Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18,672 záznamů.  začátekpředchozí18663 - 18672  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.32 vteřin. 

Možnosti a meze zabezpečování zpětnovazebních procedur v podmínkách praktické složky přípravy učitelů chemie
Hladíková, Dana ; Beneš, Pavel (vedoucí práce) ; Dvořáček, Jiří (oponent) ; Bílek, Martin (oponent)
Současná doba se vyznačuje rychlým rozvojem techniky a jejím využíváním v různých oblastech vědy, výzkumu, výroby apod. Tato práce se zabývá možnostmi využívání videotechniky při zabezpečování zpětnovazebních procedur při pedagogické praxi studentů učitelství chemie. Pojmy reflexe a sebereflexe učitelových dovedností, diagnostika a autodiagnostika pedagogických činností, monitorování pedagogických dovedností apod., zastupují ve své podstatě procesy spojené a uplatňováním zpětnovazebních principů při pedagogické praxi v širším slova smyslu. Jedná se o procesy, které lze uvažovat jako podstatné ve smyslu zvyšování efektivity prakticky orientovaných složek učitelské přípravy. Významnou pozici v pohospitačních procedurách by měly mít i názory žáků. Klíčová slova: videotechnika, zpětnovazební procedury, reflexe, sebereflexe, diagnostika, autodiagnostika, monitorování pedagogických dovedností, hospitace, pedagogická praxe.

Praktická aplikace řezného problému s netypickými cíli
Marcineková, Petra ; Kalčevová, Jana (vedoucí práce) ; Šmídová, Milada (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá jednou z úloh lineárního programování, úlohou o optimálním dělení materiálu. Jako typické cíle se v těchto úloh při výuce uvádí minimalizace odpadu a minimalizace spotřebovaného materiálu. Cílem této práce je formulace netypických cílů této úlohy. Mezi tyto netypické cíle patří např. minimalizace počtu řezů nebo započítání prořezů, příp.přidání dodatečných podmínek jako je zajištění určitého poměru finálních výrobků. Součástí této práce je i praktická aplikace uvedených netypických modifikací řezné úlohy.

