Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22,753 záznamů.  začátekpředchozí22744 - 22753  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.09 vteřin. 

Příspěvek výuky na vyšších zdravotnických školách k humanizaci poskytované péče v praxi
Pořádková, Miluše ; Pelikán, Jiří (oponent) ; Lorenzová, Jitka (oponent)
V rigorosni pnici poukazujeme na vYukovou problematiku na vyssich zdravotnickYch skolach voblasti osobnostniho rozvoje absolvenm studijniho oboru vseobecna sestra. Vychovu a vzdelav:ini sester, jez by v praxi melo pnspivat k humanizaci poskytovane oserrovatelske pece a napomoci sestram k citlivemu pnstupu k nemocnym. Uvadime strukturu vzniku vyssich zdravotnickYch skol a zamefujeme se na soucasny stay vYuky na vyssich zdravotnickYch skolach. SnaZime se poukazat na oblasti rozvoje osobnostni vYchovy v terciami sfete, ktere je vhodne pojmout tak, abychom postupne pnspeli k zadouci humanizaci osetrovatelske pece v praxi. Prakticka cast rigorosni prace je pak venov:ina serreni na SZS v Kladne se zamerenim na podminky vYuky, vyuziti aktivizujicich metod ve vYuce a pnstupu vyucujicich ke studenmm vyssi skoly. Samotne serreni je zamereno na vyucujici a samostatne na studenty, abychom mohli porovnat Uhel pohledu na problematiku vYchovy k humannimu oserrovatelstvi, techto dvou dUleziiYch akteru ve vyucovacim procesu. Soucasti teto kapitoly je rovnez tabulkove a graficke znazomeni vYsledku jednotlivYch setreni a celkoveho shmuti vYsledku sledovanych souborn, vcetne navrzenych opatreni. Cilem prace je poukazat na vYznam vYuky osobnostne socialniho rozvoJe (mravniho a hodnotoveho) i v terciami sfere vzdelav:ini. Na...

Raná péče v duchu uceleného systému rehabilitace v centru Arpida, o.s.
JANOŠÍKOVÁ, Kateřina
Tato bakalářská práce se zabývá sociální službou rané péče, která je poskytována nestátní neziskovou organizací, centrem Arpida, o.s.. Zařízení nabízí pomoc rodinám, kterým se narodilo dítě s postižením, mladistvým a mladým dospělým s tělesným a kombinovaným postižením. V teoretické části práce se věnuji problematice narození dítěte s postižením, neboť tato skutečnost přináší rodinám neočekávanou zátěž. Dále popisuji realizaci služby rané péče, a to v celosvětovém kontextu, ale především se zaměřuji na specifika rané péče na území našeho státu. Stěžejní část literární rešerše se bezprostředně zabývá ranou péčí, která je poskytována centrem Arpida, o.s., v duchu uceleného systému rehabilitace. Je zde nastíněn její samotný význam pro zlepšení stavu a fungování celé rodiny. Poukázáno je na otevřenou budoucnost postižených dětí, které zde mají možnost využít následné péče a vzdělávání. Přibližuji také rozdílnost rané péče, která je poskytována tímto zařízením, oproti dalšímu zřizovateli - Středisku pro ranou péči. Práce v pomáhajících profesích je nelehkým úkolem, proto se zabývám i možnými riziky, které se mohou během jejího vykonávání objevit. Cílem výzkumné části je proniknout do života klientů rané péče, snažit se pochopit jejich pocity a potřeby, které mají v závislosti na využívání služby. Ovšem z druhé strany je důležité zaměřit se také na pracovníky, neboť právě na nich závisí kvalita poskytovaných služeb a tak i oni nám přináší cenný vhled do dané problematiky. Tato kombinace názorů klientů a poskytovatelů nám pomáhá uchopit tuto situaci v celé její komplexnosti.Díky tomu, že výzkum přináší celistvý obraz rané péče, odhaluje místa, na která je vhodné se zaměřit, aby bylo dosaženo co nejlepší kvality služby. Ve výzkumné části je aplikován kvalitativní typ výzkumu. Jako metodu získávání dat jsem zvolila dotazování, a to techniku polostandardizovaných rozhovorů. Tyto rozhovory byly dále rozpracovány a bylo jich využito pro vyhodnocení závislosti kvality služby na kritických znacích prostřednictví metody Quality Function Deployment.Výzkum probíhal přímo v zařízení centra Arpida, o.s.. během měsíce března. Z oslovených šesti rodičů, kteří se účastnili příslušného rehabilitačního pobytu, byli ochotni zapojit se do mého výzkumu čtyři. Druhý výzkumný soubor byl sestaven z pracovníků, kteří během pobytu přicházejí do kontaktu s klienty nejčastěji (kromě odborných lékařů) ? sociálního pracovníka, všeobecné sestry, dvou speciálních pedagogů, fyzioterapeuta, ergoterapeuta. Výsledky výzkumu ukázaly procentuální vyjádření závislosti kritických znaků na kvalitě služby.

