Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Verbální a neverbální prostředky persvaze na českých a německých billboardech
SOCHOROVÁ, Marie
Cílem diplomové práce je konfrontace verbálních a neverbálních prostředků persvaze na českých a německých billboardech. Práce porovnává zastoupení a frekvenci těchto prostředků na reklamách obou zemí. Úkolem práce je také zjistit, zda venkovní reklama může odrážet hodnoty a úroveň společnosti. Práce je rozdělena do tří kapitol. První se věnuje billboardu jako médiu venkovní reklamy. Tato část přináší přehled legislativních ustanovení jak v České republice, tak i v Německu. Zároveň se zabývá aktuálními kauzami z oblasti venkovní reklamy. Druhá kapitola obsahuje shrnutí dosavadních poznatků o pervazi a jejích prostředcích. Jsou zde také konfrontovány možnosti užití jazykových prostředků v českém a německém jazyce. Obsahem nejdůležitější a zároveň poslední kapitoly je analýza získaného materiálu, jenž se stal východiskem této práce. Materiálová databáze je tvořena 30 českými a 30 německými billboardy, jež byly vyfotografovány na území Jihočeského kraje a Dolního Bavorska. Cílem bylo vytvořit reprezentativní vzorek současné outdoorové reklamy obou zemí. Práce se zaměřuje nejdříve na prostředky verbální, jež jsou rozděleny dle jazykových rovin na prostředky fonetické, slovotvorné, syntaktické a lexikální. Z neverbálních složek billboardů je blíže zkoumána typografie, barva a obraz. Jelikož je reklama sdělení komplexní, zabývá se práce i interakcí obrazu a textu.
Persvaze reklamních článků v lifestylových časopisech ELLE a Instyle
Spilková, Tereza ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na jazykové persvazivní prvky obsažené v reklamních textech. Předmětem zkoumání budou dva přední české lifestylové magazíny - Elle a InStyle. Práce se zaměřuje na psychologii reklamy, médií a jazyk, jakým se reklama snaží oslovovat a přesvědčovat čtenáře. Lifestylové magazíny mají specifický způsob a jazyk, jakým se čtenáři komunikují. Předmětem zkoumání práce budou texty označené jako "promotion". Rozsah zkoumaného vzorku bude 6 čísel časopisu Elle a dvě čísla časopisu Instyle. První kapitola se zabývá teorií médií, masmédií a jejich vlivu na společnost. Druhá kapitola je věnována lifestylovým magazínům a jejich historii. Ve třetí kapitole se autorka věnuje teorii persvaze a jazyka. A čtvrtá se zaměří na reklamu a její schopnost ovlivňovat názory a postoje. V praktické části bakalářské práce je popsána metoda obsahové analýzy a popis sledovaného souboru dat. Následně se práce věnuje samotnému rozboru jednotlivých reklamních sdělení a zkoumá jazykové persvazivní prvky v nich obsažené. V závěru se pak autorka pokusí ukázat, jaké persvazivní prvky se v textech nejčastěji objevují, na jaké produkty se zaměřují a zda texty a jejich jazykové prvky odpovídají poučkám a odborné literatuře, která se věnuje správnému zpracování reklamních textů.
Vliv copywritingu na efektivitu e-mailových newsletterů
Malecha, Matěj ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce popisuje vliv copywritingu na efektivitu e-mailových newsletterů. V teoretické části je nejprve vymezena role copywritera, dále je specifikováno, čím je jeho práce hodnotná, a nakonec jsou shrnuty prostředky, které má pro tvorbu komerčních textů k dispozici. Vzhledem k interdisciplinární povaze tématu je použitá literatura kombinací zdrojů především z oblasti teorie komunikace, výzkumu kreativity, lingvistiky, rétoriky, e-mail marketingu a oborové literatury pro copywritery a marketéry. Copywriting je nejprve zasazen do kontextu teorie komunikace, následně je stručně popsán kreativní proces a shrnuty vyjadřovací prostředky, které copywriter užívá pro posílení persvaze, jako jsou stylizace, argumenty či řečnické figury. Konkrétní doporučení převzatá z oborové literatury jsou doplněna o zjištění dostupných výzkumů, které zkoumaly jejich fungování. V posledním oddíle teoretické části jsou popsány jednotlivé kroky procesu tvorby reklamního sdělení. V praktické části je následně zkoumáno, jestli jsou texty psané copywriterem úspěšnější v naplňování zadaných cílů než ty psané laikem. V případové studii jsou interpretovány výsledky split testů, které srovnaly výkon copywriterské a laické verze dvou e-mailových rozesílek. Součástí je také stručná analýza textů obou verzí: v případě...
