Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 66 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj neformálního vzdělávání v ČR po roce 1989 a jeho současný stav
Brzková, Martina ; Jíra, Otakar (vedoucí práce) ; Moree, Dana (oponent)
Tato práce si klade za cíl popsat obtížně uchopitelné téma, kterým je vývoj neformálního vzdělávání v České republice od roku 1989 po současnost a jeho současný stav. Je zaměřena na organizace pracující s dětmi a mládeží a pokusí se zachytit významné momenty tohoto průběhu a také zjistit, zda je tento druh vzdělávání ve vzdělávacím systému nezastupitelný a případně v čem. Teoretická část práce se zabývá vývojem občanské společnosti a změnou postavení člověka v ní, vliv vzdělanosti a volného času na osobnost dnešního člověka. Kvantitativní empirická část přináší výsledky dotazníkového šetření mezi organizacemi pracujícími s dětmi a mládeží ve Středočeském kraji. Klíčová slova Neformální vzdělávání, zájmové vzdělávání, celoživotní vzdělávání, volný čas, nestátní neziskové organizace, občanská společnost
Vliv Evropské unie na mobilitu dobrovolníků do České republiky
Čápová, Alena ; Rovná, Lenka (vedoucí práce) ; Bartovic, Vladimír (oponent)
Diplomová práce "Vliv Evropské unie na mobilitu dobrovolníků do České republiky" se věnuje otázce mobility dobrovolníků z partnerských zemí EU, kteří se v České republice účastní programu Evropské dobrovolné služby - programu neformálního vzdělávání EU. Práce sleduje dosavadní vývoj mobility osob až do roku 2004, kdy Rada EU díky zvýšeným pravomocím v rámci prostoru svobody, bezpečnosti a práva přijala směrnici 2004/114/ES o podmínkách vstupu občanů třetích zemí za účelem studia, studentských výměn, nevýdělečných školení a dobrovolné služby, která poprvé v historii mobility osob zmiňuje dobrovolníky jako cílovou skupinu mobility za účelem vzdělání. Práce hodnotí, nakolik směrnice odpovídá současným výzvám uznávání neformálního vzdělávání na evropské úrovni. Dále se specificky věnuje roku 2007, během kterého se v České republice začal projevovat vliv evropské legislativy v oblasti přistěhovalecké politiky, a to prostřednictvím novelizace zákona o pobytu cizinců na území ČR č. 326/1999 Sb. Ta umožňuje dobrovolníkům ve věku od 18 do 25 let získat studijní vízum. Práce ve světle teoretického přístupu víceúrovňového vládnutí zkoumá váhu aktérů na evropské, národní a subnárodní úrovni při utváření politik, které mají dopad na vstupní podmínky pro dobrovolníky. Konkrétně se jedná o utváření imigrační...
Volitelný badatelský přírodovědný kroužek na základní škole v období distanční výuky
Hylmar, Ondřej ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Říhová, Dagmar (oponent)
ANOTACE: Bakalářská práce se zabývá základními charakteristikami, metodami a způsoby vzdělávání s přesahem do tématu volného času a provázaností s konceptem badatelsky orientované výuky a vytváří tím ucelený přehled o možnostech efektivní výuky, vzdělávání a trávení volného času. První část práce vymezuje pojmy formální a neformální vzdělávání, zabývá se např. rodinou a školou coby důležitými faktory ovlivňující volný čas dětí a mládeže a seznamuje s pojmem, obsahem a principy badatelsky orientované výuky. Druhá část je již přímo zaměřena na volnočasové, badatelsky orientované programy použitelné v klasické prezenční i distanční online formě. Cílem práce je podat ucelený přehled o badatelsky orientované výuce prostřednictvím volnočasového kroužku badatelských dílen a otestováním v praxi získat informace a zjistit výhody jeho prezenční a distanční formy.
