Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití biblioterapie u dětí s ADHD staršího školního věku
Vejvodová, Milena ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou biblioterapie a možnostmi jejího využití u dětí s diagnózou ADHD staršího školního věku. Cílem této práce je vytvoření biblioterapeutického programu vhodného pro cílovou skupinu, jeho realizace a zhodnocení. V kapitolách věnovaných teorii je nejprve vymezen pojem biblioterapie, jsou popsány její typy, formy, cíle a proces sestavení biblioterapeutického programu. V další kapitole je popsána porucha ADHD, etiologie, diagnostika, projevy ADHD a možnosti léčby a výchovy dítěte s ADHD. Poslední teoretická kapitola popisuje využití biblioterapie u dětí s ADHD u nás a v zahraničí. Praktická část je věnovaná návrhu a realizaci biblioterapeutického programu, který je zaměřen na rozvoj sociálních schopností a dovedností, rozvoj schopnosti sebereflexe a rozvoj pozornosti u dětí s ADHD. Program je realizován s malou skupinou chlapců s ADHD ve věku 13 - 15 let. Použité výzkumné metody jsou strukturované a nestrukturované pozorování a nestrukturovaný rozhovor. Výsledky výzkumu poukazují na přínosy, ale i rizika biblioterapeutické práce s dětmi s ADHD.
Biblioterapie jako nástroj k rozvoji komunikačních schopností žáků s lehkou mentální retardací
Procházková, Michaela ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Mužáková, Monika (oponent)
Diplomová práce Biblioterapie jako nástroj k rozvoji komunikačních schopností žáků s lehkou mentální retardací se zabývá možností využití biblioterapie a jejích prvků v rámci výuky českého jazyka, kdy prostřednictvím práce s textem pedagog působí na rozvoj verbálního projevu žáka s lehkou mentální retardací. Cílem práce je navrhnout jednotlivá cvičení sestavená do biblioterapeutického programu, poukázat na pozitivní vliv práce s textem na verbální projev žáka a ověřit úspěšnost programu v praxi skrze přímou práci se žáky, jejich pozorováním a zhodnocením jednotlivých výstupů. Výsledky šetření pak prokazují zlepšení žáků v požadované oblasti. Klíčová slova Mentální retardace, lehká mentální retardace, žák s lehkou mentální retardací, biblioterapie, biblioterapeutický program, komunikační schopnosti
Využití podpůrných terapií a stimulací v hospicové péči
Havelková, Denisa ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Mužáková, Monika (oponent)
Název práce: Využití podpůrných terapií a stimulací v hospicové péči Cíl práce: Diplomová práce se zabývá možnostmi využívání vybraných podpůrných terapií a stimulací u klientů hospicové péče. Cílem je porovnat využívání těchto terapií v hospicových zařízeních pobytového typu, popřípadě domácí hospicové péči na území České republiky a Slovenské republiky a analyzovat způsob jejich aplikace v praxi. Pro účely práce jsou vybrány následující podpůrné terapie a stimulace: muzikoterapie, arteterapie, biblioterapie, bazální stimulace a koncept Snoezelen. Metoda práce: K výzkumu bylo použito kvalitativního i kvantitativního šetření. Jako metoda získávání dat bylo uplatněno kvantitativní šetření formou dotazníků do zařízení pobytové a domácí hospicové péče. Později metoda kvalitativního šetření formou zúčastněného pozorování průběhu částí podpůrných terapií v zařízení pobytové hospicové péče. Výsledky: Výzkum se zabýval, v našich podmínkách, stále ještě často tabuizovaným tématem smrti a umírání. To se odrazilo i ve výsledcích výzkumného šetření. Bylo zjištěno, že nabídka odborně poskytovaných, předem definovaných, podpůrných terapií v zařízeních hospicové péče není příliš rozsáhlá. Zkoumána byla muzikoterapie, arteterapie, biblioterapie, bazální stimulace a prvky konceptu Snoezelenu. Pokud hospicová...
Využití biblioterapie v mateřských školách
Gebhartová, Jana ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
GEBHARTOVÁ, J. Využití biblioterapie v mateřských školách. Bakalářská práce. Praha: Katedra speciální pedagogiky, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova. Vedoucí práce: Mgr. Barbara Valešová Malecová, PhD., 2017. 55 s. Abstrakt: Práce na téma "Využití biblioterapie v mateřských školách" pojednává o použití biblioterapie u dětí v předškolním věku, které jsou součástí kolektivu mateřské školy. Cílem práce je shrnutí biblioterapie a jejích forem, tak aby byla dostupná a srozumitelná pro veřejnost a hlavně pro učitele v mateřských školách. V první části se zabýváme předškolním věkem, psychickým a emočním vývojem dětí. Ve druhé části se práce týká předškolního vzdělávání a jeho cílů. V práci jsou také zahrnuty možné problémy, se kterým se děti v tomto věku mohou sekat. Ve třetí části je shrnuta biblioterapie, dále také práce představuje vývojovou biblioterapii, která je pro děti v předškolním věku nejvhodnější a pohádkoterapii. Představena jsou také pravidla biblioterapeutického programu. Výsledkem práce je návrh biblioterapeutického programu pro děti v mateřských školách, který mohou vést sami učitelé.
