Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Madona a pieta : Proměny jejich zobrazování ve výtvarné kultuře středověku
Dráždilová, Martina ; Synecký, Jakub (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent)
Martina Dráždilová: Madona a Pieta. Proměny jejich zobrazování ve výtvarné kultuře středověku. /Diplomová práce/ Praha 2011 − Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy, 179 stran. Přílohy: 6 originálních maleb na plátně, kombinovaná technika. CD s inspiračním pedagogickým programem. Práce se zabývá tematickým protikladem Madony a Piety a způsobům jejich zobrazování ve výtvarné kultuře středověku. Cílem práce je zasadit teoretické kunsthistorické poznatky do kontextu výtvarné pedagogiky, ukázat možnosti a meze pedagogické práce s náboženskými tématy. V první části práce představuji koncept kulturního křesťanství, který zařazování náboženského tématu do školního prostředí legitimizuje a ukazuje, jakým způsobem se kulturní křesťanství promítá do rámcových vzdělávacích programů. Ve druhé části je zařazena uměleckohistorická studie mapující ikonografické typy Madon a Piet, vývoj zobrazování tématu ve středověké výtvarné kultuře je zde ilustrován na příkladu italského malířství 13. a 14. století. Z poznatků získaných teoretickým studiem vychází pedagogický projekt na dané téma určený studentům gymnázií. Výtvarné problémy, jimiž se projekt zabývá, autorka ověřuje ve vlastní výtvarné tvorbě. Přílohou práce je kvantitativní výzkum zjišťující postoje studentů gymnázií ke...
K poetice Skupiny 42. Vazba mezi výtvarnými a básnickými obrazy
Zaoralová, Jana ; Kupcová, Helena (vedoucí práce) ; Synecký, Jakub (oponent)
C í l em této práce bylo prozkoumat zjevné souvislosti b á s n i c k é h o a výtvarného vidění toposu města němu patřící p e r i f e r i e . Myšlenkovou oporou se nám staly eseje f i l o s o fa V á c l a v a Navrátila, ze kterých jsme čerpali podněty d a l š ím analýzám. Z a m ě ř i l i j s m e se na i n d i v i d u á l n í vidění u j e d n o t l i v ý c h , námi vybraných slovesných i výtvarných umělců Skupiny 42 a na to, j a k se k o n k r é t n í motivy p r o s t u p u j í v j e j i c h dílech. Nekladli jsme si otázky t ý k a j í c í se h i s t o r i e Skupiny, základní fakta zmiňujeme v p r v n í k a p i t o l e.
Obrazy z Bible
Proksová, Zuzana ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Synecký, Jakub (oponent)
Diplomová práce Obrazy z bible (ikonografie některých námětů novozákonních evangelií jako východisko k tematizaci vyučovacího celku ve výtvarné výchově) se zabývá možnostmi didaktizace novozákonního příběhu a jeho vizuálně-znakového systému. V širší rovině se práce dotýká problematiky interpretace, významu ve výtvarném umění v kontextu teorie umění a úloze ikonografie v této oblasti. Z pohledu oborové didaktiky se věnuje empirickému divákovi a jeho způsobu vytváření významu v interakci s uměleckým dílem. Ve výzkumné části zjišťuje znalosti systému novozákonní ikonografie u empirického diváka a jeho schopnost číst vizuálně obrazná sdělení. Praktická část navrhuje a dokumentuje průběh několika vyučovacích celků, které se snaží o různorodou tematizaci námětu biblické ikonografie. Součástí diplomové práce je interaktivní CD-ROM Nový zákon ve vizuální kultuře, který je návrhem didaktického materiálu seznamujícího s ikonografií narativních scén nového zákona.
Člověk v umění
Horáková, Markéta ; Kornatovský, Jiří (vedoucí práce) ; Synecký, Jakub (oponent)
Teoretická práce se snaží přiblížit dobu 50. a 60. let let ve 20.st. a umění pop artu. Na příkladu hrdiny ukázat jak důležitý má význam nejen ve výtvarném umění a proč je Superman tak oblíbený. Didaktická část má za úkol pomocí hrdiny a příběhů přivést žáky zpět tradicím.
