Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 52 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Obraz jako příklad a vzor v kontextu jeho vlivu a rozšíření na prožívání života člověka
Nohejl, Jiří ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce) ; Vojtěchovský, Miroslav (oponent)
Ústředním tématem této práce je snaha definovat obraz jako vizuální zkušenost. Takové vnímání obrazu lze uchopovat jako interakci člověka, kde se tento obraz stává informační jednotkou, která pro člověka může představovat možnost, příklad, vzor. Důraz je v tomto textu kladen na proces samotné percepce jedince a na způsob interakce s akcentem na kontext sociálního učení a napodobování. Podstatnou rovinou je analýza principů této interakce vyúsťující v představení jednotlivých interakčních modelů zastřešujících tyto procesy. Struktura práce je členěna do 10 hlavních kapitol. V nich se autor pokusil představit kategorie, jako jsou vnímání, definování obrazu, napodobování jako nástroj kulturního přenosu, představení jednotek tohoto přenosu, vlastní proces interakce a analogický příklad jednotlivých základních rolí, které jedinec v této interakci zastává. Jako nadstavba jsou uvedeny tři analogie těchto rolí, které odkazují na antropologickou univerzální interakci, která popisuje člověka jako sběrače a lovce. Ty mají za úkol lépe ilustrovat formu lidského způsobu prožívání. V závěru je uvedena reflexe nad tématem a jsou zde popsány možnosti a východiska, které tato práce může v praktické podobě poskytnout.
Chování fotbalového trenéra mládeže
Maurer, Tomáš ; Buzek, Mario (vedoucí práce) ; Süss, Vladimír (oponent)
Název: Chování fotbalového trenéra mládeže. Cíle: Cílem práce je představit didaktickou činnost trenéra mládeže, metody vedení tréninkového procesu, které pohlížejí na svěřence jinak než na cvičný materiál, definovat tyto formy chování trenéra - zpětná informace, korekce, instrukce, otázka a ukázat na příkladech jejich efektivní i neefektivní využití. Metody: V této práci provádím metodu narativního přehledu a modifikovanou analýzu didaktické interakce. Výsledky: Koučování na rozdíl od příkazového stylu odbourává vnitřní bariéry a rozvíjí samostatnost a odpovědnost, zvyšuje sebedůvěru a vytváří vyšší úroveň dovedností. Trenér si musí uvědomovat funkce a efektivitu obsahu a načasování jednotlivých forem svého chování, aby byl tréninkový proces co nejúčinnější. Klíčová slova: zpětná informace, korekce, instrukce, otázka, koučování.
Chování trenéra v tréninkové jednotce ve fotbale
Schwarz, Václav ; Buzek, Mario (vedoucí práce) ; Frýbort, Pavel (oponent)
Název: Chování trenéra v tréninkové jednotce ve fotbale Cíle: Cílem mé práce je pozorování interakce tří vybraných trenérů s hráči na trénincích. Hypotéza: Předpokládám, že instrukce bude převládat nad výskytem dalších forem chování. Metody: Ve své práci jsem použil metodu pozorování, metodu audio záznamu a metodu didaktické interakce (ADI). Metody pozorování a audio záznamu jsem použil při sběru dat. Metodu ADI jsem aplikoval v rozboru jednotlivých tréninkových jednotek. Ve všech tréninkových jednotkách sledujeme výskyt hypotézy. Výsledky: Cíl této práce byl splněn. Hypotéza byla potvrzena. U všech pozorovaných trenérů forma instrukce převažovala nad dalšími formami chování. Klíčová slova: interakce, zpětná vazba, instrukce
Jednotné řízení a pokyny v koncernu
Mach, Ota ; Eichlerová, Kateřina (vedoucí práce) ; Čech, Petr (oponent)
Shrnutí Hlavním účelem práce je představení nového českého koncernového práva se zvláštním zaměřením na právo udílet pokyny řízené osobě. Celá práce je prostoupena úvahou, zda se zákonodárci podařilo najít přiměřený balanc mezi uvolněnějším francouzským přístupem a německou právní úpravou, která je založena především na ochraně minoritních společníků a věřitelů. První kapitola práce se zaměřuje na pojem jednotného řízení a popisuje jeho hlavní znaky - koncernový zájem, jednotnou politiku a koncepční řízení a koordinaci. Dále je podrobně rozebrán význam a způsob koncernové deklarace, která, jakožto formální požadavek koncernu, v důsledku vede ke koncernovým výhodám, jako je například specifický způsob vyrovnání újmy. Další kapitoly jsou věnovány pojmům pokyn a obchodní vedení. Jelikož zákon obecně zakazuje udílet pokyny do obchodního vedení právě s výjimkou pro koncernové vztahy, v práci je podrobně vysvětlen pojem obchodního vedení především s odkazy na rozhodnutí českých soudů. Mimo pokyn jsou popsány i další způsoby prosazování vlivu v rámci koncernu. Zvláštní pozornost je věnována personálním změnám v orgánech řízené osoby. Druhá část čtvrté kapitoly se pak zabývá výhradně koncernovými pokyny. Nejdříve jsou rozebrány obecné otázky týkající se pokynů a jejich propojení s koncernovou deklarací. Dále je pár...
