Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 56 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití e-learningových materiálů pro téma funkce pro 9. ročník
Kamená, Martina ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Cílem této diplomové práce je zjistit, zda je pro žáky základní školy přínosem studium formou e-learningového kurzu oproti samostatnému studijnímu textu. Zda došlo k přínosu, bylo zjišťováno výzkumem mezi žáky devátých ročníků dvou různých základních škol. Byl připraven samostatný studijní text Funkce pro 9. ročník, jehož součástí je i sbírka řešených a neřešených úloh. Na základě studijního textu byl vytvořen e-learningový kurz Funkce pro 9. ročník. E-learningový kurz je umístěn na webových stránkách http://funkcepro9r.maweb.eu/. Pro komunikaci žáků s tutorem kurzu, plnění povinných úkolů a vedení studijní agendy byl zvolen modul iTřída na webu itrida.dumy.cz. Obě formy studijních materiálů byly otestovány u žáků devátých ročníků ve dvou různých základních školách. Efektivnost obou forem studia byla zjišťována pomocí písemného testu. Hodnocení obou forem studia se zjišťovalo dotazníkovým šetřením mezi žáky. Dotazníkové šetření bylo provedeno pomocí elektronických dotazníků. Podle výsledků písemného testu byli úspěšnější žáci studující samotný studijní text. Vyhodnocení dotazníkového šetření potvrdilo, že pro žáky byl samostatný studijní text přijatelnější. Žákům studujícím ve formě e-learningového kurzu tato forma studia nevyhovovala. Žákům studujícím ve formě samostatného studijního textu tato...
Využití expozic primátů ve výuce na základní škole
Vilímová, Tereza ; Vančata, Václav (vedoucí práce) ; Hlaváčová, Lucie (oponent)
Diplomová práce navrhuje možnost, jak využít expozice primátů v pražské zoologické zahradě při realizaci školní exkurze určené pro žáky 7. či 8. ročníku základní školy. Práce je rozdělena na jednotlivé části, které teoreticky rozebírají význam exkurzí pro výuku a následně se prakticky soustředí na usnadnění hladkého průběhu exkurze i další aktivity, které exkurzi předcházejí či na ní volně navazují. V práci je detailně popsáno obecné rozdělení primátů do jednotlivých druhů a jsou uvedeny základní informace o primátech, které pražská zoologická zahrada chová. Rovněž je detailně popsána navržená trasa exkurze včetně jednotlivých expozic, kde je možné jednotlivá zvířata vidět. Hlavním cílem bylo vytvořit pro učitele podrobný návod jak exkurzi uskutečnit, aby proběhla úspěšně. Účelem práce rovněž bylo vytvořit podklady, které napomohou aktivnímu zapamatování sdělených informací a povedou k probuzení zájmu dětí o tak zajímavý živočišný druh, jakým primáti jsou. Vzhledem k tomu, že většina primátů je v současnosti ve svém přirozeném prostředí ohrožena vyhynutím, je téma exkurze úzce spojeno s problémy ochrany životního prostředí a odpovědným přístupem k využívání přírodních zdrojů. Klíčová slova Primáti, Výuka, Základní škola, Biologie, Chování, Didaktika biologie
Současné trendy výuky finanční gramotnosti na ZŠ
HELLER, Šimon
Výstupem diplomové práce je učební materiál pro výuku finanční gramotnosti na 2. stupni ZŠ. Obsah učebního materiálu je v souladu se standardy finanční gramotnosti, které byly vymezeny v dokumentu "Systém budování finanční gramotnosti na základních a středních školách" a jež jsou implementovány do RVP pro ZŠ. Učební materiály se skládají z teoretického základu, souboru příkladů k procvičení a návrhu vhodné výukové metody.
Československá škola a její učitel v letech 1948- 1989
Mošanská, Barbora ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Práce je historického charakteru. Metodologicky se opírá o historicko srovnávací analýzu, analýzu pramenů a metody orální historie. Diplomová práce se zabývá studiem běžného života učitelů na základních školách v letech 1948-1989 v Československu. Využije studia a analýzy textů vycházejících z legislativních zdrojů, charakteristiky školní učitelské každodennosti v odborných i učitelských časopisech a v další odborné literatuře. Práce využívá také vzpomínek pamětníků, kteří dobu mezi léty 1948-1989 bezprostředně zažili a v této době v základních školách působili. Vzpomínky budou konfrontovány s fakty získanými studiem tištěných pramenů. Diplomová práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části se práce zabývá historickým kontextem doby, popisuje samotnou školu a učitele ve škole v době socialismu. Jak to na školách chodilo a co bylo učitelovým úkolem. Teoretická část popisuje například školské zákony, komunistickou výchovu, školní řád, učební osnovy. V praktické části pak práce využívá k rozhovoru s učiteli - pamětníky orální metodu. Chce zjistit názory, postoje a zkušenosti učitelů. Dále se zabývá srovnáváním faktů získaných z odborné literatury a bezprostředních zkušeností učitelů. Zda se fakta a zkušenosti učitelů shodují. KLÍČOVÁ SLOVA škola, učitel-pamětník,...
