Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 98 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mediální konvergence v prostředí internetu - sociodemografie publika a jeho kvantitativní výzkumy
Labantová, Zuzana ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
Bibliografický záznam LABANTOVÁ, Zuzana. Mediální konvergence v prostředí internetu. Praha, 2011. 126 s. Diplomová práce (Mgr.) Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky. Katedra mediálních studií. Vedoucí diplomové práce Mgr. Jaroslav Švelch Anotace Mediální konvergence - průběžné slučování médií podmíněné rozvojem nových technologií - je jedním z nejvýznamnějších fenoménů současnosti. V teoretické části práce se pojednává o technologických, ekonomických a obsahových aspektech konvergence. Zvláštní důraz je kladen na výklad Henryho Jenkinse, podle nějž je konvergence charakterizována zejména změnou v chování publika, které k recepci mediálních obsahů přistupuje mnohem aktivněji než dříve. Tento kontrast pasivního publika tradičních médií a aktivního publika médií konvergovaných je premisou pro následnou empirickou část. Jejím cílem je přiřadit těmto protikladným vlastnostem sociodemografické charakteristiky. Za zástupce publik tradičních médií jsou vybráni recipienti MF DNES, Rádia Impuls a TV Nova, jejich profil je pak porovnáván s charakteristikou uživatelů iDnes.cz, impuls.cz a nova.cz. Je při tom použita kvantitativní analýza sekundárních dat získaných z velkých kontinuálních výzkumů médií realizovaných na našem území. Velký důraz je kladen také na tyto...
Divácká recepce paradoxní narace v seriálu Hra o trůny
Částová, Barbora ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Hladík, Radim (oponent) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce "Divácká recepce paradoxní narace v seriálu Hra o trůny" se zabývá výzkumem publika a jeho reakcí na netradiční dějové zvraty v seriálu Hra o trůny z produkce HBO. Diváci seriálu a jejich jednání závislé na konkrétně vybraných dějových zvratech seriálu jsou zkoumány pomocí kvalitativního výzkumu a polostrukturovaných rozhovorů s deseti respondenty. Jako vzorek studie byly vybráni primární diváci, tzn. takový typ diváka, který nebyl před zhlédnutím seriálu čtenářem jeho knižní předlohy a jeho reakce na vzniklé dějové zvraty jsou tak spontánní a nečekané. Cílem výzkumu je zjištění, jak diváci reagují na nově nastolenou a vymezenou paradoxní naraci seriálu Hra o trůny a toho, proč seriál i přes toto jednání dále sledují.
Refugee music jako koncept performance imigrace
Skopec, Jan ; Beseda, Jan (vedoucí práce) ; Samek, Tomáš (oponent)
Klíčová slova hudba, imigrace, žadatelé o azyl v České republice, divadlo, publikum, mediální význam, performance, xenofobie, globalizace, postmodernismus, kulturní antropologie, kulturální a mediální studia, sémiotika Abstrakt Cílem této práce je popsat a analyzovat hudbu, která souvisí s uprchlictvím a dalšími formami imigrace do České republiky. Konkrétně se jedná o hudbu, která vzniká z podnětu Divadla Archa, které se několik let souvisle věnuje tématice imigrace a uprchlictví. Záměrem práce je analyzovat koncept "refugee music" vytvořený Divadlem Archa. Při této hudební performanci vzájemně spolupracují žadatelé o azyl v České republice s českými a zahraničními profesionálními umělci. Chci popsat, proč byl tento hudební koncept vytvořen, jak probíhá vzájemná umělecká spolupráce, jaký význam v tomto konceptu spatřují jednotliví hudebníci a jaké sdělení obažené v této hudbě má být adresováno publiku. Tato hudba je přitom zasazena do kontextu celkové umělecké tvorby Divadla Archa spojené s tématikou imigrace. Dalším záměrem textu je ukázat, jaké významy a sdělení v této hudbě a související umělecké tvorbě shledávají ti, kterým je adresována. Analyzuji, jaké významy zde nachází publikum, jakým způsobem je hudbou ovlivněno a zda tato umělecká performance může nějakým způsobem formovat divákův názor a náhled...
Nákupné maniačky - fashion show or reality show?
