Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 84 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pedagog Josef Soukup
Bandasová, Monika ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce) ; Hnilica, Jiří (oponent)
Diplomová práce se týká pedagoga Josefa Věnceslava Soukupa. Jedná se o téměř cimrmanovskou osobnost vlasteneckého pedagoga z 19. století, jehož důležitost a významnost, jakožto i jeho jedinečnost, dokládám především výňatky a citáty z jeho vlastního životopisu a dalších jeho spisů, ale také z jeho vlastní tvorby, která mi posloužila jako nedocenitelný zdroj informací. Časově jsem práci vymezila obdobím Soukupova života, tj. 1819-1882. Pouze v kapitole o dívčím vzdělávání v Čechách jsem toto rozmezí překročila, abych mohla ukázat nejdůležitější mezníky tohoto vývoje, který ovšem pokračoval i po Soukupově smrti. Kapitolu o dívčím vzdělávání jsem do práce okrajově zařadila z toho důvodu, že J. V. Soukup se podílel na založení vyšší dívčí školy v Písku, kde byl posléze ředitelem. Znal se také s osobností, která výrazně ovlivnila koncepci vyššího dívčího vzdělávání v českých zemích, a to se samotným Amerlingem, na jehož přednášky pravidelně docházel. S tématikou dívčího vzdělávání souvisí i kapitola, jež je věnována Soukupovu příteli V. V. Janotovi, který se spolupodílel na založení vyšší dívčí školy v Písku. Stejně jako Soukup, i Janota navštěvoval přednášky doktora Amerlinga a působil i na Budči dívčí. Práce je uvedena kapitolou "Josef Soukup jako heslo", která podává přehled encyklopedií a naučných slovníků...
Komunikace pedagogů předškolního vzdělávání a prvního stupně na sloučeném pracovišti základní a mateřské školy
Vacková, Běla ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
NÁZEV: Komunikace pedagogů předškolního vzdělávání a prvního stupně na sloučeném pracovišti základní a mateřské školy AUTOR: Běla Vacková KATEDRA (ÚSTAV) Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Jiří Trunda ABSTRAKT: Hlavním cílem práce je ověřit přínos komunikace a kooperace mezi pedagogy předškolního vzdělávání a prvního stupně základního vzdělávání na sloučených pracovištích. Teoretická část je věnována komunikaci. Dále je zaměřena na organizační kulturu, pracovní klima, které ovlivňuje kvalitu zaměstnaneckých vztahů. Výzkumná část práce je zaměřena na komunikaci a spolupráci pedagogů mateřských škol a prvního stupně základních škol na sloučených pracovištích. Informace byly získány pomocí anonymního dotazníkového šetření. Práce mapuje informační a komunikační systém mezi pedagogy předškolního vzdělávání a pedagogy prvního stupně základní školy. Závěrečná část vyplývá z výzkumného šetření. Výsledek dotazníkového šetření by mohl výrazně přispět ke zvýšení kvality pedagogické komunikace na pracovištích integrovaných základních a mateřských škol. Na základě získaných poznatků byly shrnuty možnosti rozšíření spolupráce a komunikace mezi pedagogy těchto škol, což by mělo napomoci minimalizovat adaptační potíže, které mají děti při zahajování povinné školní docházky.
Projevy, příčiny a překonávání syndromu vyhoření u pedagogických pracovníků
Jaroš, Aleš ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Bakalářská práce se zabývá syndromem vyhoření u pedagogických pracovníků, jeho projevy, příčinami a možnostmi překonávání. Teoretická část charakterizuje pedagogickou profesi a ukazuje její náročnost. Zaměřuje se také na osobnost pedagoga, na jeho etické zásady. Popisuje potřebné klíčové kompetence učitele i neméně důležitou potřebu profesní seberealizace, která, je-li jí dosaženo, může pomoci předcházet syndromu vyhoření. Dále autor rozebírá symptomatologii syndromu vyhoření, jeho příčiny, rizikové faktory, fáze a možnosti prevence. V praktické části autor prověřuje, které faktory nejvíce ovlivňují učitelovu profesní seberealizaci, jaké místo zaujímají na pomyslném žebříčku osobní preference, a zda je učitelé vnímají negativně nebo pozitivně. Také se snaží zjistit, zda existuje souvislost mezi profesní a osobnostní spokojeností učitele, jako možné prevence syndromu vyhoření.
České houslové školy pro začátečníky
Muzikářová, Markéta ; Tomášek, Jiří (vedoucí práce) ; Perglerová, Marka (oponent)
AUTORSKÝ ABSTRAKT: Diplomová práce obsahuje popis, rozbor a následné srovnání vybraných českých houslových škol pro začátečníky. Výsledné hodnocení je provedeno na základě několika kritérií, například efektivity a rychlosti osvojení si houslové techniky žákem, rozvoje hudebnosti žáka, jakož i na základě hlediska estetického a hudebně motivačního.
