Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 68 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití canisterapie při práci s třídním kolektivem na prvním stupni základní školy
VOJÍKOVÁ, Gabriela
V bakalářské práci se zaměřuji na tvorbu a podporu nově vznikajícího třídního kolektivu v první třídě základní školy skrze canisterapii. Cílem práce je vytvořit edukační jednotky zaměřené na rozvoj a podporu žádoucích interakcí v třídním kolektivu. Dílčím cílem bakalářské práce je následná realizace navržených edukačních jednotek a jejich evaluace. Pro naplnění cílů je použita kvalitativní strategie. Práce je rozdělena na dvě části, první část je teoretická, popisuje vzdělávání na základní škole, definuje třídní klima a pojem canisterapie. Druhou částí je část praktická, která obsahuje edukační jednotky a následnou evaluaci. Výstupy kvalifikační práce mohou využít pedagogové na základních školách v přímé pedagogické praxi nebo dobrovolníci s terapeutickým psem při docházení do dětských kolektivů.
Klima školní třídy se žáky základní školy s minimální doporučenou úrovní pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření
NÁDENÍČKOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se zabývá zjišťováním vnímání klimatu třídy u žáků základní školy s minimální doporučenou úrovní pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření. Cílem je tedy zjistit vnímání klimatu školní třídy heterogenních žáků a žáků s minimální doporučenou úrovní se speciálními vzdělávacími potřebami. Teoretická část objasňuje jednotlivé pojmy nezbytné pro pochopení praktické části. Vysvětleny jsou zde pojmy jako klima třídy, specifika žáků s postižením a vzdělávání žáků se speciálně vzdělávacími potřebami. V praktické části jsou prezentovány výsledky kvalitativního výzkumného šetření, jehož cílem bylo zjistit vnímání klimatu třídy z pohledu žáků i třídní učitelky.
Utváření klimatu školní třídy se žákem se specifickou poruchou chování
NAJMONOVÁ, Marie
Disertační práce je věnována dvěma navzájem se ovlivňujícím tématům - klima školní třídy a žák/žáci se specifickou poruchou chování (ADHD). Teoretická část práce je zaměřena na specifické poruchy chování (ADHD) a problematiku vzdělávání žáků s touto diagnózou. Tato část práce se dále zabývá pojmem klima školní třídy a především jeho aktéry: pedagogy, žáky a jejich rodiči. Závěr teoretické části je věnován odborníkům spolupracujícím s aktéry klimatu školní třídy, tzn. pracovníkům školních poradenských pracovišť. V empirické části práce je představeno kvalitativní výzkumné šetření, které mělo dvě části a jehož cílem bylo zjistit, jak se promítá specifická porucha chování (ADHD) do klimatu školní třídy a jak jsou jednotliví činitelé utvářející klima školní třídy ovlivněni žákem se specifickou poruchou chování (ADHD). Výsledkem prvního výzkumného šetření je vícepřípadová studie žáků se specifickou poruchou chování (ADHD), která byla vytvořena na základě polostrukturovaných interview s žáky, jejich rodiči, učiteli a dalšími pedagogickými pracovníky podílejícími se na jejich edukačním procesu ve škole. Výsledkem druhého výzkumného šetření je případová studie školní třídy se žáky se specifickou poruchou chování (ADHD).
Komunitní kruh a jeho přínos pro rozvíjení vztahů mezi žáky
Blažková, Michaela ; Pospíšilová, Anna (vedoucí práce) ; Janošová, Pavlína (oponent)
Komunitní kruh je metodou, kterou mohou učitelé využívat nejen pro osobní rozvoj svých žáků, ale také pro budování jejich vzájemných vztahů i celého kolektivu. Tato diplomová práce s názvem "Komunitní kruh a jeho přínos pro rozvíjení vztahů mezi žáky", pojednává o využívání komunitního kruhu učiteli a to právě z pohledu jeho přínosu pro vztahy mezi žáky. Teoretická část vymezuje základní pojmy, jako jsou např. komunitní kruh a vyčleňování či klima školní třídy. Praktická část se zabývá interpretací získaných dat na dvou úrovních: dopad této metody do vztahů všech žáků a zároveň dopad do vztahů vyčleňovaných žáků. Výzkumné šetření přináší informace nejen o pozitivním působení této metody na utváření kultivovaného projevu, názorů čí komunikačních a sociálních kompetencích každého účastníka. Také přináší informaci o tom, že komunitní kruh je prospěšný pro prosazení vyčleňovaného žáka a jeho pocitů sounáležitosti ke skupině.
