Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 44 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Značka produktu jako statusový znak mladých aktérů
Haicl, Matouš ; Novotná, Eliška (vedoucí práce) ; Kincl, Tomáš (oponent)
Práce Značka produktu jako statusový znak mladých aktérů je zaměřena na fenomén značky, která je interpretována ve svém vztahu ke statusu. V rámci teoretické části jsou diskutována dvě teoretická východiska (T. Veblenovo a G. Lipovetského), která přinášejí různé pohledy na společnost a souvislost statusu s luxusním zbožím. Prostřednictvím tohoto prismatu je nadále charakterizováno mládí v kontextu následnosti jednotlivých generací ve 20. století. Pozornost je věnována marketingovým technikám, které jsou zaměřeny na dnešní mladou generaci. Ve výzkumné části je pak prostřednictvím dotazníkového šetření a statistické analýzy výsledků hledána spojitost mezi spotřebou značkových produktů a vnímání statusu u současných českých středoškoláků. Z výzkumu nakonec vyplynulo, že tato spojitost není příliš významná, a v paradigmatickém sporu je tedy dáno zapravdu G. Lipovetskému.
Prestiž učitelství pro mateřské školy
Smolíková, Anna ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje prestiži učitelského povolání se zaměřením na učitelství pro mateřské školy. Teoretická část této práce obsahuje informace o učitelství jako profesi, dále se zaměřuje přímo na prestiž učitelů mateřských škol a popisuje současné aspekty prestiže. V neposlední řadě je podrobně popsán vývoj povolání předškolního pedagoga, jako zdroj probíhající profesionalizace učitelství. Hlavním cílem výzkumné části je porovnat, jak je prestiž preprimárních pedagogů hodnocena učiteli z jiných školských stupňů a samotnými předškolními pedagogy. Dále zjistit jak se liší výsledky šetření autorky práce a průzkumu Centra pro výzkum veřejného mínění (CVVM) při Sociologickém ústavu AV ČR o prestiži povolání z roku 2013 a 2016. Design šetření je smíšený. Je využito metod dotazníku, strukturovaného rozhovoru a analýzy dokumentů. Výsledky ukazují relativní shodu s výzkumem CVVM. Respondenti hodnotili výrazně rozdílně pouze čtyři povolání a učitelská povolání hodnotili o něco výše než v původním průzkumu. Srovnání učitelských povolání, jak je hodnotili sami učitelé, ukázalo, že každá skupina učitelů (dle školských stupňů) hodnotila své vlastní povolání nejvýše kromě učitelů vyšších odborných škol a celkově nejvýše hodnotili respondenti učitele základních škol, nejníže pak učitele vyšších...
Sociálně-ekonomické postavení českého učitele
Melicharová, Tereza ; Tichá, Milena (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
Teoretická část diplomové práce byla zaměřena na vymezení pojmu učitel a jeho sociální a ekonomické postavení. Tyto pojmy byly vymezovány na základě odborné literatury a zákonů České republiky. Praktická část práce byla následně zaměřena v první řadě na výzkumy učitelského povolání. Některé se týkaly prestiže učitele, jiné obecně učitelského povolání, jeho náročnosti a složitosti, jiné se věnovaly školství obecně. Druhá část práce metodou kvalitativního výzkumu zkoumala na vybraném vzorku respondentů postoje a názory na učitelskou profesi. Cílem práce bylo srovnání představ budoucích učitelů s výsledky, které vyplývají z výzkumů učitelské profese a odborné literatury. Práce došla k zajímavým závěrům, především v oblasti prestiže učitelského povolání a zároveň upozornila na některé jevy, které jsou již zmapované, nikoli však adekvátně vyřešené. KLÍČOVÁ SLOVA učitel, sociální a ekonomické postavení, plat, prestiž
