Název:
Využití e-learningových materiálů pro téma funkce pro 9. ročník
Překlad názvu:
Use of e-learning materials for the theme Functions for the 9th grade
Autoři:
Kamená, Martina ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této diplomové práce je zjistit, zda je pro žáky základní školy přínosem studium formou e-learningového kurzu oproti samostatnému studijnímu textu. Zda došlo k přínosu, bylo zjišťováno výzkumem mezi žáky devátých ročníků dvou různých základních škol. Byl připraven samostatný studijní text Funkce pro 9. ročník, jehož součástí je i sbírka řešených a neřešených úloh. Na základě studijního textu byl vytvořen e-learningový kurz Funkce pro 9. ročník. E-learningový kurz je umístěn na webových stránkách http://funkcepro9r.maweb.eu/. Pro komunikaci žáků s tutorem kurzu, plnění povinných úkolů a vedení studijní agendy byl zvolen modul iTřída na webu itrida.dumy.cz. Obě formy studijních materiálů byly otestovány u žáků devátých ročníků ve dvou různých základních školách. Efektivnost obou forem studia byla zjišťována pomocí písemného testu. Hodnocení obou forem studia se zjišťovalo dotazníkovým šetřením mezi žáky. Dotazníkové šetření bylo provedeno pomocí elektronických dotazníků. Podle výsledků písemného testu byli úspěšnější žáci studující samotný studijní text. Vyhodnocení dotazníkového šetření potvrdilo, že pro žáky byl samostatný studijní text přijatelnější. Žákům studujícím ve formě e-learningového kurzu tato forma studia nevyhovovala. Žákům studujícím ve formě samostatného studijního textu tato...The aim of the diploma theses is to find out if the study in a form of an e-learning course is more beneficial to the student than the isolated study text. To find the benefits, the research among nineth grade students from two different schools was done. A study text called Functions for the nineth grade was prepared together with a collection of solved and unsolved problems. Based on this text an e-learning course called Functions for the nineth grade was prepared. The e-learning course was placed on the website linked http://funkcepro9r.maweb.eu/. For the communication of the students and the tutor of the course, for the completion of the compulsory tasks and for the carrying out the study agenda, the modul iTřída on the web link itrida.dumy.cz was selected. Both forms of the study materials were tested by the nineth grade students on two selected schools. The efectivity of both of the forms was tested by the written test. The evaluation of the both forms was done by the electronic questionnaire. According to the results of the written test, the students which used the isolated study text were more succesful than the students studying the e-learning course. The results of the questionnaire verified that the study text was more acceptable for the students. The e-learning course did not suit the...
Klíčová slova:
e-learning; kvadratická funkce; lineární funkce; nepřímá úměrnost; samostatné studium; základní škola; basic school; e-learning; independent studies; linear functions; proportions; quadratic functions