Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv ekonomického a finančního povědomí pedagogických pracovníků mateřských škol na řízení a hospodaření školy
Šímová, Svatava ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Bříza, Kamil (oponent)
ŠÍMOVÁ SVATAVA: Vliv ekonomického a finančního povědomí pedagogických pracovníků mateřských škol na řízení a hospodaření MŠ. (Bakalářská práce)/Svatava Šímová. - Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta, Centrum školského managementu. - Vedoucí práce: RNDr. Jindřich Kitzberger. Tato závěrečná práce se zabývá tématem ekonomického a finančního povědomí pedagogických pracovníků a jeho vlivu na řízení a hospodaření mateřských škol. Práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část obsahuje čtyři hlavní kapitoly. První z nich popisuje historii a vývoj mateřských škol. Druhá kapitola pojednává o nárocích na osobnost ředitelů mateřských škol, školském managementu, rolích pedagogických pracovníků a pozitivech delegování úkolů a povinností. Ve třetí kapitole se setkáváme se způsoby financování státních mateřských škol, jejich finančním řízením, lidskými zdroji jakožto pedagogickým personálem, ale také s legislativou. Čtvrtá kapitola nám popisuje co je finanční gramotnost a proč je důležitá. Dále se zabývá celoživotním vzděláváním pedagogů MŠ a dalším vzděláváním jako součást rozvoje finanční gramotnosti. Praktická část závěrečné práce se sestává z jedné hlavní kapitoly, která se zabývá otázkami, jak finanční gramotnost vnímají sami pedagogové a jak ředitelé mateřských škol...
Reflexe prvního ročníku státních maturit
Vejvoda, Michal ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Bříza, Kamil (oponent)
Předmětem bakalářské práce je reflektování nově zavedené státní maturity a jejích výsledků v prvním roce jejího spuštění. Práce si klade za cíl představení pozitivních a negativních dopadů, které státní maturita přinesla, zejména vzhledem k nárokům na práci vedení škol. Teoretická část práce se zaměřuje na seznámení s novou podobou maturitní zkoušky a jejími proklamovanými cíli, dále pak analýzou výsledků, kterých maturující žáci dosáhli, a rovněž změnami, ke kterým tvůrci státní maturity přistoupili po zkušenosti s jejím prvním ročníkem. Vychází zejména ze zveřejněných z článků a analýz v běžných i profesně učitelských médiích, z odborných publikací, oficiálních internetových stránek MŠMT a CERMAT. Praktická část práce se soustředí na analýzu výsledků dotazníku pro ředitele gymnázií a SOŠ, který měl za úkol zmapovat, jakým způsobem ovlivnilo nové pojetí maturity jejich práci. První ročník státní maturity přinesl výrazné rozdíly ve výsledcích jednotlivých škol a významný posun neúspěšnosti oproti letům předchozím. Výzkum poukázal na to, že vedení škol muselo na změnu pojetí maturit reagovat a v závislosti na typu školy mu více či méně přizpůsobovat ŠVP, učební plány či styl výuky dotčených předmětů. A rovněž na řadu negativních aspektů, které změněné pojetí maturity přineslo.
Analýza struktury provozních nákladů základních škol dle specifik vybraných městských částí na území hlavního města Prahy
Štrobachová, Eva ; Marková, Jana (vedoucí práce) ; Bříza, Kamil (oponent)
NÁZEV: Analýza struktury provozních nákladů základních škol dle specifik vybraných městských částí na území hlavního města Prahy. AUTOR: Eva Štrobachová ABSTRAKT: Závěrečná práce se zabývá analýzou struktury provozních nákladů základních škol dle specifik vybraných městských částí v letech 2008 - 2010. Teoretická část seznamuje s postavením školství ve veřejném sektoru, vymezuje pojem příspěvkové organizace, postup a způsob financování nákladů škol zřizovatelem a související legislativu. Pozornost je věnována problematice stanovení kritérií racionality nákladů provozního rozpočtu, který předkládá ředitel školy zřizovateli. Cílem bakalářské práce je porovnání struktury provozních nákladů základních škol, sledování indikátorů, způsob rozdělování finančních prostředků zřizovatelem a návrh možného řešení vedoucí k efektivitě zpracování rozpočtových prostředků základních škol. Poznatky získané z výzkumného šetření mohou být využity jak z pozice ředitele pro rozvoj manažerských schopností při řízení školy, tak z pozice zřizovatele pro metodické řízení škol v oblasti ekonomie a finančního managementu.
Vliv vnějších faktorů na marketingovou strategii soukromé mateřské školy při jejím založení
Šuvarská, Klára ; Cozlová, Světlana (vedoucí práce) ; Bříza, Kamil (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vlivem vnějších faktorů na marketingovou strategii soukromé mateřské školy při jejím založení. Literární rešerše charakterizuje teoretické zpracování tržního prostředí a faktorů působících na prostředí školy. Bakalářská práce dále vychází ze současného stavu mateřských škol, vlivů makroprostředí a mezoprostředí školy, které úzce s problematikou souvisejí a které jsou pro další kroky studie důležitým ukazatelem. V empirické části je proveden výzkum, který slouží jako hlavní zdroj informací pro tvorbu marketingové strategie. Cílem je zjistit, zda existuje určitá skupina lidí, která je ochotna investovat vyšší finanční prostředky do předškolního vzdělávání svých dětí. Ve výzkumné fázi jsou prověřeny potřeby a zájmy rodičů o službu soukromé mateřské školy. Na základě získaných údajů o stavu makroprostředí a mezoprostředí školy a na základě vyhodnocení empirického výzkumu je proveden návrh marketingové strategie. Vypracovaná studie bude přínosem pro vedoucí pracovníky v oblasti školství včetně pedagogů, kteří uvažují o založení soukromého předškolního zařízení.
Vzdělávací potřeby vedoucích pracovníků škol a školských zařízení při uplatňování pracovního práva
Bodláková, Alena ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Bříza, Kamil (oponent)
Tématem bakalářské práce je zmapování a porovnání vzdělávacích potřeb, názorů a zkušeností při uplatňování pracovního práva u jednotlivých skupin vedoucích pracovníků škol. Cílem praktické části je zjistit, zda vzdělávací potřeby v oblasti pracovního práva jsou u těchto vedoucích pracovníků odlišné podle druhu řízené školy. Výsledky výzkumu by mohly být pomůckou při organizaci vzdělávání v oblasti pracovního práva. ABSTRACT: The bachelor thesis attempts to survey and compare educational needs, opinions and experience of people employed in various fields of school management regarding the application of employment and labour law. The aim of the practical part is to determine whether and how the management's educational needs concerning employment and labour law differ depending on the type of school. The research findings might contribute to efficient labour law teaching and learning.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Bříza, Kristián
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.