Křížová cesta
Koumarová, Linda ; Dvořák, Jaroslav (vedoucí práce) ; Synecký, Jakub (oponent)
Bakalářská práce Témata křesťanského umění a jejich proměny: Křížová cesta je teoretickou studií, která se zabývá křížovou cestou jako plnohodnotnou součástí křesťanské liturgie a života věřících, historií křížových cest v rámci lidových tradic a církve. Dále se věnuje užití námětu v umění, historické i současné podobě, ikonografii jednotlivých zastavení a formám křížových cest. Představuje díla s pašijovými náměty jak nejvýznamnějších světových malířů v rámci gotiky až baroka, tak nejstarších českých mistrů gotické malby a současná moderní pojetí křížové cesty u nás. Úvahově se práce dotýká možnosti využití tématu křížové cesty ve výtvarné výchově. Součástí bakalářské práce je vlastní pokus o výtvarné zpracování zvoleného tématu a CD s doprovodným obrazovým materiálem.
Kočky jako výtvarné téma
Parpelová, Michaela ; Cikánová, Karla (vedoucí práce) ; Synecký, Jakub (oponent)
Diplomová práce Kočky jako výtvarné téma nabízí využití teoretických poznatků ze zoologie v oblasti kočkovitých šelem v mnohostranných aktivitách dětí ve výtvarných činnostech. Děti mají možnost prostřednictvím výtvarných námětů a řešených výtvarných problémů nahlédnout do oblasti, v níž zvíře - kočka vystupuje jako šelma se specifickými rysy, přítel člověka a také jako inspirace umělců pro psaní a ilustraci literárních děl a umění od starověku až do současnosti. V praktické části diplomové práce jsou uváděny konkrétní výtvarné řady s přiřazenými východisky, výtvarnými náměty, problémy, technikami a ukázkami dětských výtvarných prací.
Exprese a řád ve výtvarném umění 20. století a jejich využití při interakci s uměleckým dílem ve výtvarné výchově na 1. stupni základní školy
Tothová, Martina ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce) ; Synecký, Jakub (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou estetické interakce s uměleckým dílem ve výtvarné výchově na prvním stupni základní školy a zaměřuje se zejména na výtvarné umění 20. století. Cílem práce bylo najít a metodou akčního výzkumu ověřit možnosti vnímání exprese a řádu v umění 20. století jako východiska pro estetickou interakci s výtvarným dílem. Práce je rozdělena na dvě části. První část mapuje psychologicko - didaktická východiska pro výtvarně - výukový projekt zaměřený na interakci s uměleckým dílem 20. století při výuce výtvarné výchovy na 1. stupni základní školy. Dále tato část obsahuje vymezení pojmu galerijní animace. Druhá část je zaměřena na historii moderního umění ve vztahu k následujícímu výtvarnému projektu. Výtvarný projekt nabízí tři výukové bloky, z nichž jeden je ověřen metodou akčního výzkumu. Výstupy výzkumu směřují do školní praxe jako jedna z cest, jak umožnit žákům interakci s uměleckým dílem.
Pojem krásný sloh a jeho užívání v české uměnovědné literatuře
Synecký, Jakub ; Vlnas, Vít (vedoucí práce) ; Ottová, Michaela (oponent) ; Klípa, Jan (oponent)
Práce se zabývá pojmem krásný sloh a jeho užitím v české uměnovědné literatuře. Pojem známý z německé odborné literatury uvedl do českého prostředí ve 30. letech Jaromír Pečírka ve vztahu k sochařství. Na dějiny gotického malířství byl aplikován Antonínem Matějčkem. Po krátkém odvratu, spojeném se jménem Pavla Kropáčka, byla tradice užití pojmu obnovena Jaroslavem Pešinou, který vytvořil koncepci platnou a uznávanou dodnes. Ve vztahu k sochařství obdobná úloha připadla Albertu Kutalovi a jeho následovníku Jaromíru Homolkovi. Českým specifikem je aplikace pojmu ve vztahu k architektuře, jímž se zabýval především Dobroslav Líbal. Z mladších badatelů je sledována práce Mileny Bartlové, Jana Royta, Jana Klípy a Michaely Ottové. Práce sleduje jednotlivé koncepce a jejich proměny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.