Název:
Vliv copywritingu na efektivitu e-mailových newsletterů
Překlad názvu:
The Influence of Copywriting on E-mail Newsletters Effectiveness
Autoři:
Malecha, Matěj ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce popisuje vliv copywritingu na efektivitu e-mailových newsletterů. V teoretické části je nejprve vymezena role copywritera, dále je specifikováno, čím je jeho práce hodnotná, a nakonec jsou shrnuty prostředky, které má pro tvorbu komerčních textů k dispozici. Vzhledem k interdisciplinární povaze tématu je použitá literatura kombinací zdrojů především z oblasti teorie komunikace, výzkumu kreativity, lingvistiky, rétoriky, e-mail marketingu a oborové literatury pro copywritery a marketéry. Copywriting je nejprve zasazen do kontextu teorie komunikace, následně je stručně popsán kreativní proces a shrnuty vyjadřovací prostředky, které copywriter užívá pro posílení persvaze, jako jsou stylizace, argumenty či řečnické figury. Konkrétní doporučení převzatá z oborové literatury jsou doplněna o zjištění dostupných výzkumů, které zkoumaly jejich fungování. V posledním oddíle teoretické části jsou popsány jednotlivé kroky procesu tvorby reklamního sdělení. V praktické části je následně zkoumáno, jestli jsou texty psané copywriterem úspěšnější v naplňování zadaných cílů než ty psané laikem. V případové studii jsou interpretovány výsledky split testů, které srovnaly výkon copywriterské a laické verze dvou e-mailových rozesílek. Součástí je také stručná analýza textů obou verzí: v případě...This bachelor's thesis describes the influence of copywriting on email newsletter effectiveness. The theoretical part is dedicated to circumscribing the role of copywriter, specifying the value of copywriter's work and summarising available linguistic means for producing commercial texts. Given the interdisciplinary character of the topic, the thesis is mainly based on literature covering topics such as theory of communication, creativity research, linguistics, rhetoric, e-mail marketing and professional literature for copywriters and marketers. At the beginning, copywriting is set into the context of theory of communication followed by a brief description of the creative process and linguistic means strengthening persuasive effect, such as stylization, arguments and rhetorical figures. Specific recommendations adapted from professional literature are supplemented with the available findings of the scientific studies that tested them. In the last section of the theoretical part, the developmental process of commercial communication is described in seven steps. The practical part examines the hypothesis that the texts written by a copywriter are more successful in satisfying given goals than those written by an amateur. The case study at the end includes an interpretation of the results of two split...
Klíčová slova:
copywriting; e-mail marketing; komunikace; kreativita; newslettery; persvaze; rétorika; communication; copywriting; creativity; e-mail marketing; newsletters; persuasion; rhetoric