Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Referenčnosť a sebareflexivita v tvorbe Edgara Wrighta
Podmanický, Jakub ; BENDOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; DORUŠKA, Tomáš (oponent)
Bakalárska práca sa zaoberá prvkami referenčnosti a sebareflexivity v tvorbe britského režiséra žánrových komédii Edgara Wrighta. Porovnávaním jeho amatérskych filmov, televíznej tvorby a celovečernej filmografie skúma, ako sa premenil Wrightov vzťah k citovaným predlohám a rozsah ich vplyvu na jeho diela. Následne práca analyzuje prostriedky sebareflexie Wrightovej tvorby a ich prejav na komunikácii s divákom.
Překonání prostoru ve filmech Artavazda Pelešjana: za pomoci Sovětské formální školy 20-30 let
Chernyak, Daria ; DORUŠKA, Tomáš (vedoucí práce) ; BROTHÁNEK, Adam (oponent)
Doba filmu končí a přichází éra digitálních technologií. Na jednu stranu by se to dalo vnímat jako tragédie pro filmaře, na stranu druhou spíše jako velká výzva. I možnosti virtuální reality jsou rozmanité, ale příkladů vědomého použití je málo. Většinou jsou pouhým atrakcionem, jako film na počátku 20. století. Asi hlavní otázka pro diváka/uživatele, nacházejícího se uvnitř syntetického prostoru zní: "Kdo jsem já v tomto světě?" Domnívám se, že tato otázka je aktuální i pro film. Ve své bakalářské práci pokouším se nastínit to jakým způsobem se dá pracovat s divákovým vnímáním a očekáváním a to na přikládo dvou generaci filmařů Sovětské montážní školy. Na straně jedné jsou průkopníci filmu Kulešov, Ejzenštejn, Pudovkin a Vertov a na straně druhé Artavazd Pelešjan, který zdědil tradici formálního filmu a posunul ji dál. Soustředím se na analyzu a srovnání filmových postupů těchto dvou generáci. Otázkou k zamyšlení a předmětem této práce je, pokusit se nalézt i jiný úhel pohledu, ze kterého lze analyzovat a porovnávat filmové postupy, existují-li však ještě nějaké neobjevené vyjadřovací prostředky v umírajícím filmovém umění.
Audiovizuálne dielo ako tréningový program našej mysle
Gojdičová, Alexandra ; Mišíková, Katarína (vedoucí práce) ; DORUŠKA, Tomáš (oponent)
Východiskom tejto práce je téza, že audiovizuálne umenie je tréningovým programom našej mysle, slúžiacim na jej vlastné zdokonalenie a extenziu. Táto potreba mysle využívať stimuly vo svoj prospech sa tak odráža vo forme aj obsahu audiovizuálnych diel a predurčuje ich podobu. Ak chceme porozumieť kognícii audiovizuálneho vnímania, musíme porozumieť jej zrodu. Sprievodcom práce mi bude dvojročné dieťa a jeho prvé dotyky s pohyblivým obrazom.
Postava Edvarda Beneše v poválečné kinematografii
Krajbich, Josef ; DORUŠKA, Tomáš (vedoucí práce) ; Fisher, Petr (oponent)
Diplomová práce Postava Edvarda Beneše v poválečné kinematografii se zabývá specifickou problematikou vztahu hraného filmu k historii. Vychází z vývoje myšlení v historiografii a postupným uznáním filmu, jako specifického historického pramene. Práce zároveň mapuje zobrazení Beneše od normalizačních Vávrových filmů až po cyklus České století. Zároveň se snažím reflektovat svou praktickou zkušenost s procesem střihu historického dramatu.
Studio Troma a filmová série Toxický mstitel
Beran, Matěj ; FILA, Kamil (vedoucí práce) ; DORUŠKA, Tomáš (oponent)
Společnost Troma Entertainment Inc. je již necelých čtyřicet let fungující nezávislé studio zaměřené na tvorbu a distribuci vědomě špatných filmů, vymezující se tak hollywoodské produkci. V této práci je charakterizováno, co se vlastně pojmem ?špatný film? myslí a společnost Troma je zde přiblížena skrze její představitele, názory a filmy, které vyrobila. Podrobně je provedena analýza série čtyř filmů Toxický mstitel, u kterých se řeší typické prvky, jejich pozitiva a negativa a ideologický význam.
Pravidla žánru: Romantická komedie
Peml, Jan ; Dolenský, Martin (vedoucí práce) ; Doruška, Tomáš (oponent)
Práce sumarizuje pravidla a postupy aplikované v romantických komediích. Na rozboru filmu Notting Hill analyzuje jejich praktické použití.
Stručný přehled teorií filmové postavy
Remáč, Milan ; Trajkov, Ivo (vedoucí práce) ; Doruška, Tomáš (oponent)
Diplomová práce Stručný přehled teorií filmové postavy se zabývá filmovou postavou a možnostmi její konstrukce na základě různých teorií filmové postavy. V první částí přináší chronologický přehled jednotlivých teorií od Aristotela přes Michaela Bachtina a Rolanda Barthese až po Christiana Metze. Dále se práce věnuje zejména psychologii postavy, a proto v samostatné kapitole přináší stručný přehled analytické teorie podle C.G. Junga. V druhé části se práce zabývá postavou matky ve filmu ?Vše o mé matce? Pedra Almodovara, na který je nahlíženo jako na pohádku viděnou prizmatem jungových archetypů. Práce se snaží upozornit na možnosti využití teorií filmové postavy při vytváření střihové skladby, ze kterých se pro praktické využití jeví jako nejvhodnější právě psychologie a psychoanalýza filmové postavy.
Hudebni klip z hlediska střihové skladby
Vomáčka, Jakub ; Malásek, Filip (vedoucí práce) ; Doruška, Tomáš (oponent)
V této práci jsem se zaměřil na hudební klip. Zabývám se jeho charakteristikou, zejména z pohledu střihové skladby. Mapuji jeho historii a důležité mezníky žánru, skrz které popisuji důležité změny v rozvoji žánru. Nejdříve hudební klip charakterizuji a kategorizuji, abych se poté mohl zaobírat konkrétními oblastmi. Těmi jsou prostor a čas, obsah a forma, digitální technologie, střihové prostředky, surface play a estetika podívané. V závěru se věnuji vybranému režisérovi ? autorovi Michelu Gondrymu, jeho rukopisu, několika tematickým směrům, které provázejí jeho tvorbu, a v neposlední řadě uvádím několik jeho klipů, které ukazují žánr hudebního klipu, jako plnohodnotné umění.
Střihová skladba ve filmech Larse von Triera
Patyk, Adam ; Dolenský, Martin (vedoucí práce) ; Doruška, Tomáš (oponent)
Práce pojednává o střihové skladbě ve filmech Larse von Triera. Zpracovávané období je vymezeno filmy Prvek zločinu a Idioti. V práci sleduji změny v přístupu ke střihové skladbě a k použitým režijním a dramaturgickým prostředkům.
Purkyněho kolotoč
Kulka, Jan ; Daňhel, Jan (vedoucí práce) ; Doruška, Tomáš (oponent)
Tento text představuje teoretická východiska a konceptuální pozadí praktické bakalářské práce ? Kouzelné skříňky. Tato skříňka je vlastně speciálním promítacím přístrojem, jehož projekce cílí na změněné stavy. Hlavním inspiračním zdrojem je praotec kinematografie Jan Evangelista Purkyně a jeho experimenty.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.