Záhoráková, Barbora ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Šmejkalová, Jiřina (oponent)
Diplomová práca sa sústredí na slovenskú televíznu show Nákupné maniačky a jej publikum. Cieľom práce je odhaliť motivácie vedúce k sledovaniu tejto show a zistiť, či ju diváčky vnímajú buď ako módnu show z ktorej môžu čerpať inšpiráciu, alebo skôr ako reality show, ktorá ich má zabaviť. V teoretickej časti sú predstavené koncepty ako publikum, teória užitia a uspokojenia a žáner reality show. Výsledná analýza získaných dát vychádza z uvedených konceptov, avšak zámerom je vytvorenie novej teórie či hypotézy. Výskum je založený na kvalitatívnej metóde a postupe zakotvenej teórie, ktorému sa venuje druhá časť práce. Pre zber dát slúžila metóda pološtruktúrovaných rozhovorov s diváčkami rozdelenými do dvoch vekových kategórií. Výsledok kategorizácie dát naznačuje, že hlavnou motiváciou všetkých diváčok pre sledovanie show je zábava. Účastníčky výskumu si užívajú sledovanie relácie kvôli jej humornosti, pričom móda hrá nepodstatnú úlohu. Záver tiež ukázal, že narátorky sú si vedomé zásahov produkcie, ktorá vyberá súťažiace a manipuluje nimi s cieľom splniť účel, a teda zabaviť publikum a zvýšiť sledovanosť. Tento predpoklad potvrdil jeden z tvorcov Nákupných maniačok, s ktorým bol v rámci výskumu vedený informátorský rozhovor.
Vývoj televizního média a jeho publika
Pěničková, Barbora ; Řehořová, Irena (vedoucí práce) ; Svoboda, Aleš (oponent)
Diplomová práce bude věnována tématu tradičních i nových médií, která se v současné době stávají dominantou mediálního světa a také neoddělitelnou součástí každodenního života. Cílem textu bude představit televizi jako médium, které se neustále vyvíjí, stejně tak jako názor na něj a jeho publikum. Na základě tohoto předpokladu budeme zkoumat televizi z pohledu několika předních mediálních teoretiků. Existuje totiž několik v zásadě rozdílných náhledů na toto médium i jeho publikum. Především starší autoři, jako například Pierre Bourdieu, Neil Postman, Jeremy Orlebar či Guy Debord, si vnímali televizi a mediální prostředí jako manipulativní a televizní publikum, tedy její diváky, jako masové a pasivní. Oproti tomu stojí autoři současnosti, kteří nová média, mezi něž patří také digitalizovaná televize, charakterizují jako síťová a bez centrální redakce, a jejich uživatele shledávají jako aktivní. Řeč je kupříkladu o Pierrovi Lévym, Donu Tapscottovi nebo Axelu Brunsovi. Mezi oběma protipóly se ještě pohybují Stuart Hall a John Fiske, kteří diváky své doby, tj. stále ještě analogové televize vnímají jako částečně aktivní publikum. Zvláštní pozornost bude věnována především problematice postupného vývoje televize jako média a jejího publika. Televize je totiž považována za jedno z tradičních (starých)...
Qualitative Research Exploring the Credibility of Social Networks as News Sources in the Czech Republic
Gottstein, Yuliya ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá důvěryhodností sociálních médií jako zpravodajských zdrojů v novinářské praxi na příkladu České republiky. Práce vychází ze sociologické konceptualizace důvěryhodnosti Niklase Luhmanna a Piotra Sztompky a její moderní adaptace mediálními vědci, např. Thorstenem Quandtem. Cílem práce je prostřednictvím třinácti kvalitativních individuálních rozhovorů se čtenáři tištěného a internetového vydání Krkonošského deníku zjistit, jak souvisí důvěryhodnost zpravodajské relace s použitým informačním zdrojem. Součástí práce je teorie vycházející z teoretické konceptualizace důvěryhodnosti: od hlavních pojmů a konfliktních témat až po novinářské postupy k zajištění důvěryhodnosti a její vnímání diváky. Metodologická část popisuje oblast kvalitativního výzkumu a související postupy, které zahrnují popis metody sběru dat, kterou je polostrukturovaný hloubkový rozhovor a charakteristiku výzkumného vzorku. Závěrečná část interpretuje data získaná prostřednictvím provedených rozhovorů s respondenty. Závěr práce je věnován shrnutí výsledků výzkumu.
Vztah textových postupů a popularity při receptu mediálního textu na příkladu rozhlasového seriálu "Tlučhořovi"
Pouzarová, Patricie ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Cílem diplomové práce Vztah textových postupů a popularity při recepci mediálního textu na příkladu rozhlasového seriálu "Tlučhořovi" je odhalit, zda významotvorné textové postupy, které jsou v něm využity, souvisí s jeho popularitou a úspěchem. Jako metody jsou využity sémiotická analýza vzorku dílů ze seriálu a "respondent interview" s posluchači seriálu. V prvním se soustředí především na konkrétní textové postupy a v druhém na to, co respondenti pojmenovávají jako důvody, pro které seriál sledují. Významotvorné textové postupy jsou jedním z centrálních témat kulturálních studií a tato práce si klade za cíl vyvodit z výsledků závěr, který by byl zobecnitelný na vztah mediálních textů a jejich publik všeobecně.
