Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 197 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kritická místa ve výuce němčiny
MAREŠOVÁ, Anna
Tato diplomová práce se zabývá kritickými místy výuky německého jazyka na základních a středních školách. První část práce je zaměřena na zkoumanou problematiku z teoretického hlediska, přestavuje didaktiku cizích jazyků a popisuje RVP německého jazyka a s ním spojené pojmy, které mohou napomoci k pochopení a usnadnění řešení kritických míst ve výuce německého jazyka. Druhá část představuje vyhodnocení a analýzu 25 dotazníků získaných z projektu IPUP KA7 (Inovace přípravy učitelů pro praxi, CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_038/0006960). Toto dotazníkové šetření se soustředilo na identifikaci kritických míst výuky z pohledu učitelů němčiny na ZŠ, SŠ a gymnáziích. Čtyři z těchto kritických míst jsou analyzována podrobněji a jsou k nim přiložena motivační cvičení, která mohou tato kritická místa pro učitele i žáky zjednodušit a přiblížit.
Zjištění úrovně gymnastických pohybových dovedností žáků na druhém stupni základní školy
POTUŠŇÁK, Robin
Tato diplomová práce se zabývá výzkumem, který zjišťuje úroveň gymnastických dovedností žáků druhého stupně základní školy. První část práce se zabývá teoretickými poznatky o gymnastice, pohybovými schopnostmi a dovednostmi, tělesnou výchovou, didaktikou gymnastiky ve školní tělesné výchově a gymnastikou ve vzdělávacím systému. Druhá část práce se zabývá výzkumem, do kterého byly zařazeny čtyři základní školy v Táboře, na kterých se hodnotilo sto žáků. Výzkumný vzorek tvoří chlapci devátých tříd. Úroveň gymnastiky žáků na vybraných základních školách se zjišťovala pomocí šesti zařazených gymnastických prvků, které se na základě úrovně provedení hodnotily pomocí pětistupňové hodnotící škály. Data byla dále zpracována pomocí deskriptivní statistiky a porovnána s výsledky další práce, která se zabývá stejným výzkumem ve městě Písek.
K metodice výuky holocaustu na ZŠ se zastoupením didakticky upravených textových a ikonografických pramenů
HOŠKOVÁ, Michaela
Diplomová práce K metodice výuky holocaustu na ZŠ se zastoupením didakticky upravených textových a ikonografických pramenů se zaobírá vztahy mezi nejnovějšími poznatky historické vědy k tématu holokaustu, jejich tematizací a reflexí v učebních materiálech pro žáky druhého stupně základní školy v kontextu kurikulárních požadavků Rámcového vzdělávacího programu. Práce obsahuje podrobné didaktické analýzy tématu včetně možností exkurzního vyučování a sestavení výběru didakticky upravených textových a ikonografických pramenů s metodickým komentářem.
Posuzování kvality výuky psychologie na SŠ s využitím metodiky 3A
LEHAROVÁ, Jana
Diplomová práce je zaměřena na problematiku kvality výuky psychologie na středních školách. Práce je rozdělena na dvě části. Úvod teoretické části práce je věnován představení didaktiky psychologie a základních principů, ze kterých vychází, jako je konstruktivismus a komunikační pojetí didaktiky. Další kapitoly jsou věnovány charakteristice výuky psychologie na středních školách nejen v České republice, ale také například na Slovensku. Obsahem praktické části jsou dvě výukové situace, na jejichž podkladě byly vytvořeny dvě didaktické kazuistiky, které byly zpracované pomocí tzv. metodiky 3A. Výsledkem aplikace tohoto kvalitativního postupu je vhled do výuky psychologie, který zároveň umožňuje hodnocení její kvality na základě integrity tzv. tří vrstev (tematické, konceptové, kompetenční) v rámci tzv. modelu hloubkové struktury výuky. Za účelem zlepšování kvality výuky jsou navržené alterující postupy. Cílem práce je navrhnout takové alterace, které povedou k naplňování cílů výuky psychologie, funkční psychologické gramotnosti.
