Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 120 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vzdělávání a rozvoj pedagogických pracovníků v mateřské škole
Bártová, Ilona ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Cílem práce je zmapovat jednu z personálních činností- vzdělávání a rozvoj pedagogických pracovníků ve vzdělávacích institucích, konkrétně v mateřských školách. Teoreticky vymezit pojmy vzdělávání a rozvoj. V teoretické části je popsána personální činnost obecně, historický vývoj personální práce, podrobněji se zaměřuje na řízení lidských zdrojů. V další části práce teoreticky vymezuje rozdíl mezi vzděláváním a rozvojem. Fáze vzdělávání a rozvoje jsou podrobněji analyzovány. Práce se v závěrečné části teoretického oddílu zabývá vzděláváním a rozvojem v kontextu pedagogických pracovníků. V empirické části je metodou dotazníkového šetření popsán a analyzován systém vzdělávání a rozvoje pedagogických pracovníků v mateřských školách v Praze. Jako doplňkové metody je použito interview s ředitelkami mateřských škol na téma vzdělávání a rozvoj pedagogických pracovníků v mateřské škole. Šetření je dále doplněno o analýzu dokumentů, které souvisejí se vzděláváním a rozvojem pedagogických pracovníků. Diplomová práce je dílčím krokem k poznání celé problematiky vzdělávání a rozvoje pedagogických pracovníků v mateřských školách. Výsledky výzkumu mohou sloužit managementu vzdělávání zpřehlednit personální činnost vzdělávání a rozvoj pedagogických pracovníků, z pohledu pedagogických pracovníků, ale i z pohledu...
Rozvoj lektorů celoživotního odborného vzdělávání zdravotnických pracovníků
Medřický, Miloslav ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Diplomová práce Rozvoj lektorů celoživotního odborného vzdělávání zdravotnických pracovníků se zabývá vlivem rozvoje a vzdělávání pracovníků v organizaci na faktory ovlivňující pracovní chování. Teoretická část práce definuje pojmy patřící k personálním činnostem každé organizace v oblasti řízení lidských zdrojů a zaměřuje se zejména na rozvoj a vzdělávání. Jsou zde rozebrána specifika této oblasti týkající se vzdělavatelů a blíže je pozornost věnována konkrétní vybrané skupině lektorů zabývajících se vzděláváním očních specialistů v kontaktologii. Výzkumná část práce je zaměřena na verifikaci výzkumného předpokladu, kterým je pozitivní vliv rozvoje a vzdělávání pracovníků na jejich pracovní výsledky a faktory ovlivňující jejich chování. V rámci této části práce je rozpracováno kvantitativní šetření za využití dotazníkové metody a semistrukturovaných rozhovorů s lektory a vedoucími pracovníky vybraných organizací. Následně jsou zde prezentovány výstupy daného šetření, které jsou také analyzovány společně s identifikací silných a slabých stránek. Poté jsou v práci načrtnuta obecná doporučení pro sledovanou organizaci, která vyplývají z teoretických východisek a závěrů kvantitativního šetření. V závěru jsou vysloveny návrhy stran možného využití výstupů diplomové práce v rámci oboru Management vzdělávání.
Personální plánování v oblasti středního školství
Živcová, Hana ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Personální plánování je významnou součástí pracovní náplně ředitele školy s propojením pověřeného pracovníka pro personální práci. Správně prováděná personální činnost ovlivňuje celý chod školy. Tato bakalářská práce se zabývá personálním plánováním v oblasti středního školství. Závěrečná práce obsahuje teorii, analýzu současné situace školy a výzkum. Výstupy této práce můžou být využity jako manuál k práci začínajícího personalisty nebo manažera. Vychází z průzkumu mezi řediteli a personalisty ze středních škol v Ústeckém kraji. Přínosem pro personální plánování je zkvalitnit výběr a rozvoj lidského potenciálu pro krátkodobý i dlouhodobý úspěch organizace, vytváření klimatu motivujícími pracovníky k plnění zadaných úkolů.
