Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 73 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pohybové možnosti u pacientů s dyslexií
Tobolková, Dominika ; Bitnar, Petr (vedoucí práce) ; Ptáková, Karolína (oponent)
This research bachelor thesis titled "Physical Options in Dyslexic Individuals" highlights the issue of this specific learning disorder. It summarizes current knowledge about dyslexia in physiotherapy, rehabilitation and other appropriate physical activities. The work is divided into three parts. The theoretical part describes dyslexia within other specific learning disorders, determines its definition, typology and the search for causes of its origin. Herein, it depicts the knowledge in terms of building diversity and the functioning of the CNS and the reading process. The next section focuses on the secondary manifestations of this disorder. The special part deals with dyslexia in the context of physiotherapy, its influence on postural control. It compares current methods that try to move their postural system, movement skills and the disorder itself. This part offers an overview of appropriate therapies and activities for dyslectics. The last practical part is focused on the influence of dyslexia on the postural system of these individuals. The content is an indikative examination that compares 12 dyslectic individuals with each other. Keys words: dyslexia, specific learning disorders, physiotherapy, physical activities, sensory intergration
Pohybové činnosti dětí staršího školního věku v týdenním režimu
Šindelářová, Kateřina ; Nechlebová, Eva (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Bakalářská práce podává zprávu o začleňování pohybových aktivit dětí staršího školního věku do týdenního režimu. Hlavní výzkum je zaměřen na porovnání dětí ze dvou základních škol, jedné v centru Prahy a druhé na okraji hlavního města, s ohledem na jejich sportovní a pohybové zájmy. Teoretická část práce se věnuje nutnosti začleňování pohybových aktivit této věkové kategorie do každodenního života, vhodným či naopak nevhodným sportovním činnostem a zdravotním komplikacím vyplývajících z nedostatku pohybu. V praktické části je pomocí dotazníkového výzkumu porovnána četnost začleňování pohybu dětí ze dvou škol s následnou analýzou nasbíraných dat a závěrečným shrnutím této problematiky. Cílem mé bakalářské práce je porovnat a zjistit, v kterých oblastech začleňují děti více pohybových aktivit do svého života, tedy zda jsou na tom lépe děti z centra velkého města, či z malé městské čtvrti.
Motivace žáků 2. stupně základních škol k pohybovým aktivitám a sportu
Suchánková, Denisa ; Hrabinec, Jiří (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
: Ve své diplomové práci se budu zabývat tím, jaká je motivace žáků 2. stupně základních škol, kteří nesportují, a žáků, kteří jsou aktivními členy sportovních klubů, k pohybovým aktivitám a sportu. Obě skupiny porovnám a zjistím, jaké jsou zdroje jejich motivace, jak ji eventuálně ovlivňovat a na čem závisí jejich výběr sportovního odvětví, kterému se chtějí věnovat. V teoretické části budu popisovat vliv motivace na pubescenty. Dále se budu pojednávat o tom, jaký má význam pohybová aktivita v životě člověka. V praktické části se budu pomocí dotazníků a interview zaobírat podněty, které ovlivňují žáky při jejich výběru sportovního zaměření a pohybové aktivity. Klíčová slova: motivace, žáci 2. stupně ZŠ, pohybové aktivity, sport, volný čas
Postoje k pohybovým aktivitám u žáků mladšího školního věku
Holický, Jakub ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Jebavý, Radim (oponent)
POSTOJE K POHYBOVÝM AKTIVITÁM U DĚTÍ V MLADŠÍM ŠKOLNÍM VĚKU Cíle: Hlavním cílem této práce je zjištění postojů k pohybovým aktivitám u žáků mladšího školního věku pomocí dotazníku CATPA/Grade Year 3 (Schutz et al. 1985) v záměrně vybraných školách ve školním roce 2008/2009 a následná komparace s výsledky Málkové z roku 2002. Metody: V našem empirickém výzkumu jsme použili k získání dat metodu dotazníku. Jednalo se o specializovaný dotazník pro děti mladšího školního věku známý pod názvem CATPA GRADE / YEAR 3 (Schutz et al. 1985). Uvedený dotazník postihuje šest dimenzí postojů (sociální cítění, zdraví, nebezpečí, sociální prožívání, estetično a radost z pohybu). Pro správné vyplnění dotazníku byl vytvořen manuál pro učitele, popřípadě ostatní examinátory, kteří byli tak připraveni zodpovídat případné dotazy žáků. Výzkum byl realizován ve třetích a čtvrtých třídách záměrně vybraných ZŠ (jedna mimopražská a jedna pražská základní škola). Výzkum byl jednostupňový a navazoval na deskriptivní výzkum Kaplana (2001). Výsledky: Ze sledovaných průměrných hodnot šesti proměnných jsme zjistili zvýšenou hodnotu u dimenze X5 - estetično u dívek. U chlapců jsme naopak naměřili zvýšenou hodnotu u dimenze X3 - nebezpečí. Domníváme se, že je to způsobeno počátečním uvědomění si ženské a mužské identity. Při...
