Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 257 záznamů.  začátekpředchozí200 - 209dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vztah ke sportu a sportovní činnost u osob se zrakovým postižením v mladé dospělosti. Bariéry vyskytující se při sportování vyplývající ze zkušeností osob v Praze
Kočí, Markéta ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Práce se zaměřuje na okolnosti a detaily, které mladým dospělým osobám se zrakovým postižením nevyhovují na dostupných možnostech sportování. Odkrývá jejich vztah ke sportu a zaměřuje se na překážky, se kterými se tito lidé setkávají ve chvílích, kdy chtějí sportovat a kdy sportují. Také se zaměřuje na názor na výuku tělesné výchovy v minulosti jednotlivců a její případný vliv na další sportovní činnost těchto osob. Informace jsou získány z rozhovorů a výsledky jsou shrnuty do několika kapitol, věnujících se konkrétním oblastem této problematiky. Obsahují i několik návrhů na možná řešení vedoucí ke zlepšení situace. Klíčová slova Zrakové postižení, mladá dospělost, vztah ke sportu, překážky, integrace, tělesná výchova, rekreační sport, dobrovolník
Výuka disciplín gymnastiky v kontextu se strachovými zábranami
Šípková, Dita ; Krištofič, Jaroslav (vedoucí práce) ; Novotná, Viléma (oponent)
Název: Výuka disciplín sportovní gymnastiky v kontextu se strachovými zábranami Cíl: Zjistit v jakém rozsahu je sportovní gymnastika zařazována do výuky tělesné výchovy na ZŠ a SŠ ve vybraném pražském regionu a jak je vnímána výuka jednotlivých disciplín v kontextu se vznikem strachových zábran. Metoda: Pro výzkum byla použita metoda dotazování pomocí dotazníku pro studenty 1. a 2. ročníku navazujícího studia UK FTVS, pro učitele z pražských základních a středních škol. Výsledky: Jednotlivé položky dotazníků byly statisticky vyhodnoceny, doplněny sloupcovými grafy a komentářem. Závěrečné shrnutí řešené problematiky poukazuje na nedostatečné zastoupení disciplín sportovní gymnastiky ve výuce tělesné výchovy na ZŠ a SŠ jako na okolnost související se vznikem strachových zábran. Klíčová slova: Strach, úzkost, sportovní gymnastika, přeskok, úraz, tělesná výchova, výuka
Sportovní kurzy v přírodě na druhém stupni základních škol v Libereckém kraji
Ledvinová, Zuzana ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou sportovních kurzů v přírodě na II. stupni základních škol v Libereckém kraji. Teoretická část tedy pojednává o blízkých tématech, jakými jsou aktivity a výchova v přírodě, tělesná výchova na ZŠ či letní a zimní sportovní kurzy v přírodě. Cílem práce bylo vytvořit přehled o sportovních kurzech v přírodě na II. stupni vybraných základních škol v Libereckém kraji a na základě těchto výsledků doporučit optimální kurzovní výuku. K tomu bylo využito dvou metod dotazování - řízeného rozhovoru s řediteli škol a dotazníku určeného žákům 9. ročníku. Prostřednictvím zmiňovaných metod byla zjišťována rozmanitost nabídky sportovních kurzů v přírodě, problematika naplnění kapacit či materiální a personální zajištění škol. Dále se výzkum zajímal o účast žáků na kurzech a důvody jejich neúčasti či spokojenost žáků s nabídkou kurzů. Na základě odpovědí žáků byl vytvořen žebříček nejoblíbenějších kurzů. Výsledky výzkumu byly shrnuty do celkových statistik, které nabízejí komplexní hodnocení stavu kurzovní výuky na vybraných základních školách v Libereckém kraji. Klíčová slova: aktivity v přírodě, výchova v přírodě, tělesná výchova, sportovní kurzy v přírodě, RVP, základní školy
Analýza pohybových aktivit dětí staršího školního věku na základní škole v Chrudimi
Průchová, Věra ; Jirušková, Lenka (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Tématem bakalářské práce je analýza sportovních volnočasových aktivit dětí na druhém stupni Základní školy Chrudim zaměřené na atletiku a fotbal. V teoretické části práce jsou definovány pojmy volný čas a jeho funkce, pohyb a pohybová aktivita žáků a vzdělávací obor Tělesná výchova v Rámcově vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Součástí teoretické části je také charakteristika fyzického, emočního vývoje a vývoje poznávacích procesů dětí staršího školního věku. Praktická část analyzuje sportovní volnočasové aktivity žáků sportovních a nesportovních tříd na konkrétní základní škole v Chrudimi. Cílem výzkumného šetření je zjistit, zda jsou žáci sportovních tříd pohybově aktivnější než žáci nesportovních a věnují-li se žáci více sportovním aktivitám v zimních nebo jarních měsících. Klíčová slova: funkce volného času, pohyb, pohybové aktivity, starší školní věk, tělesná výchova, volný čas
Možnosti nácviku techniky běhu na I.stupni ZŠ
Kopáčiková, Pavlína ; Engelthalerová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Svobodová, Irena (oponent)
NÁZEV: Možnosti nácviku techniky běhu na I. stupni ZŠ AUTOR: Pavlína Kopáčiková KATEDRA: Katedra tělesné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. et Mgr. Zdeňka Engelthalerová ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá komplexním pohledem na výuku techniky běhu dětí mladšího školního věku. Teoretická část se věnuje osobnosti dítěte, popisuje jeho motorické schopnosti. V práci je popsána výuka atletiky a její zařazení do hodin tělesné výchovy na I. stupni základní školy. Pozornost je věnována charakteristice běhu, jeho členění, historii a technice. Pro účely této diplomové práce byla sestavena metodická řada, jejíž účinky byly ověřeny experimentem. KLÍČOVÁ SLOVA: technika běhu, nácvik, mladší školní věk, atletika, metodika, tělesná výchova