Úroveň výuky plaveckých škol ve Středočeském kraji
Sieglová, Iva ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Cílem práce je zmapovat povinnou výuku plavání dětí mladšího školního věku ve Středočeském kraji. Práce bude taktéž cílit na problematiku výuky prvního plaveckého způsobu v jednotlivých plaveckých školách, na používané výukové metody, jakož i na vzdělání a délku praxe jejich pedagogů v těchto školách Středočeského regionu. V teoretické části práce seznamuje s historií plavecké výuky, legislativou plaveckých škol, s významem plavání, s plaveckými způsoby vyučovanými v základní povinné plavecké výuce i s charakteristikou dětí mladšího školního věku. V praktické části bychom měli srovnat úroveň jednotlivých plaveckých škol regionu při povinné výuce plavání, stejně jako i komponenty, které tuto výuku mohou ovlivňovat. Zároveň bychom měli zmapovat výuku jednotlivých plaveckých způsobů a výukové metody v těchto plaveckých školách Středočeského kraje. KLÍČOVÁ SLOVA plavecký výcvik, plavecká škola, plavecký způsob, plavání, výuka, žák, instruktor, plavecké dovednosti, výukové metody, vzdělání
Prosazení vlivu řídící osoby v koncernu a jeho důsledky
Janků, Eva ; Černá, Stanislava (vedoucí práce) ; Tomášek, Petr (oponent)
Prosazení vlivu řídící osoby v koncernu a jeho důsledky Abstrakt Cílem této rigorózní práce je přinést vhled do vnitřního fungování koncernových společností, zejména s ohledem na prosazování vlivu řídící osoby v rámci koncernu, popsat jednotlivé nástroje prosazování vlivu řídící osoby, posoudit jejich efektivitu a stanovit jejich limity, a to s důrazem na českou právní úpravu. Prosazení vlivu vůči řízené osobě s sebou v moderní společnosti neodmyslitelně nese i právní důsledky, jež se projevují zejména odpovědností řídící osoby i členů volených orgánů jak řídící, tak řízené osoby, a to zejména ve vztahu k potenciálně způsobené újmě řízené obchodní korporaci. Pozornost tak je věnována i odpovědnostním důsledkům spjatým s prosazováním vlivu řídící osoby. Na začátku práce je prezentován její cíl, následující část pak poskytuje stručný obecný vhled do problematiky koncernů jakožto typu podnikatelského seskupení. Třetí kapitola se zabývá jednotným řízením, které představuje definiční znak koncernu a v jehož rámci dochází k prosazování vlivu řídící osoby, a rozebírá znaky jednotného řízení. Následující kapitola již podrobně analyzuje jednotlivé nástroje, kterými řídící osoba disponuje a díky nimž může prosazovat svůj vliv v koncernu. Zvláštní pozornost je věnována pokynům řídící osoby jakožto základnímu a...
Disassembler a analyzátor binárního kódu
Bayer, David ; Smrčka, Aleš (oponent) ; Peringer, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou zpětného překladu binárního kódu do jazyka symbolických instrukcí. Věnuje se popisu architektur ARM a AVR a průzkumu existujících řešení. Na základě získaných informací zpracovává návrh a implementaci aplikace typu disassembler. Poskytuje grafické uživatelské rozhraní usnadňující spuštění zpětného překladu a zobrazení jeho výsledku. Navržené prostředí je snadno rozšířitelné o disassemblery dalších architektur, algoritmy řízení zpětného překladu a analýzy kódu.
Obraz jako příklad a vzor v kontextu jeho vlivu a rozšíření na prožívání života člověka
Nohejl, Jiří ; Wittlich, Filip (oponent)
Ústředním tématem této práce je snaha definovat obraz jako vizuální zkušenost. Takové vnímání obrazu lze uchopovat jako interakci člověka, kde se tento obraz stává informační jednotkou, která pro člověka může představovat možnost, příklad, vzor. Důraz je v tomto textu kladen na proces samotné percepce jedince a na způsob interakce s akcentem na kontext sociálního učení a napodobování. Podstatnou rovinou je analýza principů této interakce vyúsťující v představení jednotlivých interakčních modelů zastřešujících tyto procesy. Struktura práce je členěna do 10 hlavních kapitol. V nich se autor pokusil představit kategorie, jako jsou vnímání, definování obrazu, napodobování jako nástroj kulturního přenosu, představení jednotek tohoto přenosu, vlastní proces interakce a analogický příklad jednotlivých základních rolí, které jedinec v této interakci zastává. Jako nadstavba jsou uvedeny tři analogie těchto rolí, které odkazují na antropologickou univerzální interakci, která popisuje člověka jako sběrače a lovce. Ty mají za úkol lépe ilustrovat formu lidského způsobu prožívání. V závěru je uvedena reflexe nad tématem a jsou zde popsány možnosti a východiska, které tato práce může v praktické podobě poskytnout.
Návrh a implementace prostředků pro zvýšení výkonu procesoru
Zlatohlávková, Lucie ; Sekanina, Lukáš (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřená na problematiku architektur procesorů. Základem projektu je návrh jednoduchého procesoru, který je obohacen o moderní prvky a principy používané v architekturách procesorů, jako jsou pipelining, cache a predikce skoků. Navržený procesor je implementován pomocí jazyka VHDL a simulován v prostředí programu ModelSim.
Edems - Computer Simulator For Learning
Friml, Dominik
This article introduces new educational and demonstrative tool for microprocessor technology called EDEMS, which is designed to ease teaching of microprocessors at universities, high schools and at homes of enthusiasts. It describes reasons of its creation, problems that it solved, and main advantages of this solution.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 52 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.