Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Psaná čeština českých neslyšících v internetové komunikaci
Šebková, Helena ; Macurová, Alena (vedoucí práce) ; Nebeská, Iva (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá psanou češtinou českých neslyšících v internetové komunikaci. Ačkoli není první prací, která by se zabývala tématem psané češtiny ve vztahu k neslyšícím lidem, je patrně prvním pokusem o zmapování psané češtiny v jiné než učební či soukromé komunikaci. Internet je bezpochyby velkým zdrojem materiálu pro rúzné výzkumy, z nichž jedním z nejzajímavějších je právě vý~zkum jazyka, jímž se v rámci tohoto média komunikuje. V našem prostředí se tímto tématem zabývala pr·edevším konference Čeština na internetu pořádaná v roce 2005 fakultním a akademickým bohemistickým ústavem Filosofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze.1 V oblasti psané češtiny českých neslyšících v internetové komunikaci zatím žádný podobný výzkum proveden nebyl. Domnívám se, že je tomu tak především proto, že výzkum psaného jazyka neslyšících (stejně jako samotný výzkum znakového jazyka neslyšících, v našem případě českého znakového jazyka) stojí teprve na svém počátku. Ve své práci jsem se zaměřila na rozbor internetové komunikace, konkrétně na rozbor diskuzních příspěvkú neslyšících osob v diskuzní sekci internetových stránek www.neslysici.cz.. Před samotn)'ll1 rozborem jsem však považovala za důležité uvést informace ze dvou tematických oblastí, které se v tématu psané češtiny českých neslyšících v internetové...
University Exam as a Pedagogical Issue
Poórová, Edita ; Dvořák, Dominik (vedoucí práce) ; Šebková, Helena (oponent) ; Urbánek, Petr (oponent)
Disertační práce se zabývá zkouškou na vysoké škole v kontextu procesu zkoušení a hodnocení studentů. Tento proces je zkoumán v rovině institucionálního rámce zkoušení a hodnocení vysokoškolských studentů a v rovině reálného vzdělávacího procesu. Prací chceme poukázat na aktuálnost tohoto tématu v pedagogické teorii, praxi i výzkumu. Zkoušení a hodnocení studentů patří mezi povinnosti vysokoškolského učitele, a přesto toto téma není na Slovensku velmi zkoumáno, ani diskutováno. Cílem naší disertační práce bylo zjistit, jak se v současnosti realizuje semestrální zkoušení a hodnocení studentů na Slovensku a jaké vnější faktory jej ovlivňují. V teoretické části práce se soustřeďujeme na důležité aspekty procesu zkoušení a hodnocení vysokoškolských studentů jak je uvádí odborná literatura. V empirické části práce popisujeme samotný výzkum, který jsme uskutečnili na šesti fakultách tří vysokých škol na Slovensku. Prostřednictvím metod kvalitativního výzkumu (zkoumání dokumentů, rozhovor, pozorování) jsme vypracovali vícenásobnou případovou studii, která přináší analýzu strategií zkoušení a hodnocení studentů osmi učitelů anglického jazyka v odborné komunikaci v různých studijních programech. Z výsledků našeho výzkumu vyplývá, že sledovaní vysokoškolští učitelé v procesu zkoušení a hodnocení studentů...
Long Night's Journey into Day: Implementation of Czech Policy on Higher Education Quality Assurance
Kohoutek, Jan ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Stensaker, Bjorn (oponent) ; Štech, Stanislav (oponent) ; Šebková, Helena (oponent)
Tematika zajišťování kvality vzdělávací činnosti vysokých škol je dlouhodobě předmětem výzkumu v oblasti vysokého školství. Nicméně tento výzkum ve středo- a východoevropském kontextu dosud do značné míry nevyužíval rigorózní analýzy dostupných empirických dat a opomíjel teoretická východiska vztahující se k implementaci veřejných politik. Překládaná práce redukuje oba uvedené deficity. Cílem práce je provést analýzu politiky zajišťování kvality vysokoškolského vzdělávání na systémové úrovni v České republice za období 1990- 2010. Tato implementační analýza je provedena zejména na základě aplikace instrumentálního přístupu zaměřujícího se na principy, způsoby fungování, efekty, interakce aktérů, silné a slabé stránky čtyř nástrojů implementace zkoumané politiky. Těmito implementačními nástroji jsou: akreditace, Fond rozvoje vysokých škol, Rozvojové programy a platforma pro zveřejňování výsledků dobré praxe. Výsledky práce dokládají problematickou využitelnost konceptuálního rámce autorů Čerycha a Sabatiera (1986) pro implementační analýzu vysokoškolských politik a poukazují na důležitost stylu implementace založeném na kombinaci nástrojů regulace, finančních incentiv a propagace. V závěrech práce jsou též uvedena nejvýznamnější doporučení pro rozvoj zkoumané politiky ve vysokoškolské praxi.
