Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 209 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Financování předvolebních kampaní ve Spojených státech : McCain-Feingoldova reforma
Vydra, Pavel ; Sehnálková, Jana (vedoucí práce) ; Calda, Miloš (oponent)
Spojené státy mají dlouhou historii předvolebních kampaní. McCain-Feingoldova reforma z roku 2002 byla poslední snahou regulovat finance v předvolebních kampaních a jejím účelem bylo zejména pokrýt mezery v zákonech ze 70. let 20. století. Hlavními změnami, které přinesla, byl zákaz tzv. "soft money", zpřísnění pravidel pro předvolební televizní a rozhlasové vysílání a speciální tzv. miliardářské limity. Poté, co reforma prošla Kongresem a byla podepsána prezidentem, posvětil tyto změny i Nejvyšší soud v případu McConnell v. FEC. Nicméně skutečný dopad této reformy na fungování předvolebních financí přesto zcela nesplnil původní očekávání.
Měnová reforma v Československu v roce 1953
Stromšík, Jakub ; Kuklík, Jan (vedoucí práce) ; Rákosník, Jakub (oponent)
Závěr Měnová reforma z roku 1953 v Československu měla význam hned v několika rovinách. Co se týče hospodářské roviny, na většinu národa dopadla reforma velice tvrdě. Lidé přišli o své mnohaleté úspory, reformu chápali jako krádež svých poctivě vydělaných peněz. Na tom nic nezměnila ani propaganda, která hlásala, že postižené jsou především "kapitalistické živly a spekulanti". Byla podlomena důvěra v peněžní vklady ve spořitelnách i v institut životního pojištění. Občané se dostávali do problémů s placením nájemného, ve složité situaci se ocitli také ti, kteří stavěli rodinný dům, propadla se i výstavba nových družstevních bytů - to vše v době nedostatku bytových prostor. Dále byl odstraněn lístkový systém a spotřebitel tak již byl při svých nákupech teoreticky omezen jenom výší svých příjmů. Nicméně cena základních potravin na čtyři týdny pro dospělého člověka byla téměř dvaapůlkrát vyšší než cena na bývalém vázaném trhu přepočtená na nové peníze. Toto všeobecné zdražení a snížení životní úrovně občanů se režim snažil kompenzovat několikerým snížením maloobchodních cen. Tyto kroky ale nevyplývaly z růstu efektivnosti ekonomiky, nýbrž byly hrazeny z rezerv, které se vytvořily díky měnové reformě. Rezervy však byly brzy vyčerpány a již v roce 1955 došlo ke zdražení některého zboží. Nepodařilo se ani překonat...
Politika duševního zdraví v České republice
Divíšek, Michal ; Háva, Petr (vedoucí práce) ; Bodnár, Jan (oponent)
Strategie reformy psychiatrické péče vydané Ministerstvem zdravotnictví ČR v vybranými zahraničními dokumenty. Za tímto účelem byla provedena Hlavním zjištěním práce jsou rozdíly v přístupu k duševnímu zdraví, kdy se Strategie reformy psychiatrické omezuje pouze na oblast psychiatrie a příjemce péče, zatímco mezinárodním diskurzu se tato problematika řeší ěji jako celospolečenský Na druhou stranu je vidět určitá ideová změna představovaná zejména rozvojem komunitní péče, která byla v České republice dlouhodobě zanedbávaná. duševního zdraví se některých ohledech přibližuje světovým trendům, rozdíl přístupech k duševnímu zdraví je ale stále patrný.
Reform of the IMF Real empowerment of developing countries or just a gesture?
Kroupa, Michal ; Plechanovová, Běla (vedoucí práce) ; Parízek, Michal (oponent)
Mezinárodní měnový fond se v roce 2010 dočkal dlouho očekáváné reformy, která měla za cíl posílit vliv rozvojových států a rozvíjejících se ekonomik. Má práce se zaměřuje na posouzení, do jaké míry byla tato ambice reformy naplněna a zda může existovat i efektivnější cesta k posílení vlivu rozvojových a rozvíjejících se států. V první části se zaměřuji na posouzení změny vlivu států pomocí dlouhodobě velmi dobře etablované metodologie indexů politické moci s použitím Banzhafova indexu. Index však nepoužívám pouze izolovaně, ale v kontextu dalších indikátorů jako je ekonomická síla státu. Současně doplňuji analýzu dopadů reformy o dlouhodobější pohled, který zahrnuje období 20 let. Práci zakončuji alternativním návrhem reformy, který vychází z organizační struktury Mezinárodního měnového formu. Členské státy jsou reprezentované ve Sboru guvernérů a ve Výkonném sboru, který je i hlavním výkonným orgánem. Ve Výkonném výboru jsou státy zastoupeny nepřímo výkonnými řediteli. Část států své výkonné ředitele dosazuje a část je volí ve skupinách. Formování těchto skupin je nepravidelné a často odráží mocenské ambice větších států. Můj návrh je postaven na přeskupení těchto skupin, aby odrážely již existující regionální integrační bloky. Státy tak mohou využít institucionální kapacitu těchto bloků k lepšímu...
