Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  začátekpředchozí18 - 27  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti psychofyzického rozvoje u dětí mladšího školního věku
Klika, Petr ; Maryška, Jan (vedoucí práce) ; Herbenová, Alena (oponent)
Tématem této bakalářské práce jsou možnosti psychofyzického rozvoje a způsob, jak je nabídnout dětem mladšího školního věku; a jejím cílem je dát k dispozici konkrétní, autorský, přístup v uvažování v jeho živé, praktické podobě. Zaměřujeme se na rozvíjení samotných základů pohybu a duševního rozměru tělesného konání. Konkrétní cvičení vedou naši pozornost k rozvíjení vnímání a k rozvíjení dovednosti pohyb vést.
Faktory ovlivňující BMI dětí mladšího školního věku
Novák, Ondřej ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Malá, Lucia (oponent)
Název: Faktory ovlivňující BMI dětí mladšího školního věku Cíle: Seznámení se zásadami pohybového tréninku a režimu dětí mladšího školního věku. Charakterizování problému pohybové nedostatečnosti a rizik s ním spojených. Zjištění aktuálního stavu výskytu nadváhy a obezity dle BMI u dětí mladšího školního věku. Zjištění vztahu mezi pohybovou aktivitou a BMI. Zjištění vztahu mezi pohybovou aktivitou dětí a jejich rodičů. Zjištění vztahu mezi BMI dětí a BMI rodičů. Metody: První část práce má charakter rešerše a snaží se shrnout základní informace o uvedené problematice. V druhé části je použita experimentální metoda a je spojena se sběrem a vyhodnocováním dat ze 24 anket vyplněných v rodinách dětí ze ZŠ J. A. Komenského. Výsledky: Cca 25 % ze zkoumaných dětí mladšího školního věku má nadváhu, přičemž cca 4 % dětí trpí obezitou. Pohybová aktivita neovlivňuje hodnotu BMI. BMI dětí je ovlivněn BMI rodičů, přičemž větší vliv na BMI dítěte má BMI otce. Vztah mezi časovou dotací pohybových aktivit dětí a jejich rodičů je patrný, ne však významný. Čím je dítě aktivnější, tím má pasivnější rodiče. Klíčová slova: pohyb, nadváha, obezita, pohybový režim, děti mladšího školního věku, rodiče, BMI
Didaktický potenciál časopisu Mateřídouška při realizaci mediální výchovy na prvním stupni základní školy
Valná, Martina ; Šťastná, Lucie (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Diplomová práce se zabývá didaktickým potenciálem časopisu Mateřídouška, zejména možnostmi jejího uplatnění při realizaci mediální výchovy na prvním stupni základní školy. První část práce se zaměřuje na teoretické poznatky týkající se psychického vývoje dítěte, čtenářské i mediální gramotnosti a mediální výchovy jako jednoho z průřezových témat Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. V druhé části práce je provedena stručná analýza časopisů pro děti mladšího školního věku. Následně se práce věnuje nejdéle vycházejícímu časopisu pro děti mladšího školního věku - časopisu Mateřídouška. Při analýze jsou využity poznatky představené v teoretické části práce. Důraz je při analýze kladen především na didaktický potenciál Mateřídoušky. Cílem práce je zjištění, zda by mohlo být periodikum Mateřídouška využito při realizaci mediální výchovy na prvním stupni základní školy.
Mediální manipulace na 1.st.ZŠ a obrana proti ní
Čunková, Kateřina ; Chejnová, Pavla (vedoucí práce) ; Holanová, Radka (oponent)
Diplomová práce se zabývá manipulací zaměřenou na děti mladšího školního věku, především pak televizní reklamou a působením na dětského recipienta. V teoretické části jsou vymezeny pojmy manipulace, média a reklama, dále pak mediální výchova v současném kurikulu, v RVP a učebnicích pro 1. stupeň základních škol. Empirická část je rozdělena na metodický celek a výzkumný celek. V metodickém celku je popsán realizovaný projekt týkající se reklamního sdělení a obrany proti mediální manipulaci. Během projektu proběhlo pozorování, jehož výsledky jsou následně popsány ve výzkumné části. Dále je zařazeno dotazníkové šetření a jeho analýza. Poslední částí práce je návrh metodiky, kde jsou nastíněny strategie, s jejichž pomocí se lze manipulaci bránit.