Vnější vztahy školy
Stříbrská, Jindra ; Vašutová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Lazarová, Bohumíra (oponent) ; Šebková, Helena (oponent)
NÁZEV: Vnější vztahy školy AUTOR: Jindra Stříbrská KATEDRA (ÚSTAV) Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání ŠKOLITEL: Doc. PaedDr. Jaroslava Vašutová, Ph.D. ABSTRAKT: Disertační práce se zabývá vnějšími vztahy školy ke stakeholderům a jejich řízením. Vnější vztahy jsou zkoumány ve školách na všech úrovních vzdělávacího systému (ISCED 0-6). Teoretickými východisky jsou pedagogické vědy, management, marketing, psychologie, sociologie. Prioritním tématem disertace jsou regionální vysoké školy v České republice, u nichž vnější vztahy považujeme za důležitý klíčový princip jejich rozvoje. Zabýváme se hlavními teoretickými a politickými východisky výzkumu vnějších vztahů regionálních vysokých škol, vycházíme z národních i mezinárodních dokumentů vzdělávací politiky, zohledňujeme kontext proměn vysokoškolských systémů a vysokých škol v posledních desetiletích u nás i ve světě. Empirická část práce dokládá proměny vnějších vztahů u různých typů škol - prostřednictvím případových studií postupně u školy mateřské, základní a střední. Podrobněji se zaměřujeme na analýzu vnějších vztahů a jejich řízení regionálních vysokých škol v České republice. Prezentujeme výsledky sekundární analýzy hlavních koncepčních dokumentů regionálních vysokých škol, na niž navazují případové studie z reálného prostředí dvou regionálních...
Vliv Boloňského procesu na české vysoké školství se zřetelem k vývoji Univerzity Karlovy
Šťastná, Věra ; Walterová, Eliška (vedoucí práce) ; Šebková, Helena (oponent) ; Koucký, Jan (oponent)
Předkládaná práce je věnována Boloňskému procesu, zejména přechodu na strukturované stu- dium. Jejím cílem je ukázat na základě dlouhodobě sledovaných kvalitativních i kvantitativních údajů, jak Boloňský proces z evropské úrovně prostupoval na národní úroveň a jak dopadl na Univerzitu Karlovu. Základní výzkumnou metodou v prvních dvou částech byla strukturovaná obsahová analýza dokumentů Boloňského procesu a příslušných národních dokumentů. V em- pirické části výzkumné otázky směřovaly ke zjištění problémů spojených se strukturací studia, případné možnosti návratu k dlouhým magisterským programům, vertikální prostupnosti stu- dia, předčasným odchodům ze studia a délce studia. Na základě dotazníkového šetření a analýzy kvantitativních dat vznikla vícepřípadová analytická studie. Mimo jiné bylo zjištěno, že 1) ná- vrat k dlouhým programům nepovažuje většina fakult za vhodný, 2) dělítkem v této odpovědi je profesní či akademická orientace studijního programu, 3) strukturace studia mnohdy vedla k vysokému počtu malých oborů, do kterých se navazující magisterské studijní programy vy- profilovaly, což podle fakult vede k větší atraktivitě, podle mezinárodních hodnotitelů ji naopak oslabuje, 4) studenti, kteří absolvovali bakalářské studium jinde, předčasně odcházejí ze studij- ních programů přibližně...