Food blogosféra v České republice. Výzkum chování čtenářů
Dukátová, Barbora ; Huněk, Filip (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kristina (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá food blogy jako současným fenoménem. V teoretické části přináší nejprve pohled na historický kontext a vývoj, který předcházel existenci blogů. Soustředí se na komunikaci, média a internet. Nabízí také definice a teoretický základ těchto hlavních a souvisejících termínů, které jsou potřebné pro pochopení celku. Následně práce rozebírá žurnalistiku a postavení blogů v tomto oboru. Pokračuje podrobným zpracováním tématu blogů. Rozebírá jejich historický kontext u nás a ve světě, definuje pojmy, rozlišuje typy blogů, upozorňuje na úskalí blogování, věnuje se etiketě a zákonům, představuje současné trendy a průzkumy, řeší autory - blogery a jejich motivaci, postavení blogerů vůči novinářům, předpokládanou budoucnost a influencery. Navazující část se zabývá publikem, publikem blogosféry a metodami jeho výzkumu. Teoretickou část uzavírá text, který se věnuje konkrétně food blogům, jejich počátkům a vývoji, studii jídla, sdílení gastronomických zážitků a souvisejícím pojmům a také prezentuje výčet aktuálně úspěšných světových a českých food blogerů. Cílem teoretické části je přinést kompaktní pohled na českou blogosféru. Předmětem zkoumání praktické části je publikum a jeho vnímání food blogů. Výzkum si klade za cíl zjistit, jaký je postoj čtenářů k food blogům, jejich...
Eurovision Song Contest a sledování soutěže českými diváky v kontextu jejich zájmu o Evropskou unii
Miklíková, Martina ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na propojení zájmu o mezinárodní hudební soutěž Eurovision Song Contest a dění v Evropské unii. V teoretické části ukazuje nejprve dosavadní přístupy ke studiu soutěže, která je každoročně sledována téměř 200 miliony diváků po celém světě. Práce poskytuje také prostor pro stručnou historii soutěže včetně podrobného popisu, jak se na ni odrazilo působení České republiky, která se jí účastní až v dobách členství v Evropské unii. Soutěž, stojící na uskupení evropských států, je zde dána do kontextu právě s Evropskou unií, jež společně sdílejí motivaci k jejich dějinnému založení. V textu se proto objevuje historie a rozvoj evropských společenství a vznik Evropské unie a jejích orgánů. Jedním z nich je i Evropský parlament, jehož zástupci jsou přímo voleni občany členských zemí. Na příkladu voleb do Evropského parlamentu z roku 2019 práce proniká k možnému zájmovému spojení dění v Evropské unii a sledování právě hudební soutěže Eurovision Song Contest, jelikož obě události - volby i soutěžní večery -, se odehrávaly v přibližně stejnou dobu - v polovině května 2019. Za pomoci kvantitativní i kvalitativní metody dochází k analýze dat z českého prostředí, která pomáhají k určení případného spojení těchto dvou událostí. Nabízí také prostor pro zobecnění výsledků, které mohou...
Mediální obraz výsledků televizní sledovanosti v období před a po zavedení elektronického měření
Štěpánek, Michal ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Vojtěchovská, Martina (oponent)
Hlavním tématem bakalářské práce Mediální obraz výsledků televizní sledovanosti v období před a po zavedení elektronického měření je využívání výsledků výzkumu televizní sledovanosti v tištěných médiích v České republice. Autor se zabývá fenoménem sledovanosti nejprve teoreticky. Úvodní část práce je věnována ekonomickému pohledu na fungování médií. V této části autor reflektuje českou mediální scénu a její vztah k fenoménu sledovanosti. Dalším významným pojmem, který se v práci objevuje, je publikum a jeho výzkum. Autor se podrobněji věnuje členění výzkumu publika (komerční a akademický), vývoji měření publika, jak ve světě, tak v České republice a především shrnuje kritiku využívání kvantitativního výzkumu pro zjišťování divácké sledovanosti v odborné literatuře. Praktická část práce je založena na obsahové analýze kulturních rubrik tří hlavních českých deníků v letech 1996 a 1999.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 98 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.