Narušená komunikační schopnost u dětí předškolního a mladšího školního věku
Šafářová, Jana ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Ve své bakalá ské práci se zam uji na výskyt narušené komunika ní schopnosti u d tí edškolního v ku. Zajímají m poruchy i, které se b žn vyskytují v této v kové kategorii. Jednotlivé poruchy popisuji - jak se projevují a jaký mají individuální dopad na dít . Zda samo tuto vadu vnímá a jakým zp sobem. Dále se v nuji i logopedické intervenci, zam uji se na to, jakým zp sobem v mate ských školách s t mito d tmi pracují. Zda mají školy vlastního logopeda nebo zodpov dnost nápravy nechávají pedagogové pouze na rodi ích. Též mapuji situaci u d tí v prvním pololetí 1. t . ZŠ zda NKS má stejný výskyt i je patrný spíše úbytek. C lick to buy N O W ! PDF-Xchange w w w.pdfxchange.cz C lick to buy N O W ! PDF-Xchange w w w.pdfxchange. cz
Morické testy u dětí atletických přípravek
Javůrková, Jana ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Červinka, Pavel (oponent)
Název: Motorické testy u dětí atletických přípravek Cíle: Jedním z cílů této práce bylo zjištění sportovní připravenosti a pohybové úrovně dětí mladšího školního věku pomocí pěti záměrně vybraných motorických testů. Výzkumné šetření bylo prováděno u skupiny dětí atletické přípravky. Zjištěné výsledky byly porovnány s tabulkovými hodnotami v odborné literatuře. Zároveň byl pracovně sledován vztah mezi zjištěnými výkony a naměřenou tělesnou hmotností a výškou sledovaných dětí. Pomocí ankety došlo k zaznamenání postojů dětí ke sportu, k jiným pohybovým aktivitám a v neposlední řadě i k atletickým disciplínám z hlediska oblíbenosti. Metody: Pro potřeby bakalářské práce bylo celkem hodnoceno n=28 dětí mladšího školního věku, které byly rozděleny na dvě skupiny dle věku, a to 6 - 7 let (ročník narození 2006-2005) a 8 - 9 let (ročník narození 2004-2003). Byla použita metoda komparace u pěti motorických testů (skok do dálky z místa, hod medicinbalem přes hlavu, člunkový běh na 4×10 m, hod tenisovým míčkem a hloubka předklonu ve stoje) s tabulkovými hodnotami v odborné literatuře. Dále byla změřena tělesná výška s hmotností a porovnána s dlouhodobými tabulkami mládeže v ČR. Zjišťování postojů bylo realizováno pomocí ankety, která měla 16 otázek s otevřenými i uzavřenými odpověďmi. Při konstruování anketních...
Vtah vybraných somatických a motorických ukazatelů k poturální stabilitě u dětí
Černá, Lenka ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Havel, Zdeněk (oponent) ; Suchomel, Aleš (oponent)
SOUHRN Problém V odborné literatuře je dokumentován progresivní vývoj posturální stability s věkem v průběhu dětství, který je charakterizován nelineárním poklesem amplitudy a rychlosti výkyvů. V období mladšího školního věku, konkrétně mezi 7. a 10. rokem se posturální stabilita stává podobnou jako u dospělých (Shumway-Cook, Woollacott, 2001) a děti přecházejí k přesnější strategii posturální kontroly. Období mladšího školního věku je označováno jako příznivé pro motorický vývoj. Výkonnost je v tomto období nejvýrazněji ovlivněna biogenetickými faktory, mezi které můžeme zařadit faktory růstu, jako např. tělesná výška, hmotnost a složení těla. Pro vývoj dětského organismu v průběhu období mladšího školního věku je důležitý vhodný pohybový režim s adekvátním množstvím a kvalitou pohybové aktivity. Cíl Popsat změny vybraných parametrů posturální stability, které souvisejí s věkem a pohlavím dětí mladšího školního věku, a provést analýzu změn ve vybraných parametrech posturální stability v souvislosti se somatickými charakteristikami, pohybovými schopnostmi a pohybovou aktivitou. Metody Průřezové statistické šetření proběhlo na základní škole, kde bylo testováno 154 dětí (85 chlapců, 69 dívek) ve věku 7 až 11 let. Zjišťovanými parametry byly somatické ukazatele, motorické testy, posturální stabilita a...
Pitný režim u dětí mladšího školního věku v Jihočeském kraji
SOBÍŠKOVÁ, Pavla
Tato bakalářská práce je založena na poznatcích o pitném režimu u dětí mladšího školního věku. V teoretické části se pojednává o funkci a složení vody a o vodě jako takové, která patří k nejdůležitějším součástem života a výživy. Je zde doporučeno, jaké množství tekutin by měly děti za den vypít. Pozornost je věnována i dehydrataci. V praktické části je provedena analýza stanovených předpokladů prostřednictvím dotazníkového šetření. Hlavním cílem je zjistit, jaký mají děti pitný režim, zda dávají přednost sladkým nápojům před vodou či co vědí o dehydrataci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   začátekpředchozí18 - 27  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.