Vliv Boloňského procesu na české vysoké školství se zřetelem k vývoji Univerzity Karlovy
Šťastná, Věra ; Walterová, Eliška (vedoucí práce) ; Šebková, Helena (oponent) ; Koucký, Jan (oponent)
Předkládaná práce je věnována Boloňskému procesu, zejména přechodu na strukturované stu- dium. Jejím cílem je ukázat na základě dlouhodobě sledovaných kvalitativních i kvantitativních údajů, jak Boloňský proces z evropské úrovně prostupoval na národní úroveň a jak dopadl na Univerzitu Karlovu. Základní výzkumnou metodou v prvních dvou částech byla strukturovaná obsahová analýza dokumentů Boloňského procesu a příslušných národních dokumentů. V em- pirické části výzkumné otázky směřovaly ke zjištění problémů spojených se strukturací studia, případné možnosti návratu k dlouhým magisterským programům, vertikální prostupnosti stu- dia, předčasným odchodům ze studia a délce studia. Na základě dotazníkového šetření a analýzy kvantitativních dat vznikla vícepřípadová analytická studie. Mimo jiné bylo zjištěno, že 1) ná- vrat k dlouhým programům nepovažuje většina fakult za vhodný, 2) dělítkem v této odpovědi je profesní či akademická orientace studijního programu, 3) strukturace studia mnohdy vedla k vysokému počtu malých oborů, do kterých se navazující magisterské studijní programy vy- profilovaly, což podle fakult vede k větší atraktivitě, podle mezinárodních hodnotitelů ji naopak oslabuje, 4) studenti, kteří absolvovali bakalářské studium jinde, předčasně odcházejí ze studij- ních programů přibližně...
University Exam as a Pedagogical Issue
Poórová, Edita ; Dvořák, Dominik (vedoucí práce) ; Šebková, Helena (oponent) ; Urbánek, Petr (oponent)
Disertační práce se zabývá zkouškou na vysoké škole v kontextu procesu zkoušení a hodnocení studentů. Tento proces je zkoumán v rovině institucionálního rámce zkoušení a hodnocení vysokoškolských studentů a v rovině reálného vzdělávacího procesu. Prací chceme poukázat na aktuálnost tohoto tématu v pedagogické teorii, praxi i výzkumu. Zkoušení a hodnocení studentů patří mezi povinnosti vysokoškolského učitele, a přesto toto téma není na Slovensku velmi zkoumáno, ani diskutováno. Cílem naší disertační práce bylo zjistit, jak se v současnosti realizuje semestrální zkoušení a hodnocení studentů na Slovensku a jaké vnější faktory jej ovlivňují. V teoretické části práce se soustřeďujeme na důležité aspekty procesu zkoušení a hodnocení vysokoškolských studentů jak je uvádí odborná literatura. V empirické části práce popisujeme samotný výzkum, který jsme uskutečnili na šesti fakultách tří vysokých škol na Slovensku. Prostřednictvím metod kvalitativního výzkumu (zkoumání dokumentů, rozhovor, pozorování) jsme vypracovali vícenásobnou případovou studii, která přináší analýzu strategií zkoušení a hodnocení studentů osmi učitelů anglického jazyka v odborné komunikaci v různých studijních programech. Z výsledků našeho výzkumu vyplývá, že sledovaní vysokoškolští učitelé v procesu zkoušení a hodnocení studentů...
