Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 48 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv činnosti ČŠI na praxi mateřských škol
Cinková, Ilona ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu činnosti České školní inspekce a jejího vlivu na předškolní zařízení na Lanškrounsku. Jaká používá kritéria při hodnocení práce mateřských škol, jakými zákony se řídí při své práci a jaký vliv mají její závěry na řízení škol a na rozhodovací procesy v nich. Úvod teoretické části obsahuje historický pohled vývoje státního dozoru nad školami. Dále je zmíněn vývoj ČŠI, porovnání školské inspekce v některých zemích EU, kompetence ČŠI, členění, inspekční činnost a postupy. Z výzkumného šetření vyplývá, že činnost ČŠI má pozitivní vliv na řízení mateřských škol, poskytuje ředitelům nezbytnou zpětnou vazbu. Hodnocení berou jako posun v jejich další práci. Stanovené závěry vycházejí z výsledků provedeného výzkumného dotazníkového šetření směrem k ředitelům, dále z analýzy inspekčních zpráv, které jsou výstupem inspekční činnosti ve vybraných mateřských školách na Lanškrounsku. KLÍČOVÁ SLOVA: Česká školní inspekce, inspekční zpráva, kritéria hodnocení, mateřská škola, rozhodovací procesy, podmínky, průběh a výsledky vzdělávání
Zásady chovu lam v podmínkách České republiky
Zemániková, Natálie
Obsahem mé bakalářské práce je souhrn dosavadních informací o zásadách chovu lam v podmínkách České republiky. Zabývá se také vybranými druhy lam. Jsou zde zmíněny čtyři druhy, konkrétně: lama krotká, lama guanako, lama vikuňa a lama alpaka. Dále je zde uvedeno několik informací ohledně historie, současnosti nebo domestikace lam ale převážná část práce se věnuje zejména požadavkům k jejich chovu, které je důležité před zahájením chovu si důkladně prostudovat, aby se předešlo určitým nežádoucím problémům, které by časem mohli nastat. Důležitou kapitolou je převážně jak s chovem lam začít, dále jak by mělo vypadat jejich chovné prostředí, konkrétně výběh nebo ustájení. Mezi další z důležitostí také patří péče o kůži, srst nebo paznehty a zásady při celkovém čištění a desinfekce stáje. Jako další je zde zmíněna registrace lam. Nakonec jsou zde popsány živočišné produkty, které lze z lam získat, hodnoty kvality mléka a masa a také statistiky chovaným lam jak v České republice, tak i v zahraničí.
Podmínky k realizaci výuky lezení na ZŠ
Eflerová, Nela ; Přibyl, Ivan (vedoucí práce) ; Kašpar, Ladislav (oponent)
Tématem diplomové práce jsou podmínky, za kterých se realizuje výuka lezení na základních školách. Cílem práce je identifikace a analýza podmínek k realizaci výuky horolezectví na základních školách v hodinách tělesné výchovy. Teoretická část je zaměřena na historii lezení a lezeckých stěn, detailním popisu lezeckého materiálu a objasnění lezení jako vhodného pohybu pro zařazení do výuky TV. V praktické části se věnuji podmínkám, za kterých vznikly horolezecké stěny na Trutnovsku. Klíčová slova Horolezectví, horolezecké vybavení, podmínky, výuka lezení, lezecké stěny
Kvalifikace lektorů taneční výchovy dětí 3 až 6letých v základních uměleckých školách a domech dětí a mládeže
Pňovská, Tereza ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Svobodová, Irena (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na kvalifikace a vzdělání pedagogů tance, pedagogů volnočasových aktivit i vychovatelů, včetně dalších pracovníků, vyučujících taneční výchovu v základních uměleckých školách a domech dětí a mládeže Teoretická část zpracovává teoretické i odborné poznatky o volném času, o volnočasových aktivitách, o zájmových činnostech, o dětech předškolního věku a jejich vztahu k pohybu, i o vedení taneční hodiny, o vzdělávání a dosahování kvalifikace potřebné k vedení tanečního oboru v základní umělecké škole a k vedení tanečních kroužků v domech dětí a mládeže. Praktická část potom zjišťuje, zda teoretické předpoklady k vedení taneční výchovy odpovídají praxi. Dále srovnává rozdíly mezi dvěma různými zařízeními a měří faktory spokojenosti spolu s tanečními kroužky a přípravným studiem tanečních oborů ze strany rodičů dětí i ředitele zařízení. Praktická část zkoumá požadavky ředitelů těchto zařízení, skutečné vzdělání a kvalifikaci vyučujících a spokojenost rodičů. Klíčová slova dítě, předškolní věk, tanec, pohyb, základní umělecká škola, dům dětí a mládeže, lektor, pedagog, kvalifikace, vyučující, vzdělání, podmínky, výuka, volný čas, zájmy
Podmínky dobrovolnictví při vybraných sportovních akcích
Denk, Štěpán ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Crossan, William Morea (oponent)
Název: Podmínky dobrovolnictví na vybraných sportovních akcích Cíle: Hlavním cílem bakalářské práce je zhodnotit oblast dobrovolnictví na vybraných sportovních akcích. Prezentována je metodika práce s dobrovolníky a to právě v jednotlivých oblastech managementu dobrovolnictví. Na základě dat z diametrálně odlišných akcí jsou definovány rozdílné charakteristiky sportovního dobrovolnictví. Dílčím cílem v závěrečné části je vypracovat doporučení na základě výzkumu, které by v budoucnu ještě zlepšily a zefektivnily sportovní dobrovolnictví na stejných či obdobných akcích. Metody: Samotný výzkum je proveden pomocí dotazníkové metody dobrovolníků na HME v atletice a oblastních závodů v orientačním běhu. Vedlejší metodou je rozhovor, konkrétně s ředitelem závodu orientačního běhu. Výsledky: Výsledky výzkumu zobrazují diametrálně odlišné podmínky organizace vybraných akcí jak v oblasti řízení dobrovolnictví, tak i ostatních klíčových činností. I přes velké rozdíly obou sportovních akcí existují určité charakteristiky sportovního dobrovolnictví, které jsou oběma akcím společné. Jak tyto společné rysy, tak i ty odlišné, jsou charakterizovány a diskutovány v praktické části. Závěrem vznikla skupina doporučení pro vytvoření podmínek úspěšnosti akce, na které se manažeři mohou zaměřit a využít je pro zdárnou...
