Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výtvarným uměním k environmentální senzitivitě
Vaněk, Jan ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
Práce je zaměřena na hledání cest jak rozvíjet environmentální senzitivitu skrze výtvarné umění, a to zejména skrze malbu nebo kresbu a práci s vlastním tělem. Autor usiluje o to, jak citlivěji vnímat své všední okolí, niterněji prožívat svou přítomnost v něm a zároveň být schopný své prožívání racionálně reflektovat. To by mělo vytvářet v člověku osobní vztah k prostředí a podněcovat k proenvironmentálnímu chování. Práce směřuje skrze teoretický exkurz do problematiky a autorský umělecký výzkum k rozvoji výtvarné metody, kterou autor uplatňuje ve své umělecko-zážitkové akci.
Dynamika programu zážitkových kurzů: modelovaná vs. skutečná dramaturgie
BLAŽKOVÁ, Martina
Práce se zabývá intenzitou prožívání a její úlohou v dramaturgii zážitkových kurzů. V teoretické části jsou popsány oba tyto koncepty. Nejprve autorka vymezuje pojem intenzity prožívání, popisuje rozdíl mezi intenzitou a dynamikou prožívání a oba koncepty zasazuje do kontextu výchovy zážitkem. V druhé kapitole se zabývá zážitkovými kurzy, jejich východisky a vývojem, následně se věnuje principům výchovy zážitkem a dramaturgii zážitkově-pedagogických kurzů. Těžištěm práce je třetí kapitola věnující se kvantitativně-kvalitativnímu výzkumu zaměřenému na intenzitu prožívání účastníků zážitkových kurzů, jež je následně porovnávána s intenzitou prožívání zamýšlenou instruktory. Výsledky výzkumu poukazují na rozdílnosti mezi instruktory zamýšlenou a účastníky vnímanou intenzitou prožívání.
Uplatnění zážitkové pedagogiky při praktických činnostech dětí v mateřské škole
Pospíšilová, Veronika ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Reitmayer, Ladislav (oponent)
Název: Uplatnění zážitkové pedagogiky při praktických činnostech dětí v MŠ Autor:Veronika Pospíšilová Katedra:Katedra informačních technologií a technické výchovy Vedoucí práce: Doc. Ing Jitka Vodáková, CSc. Abstrakt:Tématem této práce je analýza zážitkové pedagogiky a jejího využití při pedagogické činnosti v předškolním vzdělávání. Cílem práce je na konkrétním případu z praxe ukázat pozitivní dopad zážitkové pedagogiky na vývoj osobnosti dítěte od 3 do 7 let.Seznámí nás s obecnými principy zážitkové pedagogiky jako je motivace a její zákony, pravidla, prostředky; pedagogicko-psychologické aspekty, kritéria výběru a přípravy pedagogů, evaluace.Analýza je prováděna také v kontextu historického vývoje pedagogického myšlení, které vedlo ke vzniku zážitkové pedagogiky, dále poznatků o vývoji dítěte v různých oblastech: osobnostně-sociálním vývoji, vývoji řeči a jazyka, percepčním a kognitivním, motorickém.Přiblíží význam praktických činností, příběhu, přijímání rolí v tomto věku. Klíčová slova: zážitková pedagogika, činnostní učení, mateřská škola, praktické činnosti,
Šumavský národní park jako prostor pro volnočasové aktivity žáků 1. stupně ZŠ
Pěgřímková Weissová, Lenka ; Andreska, Jan (vedoucí práce) ; Hanel, Lubomír (oponent)
Šumavský národní park jako prostor pro volnočasové aktivity žáků 1. stupně ZŠ Abstrakt: Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou plnohodnotného programu na škole v přírodě, kde Šumavský národní park je prostorem pro volnočasové aktivity 1. stupně ZŠ. Zabývá se sestavením plánu exkursí doplněným o pozorování přírody, pracovně - výtvarné činnosti a pohybové aktivity tak, aby zprostředkovaly účastníkům emocionální zážitky z kontaktu se živou přírodou a krajinou, což by je v budoucnu mělo vést ke kladnému vztahu k přírodě a její ochraně. Klíčová slova: Environmentální výchova, Šumava, Národní park, exkurse, zážitková pedagogika
Experiential Education: Teaching English Language to Adults
Kyršová, Eliška ; Hofmannová, Marie (vedoucí práce) ; Matuchová, Klára (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na zážitkové vzdělávání jako možnou a efektivní metodologii pro výuku dospělého žáka. Teoretická část zkoumá klíčové principy zážitkového vzdělávání a pozadí metodologie. Dále práce objasňuje pojetí učebních stylů a Kolbův učební cyklus. Následující části zkoumají specifika dospělého žáka, jeho potřeby a faktory ovlivňující jeho osvojování druhého jazyka. Autorka rovněž zvažuje přínosy zážitkového vzdělávání pro dospělého žáka. Praktická část představuje několik konkrétních aktivit s prvky zážitkové pedagogiky. Tyto aktivity jsou detailně popsány a byly vyzkoušeny při výuce ve skupině dospělých žáků.