Vnější vztahy školy
Stříbrská, Jindra ; Vašutová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Lazarová, Bohumíra (oponent) ; Šebková, Helena (oponent)
NÁZEV: Vnější vztahy školy AUTOR: Jindra Stříbrská KATEDRA (ÚSTAV) Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání ŠKOLITEL: Doc. PaedDr. Jaroslava Vašutová, Ph.D. ABSTRAKT: Disertační práce se zabývá vnějšími vztahy školy ke stakeholderům a jejich řízením. Vnější vztahy jsou zkoumány ve školách na všech úrovních vzdělávacího systému (ISCED 0-6). Teoretickými východisky jsou pedagogické vědy, management, marketing, psychologie, sociologie. Prioritním tématem disertace jsou regionální vysoké školy v České republice, u nichž vnější vztahy považujeme za důležitý klíčový princip jejich rozvoje. Zabýváme se hlavními teoretickými a politickými východisky výzkumu vnějších vztahů regionálních vysokých škol, vycházíme z národních i mezinárodních dokumentů vzdělávací politiky, zohledňujeme kontext proměn vysokoškolských systémů a vysokých škol v posledních desetiletích u nás i ve světě. Empirická část práce dokládá proměny vnějších vztahů u různých typů škol - prostřednictvím případových studií postupně u školy mateřské, základní a střední. Podrobněji se zaměřujeme na analýzu vnějších vztahů a jejich řízení regionálních vysokých škol v České republice. Prezentujeme výsledky sekundární analýzy hlavních koncepčních dokumentů regionálních vysokých škol, na niž navazují případové studie z reálného prostředí dvou regionálních...
Long Night's Journey into Day: Implementation of Czech Policy on Higher Education Quality Assurance
Kohoutek, Jan ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Stensaker, Bjorn (oponent) ; Štech, Stanislav (oponent) ; Šebková, Helena (oponent)
Tematika zajišťování kvality vzdělávací činnosti vysokých škol je dlouhodobě předmětem výzkumu v oblasti vysokého školství. Nicméně tento výzkum ve středo- a východoevropském kontextu dosud do značné míry nevyužíval rigorózní analýzy dostupných empirických dat a opomíjel teoretická východiska vztahující se k implementaci veřejných politik. Překládaná práce redukuje oba uvedené deficity. Cílem práce je provést analýzu politiky zajišťování kvality vysokoškolského vzdělávání na systémové úrovni v České republice za období 1990- 2010. Tato implementační analýza je provedena zejména na základě aplikace instrumentálního přístupu zaměřujícího se na principy, způsoby fungování, efekty, interakce aktérů, silné a slabé stránky čtyř nástrojů implementace zkoumané politiky. Těmito implementačními nástroji jsou: akreditace, Fond rozvoje vysokých škol, Rozvojové programy a platforma pro zveřejňování výsledků dobré praxe. Výsledky práce dokládají problematickou využitelnost konceptuálního rámce autorů Čerycha a Sabatiera (1986) pro implementační analýzu vysokoškolských politik a poukazují na důležitost stylu implementace založeném na kombinaci nástrojů regulace, finančních incentiv a propagace. V závěrech práce jsou též uvedena nejvýznamnější doporučení pro rozvoj zkoumané politiky ve vysokoškolské praxi.
Psaná čeština českých neslyšících v internetové komunikaci
Šebková, Helena ; Nebeská, Iva (oponent) ; Macurová, Alena (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá psanou češtinou českých neslyšících v internetové komunikaci. Ačkoli není první prací, která by se zabývala tématem psané češtiny ve vztahu k neslyšícím lidem, je patrně prvním pokusem o zmapování psané češtiny v jiné než učební či soukromé komunikaci. Internet je bezpochyby velkým zdrojem materiálu pro rúzné výzkumy, z nichž jedním z nejzajímavějších je právě vý~zkum jazyka, jímž se v rámci tohoto média komunikuje. V našem prostředí se tímto tématem zabývala pr·edevším konference Čeština na internetu pořádaná v roce 2005 fakultním a akademickým bohemistickým ústavem Filosofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze.1 V oblasti psané češtiny českých neslyšících v internetové komunikaci zatím žádný podobný výzkum proveden nebyl. Domnívám se, že je tomu tak především proto, že výzkum psaného jazyka neslyšících (stejně jako samotný výzkum znakového jazyka neslyšících, v našem případě českého znakového jazyka) stojí teprve na svém počátku. Ve své práci jsem se zaměřila na rozbor internetové komunikace, konkrétně na rozbor diskuzních příspěvkú neslyšících osob v diskuzní sekci internetových stránek www.neslysici.cz.. Před samotn)'ll1 rozborem jsem však považovala za důležité uvést informace ze dvou tematických oblastí, které se v tématu psané češtiny českých neslyšících v internetové...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
5 ŠEBKOVÁ, Hana
5 Šebková, Hana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.