Teaching English through Dramatic Texts
Rezková, Kateřina ; Hofmannová, Marie (vedoucí práce) ; Gibbs, Michael (oponent)
Dramatické a literární texty byly vždy při výuce cizích jazyků považovány spíše za rozptýlení než za zdroj materiálu k procvičování jazyka. Hlavním cílem této diplomové práce je obhájit užívání dramatických textů při výuce anglického jazyka se zvláštním důrazem na výhody, které tyto texty nabízejí jako příklady autentické a přirozené komunikace. Z pohledu studentů, tyto texty mohou být obvzláště přínosné jako zdroj jazyka, se kterým se studenti setkají ve skutečném životě. Přínos, který dramatické texty mohou znamenat pro výuku angličtiny, je doložen ukázkovými pracovními listy, které jsou součástí praktické části. Dramatické texty se ukázaly být hodnotným zdrojem pro vytváření doplňkových materiálu jak pro učitele tak, jak z průzkumu mezi studenty vyplývá, i pro studenty. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Školní vzdělávací program - francouzský jazyk ve 3. třídě ZŠ
Kadlecová, Táňa ; Machleidtová, Silva (vedoucí práce) ; Müllerová, Eva (oponent)
Cílem práce bylo vytvořit část Školního vzdělávacího programu (dále ŠVP) Základní školy Sv. Voršily v Praze, konkrétně charakteristiku předmětu francouzský jazyk a výstupy po 3. třídě, prvním roce výuky tohoto cizího jazyka. Na této škole učím pátým rokem, znám tedy názorovou, hodnotovou i metodickou orientaci školy, přestože odpovídající část ŠVP ještě nemá výslednou podobu. V mých učitelských začátcích jsem předpokládala, že se žáci v tomto věku nejfektivněji učí podobnými metodami, jakými si osvojují svůj mateřský jazyk francouzský mluvící děti v mateřských školách - tedy přímou metodou. Již v první třetí třídě, kterou jsem učila (fotka č. 1), jsem se setkala s dětmi, které dokázaly vyjádřit, jaký způsob učení jim vyhovuje, a díky tomu jsem mohla informace zprostředkované především pedagogickou fakultou a odbornou literaturou lépe porovnávat se školní realitou. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Programy Začít spolu s RWCT v jedné třídě
Větrovcová, Blanka ; Kargerová, Jana (oponent) ; Tomková, Anna (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na programy Začít spolu a RWCT v jedné třídě. Zabývá se procesem využívání obou těchto programů při vyučování a učení žáků. Jednotlivé programy rozebírá z hlediska cílů, analyzuje, jak se učí v těchto programech, a hledá možnosti jejich propojení ve výuce. Možnost a vhodnost propojení obou programů byly prověřovány akčním výzkumem, který proběhl v jedné třídě, a to napříč učebními osnovami jednotlivých předmětů. Klíčová slova: cíle vzdělávání, klíčové kompetence, program Začít spolu, program RWCT, propojení programů Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Metody výuky slovní zásoby ve francouzštině
Kolářová, Lenka ; Machleidtová, Silva (vedoucí práce) ; Müllerová, Eva (oponent)
Znalost slovní zásoby je základem pro dorozumění se v cizím jazyce. Ačkoliv slovní zásoba hraje klíčovou roli ve výuce cizího jazyka, znalost maxima slov neumožňuje studentovi dobře mluvit a vyjadřovat se. Proto ostatní jazykové prostředky (gramatika, fonetika a pravopis) nesmí být opomíjeny a dohromady se slovní zásobou tvoří propojený systém jazyka. Pro svoji diplomovou práci jsem si vybrala metody výuky slovní zásoby tak, aby vedly studenty k porozumění, zapamatování a osvojení nových slov ve francouzštině a současně u nich rozvíjely dovednost komunikace v cizím jazyce. Práci rozděluji na dvě hlavní části, na část teoretickou a na část výzkumnou. Cílem teoretické části práce je vytvoření teoretického přehledu způsobů výuky slovní zásoby v současném vyučování francouzštiny. Ve výzkumné části si potom kladu za cíl, zjistit postoje studentů k výukovým metodám slovní zásoby ve francouzštině. Teoretická východiska i výsledky výzkumu by měly následně učitele i studenty učitelství vést k zamyšlení nad efektivností vyučovacích metod slovní zásoby ve francouzštině a také sloužit jako zdroj inspirace pro výuku slovní zásoby. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Osobní organizace vysokoškolských studentů
Dejmalová, Lenka ; Starý, Karel (vedoucí práce) ; Šebková, Helena (oponent) ; Matošková, Jana (oponent)
Disertační práce se zabývá tématem osobní organizace vysokoškolských studentů v současném dynamickém prostředí vysoké školy. Cílem empirického výzkumu bylo prozkoumat, jak studenti organizují své studium na začátku studia. V teoretické části jsme pojednali o Boloňském procesu a hlavních změnách, které nastaly v terciárním vzdělávání a proměnily studentskou kariéru vysokoškolských studentů. Zabývali jsme se také vysokoškolskou socializací a osobností vysokoškolského studenta, jeho tradičními i novými rolemi a proměnami životního stylu. Byly představeny dva pohledy na vysokoškolské studium akcentující důraz na kognitivní rozvoj osobnosti studenta a také význam oborově nespecifických dovedností osobní organizace pro úspěšné vysokoškolské studium. V kvalitativním výzkumu vycházíme z konceptů osobní organizace a akademického sebeřízení, jež vymezují klíčové dovednosti pro úspěšné vysokoškolské studium i profesní uplatnění. Nejprve jsme přistoupili k obsahové analýze studijních plánů a orientačnímu dotazníkovému průzkumu mezi studenty 1. ročníku FF ZČU v Plzni. Použili jsme také snímek studijního týdne a elektronické dotazování. Data jsme analyzovali technikou otevřeného kódování a tématického kódování. Rozlišili jsme dva organizačně-studijní typy, jejichž základem byly rozdíly v zaměření mimoškolní činnosti a v...