Mediální vzdělávání na ZŠ: Reflexe dostupných programů a vlastní návrh výuky
Čechová, Daniela ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Samek, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na didaktické aspekty mediální výchovy. V první kapitole vymezuje pojem mediální gramotnost, představuje pojetí tohoto pojmu různými vzdělávacími institucemi v mezinárodním kontextu a vzájemně je porovnává. V další kapitole je představena a s předchozími pojetími komparována česká koncepce. Prostor je věnován i tématu mediální výchovy, mediální pedagogiky a mediální andragogiky. Dále navazuje část zabývající se stavem mediální gramotnosti na českých školách pohledem realizovaných průzkumů, která se zaměřuje na jejich závěry. Práce v další části mapuje didaktická východiska pro výuku mediální výchovy se zaměřením na dva projekty, které se jí věnují. Přináší jejich představení a porovnání dvou konkrétních programů. Předložen je také přehled několika dalších projektů, které nabízejí didaktickou podporu učitelům při výuce mediální výchovy. Na základě zjištěných mezer v českém pojetí mediálního vzdělávání je navržena výuková lekce určená pro druhý stupeň základní školy. Téma navrženého postupu výuky vychází ze širšího mezinárodního pojetí organizace UNESCO a zabývá se zpravodajskými hodnotami. Doplňuje tak představené didaktické materiály k výuce mediální výchovy. Výuková lekce byla testována v rámci výuky na ZŠ Strossmayerovo náměstí v Praze 7. Práce přináší reflexi...
Projektová výuka předlékařské první pomoci
Danková, Kateřina ; Ehler, Edvard (vedoucí práce) ; Vančata, Václav (oponent)
Název: Projektová výuka předlékařské první pomoci Abstrakt: Tato diplomová práce pojednává o výuce první pomoci na druhém stupni základních škol. V úvodu práce je zmíněná má motivace k tomuto tématu. Za ní následují cíle stanovené pro tuto práci. Teoretická část se věnuje školským dokumentům, jsou zde také popsány teoretické základy pro výuku první pomoci, mezi něž se řadí definice první pomoci, tísňová volání, poskytování první pomoci k vybraným stavům ohrožující život. Mezi velmi důležité kapitoly teoretické části se řadí Didaktika první pomoci, cílem této kapitoly je poskytnout užitečné rady pro vytvoření co nejvíce efektivní výuky po stránce organizační a metodické. V kapitole se stručně věnuji tématům, jako jsou výukové cíle, motivace, didaktické zásady vyučování, metody a organizační formy výuky. Ve výzkumné části mé diplomové práce si kladu za cíl porovnat, zda je pro výuku první pomoci více efektivní projektová výuka či výuka frontální. V této části se zabývám výzkumnými otázkami a hypotézami. V závěru se nachází stručné zhodnocení, zda a do jaké míry byly cíle této práce naplněny. Klíčová slova: První pomoc, výuka, projektová výuka, druhý stupeň základní školy, didaktika
Aktivizační metody při e-Learningu češtiny na SŠ během povinné distanční výuky
Setničková, Lucie ; Martinovská, Klára (vedoucí práce) ; Laufková, Veronika (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na aktivizující metody v on-line výuce českého jazyka a literatury. Teoretická část zahrnuje vysvětlení pojmu e-learning a objasňuje kontext zavádění povinného distančního vzdělávání v České republice. Dále se práce věnuje aktivizujícím metodám a jejich dělení. Rozděluje aktivizující metody na diskusní, situační, inscenační, didaktické hry a metody heuristické. Praktická část je zaměřena na akční výzkum. Cílem bylo zjistit, jakým způsobem je možné převést aktivizující metody do e-learningu českého jazyka a literatury. Součástí výzkumu bylo vyhledání prostředků, které je možné využít k naplnění jednotlivých aktivizujících metod v e-learningu a prozkoumat míru jejich efektivity při výuce. Výzkum byl prováděn za pomoci aktivního pozorování a zápisu do pedagogického deníku. Práce ukazuje konkrétní výukové metody a hodnotí jejich efektivitu využití v on-line prostředí na střední škole ArtEcon Praha. Tyto metody byly praktikované během školního roku 2020/2021. Bylo zjištěno, že všechny aktivizující metody je možné převést do on-line prostředí, avšak míra jejich efektivity se liší. Za nejméně efektivní, a nejobtížněji realizovatelné, byly vybrány metody inscenační. Naopak snadno využitelným aktivizujícím postupem vhodným do on-line prostředí, jsou didaktické hry. Nabízené...