Autorský styl kazatele Jaroslava Plevy
Kucová, Hana ; Janovec, Ladislav (vedoucí práce) ; Holanová, Radka (oponent)
Tato práce se na podkladě analýzy vybraných kázání baptistického kazatele Jaroslava Plevy zabývá osobitostí projevu tohoto kazatele, jež je realizována prostřednictvím jazykových a stylotvorných prostředků a skrze výstavbu textu. Na výslednou podobu komunikátu mají vliv objektivní stylotvorné faktory, funkce komunikátu, mluvená forma, která do značné míry determinuje výstavbu Plevových textů, volba kódu, resp. přepínání mezi kódy neutrálním a hovorovým a obecnou češtinou, dále pak jeho oficiální ráz, tradicí dané místo a čas komunikace. Zásadní roli hraje také adresát. Zahrnuta je též analýza stylotvorných faktorů subjektivních. Pro slohový útvar kázání je typická intertextovost, především navazování na biblické texty Starého a Nového zákona. Vzhledem k pestrosti zastoupených kázání je škála motivů užitých v Plevových textech pestrá a bohatě je zastoupeno také obrazné vyjadřování, jehož původ je většinou odvozen z textů biblických. Kazatel Pleva užívá vybraných jazykových prostředků se záměrem předat své myšlenky posluchačům a naplnit tak získávací a přesvědčovací funkci žánru kázání.
Motiv násilí a variabilita jeho užití v reklamě s ilustrací na sociální reklamě organizace Amnesty International na rozdílných mediatypech ve vybraných letech
Poliaková, Karolína ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Práce mapuje proměnu motivu násilí v reklamní tvorbě. V první části se zaměřuji na možné formální projevy násilí a na funkci, kterou může prvek násilí plnit v reklamním díle. Do formy pak ve své práci pro komplexnost analýzy řadím jak styl vyobrazení, tak násilí v reklamě po stránce obsahové. Pro detailnější rozbor prvku násilí v reklamě je přihlédnuto k roli emocí, které formují výslednou recepci. Dále je tematizováno násilí v rámci právního systému České republiky a samoregulačního principu se zohledněním toho, jak v tomto systému figuruje činnost Rady pro reklamu. Součástí práce je i zasazení motivu násilí v reklamě do kontextu výzkumů týkajících se této problematiky. Vzhledem k náplni analytické části práce, která se věnuje reklamní tvorbě nevládní neziskové organizaci Amnesty International, je nejprve uvedena problematika sociální reklamy ve srovnání s komerčním marketingem. Variabilita motivu násilí z hlediska formálních aspektů a funkčnosti je demonstrována na reklamní tvorbě Amnesty International v letech 2006, 2008, 2012 a 2014, a to v různých typech médií - venkovní reklama, tisk, video a online aplikace. Jednotlivá reklamní díla jsou analyzována podle sémiotické teorie Rolanda Barthese z díla Rétorika obrazu. Analýza v druhé části práce potvrdila výskyt prvku násilí v některých z možných...
Užití a funkce persvazivních jazykových prostředků v ženských časopisech
Hrabáková, Anna ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Diplomová práce se zabývá persvazí a jejími prostředky v současných žurnalistických textech - magazínech pro ženy. S využitím přístupů kritické analýzy diskursu analyzuje vybrané verbální prostředky, jež v textu slouží ke stimulaci funkce persvazivní. Za výzkumný vzorek byly zvoleny úvodníky extrahované z časopisu Žena a život z let 2010-2013. V první části práce je teoreticky pojednáno o persvazi z hlediska psychologie komunikace, sociologických a mediálních studií. Následuje rozbor trhu s ženskými časopisy na území České republiky a popis specifik ženských časopisů a lifestylových magazínů. V praktické části je analyzován jazyk ženských časopisů na příkladu 48 úvodníků vyjmutých z časopisu Žena a život. Práce se soustřeďuje na vybrané verbální prostředky persvaze, analyzuje jejich využití a funkci v textu. Současně sleduje také obsahovou/tematickou náplň úvodníků a zkoumá, jak je jejich prostřednictvím v magazínech konstruován a prezentován ženský svět. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Prezidentské projevy Miloše Zemana
Kůsová, Lucie ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Prezident Miloš Zeman jako první přímo volený prezident patří k nejvýraznějším osobnostem české politické scény a je jedním z nejschopnějších řečníků postkomunistické éry. Veřejné projevy jsou téměř jediným způsob, jakým prezident komunikuje s občany. Tato bakalářská práce si dala za cíl analyzovat prezidentské projevy Miloše Zemana. Pro výzkum bylo vymezeno období 8.3. 2013- 31.12. 2014. Autorka projevy analyzovala z hlediska struktury, délky vět, použitých jazykových prostředků, argumentace, persvazivních a manipulativních technik a opakujících se témat. V závěru práce také srovnala interpretaci projevů českými a zahraničními médii.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.