Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pojem akcident ve Stacku Benjamina Brattona
Malecha, Matěj ; Šlerka, Josef (vedoucí práce) ; Koubský, Petr (oponent)
Matěj Malecha, Akcident ve Stacku Abstrakt (česky) Tato diplomová práce vysvětluje pojem "akcident" v knize Benjamina H. Brattona The Stack: On Software and Sovereignty. Nejprve jsou identifikovány vhodné mentální modely z oblasti teorie komplexních systémů, filosofie techniky a teorie informace. Modely jsou následně využity pro analýzu a interpretaci Stacku, která ukazuje, že akcidentálnost Stacku (1) je nevyhnutelným důsledkem funkčního principu digitálních technologií a (2) má dvojí, kvalitativně odlišnou podobu podle toho, jestli se projevuje na úrovni vrstvy, nebo v celku. V závěru práce je rozebráno, jak skutečnost, že kniha je podle Brattona designovým brífem, a fakt, že Stack není používán pouze lidmi, ovlivňuje roli designéra.
Vliv copywritingu na efektivitu e-mailových newsletterů
Malecha, Matěj ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce popisuje vliv copywritingu na efektivitu e-mailových newsletterů. V teoretické části je nejprve vymezena role copywritera, dále je specifikováno, čím je jeho práce hodnotná, a nakonec jsou shrnuty prostředky, které má pro tvorbu komerčních textů k dispozici. Vzhledem k interdisciplinární povaze tématu je použitá literatura kombinací zdrojů především z oblasti teorie komunikace, výzkumu kreativity, lingvistiky, rétoriky, e-mail marketingu a oborové literatury pro copywritery a marketéry. Copywriting je nejprve zasazen do kontextu teorie komunikace, následně je stručně popsán kreativní proces a shrnuty vyjadřovací prostředky, které copywriter užívá pro posílení persvaze, jako jsou stylizace, argumenty či řečnické figury. Konkrétní doporučení převzatá z oborové literatury jsou doplněna o zjištění dostupných výzkumů, které zkoumaly jejich fungování. V posledním oddíle teoretické části jsou popsány jednotlivé kroky procesu tvorby reklamního sdělení. V praktické části je následně zkoumáno, jestli jsou texty psané copywriterem úspěšnější v naplňování zadaných cílů než ty psané laikem. V případové studii jsou interpretovány výsledky split testů, které srovnaly výkon copywriterské a laické verze dvou e-mailových rozesílek. Součástí je také stručná analýza textů obou verzí: v případě...

Viz též: podobná jména autorů
1 MALECHA, Matyáš
1 Malecha, Martin
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.