Porovnání vybraných edukačních platforem
Kubíčková, Karolina ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zabývá porovnáním vybraných edukačních platforem. Jejím cílem je analyzovat vybrané online platformy a jejich funkce s ohledem na možnost zařazení moderních výukových metod při vzdělávání dospělých. Teoretická část je zpracována na základě dohledané odborné literatury a dalších dostupných zdrojů a vymezuje pojmy související s problematikou, kterými jsou andragogika, metody vzdělávání dospělých a online vzdělávání. Představuje také aktuální trendy a cíle směřování vzdělávání v České republice. Závěrem teoretické části je shrnutí důležitých teoretických východisek, ze kterých dále čerpá výzkumná část práce. Z hlediska potřeby detailního zkoumání vybraných platforem byla zvolena kvalitativní strategie výzkumu a metoda obsahové analýzy. Zkoumanými online vzdělávacími platformami byly Knowspread, Thinkific, Miro a BigBlueButton. Pro potřeby diplomové práce byly v rámci analýzy charakterizovány a představeny jejich funkce pro vytváření kurzu. Interpretace dat zprostředkovává přehlednou tabulku, ze které je patrné, že všechny výše zmíněné platformy obsahují funkce možnost nahrání souboru, vložení URL na externí multimédia / webovou stránku a funkci stáhnout vložený soubor. Další charakteristiky se liší na základě toho, zda se jedná o platformu umožňující synchronní, nebo asynchronní...
Didaktika skoků z malé trampolíny v rámci soutěže Teamgym
Šindelář, Jan ; Krištofič, Jaroslav (vedoucí práce) ; Chrudimský, Jan (oponent)
1 Abstrakt Název práce: Didaktika skoků z malé trampolínky v rámci soutěže TeamGym Charakteristika: Teoretická část práce se zabývá pojmy týkající se gymnastiky, její historie a dělení, především však gymnastickým sportem TeamGym. Hlavní disciplínou, které se věnuje tato práce, je malá trampolínka. Dále je zde definována motoricko - funkční příprava pro zvládnutí skoků z malé trampolínky, stimulace pohybových schopností a jejich dělení, technika pohybu a na závěr teoretické části obecné didaktické principy. Hlavním cílem práce je navrhnout didaktický program pro zvládnutí vybraných převratových skoků z malé trampolínky. Návrh je proveden na základě kinematické analýzy vybraných převratových skoků, literární rešerše a vlastních zkušeností. Jedná se o základní převratové skoky, kterými jsou salto vpřed skrčmo, schylmo, toporně a dvojné salto vpřed skrčmo. Pro naplnění cíle a úkolů práce byla použita metoda počítačové kinematické analýzy a metoda pozorování jak v prostředí reálných tréninků, tak zprostředkovně formou videozáznamů. V závěru práce je shrnutí celé problematiky a zhodnocení možnosti využití didaktického programu pro tréninkové jednotky skoků z malé trampolínky včetně návrhu možných témat pro rozšíření řešené problematiky v budoucnosti. Klíčová slova: Gymnastika, TeamGym, Malá trampolínka,...
Jazyková analýza předpovědi počasí jako informačního komunikátu. Akční výzkum
Zítka, Martin ; Hájková, Eva (vedoucí práce) ; Janovec, Ladislav (oponent)
1 ABSTRAKT Diplomová práce s názvem Jazyková analýza předpovědi počasí je rozdělena na dvě části, a sice teoretickou a praktickou. V první seznamujeme čtenáře s obecnými poznatky z mediální oblasti: vymezujeme pojem mediální komunikace a popisujeme její specifika, věnujeme se mediálnímu produktu, jeho obsahu a významu. Poté volně přecházíme k mediálnímu publiku se zřetelem k žákovi jako ke zvláštnímu typu příjemce. Následuje charakteristika televizní předpovědi počasí v rámci mediální komunikace a analýza jejích typických výrazových prostředků. Celou část završuje popis školního kurikula, především mediální výchovy, neboť samotný výzkum probíhal ve školském zařízení a hlavní cíle byly na požadavcích kurikulárních dokumentů ČR postaveny. Praktická část představuje motivaci zkoumání a zvolenou metodu akčního výzkumu. Největším oddílem celku je část obsahující vyhodnocování a interpretaci výsledků dílčích aktivit, a to jak propedeutických, tak proaktivních s mediálním produktem. Mezi hlavní cíle práce patří tvorba a následná aplikace akčního plánu s návrhem činností pro učitele českého jazyka na druhém stupni ZŠ, konkrétně v 7. ročníku. Plán umožňuje: 1) vhodně zařadit televizní předpověď počasí do vyučování, 2) rozvíjet žákovu schopnost porozumění danému typu mediálního produktu, 3) zefektivnit žákovu práci s...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 197 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.