Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,377 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.21 vteřin. 

A contrastive study of -ingly adverbials with special regard to disjuncts
Jarkovská, Martina ; Dušková, Libuše (vedoucí práce) ; Voráček, Jaroslav (oponent) ; Malá, Markéta (oponent)
Předložená disertační práce se zabývá syntaktickými a stylistickými aspekty v souvislosti s překladem adverbiálních tvarů odvozených z přítomných příčestí sufixem -ly. Vycházíme z předpokladu, že takto utvořená adverbia jsou produktivní skupinou disjunktů hodnotících nebo komentujících obsah sdělení z určitého hlediska. Postojová větná modifikace se projevuje v obou jazycích, češtině i angličtině, nicméně čeština často užívá jiných prostředků, které s těmi anglickými přímo nekorespondují. To je z velké části podmíněno skutečností, že -ingly adverbia, která jsou ve funkci modifikátorů v podstatě kondenzovanou podobou větné konstrukce obsahující postojové adjektivum (surprisingly - it is surprising), v češtině víceméně nemají obdobu, nebo se tato formální realizace běžně nepoužívá (surprisingly - *překvapujícně, amazingly - *podivujícně). Na základě detailního vymezení sémantických a syntaktických aspektů disjunktů a obecně větných modifikátorů práce podává přehled také dalších integrovaných funkcí těchto adverbiálních tvarů. V angličtině, která má na rozdíl od češtiny pevný slovosled, je pozice ve větě ukazatelem syntaktické funkce. Adverbia, která jsou nejpohyblivějším elementem anglické věty, jsou proto v některých pozicích syntakticky homonymní. Cílem této práce je také podat detailní analýzu...

Zabezpečení síťového provozu na Linuxu
Mruzek, Filip ; Pícka, Marek (vedoucí práce) ; Mikoláš, Mikoláš (oponent)
Souhrn Moje bakalářská práce se bude zabývat zabezpečením operačního systému Linux, který je jedním z nejpoužívanějších operačních systémů současnosti. Konkrétně distribucí Ubuntu. První část bakalářské práce je tvořena výhradně teoretickými východisky, které byly čerpány hlavně z odborné literatury a elektronických zdrojů. V tomto případě zahrnují informace o zmiňovaném operačním systému. Druhá část je podrobně věnována síťové komunikaci v protokolu TCP/IP, který je základem komunikace v internetu a v sítích obecně. V další části je nastíněna problematika frameworku Netfilter a jeho současné možnosti v operačním systému Linux. Poslední část teoretických východisek je vymezena pro krátké představení programovacího jazyku Java. Praktická část bakalářské práce je věnována samotné aplikaci, vytvořené v tomto jazyce, která je schopna spouštět příkazy nástroje iptables. Závěr práce se zabývá analýzou vytvořené aplikace a jsou zde nastíněny možnosti jejího využití.

Problematika školní zralosti
Tyrnerová, Zuzana ; Nováková, Daniela (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent)
Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1 tel.: +420 221 900 111 www.pedf.cuni.cz IČ 00216208 DIČ CZ00216208 Dle čl. 4 Opatření rektora č. 6/2010 o Zpřístupnění elektronické databáze závěrečných prací http://www.cuni.cz/UK-3470.html a čl. 1 Opatření děkana 17/2010 se z časového hlediska závěrečné práce dělí do tří skupin: a. "nové práce", tj. práce odevzdávané k obhajobě počínaje 29. 9. 2010, b. "starší práce", tj. práce odevzdané k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010, c. "práce před rokem 2006", tj. práce odevzdané k obhajobě před 1. 1. 2006. V tomto případě jde o "starší práci" odevzdanou k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010. Omlouváme se, ale dokument není k dispozici.

