pouze pro ekonomicky aktivní obyvatele anebo využívat zcela jinou formu pomoci. Porodné není motivací k početí dítěte a vyskytují se tendence k jeho plošnému vyplácení či úplnému zrušení. Hypotéza práce, že výše a podmínky vyplácení testovaných dávek státní sociální podpory jsou v České republice nevhodně nastavené, byla na základě provedené analýzy a výsledků dotazníkového šetření u vybraných respondentů potvrzena.

Role sociálního pracovníka v nemocnicích. Podpora a pomoc rodinám dětí se zdravotním postižením předškolního věku
Valtová, Edita ; Kodymová, Pavla (vedoucí práce) ; Dragomirecká, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá sociální prací v nemocnici, respektive náplní práce sociálního pracovníka v nemocnici, podporou, které se mu při výkonu jeho práce dostává a podmínkami, za kterých tuto práci vykonává. V teoretické části práce jsou vymezeny pojmy sociální práce, sociální pracovník a jeho kompetence a přístupy ke klientům, nemocnice, pacient a klient. Zabývá se také etickým kodexem. Dále se věnuje zdravotnímu postižení a jeho typům. Věnuje se rodině a výchovným stylům, situaci rodin s dítětem se zdravotním postižením, různým dávkám ze systému sociálního zabezpečení, na které mohou mít tyto rodiny nárok a sociálním službám, které mohou využívat, přístupu rodičů k dětem se zdravotním postižením a procesu vyrovnání se s touto skutečností. Další část se již věnuje sociální práci v nemocnici, vymezení sociálního pracovníka v nemocnici, požadavkům kladeným na jeho vzdělání a náplni jeho práce. Zmíněn je také pojem kvalita života, který by měl mít sociální pracovník při práci s klienty na paměti. V praktické části je analyzována činnost sociálních pracovníků v nemocnici s cílem popsat jejich počet a činnosti. Nejdříve je vymezena použitá výzkumná strategie (kvalitativní), výzkumná metoda a výzkumná technika, a dále analyzována získaná data. V rámci diskuse mezi teoretickými informacemi a daty získanými z...

Zabezpečení žen v těhotenství a mateřství a jejich ochrana v pracovně-právních vztazích v ČR a ve vybraných evropských zemích
Freibergová, Tereza ; Prachař, Ondřej (vedoucí práce) ; Pikhart, Zdeněk (oponent)
Narození dítěte přináší do života rodiny a zejména ženy velké změny. Jedním z průvodních jevů tohoto období je snížení příjmu rodiny. Proto, chce-li stát bojovat proti fenoménu stárnutí populace či nízké porodnosti, je jeho podpora a ochrana během tohoto období nezbytná. Práce popisuje současnou podobu systému sociálního zabezpečení a pracovně-právní ochrany žen v těhotenství a mateřství na území České republiky a detailně představuje jednotlivé dávky, které jsou v případě vzniku zákonem předvídané sociální události z tohoto subsystému poskytovány. Zároveň je provedena komparace našeho systému se systémy vybraných evropských států.

Audiovizuálne dielo ako tréningový program našej mysle
Gojdičová, Alexandra ; Mišíková, Katarína (vedoucí práce) ; DORUŠKA, Tomáš (oponent)
Východiskom tejto práce je téza, že audiovizuálne umenie je tréningovým programom našej mysle, slúžiacim na jej vlastné zdokonalenie a extenziu. Táto potreba mysle využívať stimuly vo svoj prospech sa tak odráža vo forme aj obsahu audiovizuálnych diel a predurčuje ich podobu. Ak chceme porozumieť kognícii audiovizuálneho vnímania, musíme porozumieť jej zrodu. Sprievodcom práce mi bude dvojročné dieťa a jeho prvé dotyky s pohyblivým obrazom.

Vliv stylu výchovy v rodině na volbu povolání studentů gymnázia
Pikhartová, Alena ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
Jeliko profesní identita tvoí nedílnou souást naeho já, je volba povolání jedním z nejdleitjích krok v ivot. Proto je téma volby povolání v poradenské praxi stále aktuální. Teoretická ást práce zahrnuje krom základních charakteristik vývojového období adolescence a základních charakteristik rodiny a výchovných styl také výstupy dosavadních výzkum zabývajících se vlivem rodiny na volbu povolání adolescent. Krom toho zohleduje i specifika volby povolání u gymnazist, kteí jsou cílovou skupinou empirické ásti práce. Experimentální skupinu tvoí 62 student posledního roníku gymnázia v Jindichov Hradci ve vkovém rozmezí 18 20 let. Výsledky výzkumu neukázaly signifikantní vztah mezi stylem výchovy v rodin a volbou dalího profesního smování student gymnázia. Jediná významná korelace byla prokázána pro vztah mezi emoním vztahem otce a dítte a jejich mírou komunikace o volb vysoké koly a budoucího povolání. Dalí zjitní ukazují na ji pedchozími výzkumy odhalenou významnost vlivu oekávání rodi na volbu povolání jejich dtí a na významnost stupn vzdlání rodi. Pro poradenskou praxi je cenné zjitní, e dívky proívají o nco mení pocit jistoty s volbou vysoké koly ne chlapci. Tato míra jistoty jde ruku v ruce s komunikací v rodin (pedevím komunikací matky). Vzhledem k výzkumem odhaleným znaným nedostatkm v informovanosti...