Vliv činnosti ČŠI na praxi mateřských škol
Cinková, Ilona ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu činnosti České školní inspekce a jejího vlivu na předškolní zařízení na Lanškrounsku. Jaká používá kritéria při hodnocení práce mateřských škol, jakými zákony se řídí při své práci a jaký vliv mají její závěry na řízení škol a na rozhodovací procesy v nich. Úvod teoretické části obsahuje historický pohled vývoje státního dozoru nad školami. Dále je zmíněn vývoj ČŠI, porovnání školské inspekce v některých zemích EU, kompetence ČŠI, členění, inspekční činnost a postupy. Z výzkumného šetření vyplývá, že činnost ČŠI má pozitivní vliv na řízení mateřských škol, poskytuje ředitelům nezbytnou zpětnou vazbu. Hodnocení berou jako posun v jejich další práci. Stanovené závěry vycházejí z výsledků provedeného výzkumného dotazníkového šetření směrem k ředitelům, dále z analýzy inspekčních zpráv, které jsou výstupem inspekční činnosti ve vybraných mateřských školách na Lanškrounsku. KLÍČOVÁ SLOVA: Česká školní inspekce, inspekční zpráva, kritéria hodnocení, mateřská škola, rozhodovací procesy, podmínky, průběh a výsledky vzdělávání
Tělesný růst a výkonnost předškolních dětí ve vztahu k místu bydliště
Kohoutová, Hana ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Hronzová, Marie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá srovnáním motorických schopností dětí předškolního věku, jejich fyzického růstu i podmínek pro pohybové činnosti ve dvou mateřských školách se sídlem v různých obcích. Cílem práce bylo zjistit úroveň růstu a motorické výkonnosti předškolních dětí ve vztahu k místu bydliště. Pomocí měření somatických charakteristik dětí (výška, hmotnost, BMI) byla zjišťována úroveň tělesného růstu, motorickými testy (běh 20m, skok do dálky, hod míčkem) úroveň výkonnosti předškolních dětí. Byla provedena analýza podmínek obcí i analýza podmínek a školních vzdělávacích plánů obou zúčastněných mateřských škol ve vztahu k pohybovému rozvoji dětí. Práce ukazuje na možné rozdíly mezi regiony týkající se růstu a výkonnosti dětí v předškolním věku. Klíčová slova Tělesný růst, motorická výkonnost, předškolní dítě, podmínky.
English past conditional and its Czech counterparts
Jansová, Cecílie ; Brůhová, Gabriela (vedoucí práce) ; Šaldová, Pavlína (oponent)
Práce se zabývá anglickým minulým kondicionálem a jeho českými překladovými protějšky. Anglický minulý kondicionál se formálně skládá z pomocného slovesa would, popřípadě should, a minulého infinitivu. Tato slovesná forma vyjadřuje hypotetický význam a často je také doprovázena podmínkou. Práce si klade za cíl analyzovat prostředky, mezi něž patří minulý kondicionál, přítomný kondicionál a minulý indikativ, jimiž se anglický minulý kondicionál překládá do češtiny. Analýza se zaměřuje na aspekty, které ovlivňují volbu překladového protějšku, tedy hlavně druh hypotetického významu, který nese anglický originál, jeho časový odkaz a přítomnost podmínky. Kromě toho je věnována pozornost také způsobu realizace anglické podmínky. K analýze je použito 100 příkladů, které byly vybrány z paralelního korpusu InterCorp dostupného z webových stránek Českého národního korpusu.
Školství z pohledu inspekčních zpráv
Poláčková, Ivana ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Diplomová práce se zabývá posouzením obsahu inspekčních zpráv České školní inspekce v kontextu hlavních strategických dokumentů české vzdělávací politiky od vydání Národního programu rozvoje vzdělávání v České republice (Bílá kniha) v roce 2001. Práce obsahuje historický úvod o vývoji státního dozoru nad školami v českých zemích a vymezení kompetencí České školní inspekce, která v současné době provádí externí hodnocení škol. ČŠI poskytuje prostřednictvím inspekčních zpráv zpětnou vazbu školám a souhrnnými výročními zprávami zpětnou vazbu Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Diplomová práce zkoumá soulad obsahu inspekčních zpráv s obsahem strategických dokumentů MŠMT.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 48 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.