Cesta - poutní cesta očima ateisty
Šlemrová, Helena ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Synecký, Jakub (oponent) ; Špirk, Ivan (oponent)
Šlemrová, H.: Cesta - poutní cesta očima ateisty. /Diplomová práce/ Praha 2006 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, počet stran: 100 s. (Přílohy: CD s nevyužitým materiálem, Cestovní a fotografický deník, výtvarné práce žáků ZŠ a ZUŠ) Diplomová práce je teoretickou a praktickou studií zvoleného tématu. Její součástí je kromě textové části, cestovní a fotografický deník, výtvarné práce dětí vycházející z navržených projektů a návrhy těchto projektů obsažené v textové části. Tématem teoretické části je studie náboženských poutí v minulosti i dnes a jejich porovnání s jedinečností Hájeckých poutí. V didaktické části jsou navrženy výtvarné projekty pro žáky základních, základních uměleckých a středních škol, které se zabývají především posvátným a profánním v dnešní společnosti. Praktická část (deníky) výtvarně interpretují dnešní i historickou podobu poutí do Hájku. Cílem práce bylo tyto poznatky teoreticky i výtvarně zdokumentovat a obohatit tak novým pohledem. Klíčová slova: Cesta, poutní cesta, pouť, posvátné, profánní, čas, deník, dokument.

Regulace reklamy na léčiva - informovanost spotřebitele
Rojko, Ivan ; Durdisová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Minárik, Pavol (oponent)
Práce se zabírá lékovou politikou, objasňuje základní používané termíny v této a oblasti a poukazuje na problémy státní regulace v oblasti zdravotnictví. Upozorňuje na přetrvávající potíže s financováním a poskytováním zdravotnických služeb a mapuje situaci týkající se regulace reklamy na léčiva v České republice. V práci je věnovaná stať taky komparacím systému zdravotnictví ve Spojených státech, EU a ČR. Poukazuje na výhody liberálních tendencí v oblasti zdravotnictví ve Spojených státech. Dále popisuje vztah lékaře a pacienta, kde se s důrazem na rozdílné množství informací, kterými tyto dva subjekty disponují, snaží objasnit a vysvětlit problém asymetrické informovanosti, hledáním účinných mechanismů. Práce upozorňuje na silné vládní intervence ve farmaceutickém průmyslu, na restrikci reklamy v této oblasti a dále popisuje vládní tlumení tržních principů, které jsou proti efektivnímu fungování celého systému. Konfrontuje na jedné straně názory liberálních ekonomů, že výhradně svobodný trh je schopen zabezpečit zboží a služby při nižších nákladech a na straně druhé názory vládních představitelů, že pouze regulační opatření mohou růst nákladů zastavit.

Is Fine art a viable alternative investment?
Thomas, Vincent ; Štěrbová, Ludmila (vedoucí práce) ; Cunnac, Marie (oponent)
Předmětem práce je trh s uměním jako investiční příležitost. Nezabývá se uměleckými charakteristikami trhu, ale soustřeďuje se jen na podnikatelské a ekonomické aspekty trhu s uměleckými díly jako s obchodovatelným zbožím. Naším cílem bude určit zda je nebo není trh s uměleckými díly vhodným investičním prostředkem, nabízejícím zajímavou možnost investiční diverzifikace. Práce zkoumá blíže poslední finanční krizi ve snaze porozumě mechanismu, který ovlivňuje finanční trhy a umění. Toto je základem vytvoření investičního portfolia zahrnujícího umění. Závěrem práce jsou některá doporučení jak docílit efektivnějších než očekávaných výnosů.

Herectví v životě a život v herectví
Müller, Richard ; PLEŠTILOVÁ, Miroslava (vedoucí práce) ; ŠIKTANCOVÁ, Jaroslava (oponent)
Tato diplomová práce obecně pojednává o hereckých zkušenostech mladého člověka a zkoumá vlivy každodenního života na jeho život v umění, na rozvoj umění v něm. Klade otázky a na některé hledá odpovědi za pomoci odborné literatury nebo dedukce z vlastních zkušeností.