Stavební průzkum a diagnostika konstrukce
Slavětínský, Šimon ; Cikrle, Petr (oponent) ; Anton, Ondřej (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je diagnostický průzkum železobetonové prefabrikované haly v areálu Fatra Chropyně. Teoretická část práce obsahuje popis použitých diagnostických metod. Praktická část posuzuje materiálové vlastnosti vybraných prvků konstrukce (průvlak, sloup, stropní panel). Práce se zabývá zjištěním polohy a průměru výztuže v jednotlivých prvcích konstrukce. Dále se soustředí na určení pevnosti betonu v tlaku jednotlivých prvků a jejich zařazení do pevnostní třídy.

Podmíněný Účinek Institucí na Hospodářský Růst: liší se systematicky úroveň institucí se stupněm hospodářského rozvoje?
Shvechikov, Ivan ; Klosová, Anna (vedoucí práce) ; Taušer, Josef (oponent)
Koncept kvalitních institucí, prosazovaný v odborné literatuře jako prostředek ke zvýšení růstu HDP, trpí nedostatkem jasné implementační strategie. Vzhledem k tomu, že rozvojové země obvykle nemají dostatečné zdroje, aby si mohli rozsáhlé reformy napříč všemi institucemi dovolit, tento nedostatek klade značné překážky pro praktické využití daného konceptu. Tato práce proto jde za rámec prostého konstatování důležitosti institucí a stanovuje si za cíl dokázat, že vliv institucí se liší v závislosti na stupni hospodářského rozvoje. Pro provedení empirického výzkumu je zvolen model pevných efektů a jsou použity interakce mezi mírami institucionální kvality a podílem střední třídy. Získané koeficienty naznačují, že instituce podporují hospodářský růst, pouze pokud podíl střední třídy přesahuje 25%. Zároveň ale různé aspekty institucionální kvality vykazují protichůdnou dynamiku. Regulace korupce začíná mít pozitivní účinky na růst HDP pouze tehdy, když střední třída představuje více než třetinu populace, zatímco význam vládní efektivity pro hospodářský růst s větší velikosti střední třídy naopak klesá. Tyto výsledky potvrzují přítomnost podmíněnosti a popírají existenci univerzálního návodu na institucionální reformy. Zavádění lepších institucí s ohledem na místní specifika by proto mělo přinést lepší výsledky z hlediska hospodářského růstu, než bezprostřední adopce ideálních institucí, tak intenzivně prosazovaná Světovou bankou a MMF.

Analysis of novel members of FAHFA lipid class derived from omega 3-PUFA by LC-MS/MS and LC-MS/MS/MS
Rombaldová, Martina ; Kuda, Ondřej ; Březinová, Marie ; Slavíková, Barbora ; Pošta, Martin ; Beier, Petr ; Janovská, Petra ; Veleba, J. ; Kopecký Jr., J. ; Kudová, Eva ; Pelikánová, T. ; Kopecký, Jan
White adipose tissue (WAT) is a complex organ with both metabolic and endocrine functions. Dysregulation of all of these functions of WAT, together with low-grade inflammation of the tissue in obesity, contributes to the development of insulin resistance and type 2 diabetes. Omega-3 polyunsaturated fatty acids (PUFA) of marine origin play an important role in resolution of inflammation and exert beneficial metabolic effects. Using LC-MS/MS method, we elucidated the structures of novel members of fatty acid esters of hydroxy fatty acids (FAHFA), which were present in murine and human serum and WAT after omega-3 PUFA supplementation in diet. These compounds contained DHA esterified to 9- and 13-hydroxyoctadecadienoic acid (HLA) termed 9-DHAHLA and 13-DHAHLA, and were synthesized in WAT. Our results document the existence of novel lipid mediators, which are involved in the beneficial anti-inflammatory effects attributed toomega-3 PUFA, in both miceandhumans.