Problematika integrace vietnamských dětí do ZŠ
Hervertová, Kristina ; Kalbáčová, Jaroslava (oponent) ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce)
První část diplomové práce je zaměřena na problematiku vietnamské minority jako specifické části občanské společnosti. Od vymezení základních pojmů spojených s multikulturalitou a multikulturní výchovou se dostává možnostem a podmínkám pedagogické realizace interkulturní výchovy v České republice a zahrnuje i souvislost s globální výchovou. Poskytuje také základní informace o Vietnamu (VSR), jeho historii, minulé i současné politické a kulturní situaci a dotýká se česko-vietnamských vztahů. Zahrnuje základní informace o migrantech z VSR, jejich současné životní podmínky v ČR a zabývá se otázkou integrace do české společnosti. Cílem praktické části je zjistit u učitelů I. stupně vybraných škol, jaký je stav českého jazyka u vietnamských dětí, jak si vedou ve školní práci, jaké je jejich postavení v třídním kolektivu, zda oni sami zařazují multikulturní témata a uplatňují je spolu se speciálními metodami ve výuce. Dále zjistit jak se tyto děti samy cítí ve vztahu češtině, spolužákům a školní práci.

Úroveň znalostí dětí mladšího školního věku v poskytování první pomoci
Hrunková, Lenka ; Kuhnová, Věra (oponent) ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce)
Poskytnutí laické první pomoci člověku, který je v nouzi, spadá do soustavy morálních i občanských povinností každého člověka. Tento fakt mě velice inspiroval ve výběru tématu své diplomové práce. I děti mladšího školního věku tvoří skupinu občanů, která má nejen morální, ale hlavně občanské povinnosti, a proto se i jí týká problematika poskytování laické první pomoci. Jelikož studuji učitelství pro 1. stupeň základní školy, je mým cílem ve své práci zjistit, jaká je úroveň znalostí dětí mladšího školního věku v poskytování první pomoci. Vybrala jsem jen nčkolik stavů, o kterých si myslím, že by je dčti na 1.stupni základní SKoly mely rozpoznat a následní správně o M t . S v o u p r á c i r o z d ě l u j i na tři č á s t i , V časti teoretické se zabývám školními vzdělávacími programy, to vždy se zaměřením na pasáže, zabývající se základní první pomocí. Ze získaných poznatků jsem sestavila test, který se stal jedním z prostředků mého empirického šetření. Dále charakterizuji vybrané stavy, uvádím jejich správné ošetření i nejčastěji chyby při ošetřování. V praktické části dávám prostor k vypracování testu první pomoci a k realizaci praktických modelových situací, ve kterých mají děti teoreticky i prakticky prokázat znalost laické první pomoci u vybraných stavů, jakými jsou odřeniny, kolapsový stav,...

Problematika výběru dětí do ZUŠ a do ZŠ s RVHV.
Secká, Jana ; Tichá, Alena (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
Diplomová práce s názvem Problematika výběru dětí do Základní umělecké školy a do základní školy s rozšířenou výukou hudební výchovy se zabývá především analýzou prověrek hudebnosti. V první kapitole jsou charakterizovány oba typy škol jako instituce poskytující kontinuální hudební vzdělávání. Druhá kapitola je věnována problematice hudebních schopností, jejich klasifikaci a diagnostice. Hudební schopnosti jsou zjišťovány nejčastěji formou testů. Příklady standardizovaných testů hudebnosti uvádím v kapitole č. 2.4. Těžiště práce spočívá v kapitole č. 3, která přináší analýzu prověrek hudebnosti tak, jak jsou prováděny v konkrétních školách. Jedná se o modelové příklady různých typů škol. V praktické části práce popisuji prověrky hudebnosti, které používám ve své praxi. Na základě analýzy současného stavu jsem navrhla nový způsob prověřování hudebních schopností dětí, které je zaměřené na motivaci a zážitek. Uvedená cvičení se mohou stát inspirací pro učitele hudební výchovy i učitele hudební nauky v ZUŠ a přispět tak k obohacení jejich práce.

Asociace soukromého zemědělství a vliv její činnosti v regionech ČR
Rákosníková, Hana ; Gebeltová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Jaroslav, Jaroslav (oponent)
Bakalářská práce Asociace soukromého zemědělství a vliv její činnosti v regionech ČR se zabývá touto profesní organizací, jejím vlivem na dění v agrárním sektoru a také možnými pozitivy členství. V teoretické části práce je nastíněna problematika agrárního sektoru a významných složek tohoto odvětví. Dále se zabývá modelem rodinného hospodaření na půdě a základními informacemi o Asociaci soukromého zemědělství ČR a organizacích, které pod svou záštitou sdružuje. Praktická část práce spočívá hlavně v dotazníkovém šetření mezi členy ASZ ČR, jehož úkolem bylo prověřit spokojenost členů s touto organizací a získat návrhy na vylepšení stávající externí i interní činnosti. V rámci dotazníku byly získány také informace o členech: výrobní zaměření, obhospodařovaná výměra, plány na generační předání farmy apod. Dále byly provedeny řízené rozhovory se členy hlavní kanceláře, jejichž cílem bylo prověřit činnost organizace i z pohledu jejího vedení. Závěr práce se věnuje návrhům členů organizace, které budou následně předestřeny vedení organizace ke zvážení. Na základě získaných informací je činnost ASZ ČR hodnocena velmi pozitivně.

