Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Specifika lektorské práce v oblasti Celní správy České republiky
Tvrdíková, Lenka ; Pavlov, Ivan (oponent)
Cílem rigorózní práce je identifikovat a charakterizovat specifika lektorské práce se zaměřením na oblast Celní správy České republiky. Struktura rigorózní práce je koncipována do dvou hlavních částí, a to do části teoretické a části praktické. V teoretické části je kladen důraz na význam dalšího profesního vzdělávání. Pozornost je věnována charakteristice a popisu obecných pojmů z oblasti podnikového vzdělávání. V andragogických souvislostech je charakterizována profese lektora s vymezením jeho základních kompetencí a činností v jednotlivých fázích realizace vzdělávací akce. Dále je charakterizována lektorská práce v Celní správě České republiky a identifikována specifika lektorské práce. V praktické části je dotazníkovou metodou realizována případová studie. Cílem případové studie je analýza efektivního využití metod výuky, didaktických pomůcek a metod zpětné vazby lektora, přičemž cílovou skupinou jsou interní lektoři Celní správy České republiky. Klíčovým nástrojem případové studie byl zvolen anonymní dotazník. Zjištěné skutečnosti jsou prezentovány v grafech a tabulkách včetně doprovodných komentářů. V závěru jsou shrnuty výsledky šetření a provedeno závěrečné vyhodnocení.
Management vzdělávacích cest technických pracovníků v mimoškolní organizaci
Louč, Milan ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Kursch, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá vytvořením návrhu vzdělávacích cest pro dvě konkrétní profese technických pracovníků dle moderních, nyní stále častěji používaných trendů se začleněním e-learningových metod výuky. Návrh se konkrétně týká nové struktury a komparace řízení vzdělávacích cest v rámci edukace technických pracovníků v mimoškolní organizaci, útvaru poprodejních služeb, oddělení After Sales Training, Toto oddělení je zaměřeno na vzdělávání zástupců importérů a české dealerské sítě. Porovnání se orientuje na dosud využívanou strukturu pevně stanovených vzdělávacích - kvalifikačních cest školených převážně prezenční formou (vždy specifické pro konkrétní profesi, často se společným, obecným základem) a nově připravovanou koncepcí zaměřenou na individuálně volitelný postup vzdělávání dle osobních preferencí a znalostí se závěrečným prověřením znalostí. Cílem této práce je tedy navrhnout novou strukturu řízení vzdělávání pracovníků ve dvou profesích v neškolské organizaci. Návrh obsahuje nejen vzdělávání postavené na metodách blended learningu ale i na určité dobrovolnosti přístupu a absolvování jednotlivých vzdělávacích kurzů s příslušnou technickou tématikou. Pevně stanoveno bude pouze ověření znalostí konkrétního pracovníka na vstupu do systému vzdělávání, a případné závěrečné přezkoumání kompetencí pro...
"Učitelský balíček" - soubor didaktických pomůcek pro učitele se skupinou dětí v zoo
KUKLOVÁ, Michaela
Obsah práce je zaměřen na vytvoření sady výukových materiálů na téma "ptáci", které jsou určeny pro práci skupiny žáků ve věku 811 let ZŠ pod vedením učitele bez přítomnosti lektora Zoologické zahrady Hluboká nad Vltavou. Soubor ("učitelský balíček") bude obsahovat informace a pomůcky sloužící k názornému přiblížení probírané tématiky přímo u expozic se zaměřením na ptáky, metodické pokyny a informace pro učitele a pracovní listy pro děti včetně řešení. Jednotlivá stanoviště souvisejí s biogeografií a vztahují se ke konkrétnímu životnímu prostředí vybraných skupin ptáků.
Vztah mezi mírou motivace a dosaženými výsledky v procesu vzdělávání dospělých
TICHÁ, Jana
Bakalářská práce je zaměřena především na problematiku motivace k profesnímu vzdělávání dospělých a jejího vlivu na samotné výsledky vzdělávání, konkrétně ve znalostech kancelářské aplikace MS Excel. Teoretická část této práce je věnována problematice vzdělávání dospělých a jejich motivací ke vzdělávání v obecné rovině. Dominantní prostor v práci je pak věnován osobnosti lektora vzdělávání dospělých, jeho schopnostem a kompetencím. V neposlední řadě je v teoretické části práce předestřena čtenářům i otázka možného vlivu lektora na samotný výsledek vzdělávání. Praktická část práce se opírá o dotazníkové šetření a testování znalostí účastníků vzdělávání programem GEDU. V dotazníkovém šetření je zjišťována vstupní motivace účastníků ke vzdělávání a možnost využití získaných znalostí v praxi. Respondenti jsou také dotazováni na míru subjektivního posunu ve znalostech v souvislosti s motivací lektora. Cílem výzkumného šetření je zjistit, zda v průběhu školení nastává posun ve znalostech účastníka výzkumu, kdy původní znalosti kancelářské aplikace MS Excel nejsou důležité. Závěrečná část práce je věnována shrnutí výsledků výzkumu, kdy je dokládáno, jak účastník výzkumu vnímá lektora a jak vysokou subjektivně pociťuje motivaci ze strany osobnosti lektora v souvislosti s ostatními motivačními faktory. Dále je dokumentována subjektivní i skutečná míra posunu účastníků ve znalostech a vědomostech MS Excel.