Řízení adaptačního procesu dětí předškolního věku při vstupu do základního vzdělávání, možné problémy a jejich prevence
Kapsiová, Ivana ; Lisnerová, Romana (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Cílem mé diplomové práce bylo komparovat přístupy managementu škol k zajištění bezproblémového přestupu dětí z předškolního do základního vzdělávání, a tyto přístupy komparovat ve školách městských a venkovských. Práce je složena z části teoretické a výzkumné. Obě tyto části mají poskytnout odpovědi na otázky týkající se řízení adaptačního procesu na různých typech školských zařízení. Teoretická část je věnována problematice řízení obecně. Věnuje se pojmům management, manažerské funkce, adaptace, komunikace apod. Specifikuje postavení školy jako organizace. Popisuje problematiku školní zralosti dětí, přicházejících do primárního vzdělávání. Výzkumná část hledá odpovědi na výzkumné otázky vztahující se k problematice řízení adaptačního procesu. Závěrečná část se věnuje vyhodnocení získaných dat a navrhuje způsoby řešení předcházení adaptačním problémům vznikajících při řízení adaptačního procesu žáků prvních tříd. KLÍČOVÁ SLOVA: Řízení, adaptace, adaptační problém, pedagog, komunikace
Role asistenta pedagoga v hodinách českého jazyka na základní škole
Netolická, Diana ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá výukou žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na druhém stupni základních škol hlavního vzdělávacího proudu v hodinách českého jazyka. Výzkumná část je zaměřena na zkušenosti pedagogů a asistentů pedagoga z hodin českého jazyka. Cílem bakalářské práce je pomocí zjištěných informací zjistit, co role asistenta pedagoga v hodinách českého jazyka obnáší a jak funguje spolupráce učitele a asistenta v těchto hodinách. Práce se dále zaměřuje na to, co asistentům pedagoga v hodinách českého jazyka chybí a co by naopak ze své práce vyřadili. Ve výzkumné části jsou popsány výsledky kvalitativního výzkumu, který je proveden metodou strukturovaných rozhovorů s asistenty pedagoga a pedagogy. Předpokládaný počet respondentů je osm učitelů a osm asistentů pedagoga.
Etický kodex a pedagogika
Dostál, Pavel
Teoretická část práce popisuje pohled na moderní školství a jeho výstupy. Zabývá se otázkou měření kvality školství jako takového, přičemž je zmíněn fakt, že pojem kvalita školství není nikde přesně definován. Následně jsou popsány základní funkce školy a jak jsou tyto funkce hodnoceny. Je zmíněn důležitý aspekt spolupráce školy a zákonných zástupců, rodiny žáka v návaznosti na koordinované kurikulum. Tento teoretický rámec osvětluje, v jakém prostředí vzniká a dále se rozvíjí prosociální chování žáků. Návazně jsou uvedeny standardy kvality výchovy charakteru. Standardy obsahují jedenáct principů, které rozvíjejí morální a etické hodnoty všech účastníků edukačního procesu. Popis současných východisek edukace, cíle edukace, metody vedoucí k naplnění stanovených cílů a sociologický pohled na edukaci tvoří další část práce. Udržitelnost morálky a hodnotové role školy, to je závěr sociologického pohledu. Etický kodex, jeho definice, metody tvorby etického kodexu, hrubá struktura a návrh etického kodexu pro vzdělávání (edukaci) jako kodexu, který nastavuje rovnovážný stav všech účastníků vzdělávacího procesu. Vymezení problémových okruhů, základních etických problémů, návrh jejich řešení, to je další kapitola práce. Empirická část práce je zaměřena na výzkum. Výzkumná část se opírá o sběr dat pomocí...
Výuka mediální výchovy u žáků se specifickými vzdělávacími potřebami na prvním stupni základní školy
Švarcbeková, Markéta ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Rigorózní práce se zabývá výukou mediální výchovy na prvním stupni základní škol se zaměřením na děti se specifickými vzdělávacími potřebami. Vychází ze studia odborné literatury, aktuální školské legislativy a praxe autorky - pedagoga na prvním stupni základní školy. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První, teoretická část definuje základní pojmy, výuku mediální výchovy, její začlenění v rámci RVP ZV. Rovněž přináší stručný pohled na výuku mediální výchovy v zahraničí (Francie, Spojené království a Německo). Druhá část rigorózní práce obsahuje výsledky výzkumného šetření a to, dotazníkového šetření zaměřeného především na výuku, pomůcky v mediální výchově, předměty, ve kterých je mediální výchova začleňována a na problémy, které se při výuce mediální výuky podle pedagogů nejčastěji vyskytují. Dále práce obsahuje rozbor vyučovacích hodin, ve kterých je začleňována mediální výchova jako průřezové téma. Rigorózní práce obsahuje rozhovory s pedagogy, které jsou následně analyzovány pomocí otevřeného a axiálního kódování. Rigorózní práce poskytuje pohled pedagogů na výuku mediální výchovy. Přináší zjištění, že věk a nedostatek vzdělání pedagoga ovlivňuje výuku mediální výchovy, výběr pomůcek a formu výuky. Výzkum jako další zjištění přinesl, že pedagogové vnímají jako problém nedostatek...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 84 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.