Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výběrové řízení na post ředitele školy z pohledu českého učitele a zřizovatele
Jaroš, David ; Lisnerová, Romana (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá konkurzním řízením na funkci ředitele školy v České republice. Je rozdělena na část teoretickou a část výzkumnou, přičemž teoretická část práce je primárně zaměřena na funkci ředitele a jeho kompetence a na právní předpisy týkající se konkurzního řízení v ČR. Závěrem teoretické části je připojena analýza, jak fungují konkurzy na ředitele na Slovensku. Ve výzkumné části práce jsou prostřednictvím dotazníkového šetření zjišťovány názory dvou stran (strany zřizovatelů škol a strany učitelů), a to jednak na proces konkurzního řízení jako takového, jednak na novelizace školského zákona. Cílem práce je zjistit, jak vnímají tyto zainteresované strany proces konkurzního řízení, zda jsou jejich názory na danou problematiku shodné či rozdílné. Závěry vycházející jak z analýzy dostupné literatury, tak z výzkumného šetření mohou být využity pro zkvalitnění procesu konkurzních řízení v ČR. Práce vychází z odborné literatury uvedené v závěru a z dotazníkového šetření provedeného mezi 115 učiteli a mezi 13 zřizovateli škol. KLÍČOVÁ SLOVA Získávání a výběr zaměstnanců, ředitel školy, kompetence ředitele, konkurzní řízení, zřizovatel školy, školský zákon
České školy v období protektorátu
Vaněček, Michal ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent) ; Prokop, Jiří (oponent)
v jazyce českém Pro zpracování své rigorózní práce jsem si vzhledem ke svému dlouholetému zájmu o historii 2.světové války zvolil téma "České školy v období protektorátu". Mým cílem bylo popsat toto pro české školství velmi těžké období se záměrem vytvořit spíše populárně - naučnou publikaci určenou studentům pedagogiky jako rozšíření výuky dějin pedagogiky, protože jsem se během svých studií na Pedagogické i Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze vůbec nesetkal s probíráním tohoto údobí dějin našeho školství. Domnívám se, že je třeba i dnes studentům pedagogických oborů, tedy především budoucím učitelům, toto téma připomínat, a to především z toho důvodu, aby došlo k uvědomění nelehké situace učitelstva, ale i žactva a studentstva v období nacistického útlaku. Myslím si, že by toto, i když velmi smutné téma, mohlo vychovávat budoucí učitele k tomu, že si budou svého poslání více vážit, což může zvýšit i současnou nižší prestiž tohoto povolání u nás. V nemalé míře by bylo mým přáním, aby přečtením mé práce bylo v budoucích učitelích pozvednuto vlastenectví, láska a úcta k dějinám našeho školství. Celou práci jsem koncipoval jako popis situace jednotlivých školních protektorátních let, samozřejmě s patřičným úvodem do problematiky protektorátního školství, v úvodu každého školního roku jsem...
Třídní učitel a výběr pedagogů na tuto pozici v podmínkách základní školy
Horáček, Stanislav ; Lisnerová, Romana (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Tato práce představuje kritéria výběru vhodného kandidáta na pozici třídního učitele základní školy, na podkladě provedené analýzy různých zdrojů informací. Rozebírá poznatky o školní třídě, možných třídnických hodinách, vedení třídních schůzek a poslání třídního učitele v současné základní škole. V rámci školského managementu nabízí podrobný profesiogram práce třídního učitele, stanovený na základě jeho legislativního vymezení, dostupné odborné literatury a především rozborem obsahu rozhovorů s pěti osobami, které mají k dané problematice co říci - ředitelkou školy, školním psychologem, dlouholetou třídní učitelkou, matkou žáka deváté třídy a se žákem posledního ročníku ZŠ. Práce třídního učitele na základní škole je nahlížena jednak z pohledu podmínek jeho činnosti a také z pohledu jeho odborných a lidských kompetencí. Tato kritéria výběru vhodného kandidáta mohou navíc posloužit i v běžné praxi ředitele základní školy při jeho rozhodování, komu svěřit tento zodpovědný úkol.