Fenomén instruktorství: dělník nebo osobnost?
KOLÁŘOVÁ, Veronika
Bakalářská práce se zaměřuje na fenomén instruktorství z různých úhlů pohledu. Cílem práce je zmapovat požadavky organizace na éléva (lektora) a šéflektora s jejich vnímáním sebe sama v této roli a tím vnímání svých možností postoupit na vyšší pozici. Dále se zaměřuje na podmínky, podle kterých si svůj tým vybírá šéflektor. Jedná se v podstatě o trojúhelník mezi organizací, šéflektorem a élevem (lektorem) jehož jednou dimenzí je i sebepojetí lektora. Další zkoumanou oblastí je vnímání pojmů instruktor dělník a instruktor - osobnost. V první části je téma instruktorství uvedeno do teoretického kontextu. Druhá část je věnována kvalitativnímu výzkumu. Autorka využívá pro výzkum polostrukturovaný rozhovor s instruktory třech organizací se zastoupením všech třech pozic eléva, lektora a šéf-lektora. Výsledky výzkumu zobrazují zmapování výše uvedených oblastí.
Kompetence lektora využívajícího aktivizační metody ve vzdělávání dospělých
Míková, Gabriela ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Gruber, Jan (oponent)
Bakalářská práce se věnuje tématu lektorů a vymezení jejich kompetencí v rámci participativního stylu výuky ve vzdělávání dospělých. Práce se věnuje tématu lektorů využívajících aktivizační metody ve vzdělávání dospělých a nastiňuje současný stav profesionalizace lektorské práce v České republice. Vymezuje základní charakteristiky aktivizačních metod, které jsou ve výuce nejčastěji využívány s ohledem na nutné schopnosti lektora pracujícího s těmito metodami. V práci je představen kompetenční model lektora využívajícího aktivizační metody ve vzdělávání dospělých s možným návrhem využití tohoto modelu v praxi. Klíčová slova: lektor, profesionalizace lektorské práce, role lektora, lektorské kompetence, aktivizační metody.
Kvalifikace lektorů taneční výchovy dětí 3 až 6letých v základních uměleckých školách a domech dětí a mládeže
Pňovská, Tereza ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Svobodová, Irena (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na kvalifikace a vzdělání pedagogů tance, pedagogů volnočasových aktivit i vychovatelů, včetně dalších pracovníků, vyučujících taneční výchovu v základních uměleckých školách a domech dětí a mládeže Teoretická část zpracovává teoretické i odborné poznatky o volném času, o volnočasových aktivitách, o zájmových činnostech, o dětech předškolního věku a jejich vztahu k pohybu, i o vedení taneční hodiny, o vzdělávání a dosahování kvalifikace potřebné k vedení tanečního oboru v základní umělecké škole a k vedení tanečních kroužků v domech dětí a mládeže. Praktická část potom zjišťuje, zda teoretické předpoklady k vedení taneční výchovy odpovídají praxi. Dále srovnává rozdíly mezi dvěma různými zařízeními a měří faktory spokojenosti spolu s tanečními kroužky a přípravným studiem tanečních oborů ze strany rodičů dětí i ředitele zařízení. Praktická část zkoumá požadavky ředitelů těchto zařízení, skutečné vzdělání a kvalifikaci vyučujících a spokojenost rodičů. Klíčová slova dítě, předškolní věk, tanec, pohyb, základní umělecká škola, dům dětí a mládeže, lektor, pedagog, kvalifikace, vyučující, vzdělání, podmínky, výuka, volný čas, zájmy
Požadavky na kompetence lektorů adaptačních kurzů pro střední školy a druhý stupeň základních škol
Jelínková, Tereza ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Běhounková, Olga (oponent)
Práce se zabývá kompetencemi lektora adaptačního kurzu pro střední školy a druhý stupeň základních škol. Cílem práce je vytvořit soubor kompetencí, které by měl lektor mít, aby byl schopen naplnit cíle a principy adaptačního kurzu. Práce se zaměřuje na pojem adaptační kurz a představuje různé způsoby jeho realizace. Dále pojednává o kompetenčním přístupu a výhodách jeho použití a představuje dva již existující kompetenční modely, související s činností lektora adaptačního kurzu. S pomocí relevantních odborných zdrojů jsou identifikovány nejdůležitější cíle a principy adaptačního kurzu a kompetence, které z nich vyplývají. Součástí vytvořeného souboru kompetencí jsou příklady konkrétních projevů v chování lektora. Klíčová slova: adaptační kurz, střední škola, gymnázium, druhý stupeň základní školy, lektor, kompetence, kompetenční model, scoiálně-patologické jevy, primární prevence rizikového chování, zážitková pedagogika, skupinová dynamika 4

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.