Experimenty pro neformální aktivity pro žáky základních škol
Kubelková, Natálie ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Míka, Luděk (oponent)
Mimoškolní, přesněji neformální, vyučování je významnou součástí celkového výchovně vzdělávacího procesu a doplňuje výuku formální, která probíhá ve školním prostředí. Výuka je realizována ve volném čase žáků a představuje důležitý faktor pro motivaci žáků do dalšího studia. Nabízí široké spektrum oborů, ve kterých se žáci mohou vzdělávat a dále rozvíjet. Teoretická část této práce se zabývá mimoškolní výukou v České republice. Je věnována funkcím mimoškolní výuky, místům pro její realizaci, zaměřuje se na volnočasového pedagoga a část je věnována i legislativní úpravě. Práce se také zabývá realizací chemických experimentů v neformální výuce, jejichž nezbytnou součástí je bezpečné zacházení s chemikáliemi a zákonná úprava. V daném ohledu se práce dále věnuje na přípravě dopoledního experimentálního programu pro žáky mladšího školního věku pro příměstský tábor pořádaný Přírodovědeckou fakultou Univerzity Karlovy, jako na jednu z možných variant neformální aktivity pro děti prvního stupně základního vzdělávání. Program je doprovázen materiály, které byly vytvářeny především pro pedagogy volného času, kteří je mohou využít v rámci své volnočasové výuky, ovšem jsou využitelné i pro výuku ve škole. Zvolené experimenty byly navrženy tak, aby nebezpečnost použitých chemikálií byla co možná nejmenší a...
Fyzikální korespondenční seminář na MFF UK - reflexe a rozvoj
Kolář, Karel ; Žák, Vojtěch (vedoucí práce)
Fyzikální korespondenční seminář (FYKOS) je mimoškolní fyzikální vzdělávací aktivitou, kterou organizují vysokoškoláci pro středoškoláky. FYKOS je pořádán Matematicko-fyzikální fakultou Univerzity Karlovy v Praze (MFF UK). Jeho hlavními cíli jsou: popularizovat fyziku, vzdělávat středoškoláky, propagovat studium na MFF UK a vytvářet sociální vazby mezi řešiteli (a organizátory). Tato práce je prvním uceleným textem o fungování FYKOSu a první systematickou zpětnou vazbou účastníků a organizátorů k jeho působení. V první části práce jsou popsány jednotlivé aktivity FYKOSu (korespondenční část, soustředění, FYKOSí Fyziklání a další). Druhá kapitola je analýzou statistických dat o řešitelích FYKOSu. Další kapitoly jsou pak věnovány sběru a vyhodnocení zpětné vazby od účastníků, která byla získána formou interview, elektronického a emailového dotazníku. Zvýšená pozornost byla věnována studijnímu a profesnímu vývoji bývalých účastníků. Získané poznatky pak vedly k návrhu možných vylepšení v organizaci FYKOSu, které jsou uvedeny v poslední části práce. Mezi respondenty průzkumu byly zjištěno, že více než polovina bývalých řešitelů se rozhodla nastoupit ke studiu na MFF UK. Z respondentů, kteří uvedli své zaměstnání, pracuje zhruba třetina bývalých účastníků v oblasti vědy, výzkumu a vývoje a čtvrtina z nich...