Vzdělávání s pomocí nástrojů ICT
Hruška, Matyáš ; Očenášek, Vladimír (vedoucí práce) ; Radek, Radek (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá využitím nástrojů ICT při výuce. Cílem práce je zjistit, jaké nástroje se v moderní výuce používají a jaké jsou nároky na učitele a na studenty. V první části práce je obecně popsáno ICT, které je ve školství využíváno a to jak z hlediska hardware, tak software. V druhé části práce je popsáno přesné zapojení těchto nástrojů ICT do výuky na dvou sledovaných školách. V obou školách jsou ve výuce používána mobilní dotyková zařízení, ovšem obě školy využívají jiného formátu učeben. Rozdíly mezi těmito formáty jsou v práci vysvětleny a způsob využití nástrojů ICT obou škol je vysvětlen za pomoci praktických příkladů. V práci je také řešena problematika financování, a to zejména z fondů EU, ze kterých jedna ze sledovaných škol čerpá.

Vybrané otázky prezentace slovesa v učebnicích češtiny pro cizince
Li, Lian ; Hasil, Jiří (oponent) ; Hrdlička, Milan (vedoucí práce)
Př i studiu češtiny, která má jinou st rukturu než čínština, se objevují různé problémy. Některé z nich lze časem pochopit, jiné nikoliv. Systém slovesných tř íd, slovesného času, i imperativ můžeme př iřadit k prvnímu typu problémů, problematika českého s lovesného vidu pat ř í k druhému typu problémů. Pokud jde o obtížnost morfologického jevu, s kterým se jako cizinci často setkáváme př i studiu češtiny, řešení najdeme relativně snadno. K pochopení se stačí naučit modelové př íklady. Ale jazykový jev, který je v podstatě pevně gramatikalizován, a zároveň obsahuje s ilnou lexikální dimenzi, není pro cizince snadno naučitelný. Navíc tyto zmíněné jevy spolu souvi s í velmi těsně, jej ich formální sous tavy s e doplňuj í a prol ínaj í , proto zvládnout jedno učivo vyžaduje i znalos t j iných učiv, a t ím studentům činí ješ tě vět š í pot íže, a to hlavně u nes lovanských s tudentů, speciálně u Číňanů.

Distinkce v sociologické teorii Pierra Bourdieu
Knechtlová, Jana ; Dudová, Radka (oponent) ; Šubrt, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem Distinkce v teorii Pierra Bourdieu je prací teoretického rázu, která deskriptivním způsobem pojednává o problematice mechanismu distinkce. Hlavním bibliografickým pramenem je stejnojmenná kniha francouzského sociologa a antropologa, mechanismus distinkce je po podrobnějším prozkoumání zasazen do širších souvislostí v rámci Bourdieuovy sociologické teorie. V úvodu jsou ve stručnosti představeny hlavní sociologické pojmy Bourdieuovy sociologie, součástí je i krátká biografie, uvedení některých inspiračních zdrojů a především postavení jeho teorie v klasickém dualismu paradigmat. V následující části jsou podrobněji rozvedeny klíčové teoretické pojmy, na základě kterých je možné pochopit mechanismus distinkce. Ten je posléze zpracováván s důrazem na partikulární odlišnosti, které nebyly v předchozím terminologickém přehledu zachyceny. Důraz je kladen na význam mentálních párových dvojic při mentální operaci klasifikace a jejích sociálních důsledků, kterým je především proces sociální inkluze, utváření sociální identity a komplementární proces sociální exkluze. Výše zmíněné sociální procesy jsou mimo jiné důsledkem symbolického násilí, které sociální aktéři vykonávají během klasifikace. Problematika symbolické moci a symbolického násilí je prvkem pozdní Bourdieuovy teorie, na který...