Řízení rozvoje pedagogických pracovníků na středních odborných školách
Sajdlová, Stanislava ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent)
Závěrečná práce se zabývá problematikou řízení lidských zdrojů na středních odborných školách. Popisuje postoj a zkušenosti ředitelů škol v této oblasti. Cílem je zmapovat, analyzovat a současně zformulovat závěry, které budou užitečné a přínosné v práci ředitelů škol.Ukázat možnosti rozvoje pedagogických pracovníků, aplikovat poznatky z oblasti rozvoje lidských zdrojů z obecného managementu na specifické učitelské prostředí a zároveň ukázat důležitost a vzrůstající význam těchto procesů ve školství. Závěry vycházejí z výzkumného šetření provedeného na středních odborných školách mezi řediteli i učiteli s využitím dotazníku jako výzkumného nástroje. KLÍČOVÁ SLOVA: Personální práce, řízení, rozvoj lidských zdrojů, systém personální práce,vzdělávání, metody,
Personální rizika v práci ředitele střední školy
Řebíčková, Lenka ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Marková, Jana (oponent)
NÁZEV: Personální rizika v práci ředitele střední školy AUTOR: Mgr. Lenka Řebíčková KATEDRA (ÚSTAV): Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Irena Lhotková, Ph.D. ABSTRAKT: Personální práce patří mezi nedílnou a významnou součást pracovní náplně každého ředitele střední školy. Efektivně a promyšleně prováděné personální činnosti ovlivňují kvalitu práce celé školy a minimalizují případná rizika při práci s lidmi. Závěrečná práce se zabývá problematikou personálních činností v souvislosti s určením nejčastějších personálních rizik v práci ředitele střední školy. Vychází ze studia odborné literatury k dané problematice a z průzkumu provedeného mezi řediteli středních škol v Libereckém kraji. Ředitelům středních škol tato práce nabízí informaci o možných personálních rizicích s ohledem na personální činnosti, se kterými daná rizika souvisejí. Klíčová slova: Riziko, Lidské zdroje, Lidský kapitál, Personální práce, Řízení lidských zdrojů, Personalistika, Řízení, Vedení, Personální činnosti
Kompetence personalisty
Krčmářová, Barbora ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Resumé Kompetence personalisty byly v posledních letech mnohokrát podrobeny výzkumu. Kompetence profesionálů v oblasti personálního řízení je poměrně složité určit, je potřeba zvažovat typ a velikost organizace, ve které personalista působí, její kulturu, strategii, postavení personalistiky v ní, atd. Ve stále větší míře jsou pravomoci a odpovědnost za rozhodování s personálními důsledky delegovány na liniové vedoucí pracovníky. Ti mají rozhodující slovo při výběru pracovníků, odpovídají za hodnocení výkonu a odměňování pracovníků, spolurozhodují o řízení jejich kariéry, atd. Linioví řídící pracovníci tak získávají odpovědnost nejen za odbornou činnost, ale i za personální řízení. Dochází k posunu od tradiční, reaktivní a administrativní role personálního útvaru k roli aktivní, poradenské, kde se prvky tradiční role personálního útvaru přesouvají na liniové manažery. Toto vše ovlivňuje postavení personalisty ve společnosti i jeho kompetence. Podobným způsobem pak dochází i k posunu kompetencí liniového manažera. Chápeme-li kompetence jako znalosti, schopnosti a dovednosti pracovníka na určité pozici, je možné stanovit čtyři základní oblasti kompetencí personalisty. Osobnostní kompetence v sobě skrývají osobní předpoklady pro práci personalisty. Vztahové a řídící kompetence charakterizují schopnosti...
Problematika personálního zajištění vzdělávání na základních školách zřízených pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v Plzeňském kraji
Šliková, Milada ; Králová, Hana (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Závěrečná bakalářská práce zkoumá kvalifikovanost pedagogických pracovníků na základních školách samostatně zřízených pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a na základních školách, kde jsou zřízeny pouze speciální třídy. Závěry práce se opírají o dotazníkové šetření realizované na základních školách Plzeňského kraje. Data získaná šetřením přinesla poznatky o stavu kvalifikovanosti pedagogických pracovníků v malých a velkých školách. Závěry šetření mohou posloužit jako argument pro zachování těchto škol a speciálních tříd na území Plzeňského kraje.
Hodnocení a odměňování zaměstnanců
Faltusová, Denisa ; Legnerová, Kateřina (vedoucí práce) ; Soušková, Milena (oponent)
Tématem této diplomové práce je hodnocení a odměňování zaměstnanců. Je rozdělena na dvě části. Teoretická část se zabývá obecně systémem hodnocení a odměňování zaměstnanců, o jejich významu, smyslu a návaznosti. V praktické části je pak zkoumána konkrétní společnost. Následuje dotazníkové šetření, které má za cíl zjistit názor zaměstnanců ve vybrané společnosti a poté na základě tohoto výstupu zanalyzovat současný stav a navrhnout nápravná opatření, která by měla přispět ke zlepšení systému a spokojenosti zaměstnanců.
Vzdělávání a rozvoj zaměstnanců v podniku
Rákosníková, Veronika ; Margarisová, Klára (vedoucí práce) ; Martina, Martina (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou vzdělávání a rozvoje zaměstnanců ve společnosti Informační call centrum. Hlavním cílem práce je charakterizovat a zhodnotit současný stav vzdělávání operátorů ve společnosti Informační call centrum. Diplomová práce se skládá ze dvou částí. První část, teoretická část, práce poskytuje základní poznatky z oblasti vzdělávání a rozvoje zaměstnanců a jsou zde vysvětleny základní pojmy související s problematikou vzdělávání. Praktická část je věnována charakteristice zvoleného podniku a vlastnímu výzkumu. Pro získání potřebných informací byla využita technika standardizovaného rozhovoru a technika dotazování formou dotazníku. Na základě syntézy získaných informací z rozhovorů a dotazníků byly vyvozeny závěry o aktuálním systému vzdělávání a navržena doporučení, která by měla vést ke zvýšení celkové úrovně vzdělávání ve společnosti.
Získávání a výběr zaměstnanců
Bratránková, Kateřina ; Legnerová, Kateřina (vedoucí práce) ; Uhlíková, Iva (oponent)
Cílem diplomové práce je analyzovat personální činnosti získávání a výběr zaměstnanců ve společnosti MAFRA, a.s. a navrhnout doporučení vedoucí ke zvýšení jejich efektivnosti. V teoretické části práce je vymezen teoretický základ personální práce, personálních činností získávání a výběru zaměstnanců a profilu moderního recruitera. Součástí praktické části je analýza činností získávání a výběru zaměstnanců, vlastní výzkum realizovaný v podobě dotazníkového šetření a rozhovoru s recruiterkou společnosti. V poslední části jsou na základě provedené analýzy a výzkumu navržena doporučení vedoucí ke zvýšení efektivnosti těchto personálních činností.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 120 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.