Hledání zpravodajství z lidských zdrojů: Měnící se role HUMINT v rámci americké zpravodajské komunity po 9/11
Lochovský, Jan ; Bureš, Oldřich (vedoucí práce) ; Schmidt, Nikola (oponent)
Diplomová práce sleduje změny v přístupu k utajenému získávání zpravodajských informací z lidských zdrojů (clandestine human intelligence - HUMINT) v rámci širšího procesu reformy zpravodajské komunity Spojených států amerických po teroristických útocích z 11. září 2001. Za použití longitudinální komparativní analýzy autor sleduje, ve kterých klíčových oblastech umožňujících úspěšný zisk informací z lidských zdrojů došlo ke znatelnému pokroku a které naopak zůstávají opomenuty a tudíž zpomalují rozvoj zpravodajského postupu tolik potřebného pro úspěšný boj s asymetrickými hrozbami jako je například terorismus. Mezi zkoumané oblasti patří institucionální zakotvení HUMINTu, adaptace operačních technik k úspěšnému monitorování decentralizovaného terorismu, "závislost" americké zpravodajské komunity na technologickém sběru informací a přítomnost kvalifikovaných a zejm. jazykově vybavených profesionálů v zodpovědných vládních orgánech. Klíčová slova CIA, DIA, HUMINT, Spojené státy americké, reforma, terorismus, zpravodajství
Právní úprava zdravotní péče a její financování
Veberová, Monika ; Zemanová, Jana (vedoucí práce) ; Vysokajová, Margerita (oponent)
Problematika práv a medicíny se dotýká každého z nás, všichni jsme subjekty či objekty zdravotní péče. Narůstá tlak na hospodárné vynakládání finančních prostředků vybraných pro účely všeobecného zdravotního pojištění. Se zrychlujícím se rozvojem vědy a techniky by se měla zvyšovat odpovědnost každého z nás, a proto jsem se snažila poukázat na některé důležité otázky z hlediska probíhajících změn ve zdravotnické legislativě. Současně to je také jeden z hlavních důvodů, proč jsem si pro svou rigorózní práci zvolila téma PRÁVNÍ ÚPRAVA ZDRAVOTNÍ PÉČE A JEJÍ FINANCOVÁNÍ. Cílem mé rigorózní práce je tedy především zabývat se právními předpisy a dalšími relevantními dokumenty, které upravují zdravotní péči v ČR, a provést jejich analýzu ve světle probíhajících legislativních změn. V jednotlivých kapitolách se pak rovněž podrobněji zabývám otázkami financování zdravotní péče a finanční spoluúčasti pacientů, organizací veřejného zdravotního pojištění, účastníkům systému poskytování zdravotní péče. Pokusila jsem se provést komparativní analýzy právní úpravy zdravotní péče a zdravotních systémů členských států Evropské unie. Závěrem se zamýšlím nad nutností dokončit probíhající reformu zdravotnictví spolu s rekapitulací dosavadních reformních opatření ve světle tuzemského, ale i zahraničního vývoje.
Analýza financování veřejných vysokých škol v České republice- implementace změn
Vašková, Alexandra ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Vlk, Aleš (oponent)
Diplomová práce "Analýza financování veřejných vysokých škol v České republice- implementace změn" pojednává o nastavení pravidel a zásad financování vysokých škol v České republice a rozebírá situaci ve financování po roce 2006. Práce nastiňuje pohled na rozpočet vysokých škol a jeho funkci objasněním fungování veřejných rozpočtů a objasňuje povahu vysokého školství jakožto smíšeného statku s externalitami. Financování vysokých škol je nástrojem v rukách státu, pomocí kterého dochází k ovlivňování vysokoškolské politiky. Pro pochopení současné situace práce využívá deskripci vývoje ve financování vysokých škol po roce 1989. Důležitým aspektem je i mezinárodní kontext, proto práce nahlíží do nastavení systému financování vysokých škol vybraných států a zjištěné poznatky zasazuje do širšího kontextu. Za pomocí výzkumného designu případové studie práce objasňuje vývoj ve financování po roce 2006 a formuluje implikaci pro veřejnou politiku.
Proces a míra invalidizace seniorů
Malá, Marcela ; Tomeš, Igor (vedoucí práce) ; Dragomirecká, Eva (oponent)
Nejcharakterističtějším rysem demografického vývoje České republiky i dalších rozvinutých zemí Evropy je stárnutí populace. Cílem diplomové práce "Proces a míra invalidizace seniorů" bylo především zjistit, do jaké míry zasahuje invalidita do života seniorů a zmapovat vývoj, průběh a podmínky důchodového systému. Po úvodním přehledu základních pojmů, je část práce věnována teoretickému rozboru evropského rámce společenského zabezpečení seniorů a reformě invalidních důchodů v České republice. Pozornost je dále zaměřena na formy péče právě o invalidní starobní důchodce. Výzkumná část analyzuje oblasti týkající se vývoje struktury obyvatelstva, agendy žádostí, přehledu důchodů dle skupin diagnóz WHO, celkového přehledu vyplácených invalidních důchodů, vývoje struktury důchodců, financování důchodové agendy, průměrné délky a věku důchodců. Zařazena je též ekonomické stránka, kde jsou porovnávány důchody s průměrnou mzdou a sledována je i ekonomická aktivita seniorů. Výzkum je kvantitativní a potvrzuje současný globální jev stárnutí populace jako jeden z nejvýznamnějších aktuálních problémů vyspělých zemí. S tím samozřejmě nárůst starobních důchodců a zvyšování nákladů na financování důchodové agendy. Co se týče míry invalidity, je výzkum zaměřen na skupiny diagnóz WHO, týkající se duševních onemocnění, kde...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 209 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.