Význam pravdy ve vztahu adoptivních rodičů a osvojeného dítěte
Pospíšilová, Radka ; Cimrmannová, Tereza (vedoucí práce) ; Ondrušová, Jiřina (oponent)
Stěžejním tématem je komunikace mezi adoptivními rodiči a adoptovaným dítětem, a to především vhodný způsob sdělování pravdy a vhodné načasování o faktu adopce. V této práci komparuji stanoviska psychologů a dalších odborníků, zejména sociálních pracovníků se zkušenostmi adoptivních rodičů a adoptovaných dětí za použití kazuistik. Dalším významným tématem této práce je identita adoptivních rodičů a adoptovaných dětí. Práce také nastiňuje některé metody a techniky nastiňující možnosti sdělování pravdy dítěti, které jsou současně reflektovány s vývojovou psychologií. Podrobněji pak popisuji konkrétní metody a techniky, zejména arteterapii, biblioteprapii, autogenní trénink.
Biblioterapie s opuštěnými dětmi
Kadrlová, Nikola ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Bakalářská práce "Biblioterapie u dětí v dětských domovech" pojednává o využití biblioterapie u dětí v dětských domovech. Hlavním cílem práce je shrnout teoretické poznatky z oblasti biblioterapie a dětských domovů a následně prezentovat návrh vhodných biblioterapeutických technik a literatury pro děti žijící v dětských domovech. Práce by měla sloužit jako inspirace pro odborníky a všechny ty, kteří chtějí při práci s dětmi v dětských domovech využívat biblioterapii. Vedlejším cílem je zjistit dostupnost literatury a materiálů týkající se biblioterapie. Práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola se zabývá biblioterapií, její teorií a příklady možného využití v praxi v zahraničí a v České Republice. Druhá kapitola se zaměřuje na dětské domovy a především problémy dětí, zde umístěných. Poslední kapitola podává návrh biblioterapeutických technik, uzpůsobených přímo na konkrétní problémy dětí v dětských domovech. Výsledkem práce je návrh biblioterapeutických technik a literatury zaměřené na konkrétní problémy dětí v dětských domovech.
Využití biblioterapie u osob s drogovou závislostí
Tmejová, Hana ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Šotolová, Eva (oponent)
Bibliografický záznam TMEJOVÁ, H. Využití biblioterapie u osob s drogovou závislostí. Bakalářská práce. Praha: Katedra speciální pedagogiky, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze. Vedoucí práce: Mgr. Barbara Valešová Malecová, Ph.D., 2013. 69 s. Abstrakt Bakalářská práce "Využití biblioterapie u osob s drogovou závislostí" se zabývá biblioterapií u specifické skupiny osob, kterou jsou drogově závislí. V práci jsou uvedeny teoretické poznatky z problematiky drogové závislosti, problematiky biblioterapie a zkušenosti při uplatnění biblioterapie u osob s drogovou závislostí pomocí nejčastěji využívaných technik. Práce obsahuje seznamy vhodné literatury s tématem závislostí z různého pohledu. Hlavním cílem práce jsou návrhy vhodných techniky využitelných u osob s drogovou závislostí v biblioterapeutickém programu. Techniky nejsou ověřené v praxi. Cílem této práce je představit biblioterapii a vhodné techniky jako jednu z možností léčby osob s drogovou závislostí. Klíčová slova Biblioterapie, drogová závislost, droga, terapeutická komunita, literatura, technika.
Biblioterapie v prostředí veřejných knihoven
Šlamberová, Lucie ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Vášová, Lidmila (oponent)
Cílem této práce je představit pojem biblioterapie a její aplikaci v prostředí veřejných knihoven. Text je rozdělen do dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části je představen pojem biblioterapie, kdo a jakým způsobem se tímto oborem zabývá a jaké může mít četba účinky. Je zde představeno i několik knižních titulů, které se řadí do biblioterapuetické literatury. Stěžejní část práce je pak postavena na příkladech praxe s oborem biblioterapie veřejných knihoven v České republice i zahraničí. Praktická část obsahuje rozhovor s knihovnicí paní Marcelou Kořínkovou, která se biblioterapií aktivně zabývá, dále návrh implementace biblioterapeutického oddělení do imaginární veřejné knihovny a nakonec výzkum prezentující povědomí a zájem široké veřejnosti o obor biblioterapie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.