Problematika spolupráce zřizovatele (obce s řozšířenou působností) a ředitele školy
Kynčlová, Alica ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
NÁZEV: Problematika spolupráce zřizovatele (obce s rozšířenou působností a ředitele školy. AUTOR: Alica Kynčlová KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Irena Lhotková ABSTRAKT: Závěrečná práce se zabývá oblastmi, v nichž se odehrává spolupráce zřizovatele, obce s rozšířenou působností, a ředitele školy. Jejím cílem je posoudit současný stav vzájemné spolupráce, analyzovat hlavní problémy ředitelů škol při zajišťování kvality vzdělávání, ve kterých je vazba na zřizovatele nutná, či potřebná a nastínit model spolupráce, která povede ke zlepšení kvality výchovy a vzdělávání na školách, zřizovaných obcí. Vychází z platných školských právních předpisů, ze závěrů sociologického výzkumu zaměřeného na analýzu struktury postojů a očekávání veřejnosti k oblasti školství, výchovy a vzdělávání (Stemmark), z dostupných odborných publikací a článků na dané téma. Zdrojem informací je dotazníkové šetření, ve kterém respondenti odpovídali na otázky související s hlavním tématem práce. Přináší současný pohled zřizovatelů škol (obcí s rozšířenou působností), zastoupených pracovníky odborů/oddělení školství úřadu měst a obcí a ředitelů škol na vzájemnou spolupráci na cestě k vyšší kvalitě vzdělávání a výčet jejich hlavních zásad. KLÍČOVÁ SLOVA: Obec s rozšířenou působností, státní správa, samospráva obce,...
Konkurzní řízení na pozici ředitele školy ve Středočeském kraji
Řezníková, Miroslava ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Závěrečná bakalářská práce Konkurzní řízení na pozici ředitele školy ve Středočeském kraji je zaměřena na zkoumání situace v tomto kraji vzhledem k realizovaným konkurzům na obsazení míst ředitelů škol. Práce zkoumá a komparuje názory různých cílových skupin a hledá názorové posuny ovlivněné novelou školského zákona. Práce je určena pro ředitele škol, zřizovatele škol a veřejnost, které se problematika konkurzních řízení ve školství dotýká. Předmětem práce je souhrn informací týkající se stávajícího legislativního rámce, nových zákonných změn a jejich dopadu na konkurzní řízení na pozici ředitele školy. Práce obsahuje kvantitativní údaje i kvalitativní údaje o konkurzních řízeních ve Středočeském kraji po 1. 1. 2012. V případové studii jsou zachyceny názory různých stran, kterých se konkurzní řízení přímo týká. Cílem práce je přispět k rozšíření poznání v této oblasti. Práce pohlíží na různé aspekty výběrových řízení, nastiňuje oblasti, kde je možnost, jak postup při výběru vedoucího pracovníka do budoucna zkvalitnit. Závěry jsou využitelné pro případná srovnání obdobných šetření a jako spektrum zjištěných názorů pro případné změny v realizaci konkurzů do budoucna.