Implementace doplňujícího vzdělávacího oboru Etická výchova na prvním stupni základní školy
Pachelová, Michaela ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Muchová, Ludmila (oponent) ; Bravená, Noemi (oponent)
Disertační práce popisuje způsoby implementace doplňkového vzdělávacího předmětu etická výchova do vzdělávacího systému v české společnosti. Primárně se zaměřuje na výuku prosociálního chování na prvním stupni základní školy. teoretické části práce byla shromážděna teoretická východiska tématu disertační práce. Prosociální chování bylo vymezeno jako pozitivní sociální chování s aktivní účastí při řešení konkrétní životní situace, kdy pomoc druhým není spojena s očekáváním odměny. Představené tody socializace žáků byly členěny na direktivní a doporučené nedirektivní podporující pozitivní třídní klima. Charakteristika morálního růstu u žáků mladšího školního věku byla nahlížena dle několika kritérií. Bylo charakterizováno pojetí etické výchovy v kurikulárních České republice i v zahraničí. empirické části je popsán kvalitativní výzkum s designem případové studie. Sběr dat proběhl metodou přímého pozorování, polostrukturovaných rozhovorů a analýzy školních artefaktů. Práce referuje o realizovaném výzkumu výuky etické výchovy na dvou vybraných základních školách. Hlavním cílem výzkumu bylo zjistit, jak se výuka prosociálního chování implementuje do výukového procesu. Prvním dílčím cílem bylo charakterizovat, jaké aktivity rozvíjejí prosociální chování a komunikaci mezi žáky. Druhým dílčím cílem bylo zjistit,...
Role učitele na 1. stupni ZŠ při vytváření klimatu školní třídy a jeho vliv na školní úspěšnost
Kornoušková, Tereza ; Kučerová, Olga (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tím, jaký vliv má osobnost učitele na třídní klima a školní úspěšnost žáků. Teoretická část se zabývá třemi základními oblastmi popsanými v jednotlivých kapitolách - osobností učitele, třídním klimatem a jeho aktéry a složkami a v neposlední řadě také školní úspěšností. Se školní úspěšností obzvláště v současné době koresponduje i téma motivace žáků ve výuce. V praktické části diplomová práce prezentuje výsledky kvalitativního výzkumu prováděného ve třetí třídě základní školy, která je velmi specifická svým složením, samotná škola zahrnuje speciální program pro mimořádně nadané žáky a v nynější době také vzdělává vysoký počet žáků s odlišným mateřským jazykem. Ve třídě se navíc objevují i žáci se specifickými poruchami učení. Tři oblasti popsané v teoretické části mapují metody typické pro kvalitativní výzkum, zúčastněné pozorování, prostřednictvím pozorovacích archů vlastní výroby i inspirovaných odbornou literaturou, a polostrukturovaný rozhovor s třídní učitelkou třídy. KLÍČOVÁ SLOVA osobnost učitele, třídní klima, školní úspěšnost, motivace ve výuce, školní třída, prvostupňové vzdělávání, pozorování, rozhovor
Vliv adaptačního kurzu a třídnických hodin na klima šesté třídy základní školy
Kovaříková, Markéta ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Tato práce sleduje proměnu klimatu školní třídy základní školy. V teoretické části je popsána problematika klimatu třídy, zážitkové pedagogiky, adaptačního kurzu a třídnických hodin z pohledu různých autorů. Práce seznamuje se základními přístupy, jak klima třídy diagnostikovat. Podává také návod k vedení třídnických hodin. S využitím dotazníku B-3 zjišťuje u respondentů aktuální klima třídy a následný efekt adaptačního kurzu. V práci je zaznamenán průběh třídnických hodin, jejichž efekt je změřen také dotazníkem B-3, a to v delším časovém úseku od konání adaptačního kurzu. Výsledky dotazníkových šetření poukazují na nutnost vést pravidelně třídnické hodiny, ve kterých dochází k formování přátelského klimatu ve školní třídě.
Psychologické aspekty bezpečného klimatu školní třídy
Táborská, Pavla ; Čáp, David (vedoucí práce) ; Šírová, Eva (oponent)
Předkládaná bakalářská práce se zabývá tématem bezpečného klimatu školní třídy. Práce nabízí v první části obecný nástin této komplexní problematiky a v druhé části se zaměřuje na tuto problematiku z pohledu vybraných psychologických aspektů bezpečného klimatu školní třídy. Psychologické aspekty jsou pro přehlednost děleny na vývojové, osobnostní a sociálně-psychologické. Součástí bakalářské práce je také návrh výzkumného projektu (korelační studie), který si klade za cíl zjistit vztah mezi klimatem školní třídy a vybranou psychologickou charakteristikou - self-efficacy. Klíčová slova Klima školní třídy, dotazníky měřící klima školní třídy, vývojové aspekty, self- efficacy, locus of control, vývoj skupiny, resilience tříd, návrh korelační studie.
Klima školní třídy
Molová, Kristýna ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na téma klima školní třídy a s tím související výskyt šikany v různých typech základních škol. Její teoretická část se zabývá popisem a definováním hlavních témat, a to klimatem ve třídě a šikanou ve třídě. Zároveň se soustřeďuje na popis žáka, učitele, jakožto spolutvůrce třídního klimatu a jejich vztahu, popis projevu a prevence šikany a v neposlední řadě přibližuje pojem alternativní školy. Praktická část se zabývá výzkumem, jak u žáků, tak u učitelů s cílem zjistit jaké klima panuje ve třídě, v jaké míře se vyskytuje šikana a jak velký důraz je kladen na osvětu šikany a na vztah učitele a žáka. Zároveň porovnává shodu názorů mezi žáky a učiteli na daná témata. Žákům byl pro zjištění potřebných dat předložen dotazník, s učiteli veden polostandardizovaný rozhovor.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 68 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.