Prestiž povolání učitele
Fiala, Jan ; Šanderová, Jadwiga (vedoucí práce) ; Gorčíková, Magdaléna (oponent)
Práce se zabývá problematikou prestiže povolání učitele. Hlavním cílem práce je pokusit se zjistit, jak sami učitelé vnímají prestiž spjatou s jejich povoláním. Výzkum spočíval v hloubkových polostrukturovaných rozhovorech s učiteli na toto téma a v jejich následné analýze. Ukázalo se, že ačkoliv učitelé zaujímají v rámci škál prestiže povolání pravidelně přední příčky, při rozhovorech projevovali názor, že prestiž spjatou s jejich povoláním považují za velmi nízkou. Práce dále předkládá a podrobněji popisuje faktory, které se na základě analýzy realizovaných rozhovorů ukázaly v souvislosti s nízkým sebehodnocením učitelů z hlediska prestiže jako hlavní. Jde především o relativně nižší finanční ohodnocení a s tím spjatou nižší životní úroveň, která nutí učitele k vedlejším příjmům. Dále pak z analýzy vyplynulo, že na nízké sebehodnocení učitelů má vliv údajná nižší obtížnost pedagogických fakult, obtížné posuzování výsledků práce a nedoceněnost náročnosti práce ze strany veřejnosti. Opomenout nelze ani malý vliv školských odborů a neexistenci profesních organizací, které by hájily zájmy učitelů. V neposlední řadě má na nízké sebehodnocení učitelů vliv i přesvědčení veřejnosti, že učitelství není odborným a vysoce kvalifikovaným povoláním. V pozadí řady uvedených faktorů pak identifikuji dle mého...
Profese sestry očima studentů medicíny
Růžičková, Martina ; Jirkovský, Daniel (vedoucí práce) ; Dorková, Zlatica (oponent)
Bakalářská práce "Profese sestry očima studentů medicíny" poskytuje náhled na ošetřovatelství jako na profesi. Jsou zde uvedeny hlavní znaky profese. Popsán je proces profesionalizace a jeho vliv na prestiž povolání sestry. Pozornost je také věnována změnám v rolích sestry a image povolání. Empirická část se zaměřuje na zjištění postojů studentů všeobecného lékařství ve vztahu k ošetřovatelskému povolání a následné komparaci výsledků s dříve realizovanými průzkumy a mezi vybranými skupinami studentů.
Trendové věci v dospívání aneb materializace prestiže?
Maierová, Martina ; Bittnerová, Dana (vedoucí práce) ; Levínská, Markéta (oponent)
Předložená diplomová práce se zabývá možným vlivem trendových věcí na prestiž, a to v deváté třídě jedné běžné základní školy ve velkém městě. Cílem diplomové práce je na základě vlastního výzkumu identifikovat sociální strukturu uvedené školní třídy, zmapovat hodnotovou orientaci jejích žáků, určit trendové věci, které se k této třídě váží, a všechna tato zjištění provázat. Práce se snaží najít odpověď na otázku, jaký vliv mají trendové věci na prestiž ve zkoumané třídě a zda v této skupině žáků dochází k materializaci prestiže. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část je zaměřena na uvedení hlavních souvislostí týkajících se tématu trendových věcí, dospívání, materializmu a prestiže. Témata jsou rozebírána v kontextu společenskovědních disciplín, a to zejména psychologie, s přihlédnutím k poznatkům antropologie, sociologie a pedagogiky. Empirická část se kromě popisu cíle, metod, výzkumného vzorku a prostředí věnuje zejména analýze vlastního kvalitativně orientovaného výzkumu, jenž nachází oporu i v několika kvantitativních metodách. Nejprve v ní popisuji sociální hierarchii žáků, a to z hlediska míry jejich vlivu, oblíbenosti a prestiže, a identifikuji jejich podskupiny (od ostatních zde odlišuji zejména skupinu populárních). Následně se snažím zjistit převažující hodnotovou orientaci...