Larp a jeho využití v pedagogice
Hauser, Jiří ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Pávková, Jiřina (oponent)
v českém jazyce Práce se zabývá využitím LARPu v pedagogice a jeho společnými rysy s některými obory pedagogiky. Pokouší se také odpovědět, v čem může být pro účastníky přínosný. V rámci práce je zpracována modelová hra a analyzovány názory účastníků na přínos LARPu.
Využití zážitkové pedagogiky při systematické práci s žákovskou skupinou
Ušáková, Veronika ; Valentová, Lidmila (vedoucí práce) ; Pavelková, Isabella (oponent)
Využití zážitkové pedagogiky při systematické práci s žákovskou skupinou Cílem práce bylo vytvořit a realizovat podpůrný stimulační program pro skupinu žáků se specifickými poruchami učení zaměřený na podporu pozitivního sebepojetí a sebehodnocení, které bývá vlivem školní neúspěšnosti snížené, dále na rozvoj sociálních dovedností žáků. Podpůrný stimulační program vychází z teoretických poznatků v oblasti zážitkové pedagogiky, sociální psychologie a psychologie osobnosti. Klíčová slova Podpůrný stimulační program, zážitková pedagogika, sebepojetí, sebehodnocení, sociální dovednosti, specifické poruchy učení.
Výběr cílů outdoorových kurzů
Turecká, Hana ; Froněk, Jan (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Resumé Bakalá ská práce pojednává p edevším o problematice volby cíl outdoorových kurz , a to jak z pohledu zadavatele kurzu, tak i ze strany organizací zabývajících se realizací outdoorových kurz . Skládá se ze dvou vzájemn se dopl ujících ástí, teoretické a empirické. Teoretická ást se v nuje nejprve vysv tlení základních pojm z oblasti outdoorového vzd lávání, dále popisu procesu výb ru vhodného outdoorového kurzu a popisu evaluace již prob hlého kurzu. Cílem empirické ásti je zhodnocení procesu výb ru cíl outdoorových kurz poptávaných u eských organizací zabývajících se vzd láváním pomocí outdoor trainingu. K dosažení cíl práce bylo použito technik dotazníkového šet ení a polostrukturovaného rozhovoru. KLÍ OVÁ SLOVA: Zážitkové vzd lávání, outdoorový kurz, cíle kurz , objednavatel kurzu, evaluace
Vliv zážitkové pedagogiky na klienty nízkoprahového zařízení pro děti a mládež
Horák, Jiří ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Tato teoreticko-empirická diplomová práce s názvem Vliv zážitkové pedagogiky na klienty nízkoprahového zařízení pro děti a mládež pojednává v teoretické části o zážitkové pedagogice a tématu nízkoprahových zařízení pro děti a mládež. V praktické části poté spojuje tyto oblasti na praktickém příkladu. Pomocí kvalitativních rozhovorů s účastníky výjezdu, si odpovídáme na otázku: Jaký význam pro vlastní rozvoj si uvědomují účastníci výjezdu s prvky zážitkové pedagogiky, pořádaného NZDM Dixie? Klíčová slova Zážitková pedagogika Zkušenost Reflexe Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež Ohrožené děti a mládež Společensky nežádoucí jevy
Od pokladů pozemských k pokladům duchovním Edukační program v předmětu Život a umění pro žáky II. stupně církevní základní školy: Gotická, renesanční a barokní architektura a umění na příkladech památek Městské památkové rezervace Tábor
PROKOPOVÁ, Monika
Diplomová práce je ve své teoretické části vedena snahou popsat teoretický základ, metodická východiska a cíle výchovně vzdělávacího procesu v předmětu Život a umění. Tento předmět má žákům II. stupně církevní základní školy předat základní kulturní přehled o středověké, renesanční a barokní architektuře a umění. Práce definuje pojmy animace, kulturní animace a enkulturace, zážitkové pedagogiky, tvořivého vyučování a artefiletiky a nastiňuje možnosti jejich využití ve vzdělávacím procesu. Práce se rovněž zabývá teorií percepce umění a její návazností na pedagogickou praxi. Zmiňuje termín genius loci jako jeden z elementů poznávání architektonického objektu a místa, kde se nachází. V praktické části diplomová práce představuje jednotlivé architektonické objekty na území Městské památkové rezervace Tábor a v blízkém okolí. Uvádí kulturní, historické, vlastivědné a teologické souvislosti epoch a míst, které jsou předmětem edukačního programu. V návaznosti na ně představuje příklady didaktických metod, využitelných ve výuce v předmětu Život a umění.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.