Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  začátekpředchozí18 - 27  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zrcadlové neurony a jazyk u schizofrenie
Bendová, Marie ; Kulišťák, Petr (vedoucí práce) ; Loneková, Katarína (oponent)
Zrcadlové neurony jsou zvláštním typem vizuomotorických neuronů, které se angažují při tom, když člověk provádí nějakou akci, i při tom, když nějakou akci vnímá. Zrcadlový mechanismus souvisí s řadou komplexních psychických funkcí, jako jsou sociálně-kognitivní funkce či jazyk. Osoby se schizofrenií mívají obtíže jak v systému zrcadlových neuronů, tak v oblasti jazyka. V první části našeho výzkumu byla pomocí fMRI zkoumána konektivita systému zrcadlových neuronů (tedy oblastí jako IFG, STG, PMC, SMC a další) během resting state a dále bylo šetřeno, zda se u skupiny pacientů během první epizody schizofrenie objevují nějaké odlišnosti od skupiny zdravých kontrolních subjektů. Druhá část výzkumu se zabývala jazykem, přesněji otázkou, zda dochází při vnímání podnětových slov označujících akce určitých částí těla k odlišnosti v aktivaci specifických částí kortexu (SMC, Brocova a Wernickeova oblast); a zda se tato liší u pacientů se schizofrenií a u skupiny zdravých kontrolních subjektů. První část výzkumu prokázala signifikantní rozdíl v konektivitě systému zrcadlových neuronů mezi těmito skupinami. Skupina pacientů měla silnější propojení mezi thalamem, zprostředkovávajícím senzorické informace, s kortikálními oblastmi, kontrolní skupina měla více propojené kortikální oblasti mezi sebou. Druhá část...
Obraz jako příklad a vzor v kontextu jeho vlivu a rozšíření na prožívání života člověka
Nohejl, Jiří ; Wittlich, Filip (oponent)
Ústředním tématem této práce je snaha definovat obraz jako vizuální zkušenost. Takové vnímání obrazu lze uchopovat jako interakci člověka, kde se tento obraz stává informační jednotkou, která pro člověka může představovat možnost, příklad, vzor. Důraz je v tomto textu kladen na proces samotné percepce jedince a na způsob interakce s akcentem na kontext sociálního učení a napodobování. Podstatnou rovinou je analýza principů této interakce vyúsťující v představení jednotlivých interakčních modelů zastřešujících tyto procesy. Struktura práce je členěna do 10 hlavních kapitol. V nich se autor pokusil představit kategorie, jako jsou vnímání, definování obrazu, napodobování jako nástroj kulturního přenosu, představení jednotek tohoto přenosu, vlastní proces interakce a analogický příklad jednotlivých základních rolí, které jedinec v této interakci zastává. Jako nadstavba jsou uvedeny tři analogie těchto rolí, které odkazují na antropologickou univerzální interakci, která popisuje člověka jako sběrače a lovce. Ty mají za úkol lépe ilustrovat formu lidského způsobu prožívání. V závěru je uvedena reflexe nad tématem a jsou zde popsány možnosti a východiska, které tato práce může v praktické podobě poskytnout.
Význam umění pro rozvoj osobnosti
Wieser, Pavel ; Šípek, Jiří (vedoucí práce) ; Štětovská, Iva (oponent)
První část této bakalářské práce je teoretický přehled sestavený z různých odborných zdrojů. Zabývá se významem umění pro rozvoj osobnosti v kontextu dnešní doby. Hovoří o vybraných momentech z historie umění, z poslání umění, z arteterapie a dalších. Skrze různé pohledy na umění se dostává k těžišti, které je v působení dramatického umění a v psychosomatických disciplínách. Ve druhé části je věnována pozornost návrhu výzkumu se zaměřením na lidský hlas a jeho možnou souvislost s rozvojem osobnosti.
Obraz jako příklad a vzor v kontextu jeho vlivu a rozšíření na prožívání života člověka
Nohejl, Jiří ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce) ; Vojtěchovský, Miroslav (oponent)
Ústředním tématem této práce je snaha definovat obraz jako vizuální zkušenost. Takové vnímání obrazu lze uchopovat jako interakci člověka, kde se tento obraz stává informační jednotkou, která pro člověka může představovat možnost, příklad, vzor. Důraz je v tomto textu kladen na proces samotné percepce jedince a na způsob interakce s akcentem na kontext sociálního učení a napodobování. Podstatnou rovinou je analýza principů této interakce vyúsťující v představení jednotlivých interakčních modelů zastřešujících tyto procesy. Struktura práce je členěna do 10 hlavních kapitol. V nich se autor pokusil představit kategorie, jako jsou vnímání, definování obrazu, napodobování jako nástroj kulturního přenosu, představení jednotek tohoto přenosu, vlastní proces interakce a analogický příklad jednotlivých základních rolí, které jedinec v této interakci zastává. Jako nadstavba jsou uvedeny tři analogie těchto rolí, které odkazují na antropologickou univerzální interakci, která popisuje člověka jako sběrače a lovce. Ty mají za úkol lépe ilustrovat formu lidského způsobu prožívání. V závěru je uvedena reflexe nad tématem a jsou zde popsány možnosti a východiska, které tato práce může v praktické podobě poskytnout.