Mýtný systém ve Spolkové republice Německo
Jakeš, Petr ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Němeček, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá mýtným systémem ve Spolkové republice Německo. V teoretické části práce jsou popsány technologie používané v systémech elektronického výběru poplatků, satelitní navigační systémy a německá silniční a dálniční infrastruktura. Hlavní část práce se zabývá německým mýtným systémem, který je provozován společností Toll Collect GmbH. V praktické části je blíže zkoumána platba pomocí tankovacích karet, zmíněna je i alternativní možnost platby. V případové studii je zkoumáno, zda se dopravcům vyplatí či nevyplatí objíždět zpoplatněné silniční a dálniční úseky.

Analýza marketingové komunikace hypotečních úvěrů a úvěrů na bydlení na českém masmediálním trhu v letech 2010-2015
Gunina, Daria ; Kincl, Tomáš (vedoucí práce) ; Dvořák, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na analýzu vztahů mezi masmediální komunikací bank a jejich postavením na českém trhu hypotečních úvěrů a úvěrů na bydlení v období mezi lety 2010 a 2015. V teoretické části práce je provedena literární rešerše a jsou shrnuty dosavadní poznatky o vývoji českého hypotečního trhu a českého masmediálního trhu ve zmíněném období. Ve druhé části je upřena pozornost k metodice výzkumu, konkrétně data-miningové metodě CRISP-DM. V této části jsou dále rozebrány použité nástroje deskriptivní statistiky a metody regresní, korelační a shlukové analýzy. Praktická část práce se zabývá zjištěním trendů masmediální komunikace hypotečních úvěrů, odhalení významných vlivů a rozpoznání vzájemných zákonitostí mezi masmediální komunikací poskytovatelů hypotečních úvěrů, jejich finanční silou a délkou působnosti na trhu. V závěru jsou výsledky analýzy shrnuty a jsou vznesena doporučení pro jejich využití v praxi.

Diskriminace žen ve věku 20 až 30 let při vstupních přijímacích pohovorech na trh práce v České republice v letech 2015 a 2016
Hovorková, Nikola ; Barák, Vladimír (vedoucí práce) ; Lukášová, Tereza (oponent)
Bakalářská práce se zabývá diskriminací žen ve věku 20 až 30 let při vstupních přijímacích pohovorech na trh práce. Cílem této práce je zjistit, zda dochází k porušování práv žen prostřednictvím vyžadování informací nesouvisejících s výkonem práce. Případně jaký vliv má takové diskriminační jednání na získání zaměstnání. Hlavním úkolem je potvrdit nebo vyvrátit hypotézu, která zní: ženy vystavené diskriminačním otázkám v průběhu přijímacího pohovoru mají menší úspěšnost získání zaměstnání, než ženy nediskriminované. Potřebné údaje jsou zjišťovány kvantitativním sociologickým výzkumem, který zkoumá zkušenosti respondentek účastnících se přijímacích pohovorů v České republice v letech 2015 a 2016. Výsledky jsou porovnány s genderovými statistikami. Dalším dílčím cílem je přiblížení genderových strategií v Operačním programu zaměstnanost 2014-2020, nastínění nerovného odměňování a problém slaďování pracovního a soukromého života. Výsledkem je potvrzení hypotézy a zjištění poměru diskriminovaných žen, kterým byly nejčastěji pokládány diskriminační otázky týkající se jejich osobního stavu a plánovaného těhotenství.

Metody a techniky dramatické výchovy využitelné v praxi mateřské školy s dětmi ve věku tří až čtyř let
Musilová, Alena ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
A KLÍČOVÁ SLOVA Diplomová práce se zabývá problematikou "Metod a technik dramatické výchovy využitelné v praxi mateřské školy s dětmi ve věku tří až čtyř let." Cílem této práce je zkoumání využitelnosti vybraných technik a metod DV s dětmi ve věku 3 - 4 let. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se snaží nastínit zadanou problematiku z odborného hlediska, pracuje především s odbornou literaturou. A vytváří tak základ pro praktickou část. Praktická část si nejprve vytyčuje cíle, klade otázky a volí výzkumné metody. Jako výzkumnou metodu si volí analýzu a evaluaci odučených lekcí dramatické výchovy. Východiskem pro praktickou část je práce se ŠVP, TVP a práce s odbornou literaturou (Hanou Budínskou: "Hry pro šest smyslů"). Praktická část pracuje také s literaturou pro děti, přičemž se zabývá se rozborem jednotlivých pohádek a básní. Konec praktické části patří shrnutí a vyhodnocení výzkumných otázek. Závěr se věnuje "poznání", kterého bylo dosaženo pomocí této práce. Celkově se diplomová práce snaží podat obraz o práci s dětmi ve věku od tří do čtyř let v dramatické výchově v MŠ, přičemž přihlíží k teorii i praxi. Ohniskem jejího zájmu je předškolní dítě a jeho reakce na podněty z oblasti dramatické výchovy.