Prestiž povolání pohledem lounských učitelů
Rudolf, Milan ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Práce se věnuje míře prestiže učitelského povolání, jak ji vnímají samotní pedagogové. Výsledky jsou získány pomocí dotazníkového průzkumu a následně jsou porovnávány s hodnotami, které pravidelně ve veřejných výzkumech získávají pracovníci Centra výzkumu veřejného mínění v dlouhodobém projektu "Naše společnost". Komparace získaných dat má za úkol odpovědět na otázku, zda je pravdivá domněnka, že učitelé své povolání nevnímají tak prestižně, jak ho vidí široká veřejnost. Druhá část práce přináší debatu nad problémy, se kterými se nejčastěji setkávají učitelé na lounských školách. Zdrojem pro tento diskurs jsou nejen odpovědi lounských učitelů získané během průzkumu, ale také přímými rozhovory. Rozborem nejčastěji zmiňovaných problémů chce autor nelézt odpověď na otázku, proč své povolání vnímají učitelé na základních školách v Lounech méně prestižně.
Prestiž učitelského povolání pohledem učitelů
Legezová, Erika ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
1 Anotace Bakalářská práce pojednává o prestiži učitelského povolání. Teoretická část je věnována specifikaci zásadních pojmů, kterými jsou: prestiž, prestiž profesí, sociální status a učitel. Dále charakterizuji učitelství jako plnohodnotnou profesi se zaměřením na profesní identitu učitele, nároky kladené na učitele, nejčastější problémy, se kterými se učitelé při výkonu svého povolání setkávají a náplň práce učitelů. V další kapitole popisuji jednotlivé elementy, které utvářejí a ovlivňují prestiž učitelského povolání. Praktická část je založena na dotazníkovém šetření, kterého se zúčastnili žáci a učitelé Základní školy Most, Václava Talicha 1855 a vedení strukturovaných rozhovorů s vybranými učiteli téže základní školy. Cílem výzkumu je určit, jak vnímají prestiž učitelského povolání žáci a učitelé vybrané školy. A také vyvodit a odůvodnit míru prestiže, kterou tomuto povolání žáci a učitelé na této škole přisuzují. Klíčová slova prestiž, povolání, učitel, sociální status, feminizace, základní škola, autorita, společenské ohodnocení, profesní sebevědomí
Prestiž, sebepojetí a problematika učitelského povolání
Machalická, Ivana ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Strouhal, Martin (oponent)
Bakalářská práce má teoreticko-empirický charakter a jejím cílem je popsat specifika učitelského povolání, jeho prestiž a sebepojetí učitelů. Její součástí je kvalitativní výzkumná sonda provedená mezi učiteli základních škol zaměřená na prestiž jejich profese. V teoretické části jsou popsané významné profesní charakteristiky a požadavky. Jsou zde zmíněna úskalí práce pedagogů, k nimž patří nejistota dosažení úspěchu odvíjející se ze specifického vztahu učitel-žák a konfliktnost rolí učitele daná různými očekáváními. Dále je v ní věnována pozornost sebepojetí učitelů a jejich nízkému profesnímu sebevědomí i jeho možným příčinám. Je zdůrazněn rozpor mezi vnímáním prestiže samotnými pedagogy, která je podle nich nízká a vysokým ohodnocením jejich povolání ve výzkumech veřejného mínění.
Prestiž zeměpisu v Česku
Kunová, Šárka ; Řezníčková, Dana (vedoucí práce) ; Chromý, Pavel (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou prestiže výukového předmětu zeměpis. Jejím cílem je prostřednictvím metody sémantického diferenciálu objasnit, jakou prestiž přisuzují vysokoškolští studenti zeměpisu, a kde se u nich tento pojem nachází v sémantickém prostoru významu pojmů. Výzkum byl prováděn skrze dotazníkové šetření, které se v tomto smyslu zaměřovalo na porovnání vnímání zeměpisu s vnímáním dalších výukových předmětů a současně na porovnání hodnotových soudů studentů geografických oborů a studentů jiného zaměření. V první části práce jsou vysvětleny klíčové pojmy a je zde nastíněna metodika dosavadních výzkumů prestiže, na základě jejichž analýzy byly stanoveny pomyslné parametry prestiže výukového předmětu. Následuje hlavní část, kterou tvoří vlastní dotazníkové šetření včetně hodnocení a diskuze jeho výsledků, a na kterou navazují návrhy pro posílení prestiže zeměpisu s využitím vybraných marketingových nástrojů. Klíčová slova: prestiž; společenský status; hodnotový soud; postoj; zeměpis; sémantický diferenciál; marketing

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 44 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.