Mapování životního stylu mládeže ve věku 16-17 let v Neratovicích
Hampejs, Tomáš ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Dvořák, Martin (oponent)
Název práce: Mapování životního stylu mládeže ve věku 16-17 let v Neratovicích. Cíle práce: Tato diplomová práce mapuje složky životního stylu mládeže v regionu Neratovic, s cílem ovlivnění zdravotního stavu věkové skupiny 16-17 let. Metoda: Práce vychází ze sociologického šetření provedeného v roce 2012 na dvou školách, lišících se formou výuky, gymnáziu a učilišti v Neratovicích. K realizaci byla použita metoda dotazování pomocí ankety. Šetření bylo dvoustupňové: dvě šetření pilotní na vzorku 149 respondentů a vlastní studie na 174 respondentech. Finální data byla analyzována dle jejich pohlaví a typu školy s využitím Mann-Whitney U testu. Anketní otázky byly vytvořeny na bázi dotazníku CAV 2001 pro mládež a dotazníku "Determinanty účasti na cvičení" (University of Tasmania - FTK UP Olomouc). Výsledky: Z provedeného šetření je možné usuzovat, že chlapci jsou na tom významně lépe v oblasti pohybových aktivit (PA) a dívky v oblasti pohybových inaktivit (PI) a ve stravování. Studenti gymnázia jsou na tom oproti žákům učiliště lépe v PA a významně lépe ve stravování, v oblasti PI jsou na tom obě skupiny velmi podobně. Z hlediska PA 38 % chlapců a téměř 75 % dívek nesplňuje současné minimální objemy PA. U stravování platí, že tato věková skupina nesplňuje doporučené režimy stravování. Z hlediska...
Porovnání účasti v pohybových aktivitách studentů středních škol a žáků základních škol v Praze
Podroužková, Eva ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Flemr, Libor (oponent)
Název: Porovnání účasti v pohybových aktivitách studentů středních škol a žáků základních škol v Praze Cíle: Cílem diplomové práce bylo na základě dotazníkového šetření a následného vyhodnocení získaných dat zjistit a porovnat účast v mimoškolních pohybových a sportovních aktivitách studentů pražských středních škol a žáků pražských základních škol. Metody: Výzkum byl realizován pomocí dotazníkového šetření. Dotazník byl vytvořen speciálně pro tento výzkum. Výsledky: Výsledky výzkumu naznačují, že pohybové aktivity jsou mezi žáky základních škol i mezi studenty středních škol v Praze relativně rozšířenou činností. Bylo statisticky dokázáno, že žáci základních škol se věnují pohybovým aktivitám v organizované formě více než studenti středních škol. Ve frekvenci provozování pohybových aktivit nebyl zjištěn mezi studenty středních škol a žáky základních škol významný statistický rozdíl. Klíčová slova: pohybové aktivity, střední škola, základní škola
Podpora zdraví u dětí předškolního věku ve vybraných předškolních zařízeních
Šotková, Veronika ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Vodáková, Jitka (oponent)
NÁZEV: Podpora zdraví u dětí předškolního věku ve vybraných předškolních zařízeních AUTOR: Veronika Šotková KATEDRA: Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PaedDr. Eva Marádová, CSc. ABSTRAKT: Bakalářská práce se zabývá vybranými aspekty zdraví, které přispívají ke zdravému vývoji dítěte předškolního věku. V teoretické části je charakterizován psychomotorický a sociální vývoj dítěte předškolního věku, základní potřeby a faktory ovlivňující jeho zdravý vývoj a dále je zde upozorněno na dlouhodobý program podpory zdraví Zdraví 21 s odkazem na cíle zabývající se dětmi předškolního věku, zlepšením životních podmínek a lepšího zdravotního stylu. V další části se práce zaměřuje na současnou nabídku předškolního vzdělávání včetně soukromých předškolních zařízení a alternativ zaměřených na výchovu ke zdravému životnímu stylu. Cílem praktické části je zmapovat situaci podpory zdraví z hlediska pohybových aktivit, spánku a stravování dětí ve vybraných městských mateřských školách a soukromých předškolních zařízeních. K ověření tohoto cíle je využito polostrukturovaného rozhovoru s ředitelkami soukromých předškolních zařízeních a městských mateřských škol. Bylo zjištěno, že aktivity všech zařízení podporují zdravý vývoj dítěte. KLÍČOVÁ SLOVA: dítě předškolního věku, pohybové aktivity, výživa, spánek, předškolní vzdělávání
Návrh sportovně dobrodružného areálu v městysi Štěchovice
Kohoutová, Kristýna ; Vomáčko, Ladislav (vedoucí práce) ; Blahová, Eva (oponent)
Název: Návrh sportovně dobrodružného areálu v městysi Štěchovice Cíle: Cílem je navrhnout sportovně dobrodružný areál v městysi Štěchovice. Vybrat a umístit jednotlivé prvky tak, aby zaujaly a přiměly k aktivnímu trávení volného času nejen děti, ale i dospělé a seniory. Metody: Při zpracování byla použita analýza vycházející z rešerší dokumentů, písemných materiálů, internetových stránek a odkazů. Zároveň byla využita metoda terénního šetření (prozkoumávání vhodného prostoru pro realizaci projektu ve Štěchovicích, celková prohlídka okolí Štěchovic pro případné běžecké či cyklistické tratě). Výsledky: Výsledkem práce je návrh projektu sportovně dobrodružného areálu v městysi Štěchovice ve dvou variantách, který bude sloužit jako podklad pro případnou realizaci projektu. Výsledky analýzy dokumentů mohou být použity při vytváření obdobných areálů v České Republice. Klíčová slova: volný čas, aktivity v přírodě, aktivní životní styl, dětská hřiště, pohybové aktivity

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 73 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.