Využití zrcadlových neuronů v rehabilitaci motorické funkce horní končetiny u pacientů po cévní mozkové příhodě
Dedja, Fregen ; Čakrt, Ondřej (vedoucí práce) ; Mareš, Pavel (oponent)
Bakalářská práce "Využití zrcadlových neuronů v rehabilitaci motorické funkce horní končetiny u pacientů po cévní mozkové příhodě se zabýva problematikou CMP a zrcadlových neuronů a jejich výužití v rehabilitaci. Cílem této práce je shrnout údaje o skupině neuronů, které hrají zásadní roli v porozumění, napodobení a provadění pozorovaného pohybu. Tyto neurony mohou vysvětlit lidskou schopnost učit se napodobováním. Tato práce se skládá ze tří částí. První část popisuje základní poznatky o CMP, projevy, průběh, diagnostiku a léčbu. Druhá část vysvětluje funkci zrcadlových neuronů a zabývá se jejich využitím v rehabilitaci motorické funkce horní končetiny u pacientů po CMP. Poslední část práce se věnuje kazuistice pacienta po CMP. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Neuromarketing a jeho využití při práci se značkou Mary Kay
Šetková, Lenka ; Chylíková, Hana (vedoucí práce) ; Steinerová, Karolína (oponent)
Tato práce se zabývá představením neuromarketingu jako nové formy vysoce efektivního marketingu. V teoretické části jsou popsány vybrané nástroje měření mozkové aktivity, zásadní pojmy v neuromarketingu, zrcadlové neurony, soma značky. Zmíněná je i podprahová reklama a její praktiky. Pozornost je věnována také rozdílům mezi mužským a dámským mozkem. Praktická část nejprve představuje společnost a značku Mary Kay, včetně globálních marketingových aktivit. Dále obsahuje analýzu postavení této značky na českém trhu, hodnocení současných marketingových aktivit nezávislé kosmetické poradkyně s návrhem na zlepšení a zvýšení objemu prodejů.
Soudobé trendy v oblasti zrcadlových neuronů
ŠLAJSOVÁ, Kristýna
Tato bakalářská práce je shrnutím vybraných témat z rozsáhlé oblasti teorie zrcadlových neuronů. Je teoretického rámce, vedena jako přehledová studie a odborná rešerše cizojazyčných zdrojů. Informuje o vhledu do problematiky zrcadlových neuronů, kde se zaměřuje na celistvé uchopení tématu. Dále pak bere v úvahu psychosociální aspekty, které pojednávají o teorii zrcadlových neuronů v kontextu vazby dítěte a matky, jazyka a řeči, interkulturních rozdílů, emocí a imitace. Následuje aplikace teorie v psychoterapii. Dalším hlediskem jsou klinické aplikace zaměřující se na vysvětlení vybraných psychických a neurologických poruch nebo jejich terapii, využívajících zmíněnou teorii. Následuje pojednání vysvětlující principy umění na neuropsychologické bázi. Kapitola aktivace zrcadlových neuronů u konzumního jedince popisuje nově se rozvíjející oblast neuromarketingu a médií. Poslední částí je využití teorie zrcadlových neuronů v oblasti sportu.
Neuromarketing
Brtník, Adam ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Zamazalová, Marcela (oponent)
Práce se zabývá problematikou nové marketingové disciplíny, neuromarketingem. V první polovině práce je popsáno použití takzvaných zobrazovacích metod, a také jsou zde uvedeny základní poznatky o fungování mozku. Konkrétně se jedná o rozdělení mozku a způsob, jakým starý mozek komunikuje se svým okolím a nakonec taky způsoby, jak pracovat se všemi lidskými smysly. V druhé polovině se pak práce zabývá konkrétními fenomény lidského mozku, primingem a mirroringem. Nezbytnou součástí práce je i problematika etiky a neužitelnosti neuromarketinku, která je zmíněna na konci práce.
Chtěli byste být mozkem v baňce, aneb o důležitosti vtělenosti a situovanosti při rozvoji mentálních schopností kognitivního agenta
Wiedermann, Jiří
Moderní teorie kognitivních systémů pohlíží na tyto systémy jako na autonomní vtělené výpočetní systémy, které se situují v okolí prostřednictvím svých senzomotorických jednotek. Přesto zejména v kruzích počítačových teoretiků je opakovaně slyšet názory, že na kognici lze pořád možné pohlížet i „klasicky“, jako na problém specifického zpracování dat a že tudíž vtělení není nezbytné pro zachycení podstaty kognice. Ukážeme, že takto zjednodušený pohled opomíjí podstatnou vlastnost kognitivních systémů – a sice jejich aktivní vliv na výběr či dokonce vznik vstupních dat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   začátekpředchozí18 - 27  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.