Vědecké tábory jako možný prostředek pro zvýšení znalostí, dovedností a zájmu žáků o geologická témata
Pražáková, Martina ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Švecová, Milada (oponent) ; Fančovičová, Jana (oponent)
Disertační práce je zaměřena na oblast neformálního vzdělávání. Zabývá se vědeckými tábory s geologickou tematikou, neformálními akcemi, kterých se mohou dobrovolně účastnit děti a mládež v období svého počátečního vzdělávání. Cílem této práce je popsat koncepty vědeckých (geologických) táborů a zjistit, jakými oborovými znalostmi, dovednostmi a zájmy disponují jejich účastníci. Práce je představena ve čtyřech samostatných studiích, které popisují realizovaný smíšený výzkum a řešení stanovených výzkumných cílů. Do výzkumu disertační práce se zapojilo pět neformálních vzdělávacích institucí z České republiky, byly zkoumány jimi organizované táborové turnusy. Analýza táborových konceptů se uskutečnila s lektory (N=21) v průběhu programu deseti táborových turnusů a vyplynuly z ní dvě alternativy obsahu táborů, jimiž jsou terénně laboratorní koncept a koncept s rovnoměrně zastoupeným zaměřením činností účastníků. Tato část výzkumu proběhla pomocí dotazníků s otevřenými otázkami, kterými byly zjišťovány výpovědi lektorů týkající se vědeckých a vzdělávacích činností účastníků. Sběr dat pro analýzu zjišťující oborové znalosti, dovednosti a zájmy účastníků se uskutečnil vždy na začátku a na konci programu u devíti, resp. deseti táborových turnusů, byl proveden prostřednictvím dotazníku (N=143 znalosti,...
Reflexe Evropského studentského fóra EAS z hlediska aktuálních potřeb HV
Halbrštátová, Lenka ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Jiřičková, Jiřina (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá reflexí Evropského studentského fóra 2018 a zjišťuje názorové spektrum delegátů vybraných evropských zemí týkající se přípravného vzdělávání budoucích učitelů. Práce komparuje výsledné názory s vybranou skupinou studentů českých pedagogických fakult. Teoretická část práce se zabývá činiteli hudebně vzdělávacího procesu, jimiž jsou učitelé a žáci. Dále vymezuje termín hudební pedagogika a její historický vývoj v evropském kontextu. Poslední díl teoretické části popisuje organizace, jejich cíle a poslání, zabývající se hudební výchovou. Více se zaměřuje na organizaci EAS a její studentská fóra. Praktická část představuje zkoumání výsledků výzkumu, jež se zabývá názory budoucích učitelů hudby (delegátů studentského fóra a českých studentů). Dále mapuje zkušenosti studentů s přípravným vzděláváním a jejich postoje k neformálním vzdělávacím akcím. Závěrem jsou představeny metodické náměty do praxe. KLÍČOVÁ SLOVA hudební výchova, neformální vzdělávání, hudební organizace, Evropská asociace pro školní hudební výchovu, přípravné vzdělávání učitelů
Další vzdělávání managementu a zaměstnanců veřejné správy
Synková, Jitka ; Pavlov, Ivan (oponent)
Cílem této rigorózní práce je systematické pojednání o významu, procesu a cílech profesního vzdělávání zaměstnanců ve veřejné správě se zaměřením na specifika vzdělávání v oblasti informačních technologií a jazykové. V první kapitole jsou podle nejnovějších vědeckých poznatků popsány v obecné poloze cíle a metody vzdělávání zaměstnanců ve všech sektorech. Druhá kapitola se zabývá problematikou vzdělávání v oblasti počítačové gramotnosti a jazykových znalostí jakožto průřezových oblastí vzdělávání vyžadovaných na všech úrovních administrativy nejen ve veřejné právě, ale i v soukromém sektoru, zejména v terciární sféře poskytování služeb. Zatímco první dvě kapitoly se týkají vzdělávání zaměstnanců obecně a současně předkládají návrhy na zefektivnění tohoto vzdělávacího procesu, třetí kapitola se zaměřuje především na veřejnou správu. S ohledem na to, že v rámci ve veřejné správě postupně aplikovaného systému new public administration (nové veřejné správy) jsou přenášeny osvědčené prvky řízení administrativy soukromého sektoru do administrativy veřejného sektoru; ruku v ruce s tím jsou přejímány i osvědčené metody a formy vzdělávání managementu a zaměstnanců. Čtvrtá kapitola se věnuje oblasti vzdělávání managementu a zaměstnanců ve veřejné správě v zemích Evropské unie. Podrobně se věnuje situaci v...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 66 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.