Sportovní hry ve výuce tělesné výchovy na 2. stupni základní školy
Grešlová, Veronika ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Pohybové aktivity jsou důležitou součástí života, proto se tato bakalářská práce zaměřuje na sportovní hry, jakožto jednu z nejpopulárnějších pohybových aktivit. Hlavním cílem této bakalářské práce je analýza využití sportovních her ve výuce tělesné výchovy na druhém stupni základních škol. Dílčími cíli jsou zjištění vztahu žáků a učitelů k výuce sportovních her, jejich motivaci k nim, způsob realizace výuky sportovních her v rámci vyučovacích hodin, zmapování využití sportovních her ve volném čase žáků a zjištění účasti škol na vyhledávání talentů pro sportovní hry. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je věnována vymezení pojmu sportovní hra, rámcovému vzdělávacímu programu, roli učitele a vyučovací jednotce. Praktická část se následně věnuje vlastnímu výzkumu, jeho metodám a výsledkům. Výzkum probíhal formou dotazníkového šetření na základních školách v Praze. Dotazník vyplnilo 283 žáků a 19 učitelů. Bylo zjištěno, že sportovní hry jsou relativně oblíbené u žáků i učitelů, a proto je jim věnováno velké množství času v hodinách tělesné výchovy. Nejoblíbenějšími sportovními hrami jsou u dívek přehazovaná a vybíjená, u chlapců fotbal a florbal. Oblíbené sportovní hry jsou učiteli ve výuce preferovány. Bylo zjištěno, že učitelé často nevědí, která sportovní hra žáky nebaví....
Přehled názorů na pohybovou aktivitu dětí s ADHD
Mečířová, Martina ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Feher, Jan (oponent)
Název: Přehled názorů na pohybovou aktivitu dětí s ADHD Cíl: Cílem práce bylo provedení literárního přehledu týkajícího se problematiky ADHD u dětí a seznámení se se zapojením těchto dětí do pohybových aktivit. Metodika: Bakalářská práce byla zpracována jako teoretická studie ve formě literární rešerše. Byla zaměřena zejména na shrnutí aktuálních poznatků týkajících se problematiky ADHD u dětí s následným zaměřením na jejich pohybové aktivity. Výsledky: Prostudovala jsem adekvátní množství odborných knih, statí a článků, které řešily z různých pohledů problematiku dětí s ADHD. Zároveň jsem se na základě prostudované literatury zamýšlela nad možnostmi využití pohybových aktivit v životě dětí s ADHD. Ve většině odborných publikací jsou autoři zaměřeni okrajově na předškolní věk, větší pozornost je věnována dětem na prvním i druhém stupni. V tomto období děti nastupují do základní školy a setkávají se zde s tělesnou výchovou, při které může docházet k odhalení poruchy ADHD. Klíčová slova: ADHD, hyperaktivita, pohybová aktivita, tělesná výchova
Výuka disciplín gymnastiky v kontextu se strachovými zábranami
Šípková, Dita ; Krištofič, Jaroslav (vedoucí práce) ; Novotná, Viléma (oponent)
Název: Výuka disciplín sportovní gymnastiky v kontextu se strachovými zábranami Cíl: Zjistit v jakém rozsahu je sportovní gymnastika zařazována do výuky tělesné výchovy na ZŠ a SŠ a jak je vnímána, respektive ovlivňována výuka jednotlivých disciplín v kontextu se vznikem strachových zábran. Metoda: Pro výzkum byla použita metoda dotazování pomocí dotazníku pro studenty 1. a 2. ročníku navazujícího studia UK FTVS, pro učitele základních a středních škol. Výsledky: Grafické vyjádření výsledku, vyhodnocení jednotlivých položek dotazníku doplněné komentářem a závěrečné shrnutí šetřené problematiky. Klíčová slova: Strach, úzkost, sportovní gymnastika, přeskok, úraz, tělesná výchova, výuka
Změny postojů k tělesné výchově u žáků 5. a 6. tříd ZŠ při zapojení aktivit v přírodě do hodin tělesné výchovy
Čapková, Anna ; Nováková, Lenka (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název: Změny postojů k tělesné výchově u žáků 5. a 6. tříd ZŠ při zapojení aktivit v přírodě do hodin tělesné výchovy Cíle: Cílem práce je zjistit, zda lze změnit postoje žáků na základní škole k tělesné výchově zapojením aktivit v přírodě do hodin tělesné výchovy. Metody: Všechny údaje byly získány pomocí nestandardizovaného dotazníku, který byl vytvořen za tímto účelem. Obsahuje uzavřené, otevřené a polouzavřené otázky. Dotazník byl určen pro žáky 5. a 6. tříd základní školy. Také byly provedeny neformální rozhovory - zhodnocení hodin. Získaná data byla vyhodnocena graficky a písemně. Výsledky: Získané výsledky byly porovnány s formulovanými předpoklady. Z výsledků vyplývá, že u části dívčí experimentální skupiny došlo k sourodé změně ve směru negativního zesílení. Jinak u chlapeckých skupin došlo k sourodé změně ve směru pozitivního zesílení postoje k hodinám tělesné výchovy. Klíčová slova: postoje, střední školní věk, tělesná výchova, aktivity v přírodě

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 257 záznamů.   začátekpředchozí200 - 209dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.