Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 76 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přípravné vzdělávání učitelů zeměpisu na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy
Horáková, Lucie ; Hanus, Martin (vedoucí práce) ; Chromý, Pavel (oponent)
Tato práce se zabývá přípravným vzděláváním učitelů zeměpisu na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy a nahlíží na něj z mnoha perspektiv. Podkladem je obsahová analýza studijních plánů, jejichž podobu formou rozhovorů hodnotí bývalí absolventi, dnes již učitelé zeměpisu. K rozhovorům jsou přizváni i zástupci akademické obce, kteří představují současný stav a vize přípravného vzdělávání učitelů zeměpisu na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy. Cílem práce je tak komplexním výzkumem otevřít dialog mezi studenty, absolventy a akademickými pracovníky, abychom na závěr charakterizovali současné vzdělávání učitelů zeměpisu a zhodnotili jeho výsledek.
Cizinci na českých vysokých školách
Bartošová, Jiřina ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Bakalářská práce popisuje situaci cizinců studujících na českých vysokých školách v běžných prezenčních programech. Součástí práce je kvalitativní výzkum zaměřený na integraci studentů cizinců. Klíčová slova: cizinec, zahraniční, student, studium, čeština, adaptace, integrace, univerzita
Heideggerovo pojetí univerzity
Zrno, Filip ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Práce se zaměřuje na Heideggerovo pojetí univerzity. Nejprve je představeno složité Heideggerovo myšlení a na tomto základě je popsána vědeckost vědy, pojetí univerzity v období jeho rektorského působení ve Freiburgu a v poválečných letech. Práce rovněž ukazuje problém bytnosti techniky a dva způsoby myšlení, které s celou problematikou úzce souvisejí. Heideggerův celý koncept univerzity je posléze uveden do současné, postmoderní situace a jsou rozvedeny problémy, s nimiž se univerzita potýká a kterým bude muset v budoucnu pravděpodobně čelit.
Univerzita za dob klimatické krize
Babišová, Michaela ; Novák, Arnošt (vedoucí práce) ; Wladyniak, Ludmila Maria (oponent)
Tato kvalitativní diplomová práce se věnuje procesu etablování agendy udržitelnosti v institucionálním kontextu Univerzity Karlovy v době klimatické krize. Studentská iniciativa Univerzity za klima, které jsem součástí, v rámci Okupační stávky za klima v listopadu 2019 upozornila na nutnost přehodnotit a měnit chod instituce s ohledem na své vnitřní i vnější fungování, svým konáním spustila a akcelerovala několik procesů na akademické půdě. Iniciativa prostřednictvím protestní formy jednání téma politizovala a přinutila tak širší škálu aktérů, aby se k problematice vztáhli. V práci vycházím z konkrétních příbuzných proudů, které spojuje kritika hegemonního politického systému ve vztahu k environmentálním otázkám [např. Swyngedouw 2011, Fisher 2009, Žižek 2006], a zasazuji ji do kontextu post-normální vědy, která je jednou z demokratizačních tendencí, které ve vědě otevírají možnosti konfrontace různých přístupů a dialogů s různými společenskými skupinami. Tento přístup reflektuje vstup vědy do komplexní problematiky zahrnující sociální otázky [Funtowicz, Ravetz 2002]. Velkou měrou se zabývám v teoretické části sociálními hnutími se zaměřením na radikální environmentální hnutí [např. Doherty 2002, Merchant 2005, Wahlström et al. 2013, De Moore et al. 2021]. Cílem předkládané práce je metodou analýzy...
Psychologické poradenství pro vysokoškolské studenty
Goldsteinová, Raquel Sarah ; Presslerová, Pavla (vedoucí práce) ; Kučerová, Olga (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem psychologických poraden pro vysokoškolské studenty. Cílem práce je prozkoumat stav psychologických poradenských služeb na Univerzitě Karlově. Hlavní zkoumané oblasti jsou kvalita, informovanost a dostupnost. Důraz je kladen na to, jak konkrétní studenti vnímají kvalitu a dostupnost služeb psychologických poraden na Univerzitě Karlově. Dílčím cílem je alespoň povrchně zmapovat systém psychologických poraden na Univerzitě Karlově. Právě takový popis sítě psychologických poraden obsahuje teoretická část. Tato část dále popisuje věková období, ve kterých se studenti nachází. Následuje výčet a charakteristika psychologických potíží, s nimiž studenti do poraden chodí nejčastěji. Praktická část vychází z dotazníku a polostrukturovaných rozhovorů. Dotazník byl rozeslán pomocí sociálních sítí a byl určen všem současným i minulým studentům Karlovy Univerzity. Sloužil k získání respondentů, kteří měli zkušenost s psychologickou poradnou na Univerzitě Karlově. S těmi byl následně proveden rozhovor. Analýza takto získaných dat odhaluje překážky, které brání studentům v přístupu k psychologickému poradenství. Klíčová slova Psychologické poradenství, student, Univerzita Karlova, psychické problémy, studijní problémy
Sexual assaults on College Campuses: A Case Study of the University of Richmond
Steňková, Gabriela ; Kýrová, Lucie (vedoucí práce) ; Sehnálková, Jana (oponent)
Tato práce je případovou studii sexuálního násilí na Univerzitě v Richmondu, jež se zkoumá zásadní případy a změny, jež proběhly na univerzitě ve sledovaném období od roku 2011 do roku 2021. Téma sexuálního násilí na amerických kampusech si získalo velké pozornosti díky krokům státní administrativy v jeho prevenci v roce 2011. K větší pozornosti široké veřejnosti pak vedl nárůst protestů proti sexuálnímu násilí v roce 2017 během kterých studenti kritizovali univerzity za jejich nečinnosti vůči pachatelům sexuálních útoků. Na vybraných případech pak poukazuje tato práce na fakt, že Univerzita v Richmondu čelila několika mediálně známým případům sexuálního obtěžování, jež ji přinutila učinit kroky ke zvýšení prevence sexuálního obtěžování. Dále tato studie poukazuje na limity etických výzkůmů a restrikce, jež jsou spojeny s výzkumem v oblasti sexuálního obtěžování na amerických kampusech. Toto učinilo možnost odsouhlasení výzkumu na kampusu složitější a také poukázalo na fakt, že ačkoliv jsou si akademici univerzity vědomi, že data získaná dotazníkem by byly pro univerzitu přínosná, není možné, aby takovýto výzkum měl na starosti jako primární výzkumík student.
Academic Quality or Distance?: Effects of global ranking and geographical distance on academic mobility utilizing gravity and radiation models
Repko, Šimon ; Macháček, Vít (vedoucí práce) ; Špolcová, Dominika (oponent)
Sprostredkovatelia vedeckých poznatkov sú v súčasnosti veľké vedecké citačné databázy a na nich postavené platformy, ktoré dobyli úlohu knihovníkov v digitálnom prostredí. Priame využitie bibliografických údajov na analýzu medzinárodnej akademickej mobility pomôže získať lepší pohľad do správania sa vplyvných a uznávaných medzinárodných vedcov. Geografická štruktúra globálnej akademickej obce umožní preskúmať skúmať hypotézu, že Gravitačný a Radiačný model sa môžu navzájom dopĺňať. Okrem toho autor spochybňuje úlohu univerzitných rebríčkov ako hlavnej hnacej sily rozhodovacieho procesu pre akademickú mobilitu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 76 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.