Role školního speciálního pedagoga na běžných základních školách
Benešová, Denisa ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá současnou rolí školních speciálních pedagogů na běžných základních školách, konkrétně jejich pozicí v rámci školy, náplní i formami práce a vztahovou stránkou s tím spojenou. Teoretická část práce se zaměřuje na rámcový vývoj speciální pedagogiky a zejména na současná podpůrná opatření přiznávaná jednotlivým žákům. Skupiny žáků vyžadujících podporu ze strany škol a návazných školských zařízeních jsou v práci blíže charakterizovány. Dále text přibližuje jednotlivosti individuálních vzdělávacích plánů a školního poradenského systému, včetně školního poradenského pracoviště a pozice školního speciálního pedagoga, u kterého jsou sledovány dílčí aspekty této profese v návaznosti na poznatky z odborných zdrojů. Empirická část zahrnuje smíšený výzkum. Prvně ukazuje příklady z praxe, konkrétně se jedná o analýzu pěti rozhovorů se školními speciálními pedagogy ze základních škol. Na jednotlivých příbězích z profesního působení jsou demonstrovány současné výzvy, činnosti a role dané pozice. Následně jsou analyzována data z dotazníkového šetření u čtyřiceti respondentů, ředitelů základních škol, kteří vyslovili svůj názor v oblasti působení školních speciálních pedagogů na základních školách. Sleduje se zejména přínos pro základní školy a zkušenosti v obecné rovině s touto pozicí....
Problematika inkluzivního vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením
Gruberová, Nikol ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Diplomová práce bude zaměřena na problematiku inkluzivního vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením v základní škole. Rozdělena bude do dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části budou vymezeny pojmy jako mentální postižení, inkluze, inkluzivní vzdělávání, inkluzivní škola a inkluzivní třída společně s dalšími pojmy, které jsou s touto problematikou propojeny. Teoretickou část bude uzavírat kapitola o vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením v základní škole, kde budou přiblíženy podmínky, které jsou důležité pro úspěšné inkluzivní vzdělávání a problémy a přínosy, které může přinést inkluzivní vzdělávání. Praktická část se bude zabývat analyzováním a popisem procesu inkluzivního vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením na druhém stupni vybrané pražské základní školy. Pro zjištění potřebných dat budou využity metody kvalitativního, ale i kvantitativního výzkumu.
Realizace plavecké výuky podle rámcových vzdělávacích programů na základních školách ve Středočeském kraji
Markvartová, Gabriela ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Peslová, Eva (oponent)
Název: Realizace plavecké výuky podle rámcových vzdělávacích programů na základních školách ve Středočeském kraji Cíle: Cílem práce je zjistit, zda z vybraných základních škol ve Středočeském kraji v České Republice budou školy, které plaveckou výuku neorganizují a jaké důvody je vedou k tomuto rozhodnutí. Metody: Hlavní použitou metodou v bakalářské práci bylo dotazování pomocí ankety. Anketa byla připravena na webových stránkách www.survio.cz a rozeslána emailem základním školám ve Středočeském kraji. Dále byla použita metoda rozhovoru se zástupkyní ředitele ZŠ Praha 9 - Hloubětín, dle kterého byla vytvořena teoretická příprava pro vytvoření ankety. Výsledky: Na základě dotazníkové šetření bylo zjištěno, že existují základní školy ve Středočeském kraji, které neorganizují plaveckou výuku. Dokonce některé základní školy považují výuku plavání za zcela zbytečnou. Základní školy, které organizují plaveckou výuku, ji organizují s podporou plavecké školy. Díky vyhlášce 48/2005 se školy mohou rozhodnout, zda si plavání dají do Školního vzdělávacího programu. Některé školy plavání proto vyjmuly ze svých osnov a do svého Školního vzdělávacího programu plavání nezahrnuly. Důležitým ukazatel a důvodem, že základní školy nerealizují plaveckou výuku, je i to, že plavání zatěžuje ekonomickou situaci škol i...
Osobnostní a sociální rozvoj ve výuce českého jazyka na základní škole
Fojtíčková, Eva ; Saicová Římalová, Lucie (vedoucí práce) ; Šormová, Kateřina (oponent)
Práce se zabývá začleněním průřezového tématu osobnostní a sociální výchovy (OSV) do výuky českého jazyka (ČJ) na druhém stupni základních škol a tomu odpovídajícím stupňům víceletých gymnáziích. V první části je představena OSV a jsou popsána její jednotlivá témata. Následně je popisováno, jakým způsobem lze s tématy pracovat ve výuce českého jazyka. Dále práce obsahuje popis aktivit, které může učitel českého jazyka využít k začlenění OSV do českého jazyka. Jedna kapitola je věnována popisu E - U - R modelu a metodám, které uplatňuje. V empirické části je představeno šetření mezi učiteli českého jazyka, které se zaměřuje na jejich přístup k OSV a na jejich zkušenosti se začleňováním průřezového tématu. Další složkou empirické části je studentské šetření, které sleduje obeznámenost studentů učitelství českého jazyka s tématem. Šetření je prováděno metodou polostrukturovaného rozhovoru. Výsledky jsou okomentovány a promítnuty do teoretické části práce.
Šikana na základních školách: řešení problému z pohledu dětí
Beranová, Vlasta ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Bendl, Stanislav (oponent)
Název: Šikana na základních školách: řešení problému z pohledu dětí Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá šikanou na druhém stupni základní školy. Teoretická část se věnuje základním poznatkům o šikaně, jsou zde popsány definice šikany, dělení šikany, její stadia, protagonisté a postup při zjištění i vyšetřování šikany. Cílem empirické části je zjistit, zda je na základní škole v Praze 8 efektivní Minimální preventivní program a zda je účinný v prevenci proti šikaně. V této části je také popsána základní škola a analýza Minimálního preventivního programu. K šetření byly využity polostrukturované i nestrukturované rozhovory. V práci jsou zachyceny názory a návrhy na řešení šikany z pohledu žáků druhého stupně. Z výzkumu vyplývá, že cíle v oblasti prevence šikany byly naplněny. Na škole se předchází šikaně a žáci i učitelé jsou do této problematiky dostatečně zasvěceni. Klíčová slova: šikana, učitel, žák, základní škola

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 56 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.