Rozdíly v řízení soukromých mateřských škol ředitelem cizincem a ředitelem české národnosti
Honsová, Lenka ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
NÁZEV: Rozdíly v řízení soukromých škol ředitelem cizincem a ředitelem české národnosti. AUTOR: Bc. Lenka Honsová KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. Jaroslav Kalous, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá rozdíly v řízení školy ředitelem cizincem a ředitelem české národnosti. Daná problematika je posuzována s ohledem na stupeň školy a profesní zkušenost a národnost ředitele školy. Hledá také odpovědi na otázky, zda existuje rozdíl v řízení soukromé a státní školy. Autorka se opírá o odbornou literaturu, dokumenty zabývající se vzděláváním v zahraničí, výzkumy z jiných prací a zkušeností z praxe. Zpracovaná studie je podpořena výzkumem, který měl za úkol odpovědět na předem stanovené otázky a potvrdit či vyvrátit stanovené hypotézy. Tato výzkumná část by mohla být přínosem pro ředitele těchto typů škol, kteří se na základě zjištěných poznatků mohou nad danými skutečnostmi zamyslet a použít některé výsledky i pro svou praxi a k zvýšení kvality své práce a své školy. KLÍČOVÁ SLOVA: Ředitel školy, manažer, lídr, kompetence, mateřské školy
Rodinné konstelace ředitelů škol
Bartošková, Iva ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá zkoumáním problematiky rodinných konstelací ředitelů škol. Mapuje rodinné konstelace u ředitelů různých typů škol. Vychází z předpokladu, že ředitelé škol pochází z podobného prvotního rodinného prostředí, a že neexistuje rozdíl mezi rodinnými konstelacemi ředitelů mateřských, základních a středních škol. Základním východiskem se staly výsledky výzkumu rodinných konstelací ředitelů škol v České republice, které rozkryly jejich charakteristické znaky. Teoretická část práce se nejprve věnuje vysvětlení základních pojmů, dále mapuje odlišnosti jedince- vliv dědičnosti, rodiny, výchovy, prostředí. Dále se věnuje rozboru rodinných konstelací a jejich vlivu na jednání a chování člověka. Výzkumná část je založena na smíšeném designu výzkumu. Je v ní obsažena jak kvalitativní, tak i kvantitativní fáze výzkumu. Celá výzkumná část je vedena cílem práce a výzkumnými otázkami. Ty hledají odpovědi na to, jaké jsou rodinné konstelace ředitelů škol, zda existuje jejich podobnost u ředitelů škol, a jestli existují rozdíly v rodinných konstelacích u ředitelů různých typů škol. Závěr práce dává přehled o rodinných konstelacích ředitelů škol. Poznatky z práce se mohou využít jako dokument vypovídající o původní rodině ředitelů škol, i jako součást dokumentu, který mapuje vhodné kandidáty na...
Analýza struktury provozních nákladů základních škol dle specifik vybraných městských částí na území hlavního města Prahy
Štrobachová, Eva ; Marková, Jana (vedoucí práce) ; Bříza, Kamil (oponent)
NÁZEV: Analýza struktury provozních nákladů základních škol dle specifik vybraných městských částí na území hlavního města Prahy. AUTOR: Eva Štrobachová ABSTRAKT: Závěrečná práce se zabývá analýzou struktury provozních nákladů základních škol dle specifik vybraných městských částí v letech 2008 - 2010. Teoretická část seznamuje s postavením školství ve veřejném sektoru, vymezuje pojem příspěvkové organizace, postup a způsob financování nákladů škol zřizovatelem a související legislativu. Pozornost je věnována problematice stanovení kritérií racionality nákladů provozního rozpočtu, který předkládá ředitel školy zřizovateli. Cílem bakalářské práce je porovnání struktury provozních nákladů základních škol, sledování indikátorů, způsob rozdělování finančních prostředků zřizovatelem a návrh možného řešení vedoucí k efektivitě zpracování rozpočtových prostředků základních škol. Poznatky získané z výzkumného šetření mohou být využity jak z pozice ředitele pro rozvoj manažerských schopností při řízení školy, tak z pozice zřizovatele pro metodické řízení škol v oblasti ekonomie a finančního managementu.
Analýza pozitiv a negativ právní subjektivity v zařízeních školního stravování
Tulisová, Zdeňka ; Mach, Václav (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
NÁZEV: Analýza pozitiv a negativ právní subjektivity v zařízeních školního stravování AUTOR: Zdeňka Tulisová KATEDRA (ÚSTAV): UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE PEDAGOGICKÁ FAKULTA Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PaedDr. Václav Mach ABSTRAKT: Závěrečná práce se zabývá ekonomickými aspekty v zařízeních školního stravování, zejména jejich financováním a následnou komparací zařízení se samostatnou právní subjektivitou a zařízení, která jsou součástmi škol. Vychází z teoretických poznatků o této školské službě a výzkumného dotazníkového šetření, prováděného na náhodném vzorku škol a zařízení školního stravování. Přináší poznatky o ekonomických pozitivech a negativech obou právních forem školního stravování a doporučení za jakých podmínek uvažovat o jejich preferenci. KLÍČOVÁ SLOVA: Zařízení školního stravování, samostatný právní subjekt, krajské normativy, zřizovatel, ředitel školy, vedoucí zařízení školního stravování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.